بازرگانیبرترین های کسب و کار

مدارک مورد نیاز برای ویزای چین

مدارکی که به سفارت چین ارائه می‌شوند، باید به ترجمه‌ی رسمی زبان انگلیسی با مهر تائید وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برسند و برای هر مدرک، یک فرم مخصوص تائید مدرک تکمیل شده و دو سری کپی از هر کدام موجود باشد. فرم تائید مدارک را می‌توان همراه با فرم درخواست روادید از سفارت جمهوری خلق چین در تهران دریافت کرد. تائید مدارک حدوداً یک هفته طول می‌کشد. برای آشنایی با سوغات چین و قوانین کشور چین، قبل از سفر حتما اطلاعات کسب کنید. مدارک مورد نیاز برای ویزای چین عبارتند از:

  •  اصل پاسپورت (گذرنامه): اعتبار گذرنامه باید حداقل شش ماه بیشتر از تاریخ سفر باشد.
  •  شناسنامه ایرانی
  •  دو قطعه عکس 4 در 6 با زمینه سفید (تمام رخ و بدون عینک)
  •  فرم تکمیل شده برای گرفتن ویزا
  •  بلیط  یا رزرواسیون قطعی رفت و برگشت به مقصد چین.
  •  تمکن مالی

قوانین جدید ویزای چین | قیمت ویزای توریستی چین

مدارک ویزای توریستی چین(L)

تائید رزرو بلیت سفر و اثبات رزرو هتل یا دعوت‌نامه توسط یک‌ نهاد یا فرد مربوطه در چین با اطلاعات زیر صادر شود:

  •  اطلاعات مربوط به متقاضی (نام کامل، جنسیت، تاریخ تولد و غیره)
  •  اطلاعات مربوط به بازدید برنامه‌ریزی‌شده (تاریخ ورود و عزیمت، مکان‌های بازدید، روابط بین متقاضی و شخص دعوت‌کننده یا فرد، منبع مالی مخارج و غیره)
  •  اطلاعات مربوط به شخص دعوت‌کننده یا فرد (نام، شماره تماس، آدرس، تمبر رسمی، امضای نماینده قانونی یا شخص دعوت‌کننده)

مدارک ویزای تجاری چین (M)

اسناد مربوط به فعالیت تجاری صادرشده توسط شریک تجاری در چین، دعوت‌نامه نمایشگاه یا سایر دعوت‌نامه‌ها توسط نهاد یا شخص ذی‌ربط صادرشده است. دعوت‌نامه باید شامل همان اطلاعاتی باشد که در بالا برای ویزای توریستی توضیح داده‌شده است.

مدارک ویزا بازدید غیرتجاری چین (F)

نامه دعوت‌نامه صادرشده توسط یک‌نهاد یا فرد ذی‌ربط در چین، با جزئیاتی که در بالا برای ویزای توریستی توضیح داده‌شده است.

مدارک ویزای دانشجویی چین (X)

نامه اصلی و فتوکپی نامه پذیرش صادرشده توسط یک مدرسه یا افراد دیگر در PRC.

در مورد ویزای X1 با مدت اقامت بیش از 6 ماه، متقاضیان نیز باید:

  • نسخه اصلی و فتوکپی “درخواست ویزا برای تحصیل در چین”

مدارک ویزا کار چین (Z)

یکی از مجوزهای کاری زیر موردنیاز است:

  • پروانه اشتغال شخص خارجی توسط وزارت منابع انسانی و تأمین اجتماعی PRC صادرشده است.
  • گواهی ثبت نمایندگی‌های اقامتگاه نمایندگی‌های شرکت‌های کشورهای خارجی (مناطق) که توسط مقامات مدیریت صنعتی و تجاری چینی صادر می‌شود.
  • سند تصویب برای اجراهای تجاری صادرشده توسط مقامات دولت چین برای امور فرهنگی.
  • نامه دعوت به بیگانگان برای عملیات نفت فلات قاره صادرشده توسط شرکت ملی نفت فلات قاره.

مدارک ویزای بازدید خصوصی چین (S)

  • یک دعوت‌نامه از یک خارجی که می‌خواهد با ویزای کار Z یا student X را در چین بماند
  • فتوکپی از گذرنامه و اجازه اقامت فرد دعوت‌شده
  • اثبات خویشاوندی مانند گواهی ازدواج، شناسنامه، صدور گواهینامه خویشاوندی صادرشده توسط دفتر امنیت عمومی یا گواهی‌نامه معتبر از خویشاوندی (اصلی و کپی)

مدارک ویزا تجدید دیدار با خانواده  (Q)

  • دعوت‌نامه صادرشده توسط یک شهروند چینی یا شهروند خارجی با اجازه اقامت دائم چینی.
  • فتوکپی شناسه چینی یا گذرنامه خارجی و اجازه اقامت دائم
  • فقط ویزای Q1 – اثبات خویشاوندی مانند گواهی ازدواج، شناسنامه، صدور گواهینامه خویشاوندی صادرشده توسط دفتر امنیت عمومی یا گواهی‌نامه معتبر از خویشاوندی (اصلی و کپی)

مدارک ویزای ترانزیت چین (G)

بلیت هوایی، قطار یا کشتی به سمت جلو با تاریخ و صندلی تأییدشده به کشور یا منطقه مقصد موردنیاز است.

بهترین زمان برای درخواست ویزای چین

بهترین زمان یکی دو ماه قبل از تاریخ عزیمت شما است. معمولاً ویزای چین فقط از سه ماه از زمان صدور ویزای معتبر است که نشان می‌دهد زودترین زمان برای درخواست شما سه ماه قبل از عزیمت شما است.

 تمدید ویزای چین

بعد از اتمام تاریخ ویزا شما می‌توانید را تمدید کند. تحت شرایط خاص امکان تمدید ویزای چین در خود کشور چین امکان‌پذیر است اما باید شرایط استثنایی خود رامتاسفانه یا خوشبختانه طی چند سال گذشته میزان تقاضا برای بیش از حد زیاد شده و به‌همین‌دلیل افراد زیادی در ایران هستند که می‌خواهند با نحوه اخذ ویزای چین آشنا شوند، اما چطور؟ من این‌جا هستم که به شما اطلاعات کافی بدهم که بتوانید با دریافت آن آشنا شوید.

پس قبل از این‌که بار و بندیلتان را برای سفر به چین ببندید، این مطلب از را بخوانید تا با مراحل، مدارک و هزینه ویزای چین آشنا شوید.

هزینه ویزای چین چقدر است؟

ویزای چین شامل ۳ نوع عادی، فوری و خیلی فوری می‌شود که هزینه آن‌ها به ترتیب ۱۱۰، ۱۳۰ و ۱۵۰ دلار است.

مدارک لازم برای اخذ ویزای چین چیست؟

برای اخذ این ویزا باید گذرنامه، ۲ قطعه عکس ۴*۶، سند تمکن مالی و رسید پرداخت هزینه ویزا را به سفارت ارائه دهید.

آدرس و روزهای کاری سفارت چین چیست؟

این سفارت‌خانه از روزهای یکشنبه تا پنج‌شنبه و بین ساعات ۸:۳۰ تا ۱۲:۳۰ و ۱۴:۳۰ تا ۱۶:۳۰ آماده خدمت‌رسانی به ایرانی‌ها هستند.

چطور ویزای چین بگیریم؟

فکر کنم روش‌های زیادی برای اخذ ویزای چین خوانده‌اید، ولی از کجا باید بفهمیم که کدام‌یک از این روش‌ها مطمئن‌تر هستند؟ شاید یک روش را در چند وب‌سایت خوانده باشید و تصمیمتان را برای انجام آن گرفته باشید. حتی ممکن است اقدامات لازم برای آن را انجام داده باشید و در لحظه آخر متوجه شوید که این روش چند وقتی است که کاربردی ندارد.

طبق خبرهای مشاهده شده از منابع معتبر، تنها روشی که برای گرفتن ویزای چین وجود دارد، تمکن مالی است. شخصی که متقاضی دریافت ویزای این کشور است باید حداقل مبلغی را در حساب بانکی خود داشته باشد. البته این موضوع را درنظر داشته باشید که هرچه این مبلغ بیشتر باشد، شانس پذیرشتان افزایش می‌یابد.

مسئولان سفارت چین، حساب افراد متقاضی دریافت ویزا را بررسی می‌کنند تا بتوانند لایق‌ترین شخص را بپذیرند. درحال‌حاضر این روش تنها روش برای دریافت ویزای چین محسوب می‌شود.

مدارک لازم برای ویزای چین چه هستند؟

درصورتی که تمکن مالی لازم را داشته باشید، به مرحله بعدی خواهید رسید. در این مرحله مهم شما باید مدارکتان را تکمیل کرده و به آژانس مربوطه تحویل دهید. همه این را می‌دانند که برای سفرهای خارجی باید پاسپورت داشته باشید. پاسپورتی که به آژانس ارائه می‌دهید باید ۶ ماه از اعتبار آن باقی‌ مانده باشد.

در کنار گذرنامه باید مدرک تمکن مالی و ۲ قطعه عکس ۴*۶ را به مسئولان آژانس تحویل دهید. این موارد گفته شده تنها مدارک لازم برای اخذ ویزای چین هستند و نیازی به ارائه چیز دیگری نیست.

هزینه ویزای چین چقدر است؟

چند نوع ویزای چین وجود دارد که می‌توانید نسبت به شرایطتان یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. شاید برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید و چند ماه قبل از سفر مدارکتان را به سفارت ارسال کرده‌اید، در این‌صورت نیاز به ویزای عادی دارید که هزینه آن ۱۱۰ دلار آمریکا است.

دو نوع ویزای دیگر هم وجود دارد که آن‌ها عبارتند از ویزای فوری و ویزای خیلی فوری که باید برای این ویزاها به ترتیب ۱۳۰ و ۱۵۰ دلار بپردازید. اگر می‌خواهید خیلی سریع ویزایتان آماده شود، درخواست ویزای فوری یا خیلی فوری را به سفارت چین ارسال کنید تا در مدت کمتری به درخواست شما رسیدگی شود.

مدت زمانی که سفارت برای بررسی درخواست‌های عادی اعلام کرده ۱۰ روز کاری است، پس اگر بعداز این مدت جوابی دریافت نکردید، حتما از سفارت پیگیری کنید. مسئولان سفارت چین اعلام کرده‌اند که در مدت زمان ۶ روز کاری به ویزاهای فوری و ۳ روز کاری به ویزاهای خیلی فوری رسیدگی می‌کنند.

شرایط فعلی کشور طوری است که قیمت دلار در هرلحظه تغییر می‌کند، پس قبل از رفتن به بانک برای پرداخت قیمت دلار را بررسی کنید. فقط حواستان باشد که برای پرداخت هزینه ویزای چین باید از به یکی از شعب بانک شهر بروید.

چطور برای گرفتن ویزای چین اقدام کنیم؟

همه پیش‌نیازها برای گرفتن این ویزا را انجام داده‌اید و حالا وقت آن رسیده راهنمایتان کنم که چطور باید برای اخذ این مدرک اقدام کنید. همان‌طور که گفتم، برای این کار باید یک آژانس مسافرتی را انتخاب کرده و مدارک لازم برای اخذ ویزای چین را به آن ارائه دهید.

البته این را هم بگویم که می‌توانید درخواستتان را به‌صورت شخصی به سفارت چین در تهران ارسال کنید. فرقی نمی‌کند که مدارکتان را خودتان بفرستید یا آژانس ویزای چین

چین کشوری پرجمعیت واقع در شرق آسیاست که با چشم اندازهای وسیع چمنزار، بیابان، کوه، دریاچه، رودخانه و با داشتن بیش از 14000 کیلومتر خط ساحلی مکانی مناسب برای گشت و گذار است.

در پایتخت این کشور پهناور یعنی شهر پکن، معماری مدرن با مکان های تاریخی مانند قصر شهر ممنوعه و میدان تیان‌آنمن ترکیب شده است. شهر شانگهای با آسمان خراش هایش مرکز مالی جهانی است و سرانجام به دیوار بزرگ چین می رسیم که در شمال کشور از شرق تا غرب امتداد دارد.
اگر قصد سفر به این کشور زیبا و پهناور با پیشینه تاریخی غنی را دارید، قبل از هر چیز باید برای دریافت ویزای توریستی چین اقدام کنید.

مراحل اخذ ویزای توریستی چین

برای صدور ویزای چین، اولین قدم تکمیل فرم ویزای چین در دو نسخه است. سپس این فرم به همراه مدارک دیگر باید مورد تایید دفتر کنسولی سفارت چین قرار گرفته و برای اخذ ویزا تحویل سفارت چین شود. لازم به ذکر است اگر قصد دارید خانوادگی سفر کنید، فرم ذکر شده برای تمام اعضای خانواده باید جداگانه تکمیل شود.

انواع ویزای چین

  • ویزای توریستی چین
  • ویزای تجاری چین
  • اقامت دائم چین
  • ویزای دانشجویی چین
  • ویزای روزنامه نگاری چین
  • ویزای کار چین
  • ویزای خدمه چین
  • ویزای ترانزیت چین

متقاضیانی که تنها با هدف گردشگری و یا دیدار با اعضای خانواده به این کشور پهناور سفر می کنند ، نیازمند ویزای توریستی چین هستند. برای اخذ ویزای چین نیازی نیست به سفارت بروید، چون گرفتن ویزای توریستی چین نیازی به مصاحبه ندارد. برای دریافت ویزای توریستی چین کافی است که مدارکتان را به کارگزار یا وکیل بسپارید، تا از طرف شما برای اخذ ویزا اقدام کند. لازم به ذکر است که سفارت چین مدارک را از طریق پست یا به صورت آنلاین تحویل نمی گیرد.

نمایش بیشتر

آیدا چم سورکی

آیدا چم سورکی هستم متولد 1381 تحصیل کرده در رشته علوم تربیتی و علاقمند به نویسندگی و فعال در شبکه های اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا