بازرگانی

فن کوئل چه کاری انجام می دهد؟ ساختار و اجزای اصلی فن کوئل را بررسی کنید

عملکرد فن کوئل چیست؟
عملکرد فن کوئل چیست؟ به طور کلی ، فن کوئل ها به عنوان نمونه های محبوب سیستم های تهویه هوا برای تأمین گرمایش و سرمایش در ساختارها و پروژه های مختلف استفاده می شوند. طراحی منحصر به فرد ، امکانات و عملکردهای عملی ، امکان نصب و استفاده از تجهیزات را در ساختمانهای تجاری ، مسکونی و صنعتی فراهم می کند. تولید و توزیع هوای گرم یا سرد از اصلی ترین عملکردهای این مدل سیستم تهویه مطبوع است.
نقش آن در دسته فن کوئل چیست؟ لازم به ذکر است که این دستگاه با جاری شدن آب گرم یا سرد در سیم پیچ گرمایش به توزیع ملایم هوا دست می یابد. بنابراین ، آب سرد از طریق رادیاتور و دستگاه آب گرم مورد نیاز سیستم گرمایش مرکزی مانند سیستم دیواری مرکزی و اجزای دیگ دیواری ، وارد حفره داخلی سیم پیچ می شود. باعث ایجاد جریان آب سرد و گرم در لوله شده و هوا را از سطح سیم پیچ یا هوای سرد یا گرم عبور می دهد. هوای تولید شده با حداکثر نیرو از طریق دمنده تجهیزات به محیط داخلی منتقل می شود.
ساختار تشریحی و ساختار اصلی سیم پیچ پروانه
برای پاسخ به این سوال ، واحد فن کوئل چیست؟ اون به چه دردی میخوره؟ ممکن است بررسی قطعات و اجزای اصلی این دستگاه مفید باشد. در این راستا باید توجه داشت که عملکرد و عملکرد مطلوب فن کوئل از طریق همکاری اجزا و اجزای مختلف حاصل می شود. اجزای مختلفی در ساختار فن کوئل وجود دارد که ما در بخش مهم بعدی این سیستم تهویه آنها را بررسی خواهیم کرد.
1-مورد: این مورد قسمت مهمی از سازه است و سیستم تهویه مطبوع عملکرد مبدل حرارتی تجهیزات را انجام می دهد. این قطعه معمولاً با تیغه های آلومینیوم و لوله های مسی ساخته و پرداخته می شود. لوله های مسی در سه یا دو ردیف طراحی شده اند تا وارد جریان آب شوند و مایع را به رادیاتور یا موتورخانه برگردانند. همچنین از سیم پیچ دستگاه می توان به عنوان سیم پیچ گرمایشی و سرمایشی استفاده کرد.
2-موتور: حرکت و چرخش دمنده تجهیزات را با کارکرد موتور کامل کنید. به عبارت دیگر ، موتور الکتریکی انرژی مورد نیاز برای چرخش و کارکرد دمنده تجهیزات را تأمین می کند. موتور سیستم فن کوئل از قدرت و مقاومت خوبی برخوردار است. موتور مورد استفاده برای ساختار فن کوئل معمولاً با توجه به ساختار و مدل آن انتخاب می شود.
3- دمنده: دمنده اجازه گردش هوا و انتقال آن به محیط داخلی را می دهد. فن های فن کوئل از مواد مختلفی مانند آلومینیوم یا پلاستیک ساخته شده اند. فن فن کوئل از کیفیت و دوام خوبی برخوردار است. بنابراین ، جریان هوا با قدرت و انرژی بالا با سرعت ثابت و یکنواخت در فضای بسته آزاد می شود.

مواد دیگر
4-فیلتر تصفیه کننده هوا: فن کوئل چه نقشی در این مسئله دارد؟ نقش و اهمیت فیلترهای تجهیزات را نمی توان نادیده گرفت. این قسمت در ورودی هوای تجهیزات قرار دارد و با روش های کاری فیلتر می شود تا از ورود آلاینده ها ، آلاینده ها و عوامل بیماری زا به محیط داخلی جلوگیری کند. بنابراین ، یک محیط ایده آل ، بهترین و استریل برای کاربران و مصرف کنندگان فراهم شده است. فیلتر تصفیه هوا علاوه بر راندمان بالا و کیفیت بالا ، می تواند تمیز شود و دارای ماندگاری ایده آل و ایده آل است.به منظور ارتقا efficiency بهره وری و ظرفیت خنک سازی سیستم ، تمیز بودن دستگاه تصفیه هوا و نگهداری فیلتر از اهمیت بسیاری برخوردار است.
5-سوپاپ اگزوز: سوپاپ یا شیر مارپیچ قسمت مهم دیگری از سیستم فن کوئل است که روی سیم پیچ اصلی طراحی و نصب شده است. شیر واحد فن کوئل بسته به نوع و مدل می تواند دستی یا اتوماتیک باشد. وظیفه اصلی این قسمت حذف و تخلیه هوای ورودی به سیم پیچ تجهیزات است.
6-سینی: یکی دیگر از اجزای اصلی ساختار فن کوئل ، سینی تخلیه است. این قسمت وظیفه جمع آوری آب حاصل از تجهیزات عرق کردن و تقطیر را بر عهده دارد. علاوه بر این ، سینی قطره ای موجود در دستگاه از چکیدن قطره های آب و سرریز شدن آن به محیط جلوگیری می کند و در نتیجه به فضای نصب آسیب می رساند.

مصرف برق واحد فن کوئل
چگونه فن کوئل مشکل را پیدا کرد؟ لازم به ذکر است که قدرت مورد نیاز برای کارکرد قطعات و لوازم جانبی فن کوئل با جریان حاصل می شود. توزیع هوای گرم یا هوای سرد در محیط نیاز به گردش و گردش دمنده و دمنده تجهیزات دارد. بنابراین ، جریان الکتریکی از طریق راه اندازی و راه اندازی موتور باعث چرخش و چرخش دم در سیستم می شود. در نتیجه ، هوای خوب در سراسر محیط جریان می یابد. بنابراین ، جریان برای عملکرد بهتر اجزای داخلی فن کوئل بسیار مهم است.
بعد ، فن کوئل چه کاری انجام می دهد؟ لازم به ذکر است که استفاده از این دستگاه ها نیاز به تأمین آب سرد و گرم کویل گرمایشی سیستم را دارد. به عبارت دیگر ، مکانیزم عملکرد فن فن کویل از طریق منبع تغذیه و آب مورد نیاز در سیم پیچ گرم تأمین می شود.

در این رابطه باید توجه داشت که فن کوئل دارای یک دمنده قدرتمند است که کولر گازی را با قدرت و سرعت بالا در محیطی که از آن استفاده می شود توزیع می کند.

علاوه بر این ، استفاده از حالت گرمایش این دستگاه معمولاً می تواند در مصرف انرژی و انرژی صرفه جویی کند. زیرا این فرآیند با تهیه آبگرم و سیستم گرمایش مرکزی انجام می شود. بنابراین استفاده از فن کوئل برای تولید گرما باعث افزایش هزینه اقتصادی مصرف کنندگان و مصرف کنندگان نمی شود.

با مشاوره رایگان از متخصصان مرکز دات کام تماس بگیرید و برای دریافت بهترین مشاوره خرید با شماره تلفن زیر تماس بگیرید
1021-3
05313

منبع:
https://tasisat.com/what-do-fancoil-work-with/
تاریخ انتشار :
2021-03-22 10:00:40.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا