بازرگانی

ظرفیت چیلر را محاسبه کنید + فرمول را وارد کنید نحوه محاسبه ظرفیت دقیق چیلر را وارد کنید

ظرفیت خنک کننده را محاسبه کنید
محاسبه بهترین ظرفیت خنک کننده پارامتر مهمی برای عملکرد تجهیزات است. از طرف دیگر ، هنگام خرید کولر گازی ، تعیین و محاسبه ظرفیت این دستگاه ها بسیار مهم است.
چیلرها بسته به نوع ساخت و مدل ظرفیت های مختلفی دارند. معمولاً ظرفیت اسمی و واقعی کولرهای گازی در بروشورها و کاتالوگ های آنها به طور مرتب ذکر شده است. در این رابطه باید توجه داشت که ظرفیت خنک کننده اسمی با توجه به استانداردهای AHR و ANSI تعیین می شود. برای استفاده بهینه از دستگاه های چیلر ، ظرفیت و کارایی خنک کننده از اجزای مهم هستند.

در تعیین ظرفیت ، مساحت و مساحت مناسب فضا ، شرایط آب و هوایی و نوع نیاز و نحوه بازی نقش مهمی دارد.

علاوه بر این ، پارامترها و فاکتورهای زیادی برای تعیین ظرفیت واقعی سیستم های تهویه مطبوع در نظر گرفته شده است. به لطف این اجزا ، تعیین و محاسبه ظرفیت تجهیزات برودتی آسان است.

مهمترین عوامل در محاسبه ظرفیت خنک کننده
این ظرفیت خنک کننده فشار و جذب ، سه متغیر دمای آب ورودی ، چگالی جریان و دمای آب خروجی را محاسبه می کند. در این رابطه لازم به ذکر است که ظرفیت خنک سازی با توجه به سیستم آمریکایی محاسبه می شود. علاوه بر این ، اختلاف بین دمای آب و واحد درجه فارنهایت تعیین می شود. از طرف دیگر ، شاخص گالن در دقیقه شدت جریان آب را تعیین می کند.
از فرمول کلی Q = Cp * p * V * dt برای محاسبه دقیق ظرفیت خنک سازی استفاده می شود. در این فرمول حرف Q نشان دهنده ظرفیت خنک سازی است. ظرفیت حرارتی آب با حروف Cp و چگالی آب با حرف P نشان داده می شود. بعلاوه ، دبی حجمی دستگاه به صورت V و اختلاف دمای مایع به صورت dt بیان می شود.
با یک مثال نحوه محاسبه ظرفیت خنک کننده بهتر به نظر می رسد. بیایید بگوییم شدت خنک کننده فعلی شما 40 گالن در دقیقه است که باید از 21 درجه سانتیگراد (70 درجه فارنهایت) به 14.4 درجه سانتیگراد (58 درجه فارنهایت) افزایش یابد. در این مثال ، 12 درجه فارنهایت اختلاف دما است. طبق معادله کلی ، Q = 1.8 3 33.60 x 40 x 12. Cp 1 است ، چگالی آب (p) 33.8 ، چگالی جریان آب 40 و dt 12 است.
برای تبدیل گالن در دقیقه به گالن در ساعت ، 60 را در نظر بگیرید. این متغیرها را 239904 British Heat Unit / H محاسبه کنید ، این مقدار بار خنک کننده مبرد (Q) است. برای محاسبه ظرفیت چیلر بر واحد چیلر ، مقدار عددی BTU در ساعت را بر 12000 تقسیم کنید. در مثال ، این مقدار برابر با 19/9 تن تبرید است. لازم به ذکر است که 25 تن برودت اغلب با اندازه واقعی چیلر تولیدی تعیین می شود.
محاسبه ظرفیت خنک سازی در واحدهای متریک
ظرفیت خنک سازی را محاسبه کنید بر اساس این واحد ، ظرفیت گرمایی آب بر اساس Kj / Kg است. K تراکم آب بر اساس کیلوگرم بر متر مکعب است ، تراکم جریان آب بر اساس متر مکعب در ثانیه است ، اختلاف دما بر اساس است در درجه سانتیگراد ، محاسبه شده با فرمول Q = Cp × p × V × dt. در این رابطه باید توجه داشت که تبدیل واحد کیلووات به واحد حرارتی انگلیس در ساعت در مقدار بدست آمده در سال 3412 ضرب می شود.
برای محاسبه ظرفیت سیستم های تهویه نوع خنک کننده ، بسته به ساختار مقادیر مختلفی در نظر گرفته می شود.در نتیجه ، برای سازه ها و محیط های مسکونی ، مساحت و اندازه زیرساخت ها به 40 تقسیم می شود. با این حال ، برای ساختارهای تجاری و اداری و پروژه ها ، منطقه ساختمان باید به ترتیب به 30 و 35 تقسیم شود.

در یک نگاه ، باید توجه داشت که محاسبه و تعیین ظرفیت خنک سازی معمولاً 42 تا 46 درجه فارنهایت است ، دمای آب ورودی و خروجی 52 تا 56 درجه فارنهایت است. آب به بخشی که توسط اپراتور یا کارگر دستگاه در نظر گرفته شده ریخته می شود. همچنین ، 10 درجه فارنهایت تفاوت بین دمای آب خروجی و دمای ورودی اواپراتور خنک کننده است. همچنین ، هنگامی که اختلاف دما در حدود 10 درجه فارنهایت است ، برای محاسبه جریان آب 2.4 گالن در دقیقه در هر تن مبرد در نظر بگیرید.

ناگفته نماند که محاسبه دقیق ظرفیت خنک سازی اطلاعاتی مانند میزان جریان ، سرعت خروجی سیال و اختلاف دمای ورودی از مهمترین پارامترها هستند.

در بسیاری از موارد ، این فرآیند با توجه به سیستم آمریکایی محاسبه می شود. همچنین ، در بعضی از صنایع ، خنک سازی بر اساس RT محاسبه می شود. بعلاوه ، برای خرید ، فروش و تعریف شرایط استاندارد ، معیار اصلی ظرفیت خنک کننده اسمی است.
با مشاوران رایگان در مرکز دات کام مشاوره رایگان بگیرید و برای بهترین مشاوره خرید با شماره های زیر تماس بگیرید
1021-3
05313

منبع:
https://tasisat.com/calculation-capacity-chiller/
تاریخ انتشار :
2021-04-10 10:00:34.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا