برترین های کسب و کاردنیای وب

طراحی سایت رایگان با تمام امکانات؛ حقایق تبلیغی جذاب!

شاید در گذشته داشتن وبسایت برای کسب‌وکار‌ها چندان ضروری به نظر نمی‌رسید؛ اما این روز‌ها که دنیای تکنولوژی با شتاب پیش می‌رود نیاز است که هر کسب‌وکار برای ارتباط بهتر و بیشتر با مردم یک وبسایت هم داشته باشد. بسیاری از مشاغل نیز دیگر در دنیای واقعی حضور ندارند و تمام فرایند جذب مشتری و فروش خود را به کمک وبسایت‌شان مدیریت می‌کنند. اگر هنوز برای کسب‌وکارتان وبسایتی راه‌اندازی نکرده‌اید یا به دنبال روشی کم هزینه برای طراحی سایت هستید، به هیچ وجه این مقاله را از دست ندهید ما در این مقاله شما را با بهترین روش‌های طراحی وبسایت رایگان و مزایا و معایب آن‌ها آشنا می‌کنیم تا باصرف کمترین هزینه ممکن بتوانید صاحب یک وبسایت شوید!

برای طراحی رایگان وبسایت چند روش وجود دارد که در ادامه به‌طور مفصل به هرکدام می‌پردازیم.

طراحی سایت رایگان با وردپرس

طراحی وبسایت رایگان با سایت سازها

یکی از روش‌های آسان و رایج طراحی رایگان وبسایت، استفاده از ابزار‌های سایت ساز است. سایت سازهایی مثل Site Builder یا Wix و همچنین نمونه‌های وطنی مثل پورتال به شما این امکان را می‌دهند که در کوتاهترین زمان ممکن و بدون نیاز به دانش تخصصی کدنویسی و برنامه نویسی، یک وبسایت طراحی کنید.

یکی از مزایای طراحی وبسایت به این روش، عدم نیاز به خرید هاست جداگانه است. در برخی موارد نیز این سایت ساز‌ها دامنه را به صورت رایگان در اختیار شما می‌گذارند. این روش برای کسب‌وکار‌های نوپایی که می‌خواهند در هزینه‌های خود صرفه جویی کنند و از طرفی به وبسایت قدرتمندی هم نیاز ندارند، مناسب است زیرا می‌توان به کمک آن‌ها یک وبسایت ساده و ارزان طراحی کرد.

البته طراحی وبسایت رایگان به این روش چندان هم بی‌عیب و ایراد نیست. اگر یک وبسایت با تعداد زیادی بازدید کننده هستید یا اطلاعات کاری و امنیت برایتان اهمیت دارد ابزار‌های سایت ساز گزینه مناسبی برای شما نیستند، زیرا این ابزار‌ها یک وبسایت ساده و ابتدایی در اختیار شما می‌گذارند.

طراحی سایت به این روش، بیشتر یک راه حل موقت است و در اغلب موارد افراد مجبور می‌شوند برای داشتن یک وبسایت اصولی از روش‌های دیگر استفاده کنند. از طرفی در واقعیت طراحی سایت با سایت سازها، رایگان نیست و در نهایت شما برای بهره‌مندی ازامکانات مختلف این سایت‌ها باید به صورت سالانه یا دوره‌ای،‌ هزینه‌ پرداخت کنید. این هزینه‌ها در طولانی مدت بیشتر هم می‌شود.

در زمینه پشتیبانی هم ابزار‌های سایت ساز چندان موفق نبوده‌اند، گرچه هنوزهم سایت ساز‌های آنلاین ایرانی و خارجی با پشتیبانی قوی وجود دارند اما به طور کلی، وقتی وبسایتی را با استفاده از این ابزار‌ها طراحی می‌کنید نباید توقع پشتیبانی قوی و همه‌جانبه داشته باشید.

طراحی سایت رایگان اموزش

طراحی وبسایت رایگان با وردپرس

احتمالا بار‌ها نام وردپرس به گوشتان خورده است. شاید بپرسید وردپرس چیست؟ وردپرس یکی از بهترین و موفق‌ترین سیستم‌های جامع طراحی سایت و مدیریت محتوا به‌شمار می‌رود و بسیاری از وبسایت‌های بزرگ و مطرح دنیا، از وردپرس قدرت می‌گیرند.

وردپرس تنوع زیادی در زمینه قالب وبسایت و انواع افزونه‌ها دارد. برای طراحی سایت با وردپرس مهارت زیادی لازم نیست. بنابراین حتی اگر هیچ دانشی در حوزه برنامه نویسی نداشته باشید باز هم می‌توانید به کمک وردپرس یک وبسایت طراحی کنید.

این روش برای طراحی وبسایت در شیراز در قالب‌های آموزشی، فروشگاهی، صنعتی و غیره بسیار مناسب بوده و در زمانی کوتاه یک وبسایت کامل در اختیار شما می‌گذارد. همچنین در ادامه مسیر نیز می‌توانید وبسایت‌تان را توسعه دهید و بر قابلیت‌ها و امکانات آن بیفزایید.

یکی از موضوعاتی که برای همه وبمستران و دارندگان سایت اهمیت دارد مسئله امنیت سایت در برابر هکر‌ها و حمله‌های مختلف است. خوشبختانه وبسایت‌های ساخته شده با وردپرس سطح امنیتی بالایی دارند. از سوی دیگر هر زمان که مشکلی برای وبسایت‌تان رخ دهد به راحتی می‌توانید با یک توسعه دهنده وردپرس مشکلتان را مطرح کرد و راهنمایی دریافت کنید.

برای طراحی یک وبسایت کامل به کمک وردپرس ابتدا باید در وردپرس ثبت نام کنید. پس از خرید هاست و دامنه مناسب کسب‌وکارتان، نوبت آن است که برای وبسایت‌تان یک قالب انتخاب کرده و سایر قابلیت‌های موردنظرتان را روی آن سوار کنید. بعد از آن هم نوبت به تولید محتوا شیراز، سئو و بهینه‌سازی و … می‌رسد.

وردپرس دنیای متنوعی از انواع قالب‌های رایگان و افزونه‌ها را در اختیار شما می‌گذارد. درصورت تمایل نیز می‌توانید با پرداخت مبلغ کمی به قالب‌های پیشرفته‌تر آن نیز دسترسی داشته باشید.

طراحی سایت رایگان با تمام امکانات

طراحی وبسایت رایگان با کدنویسی

اگر به‌دنبال راهی برای طراحی رایگان وبسایت برای کسبوکارتان هستید بد نیست به کدنویسی هم فکر کنید. در این روش ابتدا باید دانش برنامه نویسی را بیاموزید. وقتی خودتان مهارت و دانش کد نویسی و برنامه نویسی را بلد باشید می‌توانید براساس سلیقه و نیازتان یک وبسایت طراحی کنید.

مزیت اصلی این روش در کنار رایگان بودن این است که وبسایت‌تان دقیقا همان چیزی که میخواهید، از آب در می‌آید. اما اگر مشغله کاری زیادی دارید یا وقت و حوصله کافی برای یادگیری دانش برنامه نویسی را ندارید این روش مناسب شما نیست، زیرا یادگیری اصول و مهارت‌های برنامه نویسی و طراحی وبسایت یک پروسه زمان‌بر و نسبتا طولانی است.

طراحی وبسایت بسیار ارزان

بعید نیست حین گشتن به دنبال روش‌های طراحی سایت رایگان، یکی از طراحان این حوزه به شما پیشنهاد طراحی سایت با مبلغی بسیار ارزان را بدهد. در این حالت احتمالا حسابی خوشحال و ذوق‌زده می‌شوید. اما صبر کنید!

وقتی کسی پیشنهاد طراحی سایت در قبال دریافت هزینه‌های بسیار کمتر از حالت عادی به شما می‌دهد، قبل از آن که از هول حلیم توی دیگ بیفتید توجه داشت باشید که در اغلب موارد وبسایت نهایی فاقد استاندارد‌های لازم بوده و سرشار از ایرادات نهفته است.

این ایرادات در مدت کوتاهی پس از راه‌اندازی سایت، برای شما دردسرساز می‌شوند تا آنجا که برای برطرف کردن آن‌ها باید هزینه زیادی را متقبل شوید یا به طور کلی قید آن سایت را بزنید و از اول یک وبسایت حرفه‌ای طراحی کنید.

درباره امنیت و پشتیبانی اینگونه وبسایت‌ها هم صحبت نکنیم بهتر است زیرا اغلب این وبسایت‌ها دیوار‌های امنیتی و پشتیبانی ضعیفی دارند و اصلا برای نگهداری اطلاعات یک کسب‌وکار قابل اعتماد نیستند.

جمع بندی

در این نوشتار سعی کردیم شما را با روش‌های مختلف طراحی سایت رایگان و مزایا و معایب هریک آشنا کنیم. در نهایت انتخاب این که از کدام روش برای طراحی وبسایت مجموعه‌تان استفاده کنید، با شماست. اما از ما به شما نصیحت، پنیر مفت فقط در تله پیدا می‌شود! و هیچ شرکت طراحی سایت و آژانس دیجیتال مارکتینگ حرفه‌ای را نمی‌توانید پیدا کنید که بدون دریافت هزینه معقول نتیجه مدنظرتان را به شما تحویل دهد.

اگر ساکن شیراز هستید و به دنبال مجموعه ای مطمئن برای طراحی وبسایت‌تان  می‌گردید، پیشنهاد می‌کنیم سری به وبسایت آژانس توسعه کسب و کار دیجیتالیست بزنید. مشتاق شنیدن نظرات شما در زمینه طراحی رایگان وبسایت هم هستیم. اگر تجربه‌ای در این مسیر به دست آورده‌اید، آن را با سیار خواننده‌ها در میان بگذارید.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا