بازرگانی

فیلتر هیدروسیکلون – حذف شن و ماسه داخل آب – تصفیه آب صنعتی

برای حذف شن و ماسه از آب چاه ها و رودخانه ها و جدا كردن ذرات جامد از جریان برگشت فرآیند تولید در كارخانه ها و همچنین جدا كردن مواد جامد معلق در مایع برای خطوط تولید واحدهای صنعتی ، دستگاهی با اندك افت و افزایش ضروری است فشار. حذف آسان و راحت و بدون نیاز به برق ، این فرآیند توسط دستگاه هیدروسیکلون با استفاده از انرژی پویا و ایجاد نیروی گریز از مرکز از مایع برای جدا سازی ذرات جامد از مایع R انجام می شود.

بنابراین ، ظرفیت جداسازی به قطر و جرم حجمی ذرات و به ویسکوزیته و چگالی مایع بستگی دارد. حرکت چرخشی مایع در هیدروسیکلون باعث می شود که نیروی جانبی مرکزی به مایع و ذرات معلق در آن وارد شود. هیدروسیکلون ها معمولاً شکل مخروطی دارند و ذرات جامد را با جرم حجمی بیشتر و حجم بیشتری از مایع جدا می کنند.

دامنه طراحی و کاربرد فیلتر هیدروسیکلون گسترده است و در صورت لزوم می توان فیلتر هیدروسیکلون را به صورت موازی یا سری در کنار یکدیگر قرار داد تا روند جداسازی مطلوبتر شود. فیلترهای هیدروسیکلون شرکت آتیه انرژی تلاش دارای ابعاد مختلفی هستند که با توجه به میزان برداشت شن و ماسه بیشتر از 75 میکرون در آب ، بر اساس کیفیت آب مصرفی و درخواست مشتری طراحی و ساخته می شوند.

پس از عبور آب از فیلتر هیدروسیکلون ، باید آب را از فیلتر شن و ماسه عبور دهیم تا ذرات دیگر جدا شود.

فیلتر شن و ماسه علاوه بر حذف ذرات درشت از آب ، کدورت آب را نیز تا حدی کاهش می دهد. فیلتر شن و ماسه معمولاً از مخازن فایبرگلاس یا فلزی ساخته می شود که از ذرات سیلیس موجود در آب به صورت شن و ماسه عبور می کند. آنها در آب وجود دارند و قسمت عمده ای از آن توسط فیلتر هیدروسیکلون برداشته شده است ، آنها وارد سیلیس می شوند و در بستر سیلیس محبوس می شوند و آب فیلتر ذرات بدون ذرات درشت را ترک می کند.

فیلتر شن و ماسه بهترین راه برای کاهش غلظت مواد جامد معلق در آب است.

از فیلترهای شن برای پاک کردن شن و ماسه از آب نیز می توان استفاده کرد ، اما فیلترهای هیدروسیکلون بیشتر در صنعت استفاده می شود.

شرکت آتیه انرژی تلاش در زمینه تصفیه آب صنعتی و تصفیه فاضلاب فعالیت می کند و همچنین بسیاری از سیستم های پیش تصفیه را برای کشاورزان ساخته است.

برای مشاوره با این شرکت تماس بگیرید: 0218420878

از طریق تلگرام با ما تماس بگیرید:zeinodin_javad

نویسنده: جواد زین الدین

منبع :
https://atie-energy.com/%D9%81%DB%8C%D9%84%D8%AA%D8%B1-%D9%87%DB%8C%D8%AF%D8%B1%D9%88%D8%B3%DB%8C%DA%A9%D9%84%D9%88%D9%86-%D8%AD%D8%B0%D9%81-%D8%B4%D9%86-%D9%88-%D9%85%D8%A7%D8%B3%D9%87-%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D9%84/
تاریخ انتشار :
2020-09-21 18:42:13

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا