قبل از قربانی شدن ، فریب (تقلب؟) را تصدیق کنید

اخیراً ، من یک بمب تبلیغاتی رادیویی خاص را در ایستگاه New York Metro News شنیدم که از شنیدن آن لذت می برم. دلیل اینکه من از این ایستگاه خوشم می آید ساده است: هوشمندانه و جالب است و تفسیرهای جان استرلینگ / سوزان والدمن یانکی را در طول بازی های فصلی پخش می کند.

امنیت | بازی

با این حال ، به نظر من این تبلیغ رادیویی خاص مملو از اصطلاحات گمراه کننده بازاریابی است که هر وقت باعث ایجاد ناراحتی می شود ، ناراحت می شوم. نه تنها به حرفه من رپ بدی می بخشد ، بلکه ممکن است هزاران مشتری باهوش فریب ثبت نام را بزنند و قربانی آنچه من تقریباً کلاهبرداری می دانم بشوند. اما ، او چنان زیرکانه دستکاری شد که حتی ممکن است به جرم فریب محکوم نشود زیرا هر سخنی گفته می شود درست است. اما تفسیر این اصطلاحات “واقعی” به عنوان دلیل خوبی برای پاسخ دادن به تبلیغات و تعهد به سرویس تبلیغ شده ، برای شنوندگان مطمئناً گمراه کننده است ، اما بعداً متوجه ساده لوحی تصمیم ساده لوحانه آنها برای این کار می شوند.

بگذارید روشن کنم: این تبلیغ به عنوان تبلیغی با لحنی معتبر آغاز می شود که ادعا می کند می تواند هزاران دلار از مالکان خودروهای آمریکایی در قبض های تعمیر خودرو صرفه جویی کند. تا زمانی که کمتر از 200،000 مایل در اتومبیل خود داشته باشید (مانند اکثر مردم) ، دیگر هرگز مجبور به پرداخت قبض تعمیر خودرو از جیب خود نخواهید شد! تبلیغ کننده آن را برای شما پرداخت می کند. اگر از صرف هزینه های سخت خود برای تعمیر اتومبیل خسته شده اید ، تماس بگیرید تا صلاحیت خود را ببینید یا خیر! (این مسئولیت را به عهده شما می گذارد تا ثابت کنید شما صاحب ماشین واجد شرایط زیر 200000 مایل هستید که می تواند با استفاده از این فریب تبلیغات شما را به خرید فریب دهد.)

حتی می توانید مکانیک خود را نگه دارید یا ماشین خود را تعمیر کنید و از تبلیغ دهنده بخواهید قبض های شما را پرداخت کند. این شامل همه پیشرفته ترین اصلاحات فناوری خودکار است که می توانید هرگز نیاز داشته باشید! (باز هم ، آنها این حرف را می زنند تا شما را از مسیر خارج کنند ، بنابراین شما باید در مورد انواع تعمیراتی که ممکن است ماشین شما در حال حاضر یا در آینده نیاز داشته باشد و اینکه آیا واجد شرایط هستید فکر کنید.) تا کنون ، همه آنها گفته اند به جز امکان “صرفه جویی در شما” هزاران دلار. استریا

نه ، شما پول سختی که برای کسب درآمد تعمیر اتومبیل خود صرف کرده اید را خرج نخواهید کرد. در عوض ، پول سخت بدست آمده خود را برای پرداخت هزینه نمایندگی خود و پرداخت قبض تعمیر خودرو از طرف خود خرج خواهید کرد. و در حالی که آنها ادعا می کنند می توانید پس انداز زیادی پس انداز کنید ، در واقع می توانید با ساختن آنها واسطه ، هزینه بیشتری بپردازید. از این گذشته ، آنها در حال کار برای کسب درآمد هستند. آنها این کار را بدون هیچ کاری انجام خواهند داد. و چگونه آنها می توانند هزینه این تبلیغات رادیویی گران را در ایستگاه قدرتمند نیویورک پرداخت کنند؟ فقط از طریق پاسخ صدها مشتری بی خبر که به صورت دسته جمعی ثبت نام کرده اند.

پس چه نتیجه ای از آن می گیرید؟ اگر قراردادی را امضا کنید ، نتوانید هزینه آن را پرداخت کنید و چه کسی می داند چه چیز دیگری ممکن است مشکل زیادی داشته باشد! شاید آنها این اطمینان را به شما بدهند که با پرداخت هزینه ای برای تعمیر اتومبیل شما در یک ماشین قدیمی (زیر 200000 مایل) که به شما امکان می دهد رانندگی را ادامه دهید و امیدوارم که به کار خود بپردازید (اگر هنوز شغل دارید) در حالی که آنها منتظر می مانند تا قبض را بپوشانید ، به شما خدمات خوبی می دهند ( شاید دیر) با علاقه!

من در جزئیات هر دقیقه حدس می زنم اما شما می توانید خطرات مورد اشاره من را ببینید. من به یاد می آورم که در مورد یک اقدام متقلبانه مشابه توسط یکی دیگر از شرکت های پرداخت خودکار در دو سال گذشته شنیده ام که از طریق پست توزیع شده است. بعداً یک سری تماس بازاریابی تلفنی در مورد آن دریافت کردم. اکنون ، من این تبلیغ را در مورد یک شرکت متفاوت از رادیو می شنوم. آیا ممکن است همان سازمانی باشد که تحت نام دیگری فعالیت می کند؟ از قضا ، یک بار که متوجه شدم ، ناگهان دیگر نمی توانم آن را بشنوم ، که ممکن است بخشی از فرمول آنها نیز باشد: برای مدتی آن را اجرا کنید تا مشتری های جدید را جمع کنید و سپس ، به اصطلاح ، در هوای نازک ناپدید شوید. اینها انواع سالاتی است که من می پرسم ، زیرا من به طور طبیعی نسبت به ادعاهای بازاریابی که باعث ایجاد این نوع پرچم های قرمز می شود شک دارم.

این مفهوم بسیار شبیه خدماتی است که کارت اعتباری ارائه می دهد: شما با پلاستیک پرداخت می کنید و سپس بابت سود سخاوت شرکت کارت اعتباری در اجازه دادن به شما به مرور پرداخت می کنید. اما همه ما می دانیم که خطرات فوق العاده ای که به عنوان یک ملت و یک جهان وجود دارد ، مشکلات اقتصادی غیرقابل حل را در هر کجا که نگاه کنید درگیر آن است! اگر شما از افراد بدبختی هستید که امتیاز استفاده از هر یا تمام کارتهای اعتباری خود را از دست داده اند ، ممکن است این تبلیغ خدمات پرداخت تعمیر خودکار بسیار جذاب به نظر برسد ، به خصوص اگر برتا قدیمی صداهای وحشتناکی را ایجاد می کند و رفت و آمد شما را تهدید می کند. اما من از شما می خواهم که با احتیاط راه بروید و یک چوب بزرگ به همراه داشته باشید.

بنابراین به هر حال دقیقاً قوانینی درباره تبلیغات فریبنده وجود دارد؟ طبق دفتر حمایت از حقوق مصرف کننده کمیسیون تجارت فدرال (FTC) ، سه ویژگی وجود دارد که غلط یا ناعادلانه بودن تبلیغ را تعیین می کند:

1. اگر سیاست های عمومی را جریحه دار کند.

2. اگر غیراخلاقی ، غیراخلاقی ، ظالمانه یا بی پروا باشد. یا،

3- اگر مصرف کنندگان به شدت آسیب ببینند.

این نکته آخر در ارزیابی غلط یا ناعادلانه بودن تبلیغ مهمترین نکته است ، زیرا صدمه به مشتری معمولاً به دلیل از دست دادن پول در نتیجه خریدی است که در وهله اول گمراه کننده نبوده است. داده های کاذب با غلط بودن اسامی آنها تعیین می شود. یا اینکه آیا این به طور ضمنی اشتباه است. به نظر من ، تبلیغ رادیویی فوق ممکن است ادعای کاملاً نادرستی داشته باشد با بیان اینکه اگر از خدمات آنها استفاده کنید می تواند در هزینه های هنگفتی صرفه جویی کند با این حال ، با یک پیچ و تاب هوشمندانه در تفسیر ، این گفته را می توان درست دانست اگر پس انداز شما را به پرداخت هایی که مستقیماً به تعمیرکاران خودرو انجام می شود ، نسبت دهند.

اگر هزینه مکانیک خود را پرداخت نمی کنید به طور مستقیم برای تعمیر ماشین خود ، عمدتا این پول را پس انداز می کنید. با این حال ، شما باید از این پول “پس انداز” برای پرداخت به شرکت پرداخت کننده تعمیر خودرو استفاده کنید که به مکانیک شما پرداخت خواهد کرد ، مهم نیست که آنها چقدر فریب خورده اند برای تبلیغ خدمات خود. آیا این اخلاقی تلقی می شود؟ علاوه بر این ، من فکر می کنم این تبلیغ به جای “او شما را نجات می دهد” می گوید “می تواند شما را نجات دهد” می گوید: این بدان معناست که ممکن است شرایط دیگری وجود داشته باشد که شما باید اطمینان حاصل کنید که خواسته های آنها مطابق گفته شده تأمین می شود.

براساس شکایاتی که FTC دریافت می کند ، برخی از مسائل ثابت وجود دارد که اغلب در مورد هزینه ها و شرایط ناگفته وجود دارد. تبلیغ کنندگان رادیویی مسئول با اضافه کردن عبارتی مانند “ممکن است محدودیت اعمال شود” از مسائل حقوقی جلوگیری می کنند ، در حالی که برخی از تبلیغ کنندگان مشتاق درصد خوبی از زمان پخش تبلیغ را به شرح جزئیات افشاگری بسیار سریع اختصاص می دهند به طوری که درک آنچه گفته می شود تقریباً غیرممکن است. بسته به فضای موجود ، کمیسیون تجارت فدرال (FTC) به تبلیغ دهندگانی که از رسانه های تصویری استفاده می کنند توصیه می کند جزئیات را “به طور واضح و واضح” فاش کنند. اگر فضا محدود باشد ، سلب مسئولیت 3 کلمه ای فوق الذکر کافی است ، اما نوشتن کوچک و اصطلاحات مبهم از روی عموم ناخوشایند است.

به نظر می رسد آنچه FTC اجازه می دهد یا تنظیم می کند ، نوعی منطقه خاکستری با تصمیمات بسته به ملی یا منطقه ای بودن اعلامیه است. آیا نمایانگر صنعتی است كه توسط شاخه دیگری از دولت تنظیم می شود (مانند خطوط هوایی ، بانك ها ، شركت های بیمه ، حمل و نقل عمومی و شركت های فروش اوراق بهادار و كالا). یا اینکه آیا توسط آژانس محلی دیگری مانند Better Business Bureau قابل حل است. همانطور که قبلا ذکر شد ، به نظر می رسد که مسائل مربوط به صدمه به مصرف کننده بیشترین نگرانی را برای FTC ایجاد می کنند ، خواه “سلامت ، امنیت یا کیف پول” باشد.

مجازات های عدم رعایت آن می تواند شدید باشد ، از یک دستور ساده “توقف و ممتنع” که در صورت عدم رعایت صحیح آن ، به دلیل نقض بیشتر به 16000 دلار در روز افزایش می یابد. در صورت لزوم تا میلیون ها دلار جریمه ، که گاهی اوقات مستلزم بازپرداخت به مصرف کنندگان تحت تأثیر تبلیغات متخلف است. برای نمایش تبلیغات جدید و تماس با خریداران برای اصلاح اطلاعات گمراه کننده قبلی.

اگر در نتیجه اقدامات فریبنده تبلیغاتی به طریقی به شما آسیب رسانده است ، شما حق طرح شکایت با FTC و همچنین تماس با یک وکیل را دارید. اگر تبلیغات متخلف به اندازه کافی گسترده باشد ، ممکن است پرونده شما برای تشکیل یک دادخواست طبقاتی مناسب باشد ، که علاوه بر خود شما چندین شاکی را نیز شامل می شود. به هر حال توجه داشته باشید که مهم نیست وکالت شریف در چنین مواردی ظاهر شود ، وکلا معمولاً کسانی هستند که در اقدامات طبقاتی بیشترین سود را می برند.

اگر فکر می کنید تبلیغی از طرف رقیب شما تقلبی است؟ چند گزینه دارید ، می توانید برخی یا همه آنها را دنبال کنید:

1. می توانید با وكیل تماس بگیرید تا بررسی كند كه آیا باید با طرح ادعاهای تقلبی در تبلیغات از رقابت ناعادلانه شكایت كنید.

2. می توانید شکایتی را به بخش تبلیغات ملی (NAD) از اداره تجارت بهتر ، که این اختلافات را در سطح ملی و منطقه ای بررسی و حل می کند ، ارائه دهید.

3. اگر آگهی محلی است ، می توانید برای ایجاد شکایت با Better Business Bureau محلی خود تماس بگیرید.

4- شما می توانید با رسانه چاپی یا پخش کننده ای که تبلیغات در آن تبلیغ شده است تماس بگیرید تا شک و تردید در مورد فریبنده بودن تبلیغ را گزارش کنید.

5- برای گزارش مشکل می توانید با دادستانی کل ایالت یا دفتر امور مصرف کننده در شهر ، شهرستان یا ایالت خود تماس بگیرید.

6. سرانجام ، می توانید با کمیسیون تجارت فدرال ، مرکز پاسخگویی به مصرف کننده ، خیابان 600 پنسیلوانیا ، NW ، واشنگتن ، دی سی 20580 تماس بگیرید. یا با 1-877-FTC-HELP رایگان تماس بگیرید.

به عنوان نکته ای از یک کارشناس بازاریابی ، اگر شما تبلیغاتی هستید که از ابهام یا بدتر از آن تکنیک های تکثیر برای پوشاندن حقیقت کامل پیام خود استفاده می کنید ، این را بخاطر بسپارید:

“تلخی کیفیت پایین مدت ها پس از فراموش شدن شیرینی قیمت پایین باقی می ماند.” بنجامین فرانکلین

ترجمه: مشتری ناراضی تجربه ناخوشایند خود را نه تنها با دوستان و خانواده خود به اشتراک می گذارد ، بلکه در وبلاگ ها ، انجمن ها و اتاق های گفتگو حرف بدی در مورد شما می زند و به شهرت شهرت منفی می دهد که دیگر نمی توانید در آن زندگی کنید. دنیای امروز تحت سلطه گوگل است. اگر اشتباه تبلیغاتی شما غیر عمدی باشد ، تلاش برای بدست آوردن وفاداری مشتری ناراضی با شکایت معتبر ، هزینه کمتری نسبت به تلاش برای کنار آمدن با ویرانی زمستانی نارضایتی وی خواهد داشت.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا