بازرگانی

فیلتر شنی در تصفیه آب و تاریخچه آن در صنعت تصفیه آب

سابقه فیلترهای شنی در تصفیه آب

سیستم تصفیه قادر به حذف ناخالصی ها یا جامدات از مایع یا گاز است. این به فیلتر معروف است. در فرآیندهای تصفیه آب و هوای قدیمی ، آب با عبور آب گرم از شن و ماسه تصفیه می شد و متعاقباً از کیسه های پارچه ای برای جدا کردن ذرات از آب استفاده می شد. با کشف دانش میکروارگانیسم ها در آب آشامیدنی ، تقاضا برای تصفیه افزایش یافت. برخی از اولین فیلترهای تصفیه آب در اواسط قرن هجدهم تجاری شدند و بعداً در سال 1800 ، فیلترهای شن برای تصفیه آب به دسته تصفیه آب صنعتی و خانگی اضافه شدند.

تصفیه آب

اولین استفاده مداوم از فیلترهای شن و ماسه برای تصفیه آب در اسکاتلند در سال 1804 اتفاق افتاد ، زمانی که صاحب یک تأسیسات صنعتی قصد داشت آب اضافی خود را به مردم بفروشد. جان گیب یک فیلتر آزمایشگاهی نصب کرد ، اولین سیستم شناخته شده تصفیه آب. با گذشت زمان ، تصفیه شن و تصفیه آب مقبولیت گسترده ای پیدا کرد و در دهه 1850 به فعالیت های مهمی تبدیل شد. این مستقیماً با شیوع وبا در لندن ، ناشی از آب آلوده همزمان شد.

اولین درمان فیلتر شنی (ناموفق) در ایالات متحده در سال 1832 در ریچموند ، ویرجینیا افتتاح شد. این نوع فیلتراسیون معمولاً برای تصفیه منابع آب شهری استفاده می شود. با این حال ، این همیشه یک روش ایده آل نبود ، با توجه به تفاوت در منابع آب در ایالات متحده ، مهندس کیکورد کار و تحقیقات خود را در مورد این موضوع آغاز کرد.

تحولات بعدی توسط جورج فولر ، که در حال کار بر روی روشی برای تصفیه آب رودخانه اوهایو برای تأمین آب در لوئیزویل ، کنتاکی بود ، ایجاد شد. به گفته وی ، یک سری تداخل ها – انعقاد شیمیایی و فیلتراسیون شن و ماسه – باعث بهبود کیفیت آب شده است. در زمینه روشهای تصفیه آب: از جمله فیلترهای شن و ماسه و فیلترهای کربن می توان نام برد.

محدودیت های فیلتراسیون

فیلتراسیون فیزیکی برای هر نوع آب یا برنامه درمانی موثر نیست. به عنوان مثال ، بهترین انتخاب برای از بین بردن کدورت نیست. روش های دیگر ممکن است در تصفیه آبی که ناقل عوامل بیماری زا برای برخی از بیماری ها است ، م moreثرتر باشند ، اما مهندسان و دانشمندان به پیشرفت تکنولوژی تصفیه آب صنعتی کمک کرده اند.

به عنوان مثال ، کلرزن در درمان بیماری های منتقله از راه آب ، مانند تب حصبه موفق بوده است. فیلتر شنی برای تصفیه آب در مقیاس وسیع استفاده می شود. مواد متداول مورد استفاده برای تصفیه آب در فیلترهای شنی شامل سیلیس و زغال سنگ کربن است. امروزه فناوری های تصفیه برای مقابله با طیف گسترده ای از منابع آب و آلاینده ها در دسترس هستند. بسیاری از این مواد در داخل یک مخزن فایبرگلاس قرار دارند که به اتاق صافی در تماس مستقیم با آب اجازه می دهد.

این طرح همچنین اجازه می دهد تا مواد فیلتر با خواص مفید مختلف – محیط هایی مانند آنتراکیت ، گرانیت ، کوارتز یا سایر مواد معدنی – روی یک فیلتر قرار گیرند. فیلتر شنی کاربرد ویژه ای در تصفیه آب توسط اسمز معکوس دارد و از ورود ذرات بزرگ به غشا large جلوگیری می کند فیلتر شنی در تصفیه آب پالایشگاه ها و پتروشیمی ها و همچنین آبیاری تحت فشار کاربرد خاصی دارد.

منبع :
https://atie-energy.com/%D9%81%DB%8C%D9%84%D8%AA%D8%B1-%D8%B4%D9%86%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D8%B5%D9%81%DB%8C%D9%87-%D8%A2%D8%A8-%D9%88-%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AE%DA%86%D9%87-%D8%A2%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B5%D9%86/
تاریخ انتشار :
2020-09-21 00:33:10

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا