فناوری اطلاعات

فروش آیفون 16 احتمالا کمتر از نسل قبلی است

به نظر می‌رسد در پایان سال 2024، اپل نمی‌تواند موفقیت خود را در کسب رتبه‌ی اول بازار موبایل و پیشی گرفتن از سامسونگ تکرار کند. مینگ-چی کو، تحلیلگر مشهور محصولات اپل، بر این باور است غول کوپرتینویی با چالش‌های متعددی از جمله فقدان ارتقاءهای چشمگیر در آیفون 16 مواجه خواهد شد که می‌تواند منجر به کاهش 15 درصدی فروش سالانه‌ی آیفون شود.

این تحلیلگر می‌گوید که بین شرکت‌های بزرگ، اپل احتمالا در سال 2024 با بیشترین افت فروش روبرو می‌شود. آخرین پیش‌بینی او بر اساس بررسی زنجیره تأمین، حاکی از رسیدن فروش کلی به تنها 200 میلیون دستگاه است که نشان می‌دهد سری آیفون 16 ممکن است موفقیت آیفون 15 را در سال 2023 تکرار نکند. آقای «کو» همچنین اشاره می‌کند که عدم تغییر قابل توجه در طراحی و ادامه‌ی روند نزولی فروش در چین، بر مشکلات اپل خواهد افزود.

آیفون 16

تحلیلگران شرکت بارکلیز نیز بر این باورند که آیفون 16 هیچ ویژگی قابل توجهی نخواهد داشت که مشتریان را ترغیب به ارتقاء به آخرین مدل کند. اما همچنان سری آیفون 16 می‌توانند به معنای افزایش محبوبیت آیفون 15 باشند، زیرا عرضه مدل‌های جدیدتر منجر به کاهش قیمت سری آیفون 15 می‌شود.

از سوی دیگر هنوز اپل به اندازه سایر رقبا، هوش مصنوعی را جدی نگرفته است. با این حال گفته می‌شود اپل روی مدل هوش مصنوعی پیشرفته‌ای کار می‌کند که به احتمال زیاد در کنفرانس WWDC 2024 معرفی خواهد شد. اما در هر صورت هنوز ماه‌ها تا معرفی گوشی‌های سری آیفون 16 فاصله داریم و تا آن‌ زمان هزاران شایعه در مورد این گوشی‌ها مطرح می‌شود که باید ببینیم آیا سری آیفون 16 صرفا یک آپدیت جزئی خواهد بود یا نه.

گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13 CH دو سیم‌ کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 4 گیگابایت - نات اکتیو

36,150,000

تومان

گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13 CH دو سیم‌ کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 4 گیگابایت - نات اکتیو

45,600,000

تومان

منبع: wccftech

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا