قدرت استراتژی و استفاده از اقیانوس آبی

رقابت در جامعه مدرن چیزی است که ما هر روز و در همه جا شاهد آن هستیم. حتی وقتی هیچ رقیب مستقیمی وجود نداشته باشد ، باید “برای جنگیدن” خواسته و نیاز به محصول یا خدمات خود را بجنگید. این استراتژی به شما کمک می کند تا از رقبا فراتر رفته و بازار و استانداردهای کاملاً جدیدی برای تجارت خود ایجاد کنید.

تلویزیون | سامسونگ

هدف از این استراتژی ایجاد استاندارد جدیدی در بازار است كه فقط محصولات و خدمات شما بتوانند در آن مطابقت داشته باشند. به این ترتیب شما به طور خودکار یک بازار جدید ایجاد می کنید و بالاتر از همه رقبای قبلی خود ایستاده اید. به طور خلاصه: از اقیانوس قرمز (مسابقه) به اقیانوس آبی خود می روید که در آن پادشاه هستید.

این دوران توسط بسیاری از بازاریابان “دوران مصرف کننده” نامیده می شود ، این همه مربوط به مصرف کننده است. استراتژی اقیانوس آبی نیز. این استراتژی در واقع شامل پیشنهاد شما به روشی متفاوت است تا بازار جدید خود را برای شما توسعه دهد.

یک مثال کوچک از قدرت استراتژی اقیانوس آبی:

سامسونگ استراتژی خود را با هدایت شعار “تغییر بازار محور” در سال 2006 تغییر داد. تعدادی از توسعه دهندگان و طراحان محصول در سئول جمع شدند تا در تلویزیون صفحه تخت جدید با نام رمز “بوردو” کار کنند. آنها در آنجا زیر نظر مدیر عامل شرکت کار کردند تا اینکه همه انتظارات ، خواسته ها و نیازهای مصرف کننده را برآورده کردند.

از طریق این و چندین پیشرفت دیگر در این استراتژی ، سهم بازار سامسونگ به 26.4 درصد رسیده است که سونی 24.6 درصد ثبت کرده است ، پس از آن Sharp با 8.2 درصد دنبال می شود و خاطر نشان می کند که سامسونگ در سال 2006 تنها با سهم بازار 12.1 درصد شروع به کار کرده است.

در اینجا جوانب مثبت و منفی استراتژی اقیانوس آبی آورده شده است.

برای افراد حرفه ای:

یک استراتژی برتر برای مشاغل کوچک و متوسط. اینها اغلب انعطاف پذیرتر هستند و می توانند با سرعت بیشتری به سمت نیازها و خواسته های مشتریان و بازار حرکت کنند. از آنجا که آنها نسبتاً کوچک هستند ، به مشتریان خود نزدیکتر می شوند ، زیرا می توان از آنها اطلاعات بیشتری گرفت.

مشاغل کوچک می توانند با استفاده از این استراتژی به سرعت تبلیغات زیادی را به دست آورند. حتی سریعتر از شرکت های بزرگ. از آنجا که مشاغل کوچک معمولاً به صورت محلی یا منطقه ای فعالیت می کنند ، می توانند پیام خود را با سرعت بیشتری انتقال دهند و تبلیغات رایگان بیشتری را جمع آوری کنند.

این استراتژی برای شرکتهایی که اکنون می توانند به طور م effectivelyثر از بازاریابی و ارتباطات استفاده کنند ایده آل است. موارد زیادی مورد نیاز است و برای دستیابی به بهترین نتیجه از این استراتژی ، تماس “نزدیک” با مشتریان و بازار ارجح است.

منفی:

ایجاد اقیانوس آبی بدون دانش و تجربه لازم برای بازاریابی و ارتباطات بسیار دشوار است. بودجه بازاریابی مفید است اما بسیاری از مشاغل کوچک و متوسط ​​یکی از آنها را ندارند.

پس از مدتی ، دو تقلید اول ظاهر می شوند و برای همان Value Points با شما رقابت می کنند. این کاملا طبیعی است ، اما کارآفرین را مجبور می کند هر چند سال یک استراتژی جدید پیدا کند.

برای شرکت های بزرگ ، سخت است که مانور یا تغییر دهید ، تا یک استراتژی جدید در اسرع وقت در کل شرکت کار کند. این شرکت ها منابع و بودجه خود را دارند ، اما حتی قبل از شروع فرآیند – رقبای کوچکتر ممکن است از قبل با این ایده شروع شده باشند.

اگر می خواهید در مورد استراتژی اقیانوس آبی بیشتر بدانید ، می توانید اطلاعات بیشتری در مورد پیوندها و لیست ادبیات زیر پیدا کنید. ابتدا نکاتی کاربردی برای ایجاد و اجرای استراتژی اقیانوس آبی.

لیست بررسی “نحوه درخواست”:

1) آنچه مشتری واقعاً می خواهد را پیدا کنید. در مورد مشکلات و چالش هایی که آنها با آن روبرو هستند و راه حل های ممکن س Askال کنید. در مورد وضعیت ایده آل مشتری می خواهد بدست آورد.

2) تحقیق نشان می دهد رقبا بیش از استفاده از آن در بازاریابی خود استفاده می کنند

3) سعی کنید بهترین راه حل را برای مشتری خارج از محدودیت ها ، استانداردها و استانداردهای بازار یا صنعتی که در آن کار می کنید پیدا کنید. استانداردها و “قوانین ناگفته” را فراموش کنید اما فقط به بهترین راه حل ممکن برای مشتریان خود فکر کنید – و اینکه چگونه می توانید به آنها کمک کنید تا به روشی کارآمد و لذت بخش به این هدف دست یابند.

4) یک سیستم بازاریابی ایجاد کنید که کالای شما را به بهترین وجه و حتی الامکان به فروش برساند. اجازه ندهید مشتری با هرگونه مشکل ، س ،ال یا انتخاب – بلکه کل روند را تا حد ممکن آسان کنید.

5) مشتری بالقوه و بازار را در مورد آنچه می توانید درمورد این مشکل انجام دهید بیاموزید ، اینکه بالاتر از هر رقیبی هستید و بیشتر به مشتری اهمیت می دهید

6) بهترین ضمانت ممکن را دریافت کنید ، به عنوان مثال 100٪ ضمانت بازگشت پول بدون قید و شرط. این امتیازات به تنهایی در بسیاری از موارد از بسیاری از رقبا فراتر می رود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا