مزایای توسعه نرم افزار سفارشی

[ad_1]

فناوری

محصولات نرم افزاری حرفه ای بخش مهمی از فرآیند تجارت اکثر شرکت ها در تقریباً هر صنعت است. هر شرکتی برای آنلاین بودن به یک نرم افزار مدیریت و حسابداری و نوعی راه حل نرم افزاری نیاز دارد. شرکت های بزرگتر از سیستم های خدمات مشتری ، نرم افزار مدیریت منابع انسانی ، نرم افزار تجارت الکترونیکی پیچیده یا پورتال های وب با قابلیت های متناسب با صنعت خود استفاده می کنند. همه این سیستم ها بیشتر توسط شرکت های دیگر تولید می شوند ، اصطلاحاً فروشندگان نرم افزار نامیده می شوند و توسط فروشنده یا تیم IT داخلی آنها پیاده سازی و پشتیبانی می شوند.

دو روش اصلی برای به دست آوردن سیستم های نرم افزاری برای استفاده در شرکت وجود دارد. ساده ترین راه برای یک شرکت غیر IT برای اتوماسیون فرآیندهای تجاری خود ، خرید بسته نرم افزاری آماده و دعوت از مهندسین نرم افزار از شرکت تأمین کننده برای استقرار آن است. این روش با راه حل های اساسی خرید آنلاین ، نرم افزار رزرو هتل یا سیستم های مدیریت پروژه منبع باز به خوبی کار می کند. این برای شرکتهای کوچک و متوسط ​​با مدلهای تجاری سنتی مناسب است ، اگرچه شرکتهای بزرگ می توانند در صورت امکان با شخصی سازی برخی از عملکردهای خود ، راه حلهای کلیدی را در سیستم خود قرار دهند. با این وجود ، راه حل های نرم افزاری ارزان قیمت استاندارد ، وقتی صحبت از امور بانکی ، مراقبت های بهداشتی یا برنامه های تلفن همراه می شود ، به اندازه کافی قابل اعتماد نیستند.

نرم افزارهای آماده اغلب نتوانند انتظارات شرکت های بزرگ و شرکت های مبتنی بر نوآوری را که به سرعت در حال پیشرفت هستند برآورده کنند. اشکال اصلی آنها عدم قابلیت توسعه است. نرم افزار Ready یک محصول نهایی با قابلیت های محدود برای بهبود و ارتقا است. ممکن است مشکلات یکپارچه سازی نرم افزار وجود داشته باشد ، یا فقط ممکن است با خود سیستم های نرم افزاری فروشنده نرم افزار سازگار باشد. نمی تواند با شرکت تکامل یابد و باید دیر یا زود با یک راه حل نرم افزاری دیگر جایگزین شود ، که دارای توانایی و گرانی بیشتری است. به طور کلی تولید نرم افزارهای سفارشی می تواند از منظر طولانی مدت منجر به همان هزینه های خرید محصولات جدید شود ، زیرا آنها می توانند با توجه به چالش های نوظهور و نیازهای تجاری تنظیم شوند.

سیستم های نرم افزاری سفارشی همیشه با توجه به نیازهای دقیق مشتری مشتری طراحی می شوند و با توجه به مدل تجاری منحصر به فرد آنها اصلاح می شوند. آنها مقیاس پذیر هستند و معمولاً با توافق نامه های نگهداری طولانی مدت پشتیبانی می شوند و در صورت نیاز به بروزرسانی ، بلافاصله کمک می شود. مطمئناً مشتری باید از همان ابتدا اهداف اصلی شغلی خود را به وضوح مشخص کند ، گرچه این کار مجاز است و در بعضی از مدل های توسعه نرم افزار ، حتی می خواهد بازخورد را به توسعه دهندگان ارائه دهد ، تا آنها بتوانند در روند توسعه برنامه ها را اصلاح کنند. هدف این است که از منطق صحیح کسب و کار در پشت همه عناصر برنامه های اجرا شده اطمینان حاصل کنیم و آنها را در شرایط واقعی زندگی کار کنیم.

در صورت محدود بودن بودجه شرکت می توان تصمیم چانه زنی گرفت. برخی از قسمتهای شرکت نرم افزاری را می توان به عنوان راه حلهای خارج از فروشگاه خریداری کرد و سیستمهای عمده را می توان به ترتیب و از طریق یکپارچه سازی نرم افزار سفارش داده و جمع کرد. به عنوان مثال ، یک راه حل CRM معمولی و یک پایگاه داده استاندارد را می توان با یک درگاه خرید آنلاین سفارشی ، برخی از نرم افزارهای تجزیه و تحلیل تجارت سفارشی و حتی یک برنامه تلفن همراه سازمانی ترکیب کرد که می تواند داده های تجاری کامل را از همه این سیستم ها ارائه دهد. یکپارچه سازی یکپارچه نوعی سرویس بسیار حرفه ای است که نیاز به تجربه عمیق در بسیاری از زمینه ها دارد ، اما ارزان تر از توسعه کل سیستم از ابتدا خواهد بود.

توسعه نرم افزار سفارشی می تواند منجر به هزینه های قابل توجهی شود. اما اگر مشتری محصول بدست آمده را در اختیار داشته باشد ، می تواند آن را به شرکتهای دیگر بفروشد. گزینه های زیادی مانند برنامه های شراکت با سایر شرکت های فعال در همان صنعت یا توزیع “برچسب سفید” وجود دارد. شرکتهای فناوری می توانند راه حلهای مورد نیاز خود را برای فعالیت خود به دست بیاورند ، اما در بسیاری از موارد به دلیل تخصص ویژه ای که مشخصه صنعت IT است ، می توانند مدیریت اسناد الکترونیکی را انجام دهند یا محصولات نرم افزاری سازمانی را خریداری کنند.

[ad_2]

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا