علل جهانی شدن

[ad_1]

اکثر شرکت ها با جهانی شدن فعالیت های تجاری خود را به کشورهای خارجی منتقل می کنند. آنها به دلایل مختلف تجارت خود را به خارج از کشور می برند. این شرکت ها برای جلو ماندن از رقابت ، رویکرد واکنشی یا دفاعی را در پیش می گیرند. تعداد کمی از آنها برای دستیابی به همان هدف رویکردی پیشگیرانه یا پرخاشگرانه در پیش می گیرند. اکثر آنها برای جلوگیری از کاهش رقابت ، هر دو روش را انتخاب می کنند. شرکتها برای حفظ قدرت رقابتی خود در اسرع وقت در تلاشند تا موقعیتی قدرتمند در برخی از بازارهای بزرگ جهانی یا بازارهای نوظهور با محصولات متناسب با نیازهای مردم در مناطقی که قصد دارند تاسیس کنند ، بدست آورند. بیشتر این بازارهای جهانی شرکت های دارای سرمایه جدید را با انگیزه های بسیار خوب جذب می کنند. برخی از دلایل تعاملی یا دفاعی برای جهانی شدن عبارتند از:

(1) موانع تجاری

(2) خواسته های مشتریان

(3) جهانی شدن رقبا

(4) مقررات و محدودیت ها

در مورد موانع تجاری ، شرکت ها از کالاهای صادراتی خود به سمت تولید آنها در خارج از کشور حرکت می کنند تا از فشار تعرفه ها ، سهمیه بندی ، سیاست خرید داخلی و سایر محدودیت هایی که صادرات را برای بازارهای خارجی بسیار گران می کند ، جلوگیری کنند. شرکت ها به درخواست مشتری برای انجام کارایی کارآمد ، اطمینان از محصول و قابلیت اطمینان ، یا / و راه حل های مشکلات لجستیکی پاسخ می دهند. بیشتر مشتریان خارجی که به دنبال دسترسی به تأمین کنندگان هستند ، ممکن است نیاز داشته باشند که عرضه به منظور تقویت جریان تولید ، محلی باقی بماند. معمولاً شرکت ها برای جلوگیری از از دست دادن تجارت ، این شرط را دنبال می کنند. در مورد جهانی سازی رقبا ، شرکت ها می دانند که اگر شرکت ها برای مدت طولانی بدون چالش و رقابت در خارج از کشور بمانند ، ممکن است سرمایه گذاری یا فعالیت های خارجی آنها در بازار جهانی آنقدر قوی باشد که رقابت سخت شود. بنابراین ، آنها سعی می کنند سریع عمل کنند. دولت محلی اکثر شرکت ها ممکن است مقررات و محدودیت های بسیار ناخوشایند و گران قیمتی داشته باشد ، محدود کردن گسترش ، تجاوز به سود شرکت ها و غیرقابل کنترل بودن هزینه های آنها. از این رو دلیل این است که شرکتها به چند بازار محدود خارجی با شرایط محدود بازار روبرو می شوند. دلایل فعال یا تهاجمی جهانی شدن عبارتند از:

(الف) فرصت های رشد

(ب) مقیاس اقتصادی

(ج) مشوق ها

(D) ارزیابی منابع و صرفه جویی در هزینه

بسیاری از شرکت ها ترجیح می دهند سود مازاد خود را برای گسترش سرمایه گذاری کنند ، اما گاهی اوقات به دلیل بلوغ بازارهای منطقه آنها محدود می شود. بنابراین ، آنها به دنبال بازارهای جدید در خارج از کشور هستند تا این فرصت های رشد را فراهم کنند. بنابراین ، این بنگاه ها علاوه بر سرمایه گذاری در سود مازاد خود ، سعی می کنند با به کارگیری منابع کم مصرف خود در دارایی های انسانی و سرمایه ای مانند مدیریت ، ماشین آلات و فناوری ، بهره وری را به حداکثر برسانند. بنگاه ها به منظور دستیابی به سطح بالاتر پخش گسترده در هزینه های ثابت بزرگ برای کاهش هزینه واحد به دنبال صرفه اقتصادی هستند. آنها همچنین می خواهند استفاده از تجهیزات تولیدی خود را به حداکثر برسانند و هزینه های بالای تحقیق و توسعه را در چرخه عمر محصول گسترش دهند. برخی از کشورهای در حال توسعه که با تزریق داوطلبانه سرمایه ، مهارت و فن آوری به پیشرفت و توسعه نیاز دارند ، انگیزه هایی مانند دارایی های ثابت ، تخفیف های مالیاتی ، یارانه ها ، تخفیف های مالیاتی ، سرمایه انسانی و دستمزد پایین را ارائه می دهند. این مشوق ها به دلیل افزایش سود آنها و کاهش ریسک برای این شرکت ها جذاب به نظر می رسند. هشدار: هنگام مذاکره ، بازگشت سود و خطرات ارزی ناشی از بی ثباتی در رهبری این کشورهای در حال توسعه باید مورد توجه قرار گیرد. دسترسی به مواد اولیه ، هزینه های عملیاتی پایین در امور مالی و حمل و نقل ، دستمزد کم ، هزینه واحد کم و انرژی از نظر دسترسی به منابع و صرفه جویی در هزینه جذاب است. اکثر شرکت ها مقرهای خود را به خارج از کشور منتقل می کنند تا از مالیات زیاد در کشور خود و سایر هزینه های مربوط به تجارت در این کشورها جلوگیری کنند.

بنگاه ها برای ایجاد مزیت رقابتی پایدار نیاز به توسعه استراتژی ، طراحی و بهره برداری از سیستم ها و همچنین همکاری با افراد ، شرکت ها و کشورهای مختلف در دنیا در قالب یک اتحاد استراتژیک دارند. عملکردهای مدیریت و مدیریت جهانی معمولاً با شرایط غالب و تحولات مداوم ، پایدار و ناپایدار در جهان شکل می گیرد. تعداد کمی از کشورها از این شرکت ها بهره مند می شوند ، اما وقتی شرکت ها متوجه می شوند از آنها استفاده می شود ، باید یاد بگیرند که چگونه می توانند در آن محیط فرهنگی متفاوت سودمند باشند تا سود زیادی کسب کنند.

[ad_2]

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا