بازرگانیبرترین های کسب و کار

قیمت لوله کاروگیت فاضلابی چقدر است؟

قیمت لوله کاروگیت

آخرین تغییرات قیمت روز لوله کاروگیت در چهارشنبه تاریخ ۱۴۰۱/۰۲/۲۸   سایت ثبت گردید.

به طور کلی این مدل از لوله ها نسب به سایر لوله های سرامیکی، بتونی و فلزی قیمت مناسب تر و پایین تری دارند. قیمت لوله های کاروگیت با توجه به نوع استفاده ، اندازه و فشاری که می توانند تحمل کنند متفاوت است ولی به طور کلی قیمت های آن ها از متری ۱۲ هزار تومان تا متری ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان متغیر است.

لیست بروز قیمت لوله کاروگیت

سبک      

سایز        وزن        قیمت

۱۶۰        ۱/۹         ۷۶۰,۰۰۰ ریال

۲۰۰        ۲             ۸۰۰,۰۰۰ ریال

۲۵۰        ۳             ۱,۱۷۰,۰۰۰ریال

۳۱۵        ۵             ۱,۹۵۰,۰۰۰ریال

۴۰۰        ۷/۵         ۲,۹۲۰,۰۰۰ریال

۵۰۰        ۱۲/۵       ۴,۸۷۰,۰۰۰ریال

۶۰۰        ۱۷/۵       ۶,۸۲۰,۰۰۰ریال

۷۰۰        ۲۴           ۹,۲۶۰,۰۰۰ریال

۸۰۰        ۳۴           ۱۳,۲۲۶,۰۰۰ریال

سنگین

سایز        وزن        قیمت

۱۶۰        ***        ***

۲۰۰        ۲/۵         ۱,۰۰۰,۰۰۰ریال

۲۵۰        ۳/۶۵       ۱,۴۶۰,۰۰۰ریال

۳۱۵        ۶             ۲,۴۰۰,۰۰۰ریال

۴۰۰        ۹             ۳,۵۹۰,۰۰۰ریال

۵۰۰        ۱۴/۵       ۵,۶۸۰,۰۰۰ریال

۶۰۰        ۲۰           ۷,۹۸۰,۰۰۰ریال

۷۰۰        ۲۸           ۱۱,۱۱۵,۰۰۰ریال

۸۰۰        ۳۸           ۱۵,۲۰۰,۰۰۰ریال

قیمت لوله کاروگیت دوجداره

با وجود اینکه لوله کاروگیت به عنوان یک محصول پرفروش بسیار شناخته شده است به طور حتم برای قیمت فروش آن نیز هزینه در نظر گرفته شده که می‌ توان گفت این هزینه با توجه به نوسانات بازار بالا و پایین می‌ شود. حال لازم است بدانید با وجود اینکه این لوله ها بر اساس میزان خاکی که قرار است تحمل کنند تولید می شوند دارای قیمت های متفاوتی هستند.

ابزار | اینترنت

هزینه حمل نیز همچنین در قیمت آنها بسیار موثر است. حال اگر بخواهید به طور دقیق از قیمت روز این لوله ها اطلاع پیدا کنید بهتر است به مشاوران فروش آن در فروشگاه های سراسر کشور مراجعه نمایید. لوله کاروگیت از ویژگی هایی برخوردار است که در این توضیحاتی درباره آن نوشته ایم

تاریخچه :

با توجه به نیاز روز افزون کشور به لوله کاروگیت جهت طرحهای فاضلاب شهری ، گروه صنعتی ما به عنایت ۳۰ ساله در تولید لوله و اتصلات پلیمری اقدام به تاسیس شرکتی جهت تولید لوله های کاروگیت نموده است که امید آن می رود احتیاجات طرح های عمرانی کشور در این خصوص تامین گردد .

موارد استفاده لوله کاروگیت دوجداره :

  1. جمع آوری فاضلاب صنعتی
  2. استفاده از فاضلاب شهرها و منازل
  3. جمع آوری آبهای سطحی و آب باران برای تصفیه و استفاده مجدد در آبیاری
  4. ساخت ظروف جهت حمل و ذخیره مایعات مواد شیمیایی
  5. ساخت منهول

جدول ۱ : استاندارد مورد نیاز :

شماره استاندارد       شرح استاندارد

ISRI 1-9116          پلاستیکها – لوله و اتصالات پلی اتیلن دوجداره با دیواره ساختمند / قسمت اول : الزامات عمومی و مشخصات عملکردی

ISRI 2-9116          پلاستیکها – لوله و اتصالات پلی اتیلن دوجداره با دیواره ساختمند/ قسمت دوم: ویژگیها و مشخصات سیستم لوله ها و اتصالات با سطح داخلی صاف و لایه خارجی ساختمند/ طرح B

ISRI 3-9116          پلاستیکها – لوله و اتصالات پلی اتیلن دوجداره با دیواره ساختمند/ قسمت سوم : لوله و اتصالات با سطح داخلی صاف و لایه خارجی ساختمند ، طرح B – ویژگیها

محصولات شرکت بر اساس استاندارد EN 13476 تولید شده و در دو کلاس SN 4 , SN 8 با استاندارد DIN EN ISO 9969 قابل عرضه می باشند.

نمودار محاسبه هیدرولیکی

برای انتخاب لوله مناسب در صورتیکه دبی مورد نیاز و شیب زمین مشخص باشد می توان از نمودار زیر استفاده نمود . توجه اینکه نمودار ذیل برای لوله های پر و با در نظر گرفتن n=0.01 ر (manning Number) رسم گردیده است.

جدول ۲ : نمایش تغییرات بر لوله های غیرپر

معمولا در عمل لوله های فاضلاب بصورت پر (full) نمی باشند .

در این صورت نمودار ذیل تغییرات شدت جریان (Q) ،

سرعت جریان (V) شعاع هیدرولیکی (R) و مسحات جریان (A) را با تغییرات مقدار پر شدگی لوله را نشان می دهد .

نمایش تغییرات بر لوله های غیرپر

دامنه تولیدات :

لوله کاروگیت در دو نوع سوکت دار و ساده و در سایز های زیر تولید می شوند .

لوله ها در طول ۶ و ۱۲ متری قابل عرضه می باشند .

مقاومت شیمیایی :

بر اساس استاندارد Din 8061 ، لوله کاروگیت در دامنه 12>ph>2 قابل استفاده هستند .

همچنین برای انتقال مواد شیمیایی می بایست آن را با جدول مقاومت شیمیایی مقایسه نمود .

(در صورت نیاز به جدول مقاومت شیمیایی استاندارد ISO 10358 مراجعه شود.)

دامنه کارکرد حرارتی :

بر اساس استاندارد DIN EN 476، لوله های دوجداره کاروگیت پلی اتیلنی تا ۳۵+ درجه سانتی گراد تحمل بار حرارتی دارند .

همچنین جهت حمل و نقل و جابجایی محدوده مجاز بین ۳۰- درجه تا ۴۰+ درجه سانتی گراد و برای خواباندن لوله ها و عملیات نصب ، محدوده دمایی مجاز بین ۳۰- درجه تا ۴۰+ درجه سانتیگراد می باشد.

ابزار | اینترنت

مقاومت در برابر ساییدگی ( Abrasion Resistance )

بر اساس روش DIN 19534 PART 2 ) DARMSTADT ) و برای اندازه گیری میزان سائیدگی انواع لوله ها ابتدا لوله ها توسط

مخلوط ماسه و آب پر و سپس تحت تکان های شدید در تعداد سیکل بالا قرار می گیرد .

در انتها میزان مواد سائیده شده اندازه گیری و جهت انواع لوله ها محاسبه می گردد .مقاومت در برابر ساییدگی این آزمایش سائیدگی بسیار ناچیزی را برای لوله دوجداره پلی اتیلن نشان می دهد برای مثال در تعداد سیکل 400000 مقدار سائیدگی برای لوله دوجداره پلی اتیلن mm 0/3 و برای لوله های 6GRP تا 8 برابر این مقدار می باشد .

اثر بار خاک بر روی لوله های تک جداره و دوجداره کاروگیت :

نحوه نصب لوله کاروگیت

همانطور که برای دفپ کردن و نصب کردن انواع لوله های پلی اتیلنی برای آبیاری تحت فشار مواردی باید مورد توجه قرار گیرد به طور حتم دستورالعمل خاصی نیز برای دفن کردن لوله کاروگیت وجود دارد. دقت داشته باشید لوله های پلی اتیلن می تواند از طریق جوش اتصالات فشاری در روی زمین به یکدیگر متصل شده و سپس به آسانی داخل تراشه قرار گرفته شود. با این حال لازم است بدانید در هنگام ایجاد مهار برای خطوط لوله دفن شده، به وجود آوردن مهارت در شیارها آزاد لوله نیز توصیه می شود.

با این وجود توجه داشته باشید تمام تکیه گاه های موقت همچون میخ های تراز پایه ها و غیره قبل از خاکریزی باید از زیر لوله کاروگیت خارج شود. در لوله گذاری موازی یا متقاطع لوله های پلی اتیلن باید دارای فاصله کافی باشد که این امر موجب محافظت مناسب از گرما یا سایر اقدامات مقتضی خواهد شد.

از طرفی لازم به ذکر است که اگر این لوله ها در گودال های باز و بدون اقدامات حفاظتی قرار بگیرد در نقاط تقاطع باید حتما فاصله مورد نیاز حفظ شود به طوری که در لوله گذاری های موازی حداقل این فاصله بسته به نصف قطر اسمی لوله بزرگتر می باشد.

در هنگام خاکریزی لوله کاروگیت نیز لازم نیست که از گرید خاص استفاده شود بلکه می توان از مواد حفاری شده که برای یک تراکم معمولی مناسب است استفاده نمود. با این حال دقت داشته باشید مخلوط شن و ماسه که حداکثر اندازه دانه های آن حدود ۲۰ میلیمتر باشد برای پر کردن بالای لوله مناسب می باشد.

کاربرد متفاوت لوله کاروگیت در صنعت و شهرسازی سبب شده که اغلب افراد تمایل به شناخت ویژگی های این لوله داشته باشند. تفاوت هایی که این لوله با دیگر لوله ها دارد، نحوه انتخاب را بین انواع لوله متمایز می سازد، به همین دلیل نیاز است تا درباره آن اطلاعات بیشتری به دست آورد. اصلا لوله کاروگیت چیست و چرا کاربرد دارد و چرا اینقدر پر طرفدار است؟

لوله کاروگیت چیست؟

لوله کاروگیت یک نوع لوله است. لوله ای با جداره خارجی ساختمند یعنی حالت فنری شکل که سیاه رنگ است. مجموعه‌ای از ردیف‌ها و شیارها روی سطح آن وجود دارد. این لوله می‌تواند از فولاد و یا پلاستیک‌هایی از قبیل پلی اتیلن با چگالی بالا (H.D.PE) یا PVC ساخته شود که بدلیل مزایای بسیار بالای پلی اتیلن لوله کاروگیت پلی اتیلن با فاصله ی زیاد از دیگر انواع لوله کاوگیت در صدر کاربرد در انواع پروژه های شهری و جاده ای ست.

همچنین می‌تواند روکش دار یا آستردار باشد مثل لوله کاروگیت پی وی سی که پوششی از جنس الیاف دارد البته نوع بدون پوشش کاربرد بیشتری دارد. لوله کاروگیت پلی اتیلنی برای کاربردهایی مانند انتقال آب و فاضلاب و زهکشی و انتقال فاضلاب صنعتی و عفونی و آب های جاری و حتی مسیر کابل ها و سیم ها و نیز ساخت پل ها و اخیرا بصورت محافظ ی برای شیرآلات به کار می‌رود . در لوله کاروگیت انعطاف پذیری، دوام و استحکام، قیمت مناسب و سبکی و حمل راحت برتری های ارزشمندی هستند.

در لوله کاروگیت جدار بیرونی کنگره‌ها یا حلقه‌هایی متحد‌المرکز دارد، در حالی که سطح جدار درونی لوله کاملاً صاف است. جدار داخلی لوله کاروگیت می‌تواند از جنس فولاد و یا پلی‌اتیلن سنگین (H.D.P.E) باشد. لوله کاروگیت HDPE لوله ای چین دار یا راه راه یا فنری شکل با مجموعه ای از خطوط موازی و شیارها روی سطح آن است.

علت راه راه ساخته شدن آن را می توان افزایش مقاومت در برابر جریان های فشارهای خارجی با فشار بالا و مقاومت بیشتر در برابر تنش عنوان کرد. لوله کاروگیت  H.D.P.E از ماده پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE) که ماده ای متنوع است ساخته شده و با دارا بودن برخی از ویژگی های ایده آل، برای استفاده در مصارف زیرزمینی کاربرد دارد. این لوله به راحتی و با استفاده از ابزار آلات و کاتر ها برش داده می شود.

ساختار لوله کاروگیت به چه صورت است؟

ساختار لوله های کاروگیت عمدتا توسط بخشی از خاک احاطه می شود. فشار خاك سبب فشرده سازی فضای اطراف لوله شده و در واقع باعث كاهش تنش وارد شده به لوله می شود. انعطاف پذیری بیشتر با عملکرد بهتر و طول عمر لوله مرتبط است. ساختار لوله کاروگیت دفن شده و آینده ی لوله کاوگیت تا حدی توسط خاکی که آن را احاطه کرده، تعیین می شود.

فشار خاک، تراکمی را در اطراف محیط لوله ایجاد می‌کند و در واقع فشار روی آن را کاهش می‌دهد. البته مهم این است که خاک اطراف لوله نرم و عاری از هرگونه سنگ و ریگ باشد چراکه لوله آسیب می بیند. انعطاف پذیری بالا باعث عملکرد بهتر در طول عمر نصب می شود.

کنترل‌های دقیق ابعاد حفاری، لوله‌گذاری و اتصال های صحیح لوله از عوامل موفقیت یک پروژه است. همچنین انتخاب صحیح تراکم خاک‌هایی که پوشش لوله را شکل می‌دهند، احتمالا عملکرد ساختاری لوله و خاک را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. فشار ثابت مناسب در اطراف لوله و حمایت یکنواخت لوله در جهت طولی نمی‌تواند بدون یک روش خوب به دست آید. تعمیرات درون زمینی یا همان تعمیرات شهری، پر هزینه و زمان بر هستند. بنابراین آن نوع لوله کشی که عمر مفید نصب را افزایش می‌دهد اهمیت دارد. لوله‌های کاروگیت پلی اتیلنی H.D.PE DWC به طور نرمال برای عمر خدماتی از 50، 75 یا حتی بیش از 100 سال، درجه بندی شده‌اند.

لوله کاروگیت چه ویژگی هایی دارد؟

برخی از ویژگی‌های این محصول به شرح زیر است :

  • در مقایسه با سایر انواع لوله‌های پلاستیکی، مقاومت بالایی در برابر خوردگی دارد.
  • لوله کاروگیت بسیار ماناست. این لوله برای استفاده تضمینی ۵۰ ساله نصب می‌شود و می‌توان آن را به مدت ۱۰۰ سال هم استفاده کرد.
  • از آنجایی که جدار داخلی این لوله بسیار صاف و بدون خلل و فرج است، جریان مایع در آن به راحتی صورت می‌گیرد. این امر باعث می‌شود بتوان در سیستم لوله‌گذاری از لوله‌های با قطر کمتر استفاده و در هزینه پروژه صرفه‌جویی کرد.
  • به دلیل سطح صیقلی جدار داخلی، ضریب اصطکاک پایین است و در نتیجه رسوبی در لوله باقی نمی‌ماند و بهره‌وری انتقال آب بیشتر می‌شود.
  • لوله کاروگیت انعطاف‌پذیر و چکش‌خوار است.
  • لوله کاروگیت نسبت به انواع لوله‌های فولادی، چدنی و … سبک‌تر است و برای حمل آن نیازی به استفاده از ماشین‌آلات سنگین نیست.
  • به دلیل قابلیت جوش و کاربرد کوپلر برای اتصال، نصب و کارگذاری آن با سرعت زیاد و بدون پِرتی انجام می‌شود.
  • لوله کاروگیت را می‌توان در قطرهای بسیار بالا تولید کرد.
  • لوله کاروگیت ارزش غذایی ندارد؛ در نتیجه، جوندگان و میکروارگانیسم‌ها به آن حمله نمی‌کنند.

کاربرد لوله های کاروگیت

استفاده از لوله کاروگیت در زیر زمین سبب شده تا تولید کنندگان آن از شیارهای بیرونی برای افزایش استحکام این لوله ها استفاده کنند یا برعکس با توجه نیاز لوله های مقاوم در زیر زمین استفاده از لوله های کاروگیت آغاز شد. لذا تغییر شکل در این نوع لوله در زیر زمین کمتر اتفاق می افتد و در برابر فشار و حتی لرزش های زلزله نیز مقاوم می باشند.

امروزه استفاده از این نوع لوله در زیر زمین برای انتقال مواد، کاربرد فراوانی یافته است. از آنجا که جنس لوله های کاروگیت پلی اتیلن بوده و این ماده به صورت صنعتی و آزمایشگاهی تولید می شود، لذا منابع کمتری نیاز دارد و می توان هزینه ی پایین تری نیز در قبال آن پرداخت کرد. همچنین لوله کاروگیت دارای قابلیت بازیافت نیز می باشد و اگرچه طول عمر زیادی دارد اما خاصیت بازیافت این ماده سبب شده تا نگرانی بابت ضایعات آن وجود نداشته باشد.

لوله کاروگیت را می‌توان در انواع سیستم‌های انتقال مایعات به کار برد که مهم‌ترین آنها عبارتند از:

  • سیستم‌های آبیاری
  • شبکه‌های جمع‌آوری و انتقال فاضلاب‌های شهری
  • شبکه‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی در شهرها و مناطق صنعتی و کشاورزی.
  • سیستم‌های انتقال آب باران
  • سیستم‌های انتقال مواد صنعتی، مانند اسیدها، بازها، نمک‌ها و غیره
  • سیستم‌های زهکشی
  • تأسیسات تصفیه آب
  • مخازن ذخیره مواد و مایعات
  • سیستم‌های تقسیم‌کننده آب
  • سیستم‌های انتقال آب ثقلی
  • سیفون‌های آب در جاده‌ها و رودخانه‌ها
  • معابر آدم ‌رو (Manhole)

کاربردهای اصلی لوله های کاروگیت

اگر چه لوله کاروگیت پلی اتیلنی H.D.P.E کاربردهای فراوانی دارد، استفاده از لوله کاروگیت برای مدیریت جریان آب ها و فاضلاب بسیار مناسب است و مهمترین کاربرد این نوع لوله است.

از جمله سیستم‌هایی که می‌توان از لوله های کاروگیت در آنها استفاده کرد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. سیستم‌های فاضلاب و زهکشی زیرزمینی
  2. سیستم‌های لوله‌کشی جمع‌آوری آب باران
  3. سیستم‌های لوله‌کشی جمع‌آوری آب طوفان
  4. سیستم‌های جمع‌آوری فاضلاب صنعتی
  5. سیستم‌های زهکشی جاده‌ای

البته، باید توجه داشت که تقریباً هر روز کاربردهای تازه‌ای برای این نوع لوله پیدا می‌شود و مزایای استفاده از لوله‌های تولید شده با تکنولوژی کاروگیت به سرعت در حال افزایش است. لوله کاروگیت H.D.P.E فنری شکل برای بسیاری از کاربردهای زهکشی به امری حیاتی تبدیل شده است. سیستم های ذخیره آب ناشی از طوفان نیاز به طیف گسترده ای از لوله های با اندازه متفاوت و متناسب با پوشش مورد نیاز در هر منطقه دارد.

این محصول لوله ای با دوام و مقرون به صرفه برای فرآیندهای تخلیه در محل هستند. این لوله ها و ساختار و مواد تشکیل دهنده آن ها حدودا بیست سال است که برای زهکشی مورد تایید بوده و همچنین برای زهکشی بزرگراه ها و جاده ها و زهکشی زمین های ورزشی و کشاورزی استفاده شده است.

اکثر ادارات دولتی وزات خانه های راه و مسکن و شهرداری ها و دهیاری ها  لوله های کاروگیت HDPE  را در بخش های  مختلف مورد استفاده قرار داده اند. بسیاری از تاسیسات تحت نظارت قرار گرفته و عملکرد استثنایی آن رضایت بخش و مورد اطمینان است. می توان گفت که  نگرانی در مورد میزان و قدرت تحمل کافی بار های ترافیکی ، ترک خوردن و خراب شدن و پوسیدن آن ها در طول زمان، وجود ندارد.

سیستم های مدیریت آب های جاری ناشی از طوفان در اکثر مناطق برای محدود کردن و نگه داری میزان آب باران و همچنین میزان آلاینده های مجاز موجود در آب های طوفان شکل گرفته اند. هنگامی که آب های روان دورتر از نقاط بحرانی حرکت می کنند، می تواند مشکلی برای حفظ و نگه داری یک منبع آب پایدار ایجاد کنند.

برای مقابله با این مشکلات، سیستم های نگهداری آب های جاری ناشی از طوفان تا زمانی که خاک اطراف آن می تواند نفوذ پذیری داشته باشد، اجازه شارژ شدن و ذخیره می دهد. بسیاری از حوزه ها مستلزم توسعه و بررسی پروژه ها هستند تا از جریان خروجی آب اطمینان حاصل شود. سیستم های نگهداری آب طوفان می توانند به صورت حوضچه های زیر زمینی یا لوله های زیرزمینی مورد استفاده قرار گیرند.

لوله کاروگیت زهکش

لوله های کاروگیت H.D.PE  نیز می تواند با سوراخ تولید شود و یا لوله کاروگیت تولید شده را با دریل یا فرز سوراخ و شیار دهند تا به لوله زهکش تبدیل شود. سوراخ ها اجازه می دهند آب های زیرزمینی جمع آوری شده و به مکان های مناسب برای تخلیه منتقل شوند.

سیستم های زهکشی زیرزمینی برای جمع آوری محلول سدیم موجود در محل های دفن زباله استفاده می شود. این سیستم ها همچنین برای کنترل و هدایت و انتقال آب زیرزمینی و نفوذ آب سطحی در زمین های گلف، زمین های ورزشی و در زمین های کشاورزی استفاده می شود.

فاضلاب بهداشتی

لوله کاروگیت H.D.P.E  یک خط لوله ی جداسازی ایده آل است. یک نوع خاص از لوله H.D.P.E وجود دارد که با سوراخ های مخصوص طراحی شده است که اجازه می دهد نفوذ پذیری آن افزایش یابد.

لوله های کاروگیت سوراخ دار H.D.P.E  تکنیکی به منظور بازیافت رسوبات حاوی درصد پایینی از مس، طلا و نقره مورد استفاده قرار می گیرد. محلول سیانید در خاک هایی که حاوی طلا یا نقره هستند اسپری شده و مواد معدنی را به یک ترکیب شیمیایی تبدیل می کند.

این محلول در یک سیستم زیرزمینی لوله سوراخ دار جمع آوری شده و به حوضچه منتقل می شود. بدین ترتیب طلا یا نقره از حوضچه ها یا تالاب ها و با استفاده از جذب کربن یا ته نشین شدن بدست می آید. لوله کاروگیت برای این فرایند بسیار مناسب است زیرا مقاومت شیمیایی بسیار بالایی دارد. آزمایش ها مقاومت P.H برای H.D.PE را در حدود 1.5 تا 14.0 نشان داده اند که بحث خوردگی را دارد.

برتری لوله کاروگیت نسبت به سایر لوله ها

آنچه که این کالا را از سایر لوله ها متمایز می کند، ویژگی هایی است که در تولید و کاربرد آن استفاده شده و کمک می کند تا سطح کیفی آن به نسبت لوله های سیمانی و فلزی بالاتر باشد.

ویژگی های عمومی لوله کاروگیت

از ویژگی‌های لوله‌ پلی‌ اتیلن دوجداره که با نام لوله کاروگیت‌ شناخته می شود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. مقاومت بالا در برابر خوردگی
  2. مقاومت در برابر مواد شیمیایی: لوله‌ پلی‌اتیلن دوجداره کاروگیت‌ D.W H.D.PE در برابر اسیدهای رقیق، مایعات سوزآور، حلال‌ها، الکل‌ها، بنزین و آب مقاوم است. چربی و روغن در آن تنها باعث کمی تورم می‌شوند. لوله‌ های پلی‌ اتیلن در برابر اسیدهای اکسیده، کتون‌ها، هیدروکربن‌های معطر، هیدروکربن‌های کلردار و برخی از انواع مواد شوینده مقاوم نیستند. این مواد علاوه بر تنش داخلی باعث تنش مکانیکی یا ساختاری شده و به ترک‌خوردگی ناشی از تنش منجر می‌شوند. این لوله‌ها همچنین در برابر حمله میکروارگانیسم‌ها مقاوم هستند.
  3. روش‌های اتصال آسان : معمولاً کوپلرهای اتصال روی لوله‌ ها وجود دارند و اگر هم نباشد لوله با کوپلر به لوله بعدی متصل می گردد. در صورتی هم که لوله کاروگیت سایز بزرگ باشد می توان از روش جوش پلی اتیلن و جوش الکتروفیوژن استفاده کرد.
  4. تعمیر و نگهداری آسان: به دلیل عدم پوسته‌ پوسته‌ شدن، انجماد و واکنش شیمیایی، این لوله‌ها نیازی به تعمیر و نگهداری منظم ندارند و برای تمیز نگهداشتن و بهبود کارایی تنها گاهگاهی باید سطح لوله را شست. که همین امر باعث کاهش هزینه های نگهداری و دیگر هزینه های ناشی از خرابی لوله ها می شود.
  5. عمر مفید بالا: به دلیل عدم خوردگی و مقاومت شیمیایی، این نوع لوله می‌تواند تا یک قرن دوام بیاورد و برای تاسیسات زیر بنایی یک شهر بسیار پر اهمیت است.
  6. سطح خارجی لوله پلاستیکی به صورت کاروگیت می باشد تا فشار خارجی را تحمل کند (مثل وزن یک کامیون که در حال حرکت در یک بزرگاه است) و سطح داخلی آن به شکل صاف و هموار ساخته می شود تا سیال داخل لوله (مثل آب جاری و یا فاضلاب و آب طوفان حاوی سنگ و … ) براحتی و بدون نیاز به فشار پمپ و تنها با فشار ثقلی حرکت کند و لیز بخورد و مسیر مسدود نشود و جریان سیال هایی مثل جریان فاضلاب که ذرات جامد دارند، درون لوله رسوب نکند و خط لوله را مسدود نکند، که باعث می شود هزینه ی تعمیرات و نگهداری کاهش یابد.
  7. جریان سیال: سطح صیقلی لوله داخلی به سیال کمک می‌کند تا با کمترین اصطکاک ممکن مسیر را طی کند.
  8. سبکی و حمل با هزینه کم نسبت به دیگر لوله ها مثلا تا سایز 500 این لوله ها رو دو یا سه نفر کارگر هم می توانند با هم بدون نیاز به لیفتراک و جرثقیل جابجا کنند.
  9. انعطاف‌پذیری: این خصوصیت باعث می‌شود لوله بسیار قابل انطباق و سازگاری باشد. خاصیت انعطاف‌پذیری لوله‌ پلی‌اتیلن دوجداره کاروگیت‌دار بیش از هر چیز در زمان نصب اهمیت پیدا می‌کند که نیاز به اتصالات را کاهش می دهد و کاهش نیاز به اتصالات باعث کاهش هزینه لوازم، کاهش هزینه نصب و بالافتن سرعت نصب می شود.

چرا لوله‌های کاروگیت بهترین انتخاب هستند؟

  1. قوی اما انعطاف‌پذیر

لوله پلی اتیلن کاروگیت از پلی اتیلن سخت تولید می شود که یک ماده سخت است. این ماده یکی از محصولات در دسترس در پتروشیمی های ایران است که کمترین واکنش‌پذیری شیمیایی را دارد و به شدت در برار گازهای خورنده و مواد شیمیایی مقاوم می‌کند. این ماده زنگ نمی‌زند و به شدت مقاوم به خوردگی است.

  1. قیمت لوله کاروگیت

لوله کاروگیت به دلیل ساختاری که دارد با وزن سبک تحمل بار های زیادی را دارد که همین وزن سبک باعث می شود مواد پلی اتیلن کمتری استفاده شود و برق کمتری برای تولید مصرف می شود که این موضوع باعث پایین آمدن قیمت تمام شده ی لوله کاروگیت می شود. برای آگاهی از قیمت روز لوله کاروگیت کلیک کنید.

  1. عمر بالا لوله کاروگیت

می‌توانید انتظار عمر خدمات ۱۰۰ ساله را در زهکشی معمولی داشته باشید. لوله کاروگیت در برابر سایش و مواد شیمیایی بسیار مقاوم است، لوله‌های پلی اتیلن کاروگیت که بسیار در برابر خوردگی و مواد شیمیایی مقاوم هستند در محیط‌های که به مواد دیگر آسیب می‌رساند بهتر عمل می‌کنند. خاک و رواناب اسیدی یا دارای نمک‌های جاده‌ای دارای مشکلاتی هستند که می‌تواند عمر دیگر لوله‌های فاضلاب را به مدت چند سال کوتاه کند. لوله پلی اتیلن کاروگیت برای دهه‌ ها در همان محیط باقی خواهد ماند.

  1. نصب مقرون‌ به‌ صرفه و ایمن

لوله‌های پلی اتیلن کاروگیت صرفه‌جویی قابل‌توجهی در هزینه ها که انتظار می رود تایید می کند. چون به سرعت و به راحتی نصب می‌شوند. کنترل و ایجاد لوله کاروگیت پلی اتیلنی آسان‌تر و امن‌تر است، که هزینه نصب و زمان نصب را کاهش می‌دهد. این نوع لوله‌ها با طول لوله بلندتر نسبت به لوله بتونی مسلح تولید می‌شود که به معنی اتصالات کمتر و نصب کارآمدتر می‌باشد. اتصالات مقاوم در برابر نشت را می‌توان‌ به سرعت با بست‌های نری و مادگی نصب کرد. نصب سریع همچنین مدت ‌زمان اختلالات ترافیکی را کاهش می‌دهد.

  1. مزایای عمده زیست‌ محیطی

لوله پلاستیکی کاروگیت دارای مزایای زیست‌ محیطی در تمام طول عمر محصول خود است. در مقایسه با دیگر انواع لوله، لوله‌های پلاستیکی مساحت کربن کمتری دارند و نیاز به انرژی کمتری برای تولید، حمل و نصب دارند. لوله کاروگیت یک ماده خنثی است که در مراحل تولید یا نصب و استفاده سمومی را درون محیط‌ زیست منتشر نمی‌کند. لوله‌های پلاستیکی در مقایسه با دیگر مواد به بالاترین کیفیت خدمات می‌رسند. در پایان عمر خود نیز، لوله پلاستیکی بسیار قابل بازیافت است.

مزایای لوله های کاروگیت

  • این لوله ها مزایای زیادی دارند که یکی از آن ها این است که فشار بار داخلی ندارند به این منظور که سیال در حال حرکت در لوله دارای فشار بار داخلی نیست. در واقع این لوله ها به عنوان یک جوی عمل کرده و سیال را انتقال می دهند.
  • سطح بیرونی لوله های کاروگیت به شکل حلقه حلقه است و دارای استحکام بالایی می باشد و همه فشارهای سطحی و زیر سطحی را به خوبی تحمل می کنند در واقع علت اصلی حلقه حلقه بودن سطح خارجی لوله کاروگیت همین ویژگی استحکام بخشی به آن است.
  • یکی دیگر از مزایای لوله های کاروگیت پلی اتیلن این است که سبک هستند و جا به جایی و نصب آن ها آسان است این مورد باعث می شود در محل هایی که سرعت کار اهمیت دارد این لوله ها مناسب تر باشند و از طرفی باعث مناسب بودن قیمت لوله کاروگیت می شود. چرا ؟ چون قیمت لوله ها وزنی محاسبه می شود مثلا لوله کاروگیت 200 2.5 کیلو در هر متر وزن دارد و هر کیلو پلی اتیلن 13000 تومان است می شود 32000 تومان به ازای هر شاخه .
  • این لوله ها با توجه به ساختار منحصر به فرد و مقاومت بالایی که دارند دارای عمر مفید بالاتری نسبت به سایر لوله های بتنی و یا سیمانی هستند به همین دلیل است که برای فاضلاب ها از این لوله ها استفاده می شود.
  • لوله های پلی اتیلن دارای انعطاف پذیری بالایی هستند که این امر استفاده از این لوله ها را برای محل هایی که دارای ناهمواری و یا پیچیدگی هستند ساده می کند.
  • برای اتصال این لوله ها روش های زیادی وجود دارد مانند روش های جوشکاری پلی اتیلنی و الکتروفیوژن و یا اتصالات مکانیکی که نوع روش اتصال بستگی به شرایط مورد نظر و همچنین سرعت عملیات دارد و در سایز های کوچک تا 1000 معمولا اتصال نر و ماده با واشر و در سایز های با قطر بالای 1 متر معمولا جوش لب به لب.
  • لوله های کاروگیت دارای عمر انبارداری بسیار بالایی هستند. البته باید این نکته مد نظر باشد که عمر مفید این لوله ها بستگی به شرایط هم دارد. اگر در زمان نگهداری این لوله ها از تابش مستقیم نور خورشید به آن ها جلوگیری شود و امکان برقراری جریان هوا در داخل لوله ها برقرار شود عمر طولانی تری خواهند داشت. به هر حال نگه داشتن لوله ها زیر نور آفتاب در زمان طولانی تر باعث افت کیفیت لوله می شود.
  • یکی از مزایایی که این لوله ها دارند ساخت این لوله در سایزهای مختلف است که باعث می شود امکان نگهداری تلسکوپی آنها برای شما فراهم شود و مساحت مورد نیاز انبار برای نگهداری لوله ها کاهش پیدا کند.

لوله های کاروگیت چه ویژگی ها و مزیت هایی دارند؟

لوله دو جداره دارای شکل موجدار است و در نتیجه قدرت بسیار زیادی در مقاومت فشرده‌ سازی دارد که حدود تحمل 30 تن بار است . ساخت لوله کاروگیت دو جداره، تقریباً به حداقل مواد خام نیاز دارد و در نتیجه تاثیر روی جنبه‌های زیست‌ محیطی به شدت کاهش می‌یابد.

بنابراین، این ویژگی این محصول را می‌توان‌ به عنوان یک مزیت اضافه در مقابل دیگر لوله‌ها بیان کرد. لازم به ذکر است که استفاده از لوله دو جداره کارگیت، هزینه پروژه را کاهش می‌دهد، زیرا خسارت‌های ناشی از آسیب به شدت کاهش می‌یابد و در نتیجه سازمان‌ها و پیمانکاران بیشتری به دنبال استفاده از این نوع لوله هستند تا سود خود را حداکثر و هزینه ها نگهداری خود را حداقل کنند.

 بیشتر بودن طول عمر لوله کاروگیت H.D.P.E  باعث می‌شود که گزینه مطلوب‌ تری باشد و قابلیت حمل بار ماکزیمم آن باعث می‌شود به عنوان بهترین محصول مورد نظر برای کار باشد.

ویژگی‌های مختلف لوله D.W.C آن را به بهترین محصول موجود در این گروه تبدیل می‌کند. با مقاومت بسیار بسیار خوب در برابر خوردگی که اهمیت زیادی در صنعت فاضلاب دارد ، طول عمر لوله‌ها افزایش می‌یابد و فرسایش کاهش می‌یابد و پیمانکارانی که نگرانی در ضمان یک خط لوله را دارند نگرانی آنها کاهش می یابد .

این محصول که از پلی اتیلن ساخته شده به عنوان ایمن‌ ترین و بی‌ اثرترین محصول از لحاظ شیمیایی شناخته می‌شود و از لحاظ زیست ‌محیطی کاملاً ایمن تلقی می‌شود. همچنین با نمایش قدرت ضربه خوب، لوله کاروگیت H.D.PE D.WC دارای دیواره داخلی صاف بوده و در نتیجه هر گونه صدمه ناشی از اصطکاک حداقل است.

به خاطر قابلیت لوله دو جداره برای تحمل باره‌های سنگین که هر فشاری را به راحتی به زمین نرم منتقل می کند، این محصول می‌تواند به راحتی در فاضلاب یا سایر کاربردها مورد استفاده قرار گیرد. ویژگی حفظ شکل، حتی زمانی که خم می‌شود، لوله کاروگیت را برای شرکت‌های درگیر در این نوع فعالیت‌ها مفیدتر می‌کند.

 ویژگی اتصال آسان با استفاده از کوپلر باعث می‌شود استفاده از آن راحت‌تر باشد و در نتیجه کار سریع‌تر پیش برود که نهایتا باعث صرفه‌جویی در زمان و ایجاد بهره‌ وری می‌شود. لوله HDPE علاوه بر وزنی نسبتا سبک و صرفه جویی در هزینه های حمل و نقل، شکننده نیست.

از این رو در عملیات لوله گذاری و نصب و راه اندازی لوله ها آسیب پذیر نیست. پس سبب تداوم استفاده از این محصولات می شود. می توان گفت که پیکربندی های کلی و مواد مورد استفاده در ساخت این محصولات کم نظیر است. این محصولات با هزینه های کم قابل خریداری بوده و طیف گسترده ای از قطر ها را شامل می شوند. یکی از عوامل دخیل در انتخاب قطر لوله های کاروگیت مقدار جریان سیال عبوری در هر سطح مقطع و یا در هر ثانیه است. همچنین این محصولات در طول های مختلف قابل خریداری هستند.

این لوله را می توان از فولاد یا پلاستیک هایی مانند پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE) یا PVC تولید کرد، که می تواند سطح آن پوشش یا کاور شود و یا اینکه همچنان چین دار باقی بماند. پوشش های معمولی برای لوله های فولادی شامل گالوانیزه، آلومینیوم، پلیمر و آسفالت است. لوله های کاروگیت پلاستیکی می تواند محدوده pH بسیار وسیع تری را تحمل کند.

اتصالات لوله کاروگیت

برای اتصالات لوله کاروگیت روش های زیادی وجود دارد:

  1. اتصال با واشر و کوپلر : این اتصال از میان تمامی روش ها ساده ترین نوع اتصال این لوله ها است.
  2. اتصال کوپلر موفه دار : این روش یکی دیگر از روش های اتصال لوله کاروگیت است که نسبت به روش قبل مقرون به صرفه تر می باشد زیرا مصرف واشرهای پلاستیکی و خرید کوپلر کمتر می شود. اما این روش نسبت به روش قبل دارای مقداری افت لوله است.
  3. اتصال با کمربند و واشر : این روش بیشتر برای اتصال لوله ها در سایز بالا استفاده می شود.
  4. اتصال لوله کاروگیت با استفاده از جوش : در این روش برای اتصال لوله از جوش پلی اتیلن استفاده می شود. یا جوش الکتروفیوژن برای سایز های بالای 2000 میلیمتر

سایز بندی لوله کاروگیت به چه صورت است؟

همان طور که در بالا گفتیم لوله های کاروگیت دارای سایزهای متفاوتی هستند که همین اختلاف سایز می تواند بر روی قیمت لوله کاروگیت تاثیر زیادی داشته باشد. شما در این فروشگاه می توانید به کامل ترین و گسترده ترین مجموعه در زمینه سایزبندی لوله ها دسترسی داشته باشید. این سایزبندی به شما این امکان را می دهد که در حد نیاز خود این لوله را تهیه کنید تا هم قیمت لوله کاروگیت سفارش داده شده مناسب باشد و هم در تهیه آن صرفه جویی شود.

انواع لوله کاروگیت

لوله کاروگیت ۱۱۰ و ۱۲۵ میلیمتر : مورد مصرف در فاضلاب خانگی و غلاف دور کابل برق که مصرف خیلی کمی دارد و تقریبا سفارشی تولید می شود.

لوله کاروگیت 160 میلیمتر : در فاضلاب‌های مجتمع‌ها و فاضلاب شهری ، لوله زهکشی و زیر کامیوهای شهری معمولا از این لوله کاروگیت برای سیستم های لوله کشی استفاده میشود. معمولا وقتی می خواهند پل کوچه درست کنند یا پل های محلی از لوله کاروگیت 160 استفاده می کنند .

لوله کاروگیت 200 میلیمتر : پرمصرف‌ترین سایز لوله کاروگیت که در سیستم‌های فاضلاب، زهکشی و غلاف دور لوله و کابل و قطعات یک متری آن برای محافظت از شیر آلات در آبیاری قطره ای به‌کار می‌روند.معمولا ساکنین کوچه ها که میخواهند با یکدیگر سیستم فاضلاب برای کوچه بکشند از این سایز و سایز 250 استفاده می کنند.نسبت به قیمت بسیار مناسب است و همیشه بصورت دپو موجود است.

لوله کاروگیت 250 میلیمتر : بعد از سایز 200 پرمصرف ترین قطر برای مصرف در شبکه فاضلاب و زهکشی است البته این لوله ها به میزان زیادی مصرف دارد و اصطلاحا لوله 10 اینچ گفته می شود که قطر مفید داخل آن 25 سانتیمتر است.

لوله کاروگیت ۳۱۵ و لوله کاروگیت ۴۰۰ میلیمتر : مورد مصرف در شبکه‌های فاضلاب شهری و فاضلاب مجتمع‌ها و بیمارستانها و لوله‌های زهکشی استفاده می شود که  شرکت مترو تهران از این لوله ها در اکثر مناطق برای زهکشی استفاده کردند. تعداد لوله کاروگیت 400 هایی که در تک و جفت جا میشود خیلی مناسبتر از 500 است. لوله 12 اینچ همان لوله 315 است که گاها لوله 350 و 300 هم به اشتباه همان 12اینچ  می گویند. لوله 350 و 300 همیشه موجود نیست و فقط سفارشی تولید می شود.

لوله کاروگیت 500 میلیمتر :  در فاضلاب‌های شهری، جمع‌آوری آب‌های سطحی و دریچه‌های دسترسی مرتفع استفاده میشودکه نسبتا گرانتر است و قیمت بالای آن مصرف لوله 400 را در این زمینه بیشتر کرده است. بطور کلی 500 خیل کم مصرف است.

لوله کاروگیت 600 میلیمتر : برای شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب و آب‌های سطحی و معابر آدم‌روی مخزن‌ها

لوله کاروگیت ۸۰۰ و لوله کاروگیت ‍۱۰۰۰ میلیمتر : قابل استفاده در شبکه اصلی فاضلاب و معابر‌ آدم‌رو  و لوله‌های زهکشی و انتقال آب رودخانه‌ها بصورت ثقلی معمولا لوله کاروگیت 900 خیلی کم مصرف است و همیشه از 1000 یا 800 استفاده می شود.

لوله های کاروگیت H.D.P.E انواع متفاوتی دارند که هر کدام در مصارف خاصی کاربرد دارند.

 طراحی ساختارهای با دوام این محصول به سه صورت انجام می شود:

  • نوع C : این لوله باید یک مقطع کامل دایره ای همراه با یک سطح راه راه حلقوی در داخل و خارج لوله داشته باشد.
  • نوع S : این لوله یک مقطع دایره ای دو جداره ای است که دارای یک دیواره راه راه بیرونی و یک پوشش داخلی صاف است.
  • نوع D : این لوله یک مقطع دایره ای متشکل از یک دیوار صاف داخلی است که عمدتا به هم متصل است.

لوله نوع C کاروگیت HDPE با دیواره چین دار داخلی و خارجی

به طور معمول، لوله نوع C با دیوارهای چین دار داخلی و بیرونی در قطرهای کوچکتر با اتصالات جداگانه و فوری و بدون واشر موجود هستند. در قطرهای بزرگتر، اتصالات با نوارهای چین دار و رابط های پلاستیکی ساخته شده اند.

لوله نوع S کاروگیت  HD  با بیرونی چین دار و دیواره داخلی صاف

تولید کنندگان لوله ها از روش های متفاوتی برای استفاده از لوله ها استفاده می کنند. مثلا اتصال های لوله ها می توانند همراه یا بدون واشر باشند. اتصالات بدون نشتی (ضد آب) و مقاوم در برابر فشار که مانع از نفوذ آب می شوند برای اکثر برنامه های تخلیه جریان های قوی و سنگین مناسب بوده و معمولا نشت قابل توجهی رخ نمی دهد.

سایز بندی لوله های کاروگیت

لوله کاروگیت فشار فشار 16 کیلو نیوتن لوله کاروگیت فشار 31.5 میلیمتر لوله کاروگیت 8 کیلو نیوتن مخصوص آب‌های سطحی لوله کاروگیت مصلح با ورقه آهن لوله کاروگیت پی وی سی
200 میلی متر 110 میلی متر 1000 میلی متر 1000 میلی متر 110 میلی متر
250 میلی متر 125 میلی متر 1200 میلی متر 1200 میلی متر 160 میلی متر
315 میلی متر 125 میلی متر 1400 میلی متر 200 میلی متر
400 میلی متر 125 میلی متر 1800 میلی متر 250 میلی متر
500 میلی متر 250 میلی متر 2000 میلیمتر 315 میلی متر
600 میلی متر 300 میلی متر 2200 میلی متر 400 میلی متر
700 میلی متر 315 میلیمتر 400 میلی متر
800 میلی متر 350 میلی متر 400 میلی متر
900 میلی متر 400 میلیمتر
1000 میلی متر 500 میلی متر
600 میلیمتر
700 میلی متر
800 میلی متر
900 میلی متر
1000 میلی متر

مشخصات فنی لوله های کاروگیت

لوله کاروگیت برای رسیدن به مطلوبیت لازم، 12 مرحله را پشت سر می‌گذارد. این مراحل به شرح زیر است:

  1. تست یک) تست چگالی یا دانسیته که برای مواد اولیه از استاندارد ISIRI175-5 و برای محصول از استاندارد ISIRI9116 استفاده می‌شود.
  2. تست دو) تست شاخص جریان مذاب، استاندارد ISIRI6980 برای مواد اولیه و استاندارد ISIRI9116 برای محصول.
  3. تست سه) تست مقاومت حلقوی بلند مدت، استانداردهای ISIRI9110 و DIN1961
  4. تست چهار) تست مقاومت حلقوی کوتاه مدت، شامل استانداردهای ISIRI9116 و ISO9969
  5. تست پنج) انعطاف پذیری لوله کاروگیت شامل استاندارد ISIRI9116 و EN1446
  6. تست ششم) تعیین میزان دوده لوله پلی اتیلن دو جداره شامل استانداردهای ISIRI7175-2 و
  7. تست هفت) تعیین میزان پراکنش دوده لوله پلی اتیلن شامل استانداردهای ISIRI7175-6 و ISIRI9116 .
  8. تست هشت) تست ضربه لوله پلی اتیلن کاروگیت شامل استاندارد ISIRI9116 و  EN744 .
  9. تست نه) تعیین مقدار مجاز برای بازگشت حرارتی لوله کاروگیت شامل استاندارد  ISIRI9116  و ISIRI7175-3 .
  10. تست ده) آزمون کشش خطی جوش لوله پلی اتیلن فاضلابی شامل استاندارد ISIRR9116 و EN1979
  11. تست یازده) بررسی شکل ظاهری لوله پلی اتیلن از استاندارد ISIRI9116
  12. تست دوازده) نشانه گذاری لوله پلی اتیلن مطابق با استاندارد ISIRI9116

نصب لوله کاروگیت به چه صورت است؟

قطعات لوله های کاروگیت با روش های مختلفی به یکدیگر متصل می شوند. برخی از لوله ها با ابزاری به نام اتصالات ته لوله در هر دو انتهای قطعه متصل می شوند که کوپلر نام دارند و معمولا در قیمت لوله لحاظ می شود. قطعات با یک گسکت یا واشر با یکدیگر جفت می شوند تا لوله آب بندی شود که واشر ها ازجنس E.P.D.M یا پی وی سی می باشند.

قطعات لوله را همچنین میتوان با استفاده از باندهای کوپلینگ همراه با گسکت یا بدون آن به یکدیگر وصل کرد. لوله های کاروگیت را میتوان در قطعات بلند تولید و بصورت طاقهای در مکان نصب تحویل داد؛ تنها در صورت لزوم قطعات بریده می شوند تا تعداد اتصالات به حداقل برسد.

مثلا لوله 12 متری را می توان به راحتی با تریلی حمل کرد و تعداد اتصالات کاهش می یابد. در اصل وقتی شما بعنوان مشتری لوله 6 متری خرید می کنید حمل با ماشین تک و جفت انجام می شود که هزینه کمتر می شود ولی در عوض هزینه اتصالات بیشتر می شود. در انتخاب لوله کاروگیت 6 متری یا 12 متری این نکته اهمیت دارد که حالت بهینه بین دو پارامتر هزینه حمل و جابجایی و هزینه نصب انتخاب شود.

استفاده از این لوله برای زهکشی سطحی با استفاده از لوله منفذ دار انجام شده است. سوراخ‌ها به روان آب ها اجازه می‌دهند تا به خاک‌های اطراف نفوذ کنند. برای جلوگیری از دخالت خاک، لوله ممکن است با یک پارچه مشبک پوشش داده شود و یا شن و ماسه دانه بندی شده استفاده کرد ،که به مایع اجازه می‌دهد تا از لوله خارج شود اما مانع از وارد شدن خاک و آوار می‌شود. لوله های کاروگیت را هم می توان بصورت دستی با دریل و فرز و هم می توان بصورت کارخانه ای شیار دار کرد، که بنابر مصرف تعداد شیار ها متغیر است.

کارخانه لوله کاروگیت

لوله کاروگیت در ایران در شهرهای ساوه، گرمسار، سنندج، مشهد، تبریز، قزوین اهواز و قم و کرمان تولید می شود که البته نکته مهم دیگر در خرید این است که هزینه ی حمل لوله تا محل پروژه را محاسبه کنید ما سعی کرده ایم که از نزدیکترین انبار به پروژه لوله ها را به مشتریان عزیز تحویل دهیم.

لوله های کاروگیت حجیم و سبک هستند بنابراین واردات این نوع لوله اصلا کار اقتصادی نیست بنابراین شرکت های ایرانی و سرمایه گذاران ایرانی خط لوله لوله از کشورهای آلمان، هند و چین وارد کردند و لوله های کاروگیت را در ایران تولید کردند. از طرفی هم لوله کاروگیت چه از مواد پی وی سی باشد و یا از مواد پلی اتیلن در ایران در پتروشیمی تولید می شود و مواد اولیه بسیار ارزان و مناسب به دست تولید کنندگان می رسد. البته مشکلات تولید همیشه در ایران بوده ولی در کل تولید لوله کاروگیت در ایران باعث سربلندی هر ایرانی ست.

کارخانه لوله کاروگیت شامل یک سوله برای دپو کردن مواد اولیه و یک سوله تولید است که در سوله تولید خط تولید شامل اکسترودر و کاروگیتور و کاتر و بارانداز مجموعه ما قیمت لوله کاروگیت را مناسب تعیین کرده است چرا که هزینه های تولید بسیار پایین است و محصول نهایی با قیمت مناسب به دست مشتری می رسد و می توانید به راحتی نسبت به انجام یک خرید با صرفه اقدام نمایید.

ناگفته نماند که لوله های تولید شده در کارخانه طی انجام تغییراتی خاص عمر طولانی تر و کیفیتی بهتر خواهند داشت، بنابراین نیازی به هیچ گونه نگرانی در خصوص میزان استحکام و مقاومت لوله ها ندارید، ناگفته نماند که این تغییرات در قالب های لوله ها انجام شده و نتایج شگفت انگیزی را به دنبال داشته است.

نکاتی مهم در خصوص کارخانه لوله کاروگیت

قبل از صحبت راجع به قیمت لوله کاروگیت خوب است بدانید که کارخانه تولید کننده این لوله ها دارای برترین خط تولید راه اندازی شده در ایران است که راه بروز هر گونه مشکل و خطایی را می بندد، بنابراین محصولاتی بدون نقص و با خطای صفر درصد از خط تولید خارج می شوند و در اختیار متقاضیان قرار می گیرند. در ادامه نیز به چند نکته مهم دیگر در خصوص کارخانه تولید کننده اشاره خواهیم داشت تا بتوانید برآوردی مناسب از کیفیت و مقاومت لوله ها به دست آورید:

  • همه ادوات و دستگاه های خط تولید به روز شده هستند و این موضوع سبب می شود مصرف برق پایین باشد و قیمت لوله کاروگیت در مقیاس مناسبی برآورد و اعلام شود.
  • همه مراحل مرتبط با نگه داری، نقل و انتقال و انبار نیز بر طبق استانداردهای بین المللی تعیین شده است که این موضوع نیز از موارد پر اهمیت یک کارخانه تولید لوله کاروگیت خواهد بود.
  • هیچ عنصر مازادی در محیط کارخانه یافت نمی شود که این موضوع نیز بر استاندارد عملکرد کارخانه می افزاید.
  • واحد کنترل کیفی و بخش آزمایشگاهی نیز طبق دستورالعمل های ابلاغ شده مشغول به فعالیت هستند و کلیه محصولات را با همه ی آزمون های کنترل کیفی و آزمایشگاهی کنترل می کنند.

امتیازهای برجسته کارخانه تولید کننده لوله کاروگیت

یکی از امتیازهای برتر کارخانه تولید کننده پاسخگویی پرسنل به نیازهای پیش بینی شده مشتریان است. عملکردی هم راستا با حفظ محیط زیست نیز از دیگر امتیازهای ویژه کارخانه ای است که زیر نظر مجموعه ما در حال فعالیت است. تولیدات این کارخانه داخلی با کیفیتی بالا در بازار وجود دارد.

قیمت لوله کاروگیت به چه صورت است؟

قیمت لوله کاروگیت باتوجه به تغییر قیمت ارز تغییر می کند ولی در اصل به دو عامل بستگی دارد:  اول وزن هر متر لوله دوم درصد خلوص مواد پلی اتیلن استفاده شده در لوله ست. درصد مواد پلی اتیلن با مهر استاندارد روی لوله قابل پیگیری ست در غیر اینصورت خریدار که معمولا تجربه هم ندارد نمی تواند تشخیص دهد که لوله از پلی اتیلن خالص تولید شده و یا اینکه مواد ناخلص دارد.اداره استاندارد کنترل این موضوع را با  استاندارد لوله کاروگیت فاضلابی 9116 برای مصرف کننده انجام می دهد.

ولی نکته بسیار مهم در هنگام خرید لوله کاروگیت اینست که از فروشنده بپرسید وزن هر شاخه چند کیلوگرم است که با توجه به وزن هر شاخه می توانید SN  لوله را طبق جدول زیر متوجه شوید که SN.8 است (فشار 31.5 کیلونیوتن) یا SN.4 (فشار16 کیلونیوتن). لوله های کاروگیت دارای استاندارد اجباری 9116 هستند که درج علامت استاندارد اطمینان از اینکه مواد اولیه داخل لوله پلی اتیلن خالص باشد را زیاد می کند.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت لوله کاروگیت

از تاثیرگذارترین عوامل بر قیمت لوله کاروگیت نرخ مواد پلی اتیلن است که از طریق بورس نیز قابل پیگیری است، بنابراین در بازه های زمانی که نرخ ارائه شده در بورس دارای نوسانات شدید است نمی توان قیمت ثابتی را تعیین کرد و شما مشتریان عزیز می توانید طی یک تماس تلفنی از قیمت لوله کاروگیت به طور دقیق آگاه شوید.

ناگفته نماند که مواد اولیه تولید نیز تاثیر زیادی بر قیمت لوله کاروگیت دارد، همچنین نوع و میزان مواد مصرفی به کار گرفته شده طی مراحل تولید بر قیمت لوله کاروگیت تاثیر می گذارد. محل تولید لوله ها نیز بر قیمت تاثیرگذار است که محصولات ارائه شده در مجموعه ما در بهترین محل ممکن و طبق استانداردهای تعیین شده تولید و عرضه می گردند. سایز لوله های کاروگیت و فشار تحمل بار که هم از بعد داخلی و هم از بعد خارجی مورد توجه قرار می گیرد هم بر قیمت این لوله ها تاثیرگذار است.

نکاتی مهم در خصوص تعیین قیمت لوله کاروگیت

در این بخش نکاتی مازاد بر موارد گفته شده مورد بررسی قرار می گیرند که بر قیمت لوله کاروگیت تاثیر به سزایی دارند و آگاهی شما از این موارد نتایج بهتری را به دنبال خواهد داشت:

  1. هنگام خرید فقط قیمت لوله کاروگیت را مورد توجه قرار ندهید چرا که کیفیت و میزان استحکام نیز از با اهمیت ترین ویژگی هایی است که باید در لوله ها مشاهده نمایید. برآورد صحیح، مقایسه قیمت بر حسب کیفیت و مقاومت محصولات است.
  2. قیمت لوله کاروگیت به میزان خلوص مواد اولیه نیز بستگی دارد چرا که برخی از ضایعات موجود در کارخانه برای تهیه مواد اولیه تولید استفاده می کنند.قیمت لوله کاروگیت sn4 , sn8 متفاوت است که اولی 31.5 کیلونیوتن و دومی 16 کیلونیوتن است. همانطور که در جدول وزن لوله کاروگیت آمده است، با توجه به وزن لوله، قیمت متفاوت دارند.
  3. سایز لوله های کاروگیت : سایز یکی از عوامل تاثیرگذار بر قیمت لوله کاروگیت است که در این جا به برخی از آن ها و همچنین کاربردشان اشاره خواهیم داشت: لوله کاروگیت 110 که بیشتر در فاضلاب های خانگی و غلاف استفاده شده در کابل برق کاربرد دارد. لوله کاروگیت 125 که علاوه بر دو مورد ذکر شده برای لوله 110 در لوله های آبلوله کاروگیت نیز کارایی دارد. برای فاضلاب های مجتمع ها و همچنین فاضلاب های شهری نیز از لوله کاروگیت 160 استفاده می گردد. در پایان نیز خوب است بدانید که پرطرفدارترین نوع این لوله ها، لوله کاروگیت 200 است.

معیارهای تعیین قیمت لوله های کاروگیت

قیمت لوله کاروگیت یکی از مهم ترین موارد در تهیه این لوله ها است. قیمت لوله کاروگیت بر اساس معیارهای مختلفی تعیین می شود مهم ترین معیارهایی که بر روی قیمت لوله کاروگیت تاثیر دارد فشار لوله کاروگیت است که SN4 باشد یا SN8

  • مقدار خاکی که قرار است تحمل کند.(16 کیلونیوتن یا 31.5 کیلونیوتن )
  • اندازه لوله ( 6متری 12 متری )
  • متراژی از لوله که توسط خریدار سفارش داده می شود.(100 متر یا 100 کیلومتر )

بنابراین همان طور که متوجه شدید قیمت لوله کاروگیت می تواند بسیار متنوع باشد. شما برای آگاهی از قیمت لوله کاروگیت می توانید قیمت ها را مشاهده کنید. ما سعی کرده ایم بهترین قیمت لوله کاروگیت را به شما ارائه دهیم تا هم از کیفیت خوب آنها استفاده کنید و هم هزینه زیادی را متحمل نشوید.

لوله کاروگیت ارزان

در صورتی که بخواهید برای کاربردهایی به جز جمع آوری و انتقال فاضلاب شهری، از لوله کاروگیت استفاده کنید، می‌توانید لوله کاروگیت‌های ارزان را به کار گیرید. کاربرد این نوع لوله‌ها در موارد زیر است:

  • ساخت سیستم شوتینگ زباله در سایزهای 400 تا 600 میلی‌متر
  • استفاده از سپتیک تانک پلی اتیلن در سایزهای 1200 تا 3500 میلی متر. مقاومت مکانیکی مورد نیاز در این لوله‌ها، 8 تا 12 کیلو نیوتن است.
  • به عنوان کاورینگ لوله‌های فلزی، برق، مخابرات، سیم و فیبر نوری یا اصطلاحا در لوله کاروگیت مخابراتی
  • برای ساخت ونت هوا، غلاف شیرهای خودکار در مزارع کشاورزی، ساخت جوی آب، پل سازی در مناطق سیل خیز
  • در ساخت مخازن اسید
  • جهت نگهداری سیالات قلیایی
  • ساخت منهول در قطر 315 تا 2200 میلی متر

استانداردهای لوله کاروگیت

استاندارد ISIRI7174 از مهم‌ترین استانداردهایی است که برای تولید لوله‌های کاروگیت به آن نیاز خواهید داشت که نشان‌دهنده میزان زبری داخلی سطح و صیقلی بودن آن است. همچنین این استاندارد، موج دار بودن و زبری جداره‌های بیرونی لوله را نشان می‌دهد که برای کاربردهای زیر زمینی مناسب باشد.

استاندارد DIN16961-2 میزان مواد تشکیل دهنده کاروگیت با مواد دیگر را نشان می‌دهد. بر طبق این استاندارد، کاروگیت نباید با هیچ ماده دیگری به جز گرانول، پودر و عناصری که در دفترچه استاندارد عنوان شده، ترکیب شود. این استاندارد مخصوص کنترل ابعاد و استحکام مقاومت حلقوی است و لوله‌ها از نظر فیزیکی و ظاهری بایستی مطابق با این استاندارد باشند.

استاندارد EN13476 مربوط به آزمون‌های کنترل ویژگی مخصوص است که موارد فنی جزئی‌تری را بحث می‌کند. بر طبق استاندارد جهانی، مقاومت مکانیکی لوله کاروگیت بایستی بین 16 تا 13.5 کیلو نیوتن بر متر مربع باشد. در ایران این مقدار بایستی 31.5 کیلونیوتن بر متر مربع مقاومت مکانیکی لوله‌ها باشد.

برندهای پرفروش لوله کاروگیت

لوله کاروگیت گرمسار

معمول‌ترین قطر به کار رفته در لوله‌های کاروگیت، لوله کاروگیت دو جداره گرمسار در قطرهای 600 و 200 میلی متر است که استفاده از کاروگیت 600 معمول‌تر است. این لوله با استانداردهای لازم در تولید لوله‌های آب و فاضلاب، در کلیه مراحل تست شده و با کیفیت تحویل شما می‌شود.

لوله کاروگیت ساوه

در صنعت فاضلاب شهری از لوله کاروگیت استفاده می‌شود این لوله دارای ساختمانی محکم و استحکام بالایی است که با توجه به نوع برنامه احداثی‌تان می‌توانید اندازه مورد نیازتان را انتخاب کنید. مقاومت‌های لوله کاروگیت، در فشار  8، 16، 32 و 64 کیلو نیوتن بر متر مربع وجود دارد. لیست قیمت به روز لوله کاروگیت ساوه را می‌توانید مشاهده کنید.

لوله کاروگیت مشهد

برای انتقال آب و فاضلاب، لوله کاروگیت مشهد در کنار معروف‎ترین لوله کاروگیت‌های ایرانی قرار گرفته است. این لوله در سایز 160 تا 1400 میلی‌متر با بازرسی سطح یک ایران و کیفیت بالا در قیمت مناسب به شما ارائه می‌شود. برای هدایت آب سطحی و فاضلاب‌های روستایی و شهری، از لوله کاروگیت مشهد با مقطع 6 متر استفاده می‌شود که در نوع کوپلردار و جوشی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لوله کاروگیت اصفهان

لوله کاروگیت اصفهان دارای سطح داخلی صاف و سطح خارجی موج دار بوده و به علت پروفیلی که در سطح مقطع لوله به کار رفته است، نسبت به کاروگیت‌های دیگر، وزن سبک‌تری دارد. قابلیت انعطاف پذیری بالا، مقاومت در برابر بارهای ضربه‌ای و کاهش مقاومت اصطکاکی از جمله مواردی است که سبب محبوبیت این برند در میان لوله‌های کاروگیت دیگر شده است. این لوله با داشتن وزن سبک، توان وزنی بیشتری نسبت به لوله‌های دیگر داشته و مقرون به صرفه است.

لوله کاروگیت تهران

از دیگر لوله کاروگیت‌های معروف، برند تهران است. عمده مصارف این لوله، فاضلاب خانگی، شهری، زهکش و صنعتی است. سبکی لوله و سهولت انتقال آن، مقاومت بالای آن در برابر ساییدگی و خوردگی، انعطاف پذیری آن، ارزان بودن هزینه نصب و .. از جمله مواردی است که سبب مطرح شدن این نوع از لوله کاروگیت‌ها شده است. شما می‌توانید در سایت ما لیست به روز قیمت کاروگیت تهران را مشاهده کنید.

لوله کاروگیت قم

این لوله دو جداره با برند قم از جنس پلی اتیلن اسپیرال بوده و جهت انتقال فاضلاب می‌توانید از انواع سایزهای آن استفاده کنید. این برند تمام استانداردهای لازم برای تولید لوله کاروگیت را داشته و برای اطلاع از بروزترین لیست قیمت، سایت ما مرجع به روزی برای این لوله است.

لوله کاروگیت اهواز

تولید کننده معروف کاروگیت، کارخانه لوله سازی اهواز است که لوله کاروگیت را از سایز 110 تا 2500 میلی متر را تولید می‌کند. از آن جایی که علاوه بر وزن و مواد اولیه به کار رفته در ساخت لوله، استانداردهای لازم هم روی قیمت آن اثر می‌گذارد، این نوع نسبت به انواع دیگر قیمت بالاتری دارد.

لوله کاروگیت ماهشهر

از فعال‌ترین برندهای محبوب لوله کاروگیت، کارخانه لوله سازی ماهشهر است که در سایزهای مختلف این لوله را ارائه کرده است. برای اطلاع از لیست قیمت و اطلاعات بیشتر از لوله کاروگیت ماهشهر، می‌توانید از طریق سایت مشاهده کرده و با اطمینان خرید خود را انجام دهید.

لوله کاروگیت تبریز

در کنار کارخانه‌های تولید لوله کاروگیت، که قصد دارند در مقایسه با رقیبان تولید کننده خود، بهترین کیفیت را به دست مشتری برسانند، لوله کاروگیت تبریز قرار گرفته است. لوله کاروگیت بعد از کنترل کیفی و آزمایشات مختلفی که روی آن انجام شده، از در کارخانه ارسال می‌شود. حجم پایین و سبک این لوله‌ها، تا حد زیادی هزینه حمل بار را برایتان کاهش می‌دهد. لوله کاروگیت تبریز را می‌توانید با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت در فروشگاه اینترنتی ما سفارش دهید .

لوله کاروگیت سنندج

از سری لوله‌های کاروگیت که کاربرد بسیاری دارد، لوله‌های کاروگیت سنندج است. این نوع لوله یکی از پرفروش‌ترین لوله‌های تولیدی کارخانه سنندج است. لوله کاروگیت بر اساس میزان خاکی که قرار است تحمل کند، تولید می‌شود. غالب استفاده از لوله‌های کاروگیت، استفاده آن در جمع‌آوری فاضلاب صنعتی، فاضلاب شهری، جمع‌آوری آب سطحی برای برای آبیاری و کشاورزی و ساخت منهول و… است.

زبری کم این لوله‌ها باعث می‌شود که مثلا در مواردی مانند استفاده به عنوان لوله‌های فاضلابی، که حاوی مواد جامد است، باعث می‌شود تا مواد، داخل لوله رسوب نکند. انواع این لوله را می‌توانید در قطرهای 900 ، 600 ، 125 ، 160 ، 200 ، 500 و 1000 تهیه کنید. پرمصرف‌ترین قطر لوله کاروگیت سنندج در قطر 600 است. برای اطلاع از لیست قیمت لوله کاروگیت سنندج، می‌توانید به سایت ما به عنوان مرجع معتبر اعتماد کنید.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا