عوامل موثر بر مصرف کالاهای لوکس در انگلیس و هند

[ad_1]

گل | هند

محققان مصرف لوکس را رفتار مصرف كنندگانی می دانند كه صرف نظر از درآمد عینی و طبقه اجتماعی مصرف كنندگان ، بخواهند مارك ها و خدماتی را برای وضعیت خود بخرند. مصرف کالاهای لوکس به طور گسترده ای کالاهای لوکس گران قیمت و گران قیمت را شامل می شود. بیشتر مردم این محصولات را به طور منظم مصرف نمی کنند. بسیاری از مصرف کنندگان از این مارک ها برای نیازهای جسمی بلکه نیازهای اجتماعی استفاده می کنند.

برای اشاره به شباهت ها و تفاوت های مربوط به مصرف لوکس ، یک مطالعه تحقیقاتی انجام شد که بر الگوی مصرف لوکس در بین مصرف کنندگان هندی و انگلیسی تمرکز داشت. کشورها برای ارتباط تاریخی و مارک تجاری با مصرف لوکس و مشترکات مارک های موجود انتخاب شده اند.

این مطالعه تحقیقاتی 3 مورد اساسی را برای مصرف موردی متمرکز کرد: (الف) پیشینیان اجتماعی و روانی. (ب) سوابق تجاری و (ج) سابقه وضعیتی. ریشه های اجتماعی و روانی به سه دسته مشخص تقسیم شده اند: (A1) دستاوردهای اجتماعی. (A2) اهمیت قدردانی و (A3) خودنمایی. ریشه های تجاری نیز به دو دسته تقسیم شده اند: (b1) ویژگی های برند تحت کنترل مدیریت و (b2) ویژگی های برند که توسط بازار کنترل می شوند.

نتایج مطالعه نشان می دهد که مصرف کنندگان انگلیسی از وضعیت مصرف برای منافع اجتماعی استفاده می کنند و رفتار قدردانی و خودنمایی را نشان می دهند. با این حال ، در زمینه هند ، مصرف کنندگان به طور کلی در مصرف لوکس فعالیت می کنند. این انحراف بین مصرف کنندگان غربی و شرقی و تأثیر فرهنگ و بازارها را ثابت می کند. مصرف کنندگان فردی انگلیس بر خودپنداره واقعی خود (چگونه شخص خود را می بیند) و مصرف کنندگان هندی بر خودپنداره دیگران (نحوه دیدن دیگران از خود) تمرکز می کنند.

در رابطه با اسلاف مارک ، مشاهده شد که هر دو ویژگی تجاری با مدیریت و کنترل بازار تأثیر قابل توجهی بر مصرف دولت دارند. با این حال ، مصرف کنندگان انگلیسی بیشتر از مصرف کنندگان هندی تحت تأثیر سوابق تجاری قرار گرفته اند. این را می توان به ماهیت رقابت ملی نسبت داد. انگلیس یک بازار لوکس توسعه یافته و بالغ است که مردم در مقایسه با هند مدت طولانی تری در معرض مارک های معتبر قرار دارند. قرار گرفتن در معرض طولانی مدت و دسترسی بیشتر به مارک های جهانی به علاوه رقابت زیاد بین تولید کنندگان ، مصرف کننده انگلستان را از مارک ها و روابط نمادین آنها آگاه می کند.

همچنین نتایج نشان می دهد که مصرف کالاهای لوکس در میان مصرف کنندگان هندی در رویدادهای اجتماعی بسیار مشروط است. نتیجه تفاوت های قابل توجه بین مصرف کنندگان جمعی و فردی و شیوه های مصرف آنها را نشان می دهد. در اکتشافات قبلی تأکید شده است که صرف پول برای مصرف لوکس در مراسم و مناسبت های مهم به بسیاری از دستاوردهای ملموس و نامحسوس در بازار هند از جمله بزرگتر شدن وضعیت اجتماعی مصرف کنندگان کمک می کند. از این رو ، در یک بازار انبوه مانند هند ، مصرف محصولات لوکس در برخی کارکردهای اجتماعی می تواند هویت اجتماعی و حضور عمومی افراد را در داخل گروه و بین گروه ها افزایش دهد.

نتایج به مدیران کمک می کند مارک های لوکس خود را در سطح ملی بازاریابی کنند.

[ad_2]

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا