برترین های کسب و کارصنعت و تجارتفناوری اطلاعات

مراحل انجام صافکاری به روش PDR

یکی از این روش ها،  است که در ادامه مفصل در رابطه با آن توضیحاتی را ارائه خواهیم داد. جهت آگاهی از خدمات خودرو استارلوکس کلیک کنید.

آموزش صافکاری pdr | بهترین صافکاری pdr تهران

صافکاری بدون رنگ

همان گونه که در قسمت فوق توضیح داده شد، برای صافکاری در روش های مدرن به دستگاه های متعددی نیاز است که تمامی این دستگاه ها دارای کارایی یکسانی هستند. مزیت استفاده از این تجهیزات، وارد نشدن آسیب به سطح و رنگ خودرو است. ( تمامی فعالیت های این تجهیزات بر روی سطح داخلی خودرو اعمال می شود.) ابزارهای چسپی تگرگ کش، دستگاه مکنده، دستگاه هات باک، دستگاه بادگیر بی رنگ، دستگاه نقطه زن و صافکاری میله ای (PDR) از این دست تجهیزات هستند.

در  قطعات آسیب دیده بی رنگ ترمیم شده که باعث عدم تعویض آن قطعه می شوند و دارای نقش به سزایی در قیمت خودرو هستند. زیرا، عوض کردن قطعه فابریک، باعث افت قیمت  ماشین می شود. از دیگر مزایای استفاده از این شیوه ها، جلوگیری از برش دادن قطعات دوبل خودرو، باز نکردن قطعه های خودرو در اکثر مواقع، باقی نماندن هیچ گونه اثر خوردگی و باعث عدم آسیب به رنگ خودرو است.

صافکاری PDR

انواع میله های pdr  شامل موارد زیر است:

  • میله چرخشی: جهت استفاده در نقاطی که امکان چرخش میله وجود دارد.
  • میله اهرمی: جهت استفاده برای اهرم در قطعات جدا شونده مانند کاپوت.
  • میله دم ماهی: جهت استفاده در نقاطی با فضای کم برای انجام عمل صافکاری

روش استفاده از میله pdr

میله های پی دی آر به صورت یک اهرم عمل می کنند که در این اهرم قسمت دسته، محل اعمال نیرو و قسمت تکیه گاه محل برخورد با فرورفتگی موجود در بدنه خودرو است و با توجه به نقطه آسیب دیده دارای شکلی متفاوت است. قسمت دیگر این مجموعه، سر میله است که نیروی دست را به تکیه گاه منتقل می کند که با توجه به مهارت صافکار این نیرو باعث از بین بردن فرو رفتگی یا آسیب می شود.

در این روش صافکار  سطح داخلی قطعه را حرارت داده و پس از گرم شدن با استفاده از میله های pdr  اقدام به برطرف کردن ناهمواری ها و تسطیح قطعه می نماید. البته تعمیرکاران حرفه ای بدون نیاز به گرم کردن سطح قطعه، می توانند منشأ این تغییر حالات را کشف و با اعمال نیرویی برابر با همان اندازه که موجب فرورفتگی شده در خلاف جهت آن، موجب برگشت بدنه به حالت اول شوند. این متد جدید صافکاری دارای ابزارهای گوناگونی است که گاهی خود تعمیر کار آن ها را می سازد. برخی از این تجهیزات که لازمه اصلی کار افراد متخصص در این روش است، شامل موارد زیر می شود:

  • استفاده از سشوار های صنعتی جهت گرم نمودن قطعات
  • انواع میله پی دی آر
  • انواع چکش های سبک
  • قالب تنه جهت استفاده در قسمت های زاویه دار بدنه خودر

کاربردهای صافکاری PDR

همان گونه که در بالاتر ذکر شد، این روش های صافکاری در برطرف سازی فرورفتگی های کوچک، مورد استفاده قرار می گیرند که در قسمت زیر به برخی از موارد استفاده آن اشاره شده است:

  • برطرف سازی فرو رفتگی های ناشی از تگرگ یا ضربات فیزیکی کم
  • برطرف سازی فرورفتگی های ناشی از تصادفات خفیف
  • استفاده در جهت کاستن از میزان بتونه در صافکاری های با رنگ

۲۱۲۱فرورفتتگی های ناشی از برخورد خودرو می توانند ظاهر ناخوشایندی را در ماشین شما ایجاد کنند اما باید به شما بگوییم که ناراحت نباشید زیرا دیگر نیازی به تعمیرات پر هزینه و زمان بر سابق نیست. خوشبختانه به لطف صافکاری PDR آسیب دیدگی های بدنه خودرو به راحتی از بین رفته و ماشین شما همانند روز اولش می شود.

بنابراین اگر می خواهید برای همیشه با فرورفتگی های جزئی خداحافظی کنید، اما مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، پس با ما همراه باشید تا به شما بگوییم که صافکاری PDR چیست؟ چگونه انجام می شود؟ و مراحل استفاده از ابزارهای صافکاری PDR به چه صورت می باشد.

آنچه در این مطلب می‌خوانید

معرفی صافکاری PDR

مطمئنا هر کسی پس از و یا خارجی، بیشترین مراقبت را از ماشین خود خواهد کرد اما ممکن است بدنه وسیله نقلیه دوست داشتنی شما به هر دلیلی دچار آسیب شود. باید گفت که هیچ چیزی ناراحت کننده تر از پیدا کردن فرورفتگی در بدنه خودرو نیست.

PDR یک فناوری تعمیر بدنه خودرو است که برای از بین بردن فرورفتگی ها و سایر عیوب تغییر شکل روی بدنه وسیله نقلیه با حفظ رنگ اصلی استفاده می شود. ماهیت این فناوری این است که تکنسین های PDR که آموزش های ویژه ای را در این زمینه دیده اند و دارای ابزارهای لازم برای ترمیم فرورفتگی هستند، می توانند بدون رنگ، سطح عناصر بدنه را بازیابی کنند.

موارد استفاده صافکاری PDR بیشتر برای از بین بردن فرورفتگی های ناشی از طوفان و تگرگ دیده می شود. استادکاران این حرفه از میله های مخصوص، اهرم های دم ماهی، میله های مسطح، چکش، سیستم های چسب حرارتی، آداپتورها، چکش های لغزنده، چراغ های مخصوص و سایر ابزارهای حرفه ای PDR برای از بین بردن فرورفتگی ها از بدنه خودرو استفاده می کنند.

بنابراین اگر پس از و یا دیگر شرکت ها، ماشین شما دچار آسیب دیدگی در بدنه شد، دیگر جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

تاریخچه فناوری PDR

فناوری تعمیر بدنه خودرو به طور همزمان در کارخانه های غول های خودروسازی جهان ایجاد و توسعه یافت، تکنسین هایی از جنرال موتورز و فورد در ایالات متحده، فولکس واگن، بی ام وی و بنز در اروپا صافکاری بدون رنگ PDR را به طور مستقل اختراع کردند.

از آنجا که آسیب و فرورفتگی در بدنه خودرو یک مشکل واقعی برای مالکان خودرو بود و جلوگیری از آن غیر قابل اجتناب به شمار می رفت، این فناوری روز به روز گسترش یافت و با استقبال گسترده ای روبرو شد. زیرا در عین داشتن ویژگی های مثبت زیاد، در هنگام ، فروشنده را با مشکلی مواجه نخواهد کرد.

کاربرد PDR

این فناوری امکان از بین بردن فرورفتگی های بدنه خودرو را فراهم می کند. به عنوان مثال، فرورفتگی ها ممکن است به دلیل طوفان تگرگ، بی احتیاطی هنگام پارک کردن، تصادف یا … روی سطح خودرو ظاهر شوند.

یکی از نیازهای مهم برای استفاده موفقیت آمیز از روش تعمیر PDR، سالم بودن رنگ زیر فرورفتگی است در غیر این صورت تکنسین ها، وسیله نقلیه را از طریق جوشکاری، وصله زدن، استفاده از پرکننده ها یا جایگزینی قسمت آسیب دیده با رنگ جدید بازسازی می کنند.

مزایای صافکاری بدون رنگ

با توجه به فناوری های مختلف تعمیر بدنه ماشین، علاقه مندان به خودرو بیشتر و بیشتر به مزایای روش PDR توجه می کنند. برخی از مزایای صافکاری به روش PDR به شرح زیر می باشند:

  1. اغلب تفاوت قیمت صافکاری با دستگاه pdr با قیمت تعویض قطعه بسیار حائز اهمیت است. به عنوان مثال، در صورت آسیب گسترده به بدنه خودرو، تعمیر PDR می تواند هزینه ها را تا چندین برابر کاهش دهد!
  2. روش PDR به کاهش زمان تعمیر بدنه خودرو از چند روز و یا حتی چندین هفته به ساعت‌ ها کمک می‌ کند. این بدان معنی است که ماشین شما مدت زیادی در صافکاری نخواهد ماند و می توانید خیلی زود همانند سابق از آن استفاده کنید.
  3. تکنیک PDR در صافکاری سبب می شود که خودرو قیمت بازار خود را حفظ کند زیرا فناوری PDR رنگ اصلی را خدشه دار نکرده و تعمیر هیچ اثری از خود بر روی بدنه باقی نمی گذارد. همچنین جالب است بدانید که هیچ ضخامت سنجی تغییرات را در ضخامت رنگ خودرو نشان نمی دهد.

بنابراین اگر به تازگی و یا دیگر شرکت های خودروسازی را تجربه کرده اید و متاسفانه ماشین شما آسیب دیده است، نگران نباشید زیرا در هنگام فروش هیچ مشکلی نخواهید داشت.

آیا ممکن است فرورفتگی بر روی یک خودروی کاملا جدید ایجاد شود؟

خودروسازان محصولات خود را به صورت متوالی و با استفاده از قطعات آماده مونتاژ می کنند. این عناصر بدنه با روش های به خصوصی تولید می شوند که امکان به دست آوردن قطعات با اندازه ها و اشکال مختلف را از یک ورق فلزی مسطح فراهم می کند.

هنگام تولید، موارد متعددی وجود دارد که باعث می شود مقدار زیادی روان کننده بین ورق فلز و قالب جریان می یابد. این روان کننده که نسبتا تراکم پایینی دارد، ممکن است بر روی قطعات ساخته شده فرورفتگی ایجاد کند. بنابراین باید گفت که عملا تعیین هندسه اصلاح شده یک قطعه تا لحظه نقاشی غیرممکن است و معمولا این نقص تنها در یک زاویه خاص از نور قابل توجه می باشد.

بنابراین، تمام خودروسازان با مشکل فناوری حذف فرورفتگی در خودروهای کاملاً جدید مواجه شدند که مشکل بسیار بزرگی بود. از این رو ممکن است مشکل نقص خودرو از چند ساعت تا چند روز طول بکشد.

البته این امکان هم وجود دارد که مسئله فرورفتگی در بدنه خودرو توسط برخی از های خودروسازی نه چندان معروف مورد توجه قرار نگیرد. بنابراین توصیه می کنیم پس از حتما با دقت نگاهی به بدنه آن بیندازید.

میانگین هزینه صافکاری PDR

هزینه ترمیم فرورفتگی بدنه خودروی شما به عوامل ذکر شده در بالا در فرآیند ارزیابی بستگی دارد. یک فرورفتگی که پیچیده تر است، زمان بیشتری برای ترمیم و هزینه بالاتری نسبت به یک تعمیر ساده دارد زیرا به راحتی نمی توان به قسمت پشت فرورفتگی دسترسی پیدا کرد. همچنین زمان بیشتری را برای تعمیر و هزینه بیشتری را از تکنسین می گیرد.

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید میزان فرورفتگی روی وسیله نقلیه شما است. تعمیر سقفی که با تگرگ آسیب دیده نسبت به یک درب گران تر خواهد بود. صرف نظر از این، تعیین دقیق هزینه تعمیر فرورفتگی شما دشوار است. هیچ دو فرورفتگی شبیه هم نیستند، بنابراین به سادگی نمی توان آن ها را با هم مقایسه کرد.

صرف نظر از هزینه، ترمیم فرورفتگی بدون رنگ همیشه ارزان تر از فرآیند تعمیر سنتی است و برای محیط زیست نیز بهتر می باشد. از آنجایی که در این روش نیازی به استفاده از پرکننده های بدنه، رنگ آمیزی مجدد یا استفاده از مواد شیمیایی مضر نیست، نمی توان گفت که صافکاری PDR تأثیر نامطلوبی بر محیط زیست می گذارد. همچنین در هزینه های شما نیز صرفه جویی می کند.

بنابراین در نهایت و به عنوان یک اصل کلی می توان گفت هزینه صافکاری PDR بسته به میزان خسارت و فرورفتگی، مجموعه ای که برای تعمیر به آن مراجعه می کنید و سایر عوامل مختلف، متغیر می باشد.

نمایش بیشتر

آیدا چم سورکی

آیدا چم سورکی هستم متولد 1381 تحصیل کرده در رشته علوم تربیتی و علاقمند به نویسندگی و فعال در شبکه های اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا