بازرگانی

عوامل موثر بر مصرف انرژی خنک کننده خانگی + نحوه محاسبه آن

مصرف انرژی مبرد خانگی
مرحله مصرف انرژی مبرد خانگی تحت تأثیر عوامل و اجزای مختلف و متغیری است. به طور کلی ، هزینه برق مصرفی توسط سیستم های چیلر خانگی تحت تأثیر میزان انرژی الکتریکی مصرفی توسط اجزایی مانند پمپ های برق و آب و موتورهای الکتریکی متصل به آنها است. کمپرسور محاسبه خواهد شد
از این لحاظ ، باید توجه داشت که بیشترین مصرف انرژی الکتریکی در مبردهای خانگی مربوط به جز comp کمپرسور یا واحد فشرده سازی سیستم است. کمپرسور یکی از مهمترین و کاربردی ترین قسمتهای ایجاد تبرید و شروع چرخه تبرید چیلرها است.
شایان ذکر است که کار کمپرسور تبرید خانگی با استفاده از برق و انرژی الکتریکی انجام می شود. این قسمت همچنین باید انرژی الکتریکی لازم برای فشرده سازی و فشرده سازی مبرد را تأمین کند. برای انجام چرخه خنک کننده فشار ، موتور الکتریکی متصل به کمپرسور بیشترین میزان برق را مصرف می کند.
علاوه بر این ، موتورهای نصب شده در پمپ های آب تبخیری از دیگر مصرف کنندگان انرژی الکتریکی در بدنه کولر هستند. قسمت اواپراتور در حالی که آب را به کمک پمپ خنک می کند ، مایع خنک شده را به سیستم ها و واحدهای خنک کننده دیگر منتقل می کند. واحد تبخیر و واحد فشار در همه مدل های کولرهای فشار وجود دارد.

مصرف انرژی مبرد خانگی از نظر نوع کندانسور
1- کمپرسور هوای سرد
نوع و مدل سیستم تبرید متراکم مصرف کمی برق مبرد خانگی موثر و کارآمد است. چیلرهای تحت فشار به چیلرهای خنک کننده هوا ، خنک کننده هوا ، خنک کننده آب یا خنک کننده آب تقسیم می شوند.
در قاب کولرهای گازی چندین فن در فریم سیستم تعبیه شده است تا کندانسور خنک شود. فن های خنک کننده دستگاه با نیروی الکتریکی موتور فن تامین می شوند. در نتیجه ، بخشی از انرژی الکتریکی برای راه اندازی و راه اندازی موتور الکتریکی فن ها استفاده می شود.
قسمت دیگری از مصرف انرژی در چیلر با هوای فشرده شده در نظر گرفته شده برای کار و کار با کمپرسور سیستم فشرده می شود. فرآیند فشرده سازی و فشار دادن مبرد به طور کلی توسط کمپرسور دستگاه انجام می شود و انرژی الکتریکی مورد نیاز را تأمین می کند.
علاوه بر این ، قسمت دیگری از مصرف انرژی در این مدل به سیستم های تهویه قسمت پمپ دستگاه اختصاص یافته است. بنابراین در کولرهای گازی از جریان الکتریکی در قطعات مربوط به فن کندانسور ، پمپ آب سرد و موتور برقی کمپرسور استفاده می شود.
2- کولر فشار آب سرد
مرحله مصرف برق چیلر فشار آب سرد تحت تأثیر اجزای مختلفی مانند پمپ آب سرد ، پمپ آب گرم ، موتور الکتریکی نصب شده در فن برج خنک کننده و موتور برقی برج خنک کننده است. کندانسور این مدل با جریان آب خنک می شود.
در این رابطه باید توجه داشت که در چیلرهای آبی ، خنک کننده کندانسور از طریق مبدل حرارتی پوسته انجام می شود. پس از خنک شدن کندانسور ، خروجی آب گرم از طریق پمپ به برج خنک کننده یا برج خنک کننده سیستم منتقل می شود و در این قسمت توسط فن خنک می شود.
فن برج خنک کننده برای عملکرد بهینه به برق نیاز دارد. در نتیجه ، این قسمت بخشی از جریان الکتریکی را مصرف می کند. علاوه بر این ، اجزای کمپرسور برای فشرده سازی پمپ های خنک کننده و آب گرم برای انتقال مایعات داغ به برج خنک کننده ، فوراً به برق نیاز دارند.در یک نگاه ، از برق و جریان الکتریکی در چیلرهای آب در قسمت فن برج خنک کننده ، پمپ آب گرم ، پمپ آب سرد و موتور کمپرسور برقی استفاده می شود.

نحوه محاسبه مصرف انرژی خنک کننده در منزل
معمولاً میزان مصرف یک خنک کننده خانگی یا قدرت مبرد کوچک بر اساس فرمول خاصی محاسبه می شود. هزینه برق این سیستم ها براساس هزینه های فن کندانسور ، پمپ آب سرد و کمپرسور تعیین می شود.
اغلب در دفترچه راهنمای دستگاه و در کاتالوگ ، قدرت خنک کننده الکتریکی خانه به کیلووات نشان داده شده است. از توان ورودی یا توان ورودی می توان برای استخراج جزئیات الکتریکی دستگاه و انرژی الکتریکی دستگاه استفاده کرد.

محاسبه میزان مصرف انرژی الکتریکی (KW) در سیستم های خنک کننده بر اساس دو عامل انجام می شود: ضریب عملکرد (COP) و شاخص بهره وری انرژی (EER).

ضریب عملکرد خنک کننده یا ضریب عملکرد خنک کننده اغلب با یک عدد مشخص نشان داده می شود. عدد بالاتر نشان دهنده کارایی و اثربخشی بالای سیستم است. این باعث صرفه جویی در مصرف برق برای مبرد می شود.
برای دریافت عملکرد چیلرهای خانگی ، ظرفیت خنک کننده سیستم را بر کل قدرت آن تقسیم کنید. شکل بدست آمده پارامتر عملکرد دستگاه را نشان می دهد. به عبارت دیگر ، ضریب عملکرد سیستم از فرمول COP = TON / KW بدست می آید.
با مشاوران رایگان در مرکز دات کام مشاوره رایگان بگیرید و برای بهترین مشاوره خرید با شماره های زیر تماس بگیرید
1021-3
05313

آبنما :
https://tasisat.com/home-chiller-power-consuction/
تاریخ انتشار :
2021-04-29 10:00:09.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا