لانوال: زن یا مرد مهریه ای؟

[ad_1]

نتیجه گیری: در لنوال ماری دو فرانسه لنوال واقعاً همجنسگرا بود و در آیات زیر به آن اشاره شده است و مجازات همجنسگرایی در قرون وسطا چه مجازاتی است؟

زنان آن چیزی نیستند که شما ترجیح می دهید.

اما شما پسرهای کمی دارید

عروسی خود را با چه کسی انجام می دهید؟ (خطوط 278-280).

در لانوال توسط ماری دوفرانس لانوال پس از آنكه لانوال از پذیرش پیشرفت گینه ور خودداری كرد توسط ملكه گینهورو متهم به همجنسگرائی شد. اگرچه لانوال به گینهورو توضیح می دهد كه خود را برای یك خانم عادل نجات داده است و به پادشاه خود وفادار است اما به نظر می رسد كه گینویور معتقد است كه لانوال دروغ می گوید و او را متهم به همجنسگرایی می كند. سپس او به دلیل امتناع از پیشرفت او او را به دادگاه محكوم كرد حتی اگر این كار را از عشق و وفاداری به شاه انجام داد. در این مقاله به بررسی دیدگاه قرون وسطایی در مورد همجنسگرایی و مجازاتهای رایج حاصل از یافتن آن به عنوان همجنسگرا و پیامدهای اجتماعی متهم یا محکومیت پرداخته شده است.

اول در قرون وسطی یک شورای اکومینیک وجود داشت که پیوندهای همجنسگرا را محکوم می کرد. این شورا در سال 1179 تأسیس شد و به نام Latrine III (Blogged.the-protagonist.net) نامگذاری شد. این شورا با حضور 302 اسقف به ریاست پاپ الكساندر سوم برگزار شد. این شورا همچنین با ننگات اجتماعی دیگری همچون بدعت و لواط روبرو شد. كلیسا ادعاهای همجنسگرایی را جدی گرفت و محكوم علیه می توانست با سرخوشی یا سوزاندن در معرض خطر روبرو شود. سیستم شکنجه خاصی برای محکومین همجنس گرا وجود داشت. یکی از این دستگاه ها Pear of Anguish نام داشت. شکل گلابی داشت و هنگام چرخاندن دسته لوبها به شکل یک قاشق شکوفا باز می شوند و در هنگام قرار دادن در مقعد آسیب بزرگی به روده قربانی وارد می شوند. به ندرت این دستگاه شسته شده است تا در صورت زنده ماندن با آسیب رساندن به روده قربانی مطمئناً بر اثر عفونت بمیرد. این وسیله به عنوان مجازات برای تعداد زیادی از جرایم مورد استفاده قرار گرفته است که یکی از آنها همجنسگرایی بود.

محکوم کردن او از همجنسگرایی در قرون وسطای شخص دارای مقام نجیب می تواند به اخراج کلیسا و تبعید از پادشاهی منجر شود. اگرچه مجازات اعدام نبود تبعید ممکن است بدتر از مرگ باشد. زمین و دربار می تواند سرنوشت بدتر از مرگ برای اشراف باشد. تبعیدگران در معرض از دست دادن وضعیت و مالکیت زمین و هر گونه ثروتی که توسط وصیت نامه انباشته می شود قرار دارند. این مجازات تبعید متهم را تنها و خارج از اقیانوس و افراد آشنا می گذارد.

پس از آن می توان ادعا كرد كه نفس ملكه به شدت كبودی شده است كه او هیچ راهی جز ادعای لانوال مبنی بر همجنسگرایی نداشت. انفال از ترس اینکه دست دوست دخترش را از دست بدهد محرمانه بود تا نام دختر خود را فاش نکند. گینویور به دلیل گذر او از طرف لانوال تا زمانی که او را به محاکمه برد توهین کرد. توهین به اشراف اغلب به خودی خود حکم اعدام بود. ارائه Lanval به محاکمه راهی برای افشای آنچه من شنیدم دیگران ممکن است درباره رفتار جنسی او بگویند. خط اما شما پسرهای زیادی دارید (خط 279) (فرانسه) نه تنها دلالت بر همجنسگرایی بلکه کودکان نیز دارد. غالباً از این نکته غافل می شود که دلیل محاکمه شدن در ابتدا لانوال پیشرفت نادرست ملکه است. این رفتار بد او بود و لانوال از خیانت به عشق خود و پادشاهی که در دادگاه محاکمه شد امتناع کرد. این ملکه بود که خودش را در لانوال ریخت و این لانوال بود که کنار رفت. این هرگز در تعداد باز نمایش داده نمی شود. شاید لانوال آنقدر نجیب باشد که هنوز می خواهد از ناموس ملکه محافظت کند. با این حال این محافظت ممکن است خیلی هزینه Lanval داشته باشد – خواه زندگی او تبعید یا عشق او باشد. شاید وقف لانوال به شاه و امتناع او از تحریف نام خانواده سلطنتی و علامت گذاری به عنوان خیانت همان چیزی است که باعث می شود لانوال تحمل دادرسی در دادگاه داشته باشد.

سرانجام با تعهد به محرمانه بودن معشوق خود لانوال در موقعیت بحرانی قرار می گیرد. تنها چیزی که لانوال می تواند از اتهامات همجنس گرا خلاص شود فاش کردن روابط او با دوست دخترش است. درعوض او باید فشار محاکمه را به دست ملکه تحمل کند. تنها در آخرین لحظه او از قضاوت عاشق خود نجات می یابد. معشوقش می توانست در هر زمان راهی دربار ملکه شود و لانوال را تبرئه کرد. شهادت او در مورد اوقات دشوار در چادر او می توانست به سرعت هرگونه عقیده همجنسگرایی را از هر كس كه در دادگاه با شاه و ملكه حضار داشت برطرف كند. در عوض او تا آخرین لحظه منتظر است تا لانوال را نجات دهد. به او اجازه دهید بدون برخورداری از سوگند به عزیز خود با اتهامات و فشارهای دادگاه روبرو شود بدون هیچ راهی برای پاکسازی خود. این سوگند محرمانه به پرونده او كمك نمی كند و انفال از نشان دادن نام معشوق خود به خاطر معصومیت خود امتناع ورزید و شور و شوق خود را برای او نشان داد. دادگاه پادشاه و ملکه را می توان یک همجنسگرا دانست که برای تلاش برای پوشاندن این واقعیت که او واقعاً همجنسگرا است دروغ هایی را برای ماجراهای جنسیتی صمیمی ایجاد می کند. در پایان عاشق لانوال برای کمک به او آمد و به نظر می رسید که در انتهای شعر هیچ ننگ بر او وجود ندارد. به نوعی پارادوکسیکال است که در تمام این داستان حتی در انتهای جایی که وی تبرئه شد ملکه به پادشاه و شوهرش نیامده اند تا به نقش او در این همه مصیبت پاسخ دهند.

در خاتمه همجنس گرایی از زمان روم و یونان رواج داشته است. این اعمال در دوران باستان به دلیل مجازات شدید مجازات نشدند زیرا از دوران تبدیل به مسیحیت در قرون وسطی بود. همجنس گرایی علیه ملکه گینهورو علیه Lanval ثبت شد اما هیچ مدرک مستقیمی علیه وی ارائه نشد جز رد کردن پیشرفت Guinevere توسط Lanval. این شایعات است و من کبودی هایی دارم که لانوال را محاکمه می کند. این که آیا این دادگاه واقعاً براساس اعتقاد ملکه مبنی بر اینکه لانوال همجنسگرا بوده و بنابراین مغایر با خواست خدا است هرگز آشکارا غیر از نقل قول فوق و آغاز این متن مورد بحث قرار نمی گیرد. منطقی تر خواهد بود که فرض کنیم ملکه به دلیل غرور و عدم مهارت های مقابله ای عصبانی بود که باعث شد لانوال به عنوان هدف از اتهامات همجنس گرایی به منظور پوشش دادن اشتباهات خود عمل کند. این استدلال سؤالاتی را در مورد نویسنده این مقاله درمورد تعداد افراد اعدام شده خارج از غرض تبعید یا عدم توانایی مقابله با طرد در سنین مختلف ایجاد می کند.

منابع ذکر شده

د فرانسه ماری لانوال. آنتولوژی نورتون. اد استفان گرینبلات چاپ هشتم. جلد تک. نیویورک نیویورک: WW Norton & Company 2006. 142–157. چاپ.

همجنس گرایی: مبارزه همجنسگرایان برای برابری. 1 دسامبر 2005. بلاگر. 2 نوامبر 2010 http://blogged.the-protagonist.net/2005/01/25/homosexuality-the-queer-fight-for- Equality/ >

[ad_2]

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا