برترین های کسب و کارفناوری اطلاعاتلوازم خانگی

علت خنک نکردن یخچال چیست ؟

یخچال ازجمله لوازم لازم برای هر منزلی است اما این وسیله ممکن است بنا بر دلایلی دچار آسیب و خرابی گردد، یکی از مشکلاتی که ممکن است برای یخچال فریزر رخ دهد سرد نکردن مواد غذایی است، در این موقع یخچال نمی‌تواند مواد داخل را به راحتی خنک کند و باعث خراب شدن مواد غذایی می‌شود.

تهران | شبکه

ما در این مقاله مطالبی دررابطه با علت خنک نکردن یخچال جمع آوری کرده ایم، اگر شما هم با این مشکل روبه رو شده ‌اید بهتر است در ادامه مقاله با ما همراه گردید.

دلایل خنک نشدن مواد غذایی در یخچال

  • دمای یخچال نامناسب باشد.
  • پرشدن یخچال از مواد غذایی
  • قرار دادن یخچال در جای نامناسب
  • خراب شدن لاستیک درب یخچال
  • ایراد در کمپرسور
  • نبود گاز و یا نشتی آن
  • گرفتگی لوله کندانسور
  • ایراد و خرابی در قسمت فن کندانسور
  • مشکل در فن
  • وجود مشکل در دمپر
  • مشکل در سنسور
  • نداشتن یخزدایی
  • مسدود شدن مسیر تخلیه و فاضلاب

دمای نامناسب

دمای نامناسب می‌تواند باعث عدم خنک کردن یخچال شود، به عنوان مثال در فصل زمستان یخچال می‌بایست به روی دمای ۳ و یا ۴ و در فصول گرم سال مانند تابستان به روی یک یا دو باید قرار دهید تا عملکرد یخچال به صورت مناسب انجام پذیرد.

بنابراین اگر مشاهده کردید یخچال به درستی کار نمی‌کند می‌بایست دمای آن را تنظیم نمایید و با توجه به فصل موردنظر آن را ثبت نمایید.

تهران | شبکه

پرشدن یخچال از موادغذایی

اگر یخچال خود را مملو از موادغذایی کنید  مسلما نمی‌توانید دمای مورد نظرخود را اجرا کنید زیرا تولید هوا در یخچال کمتر می‌شود و اگر برای هر نوع ماده در یخچال را بازوبسته نمایید کاملا هوای یخچال خارج می‌شود.

همچنین تعدادی ازموادغذایی موجود در یخچال امکان دارد مسیر و عملکرد سرماساز را مختل نماید.

سعی کنید موادغذایی که دارای حجم زیاد و بسته بزرگ است را در انتهای یخچال قرار دهید تا مسیر هواساز مسدود نگردد.

قراردادن یخچال در جای نامناسب

به این نکته توجه نمایید که یخچال در جای مناسب قرار بگیرد، یکی از قطعات یخچال فن است که با دریافت هوا از طریق دریچه ها موتور را خنک می‌کند ، موتور یخچال در قسمت پشت قرار دارد به همین دلیل اگر یخچال را در جای نامناسب مانند چسبیده به دیوار و یا پارچه ای قرار دهید هوا به مقدار کافی عبور نخواهد کرد و مسلما میزان خنک شدن موتور کاهش پیدا می‌کند.

خراب شدن لاستیک درب یخچال

لاستیک موجود در درب یخچال به عنوان یک درزگیر عمل می‌کند و جلوی خروج هوای خنک را می‌گیرد، اما اگر این لاستیک دچار خرابی گردد درب یخچال به خوبی بسته نمی‌شود و هوای خنک شده از یخچال خارج می‌شود و موادغذایی به خوبی خنک نخواهد شد.

لولای درب یکی دیگر از عوامل مهم در بسته شدن یخچال می‌باشد. اگر لولا خراب شود می‌ بایست آن را تعویض نمود و یا در صورت خشک شدن، آن را روغن کاری کرد.

ممکن است به طورکلی درب یخچال دچار مشکل شود، در این صورت می ‌بایست درب را تعویض نمود. بنابراین اگر لاستیک یخچال خراب، پوسیده، حالت چسبنده پیدا کرده است می‌بایست آن را تعویض یا تعمییر نمود.

ایراد در کمپرسور

کمپرسور یکی از اجزای مهم هریخچال محسوب می شود، کمپرسور گاز موجود در یخچال را تبدیل به مایع می‌کند و این مایع خنک شده باعث سردشدن موادغذایی می‌شود، اگر در کمپرسور یخچال مشکلی به‌ وجود بیاید مسلما عمل سردشدن به خوبی انجام نمی‌شود.

نبود گاز و نشتی آن

کمبود گاز در یخچال باعث عملکرد نامناسب یخچال می‌گردد و برودت به درستی انجام نمی شود، یکی دیگر از مشکلاتی که دراثر کمبود گاز ایجاد می‌کند کارکردن موتور به صورت یکسره است، این این مشکل می‌تواند سوختگی موتور را درپی داشته باشد.

کمبود گاز ممکن است دراثر نشتی رخ دهد در این صورت میزان سردشدن ابتدا در یخچال و بعد از آن در فریزر رخ می‌دهد، اگر متوجه این موضوع شده‌اید می‌توانید گازیخچال خود را تمدید کرده تا عملکرد آن تنظیم شود.

افرادی که در شهر قدس زندگی می‌کنند می‌توانند درصورت بروز مشکل به مراکز تعمیر یخچال در شهر قدس مراجعه کنند و مشکل به وجود آمده را حل نمایند.

گرفتگی لوله کندانسور

خرابی و مشکل در لوله کندانسور می‌تواند از علل سرد نشدن یخچال باشد، اگر یخچال شما به درستی کارکند و موتور روشن باشد همچنین لوله کندانسور گرم باشد نشان دهنده سالم بودن لوله و موتور یخچال است.

اما در بعضی از موارد دیده شده است که کمپرسور به خوبی روشن است و کار میکند اما لوله کندانسور گرم نمی‌باشد، در این صورت مشکلی در این قطعه رخ داده است که موجب خنک‌ نشدن یخچال می‌شود.

تهران | شبکه

ایراد و خرابی در قسمت فن کمپرسور

فن کمپرسور دقیقا در پشت یخچال تعبیه شده است و وظیفه خنک کردن موتور را دارد، اگر این فن در اثر عواملی دچار آسیب شود مسلما موتور خنک نشده و کارایی خود را به درستی انجام نمی‌دهد، به همین دلیل عمل سرمایش صورت نمی‌گیرد.

مراکز مختلفی برای تعمیر یخچال در شهریار وجود دارد که شما می‌توانید با مراجعه کردن به آن و کمک گرفتن از نیروهای مجرب این شرکت مشکل به وجود آمده برای یخچال خود را حل نمایید.

مشکل در فن اپراتور

در هرقسمت از یخچال که اپراتور وجود دارد فن موجود می‌باشد، این فن وظیفه انتقال سرما را برعهده دارد، به عنوان مثال اگر یخچالی دارای یک فن در قسمت فریزرر باشد وظیفه آن انتقال سرما از فریزر به یخچال است و اگر یخچالی دارای دو اپراتور و فن باشد وظیفه انتقال سرما از یخچال به فریز و بالعکس را دارد، اما در همین حین اگر فن اپراتور دچار آسیب گردد مسلما نمی‌تواند سرما را انتقال دهد و برودت به طور کامل انجام نمی‌شود.

وجود مشکل در دمپر

ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که دمپر چیست؟ در واقع دمپر همان شبکه‌های ایجاد شده درون یخچال است که وظیفه انتقال هوای سرد به داخل یخچال را دارد و عملکردی مشابه دریچه کولر را داشته، اگر این دمپر دچار آسیب شود یا توسط شیء مسدود گردد هوای خنک دیگر راه ورود به یخچال را نخواهد داشت.

مشکل در سنسور

گاهی سنسور یخچال آسیب می‌بیند و نمی‌تواند دمای تعیین شده را به حد دلخواه برساند و یا دستور روشن شدن موتور را نمی‌دهد در این صورتی دمای یخچال مطلوب نبوده و باعث آسیب به موادغذایی می‌شود.

همچنین خراب بودن سنسور یخچال باعث کارکردن موتور به صورت یکسره می‌شود و ممکن است موتور بسوزد.

اگر متوجه ایراد در هر قسمت از یخچال خود شده اید و در استان تهران، شهرستان شهریار زندگی می‌کنید می‌توانید به مراکز تعمیر‌ یخچال در شهریار مراجعه کرده و آن را تعمیر نمایید.

منبع: بلد سرویس https://baladservice.com/

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا