برترین های کسب و کارصنعت و تجارت

مزایای درب های فست رول

درب سریع رول آپ PVC دُرنیک مطابق با استانداردهای شرکت اسپیدرز ساخته و ارائه می شود. ابعاد درب سریع رول آپ بر اساس سفارش ساخته شده و تا ابعاد 5*5 متر ساخته می شود. سرعت بازشدن این درب صنعتی تا 1 متر بر ثانیه می باشد. درب صنعتی سریع رول آپ (فست رول) معمولا در مبادی مورد استفاده قرار می گیرد که باز و بسته شدن سریع درب برای حفظ انرژی ارزشمند حرارتی مد نظر باشد.

مزایای درب سریع رول آپ

درب سریع صنعتی امروزه به صورت گسترده در ورودی انبارها و بخصوص در مبادی تردد لیفتراک ها مورد استفاده قرار می گیرد. مزایای استفاده از درب سریع رول آپ عبارتند از:

  1. بیشترین کاهش اتلاف انرژی (در مقایسه با دیگر درب های سریع)
  2. جلوگیری از ورود آلاینده ها و گرد و غبار به انبار
  3. تنظیم جریان روان ورود و خروج کالا از انبار
  4. جداسازی محیط انبارها با درجه حرارت های متفاوت

درب های پرسرعت در انواع مختلف با سازه های متفاوت از پرده PVC یا تیغه های آلومینیومی یا لوله های گالوانیزه ساخته می شوند.   یا  به دلیل قیمت مناسب و صرفه اقتصادی و هوابند بودن عالی یکی از رایج ترین نوع درب صنعتی سریع در انبارهای دارویی و غذایی است.

درب سریع رول آپ PVC دُرنیک

دُرنیک مطابق با استانداردهای شرکت کوپرون ایتالیا ساخته و ارائه می شود. ابعاد درب سریع رول آپ بر اساس سفارش ساخته شده و تا ابعاد 5*5 متر ساخته می شود. سرعت بازشدن این درب صنعتی تا 1 متر بر ثانیه می باشد. درب صنعتی سریع رول آپ (فست رول) معمولا در مبادی مورد استفاده قرار می گیرد که باز و بسته شدن سریع درب برای حفظ انرژی ارزشمند حرارتی مد نظر باشد.

موتور استفاده شده در درب صنعتی سریع، از برترین مدل های برتر آلمانی می باشد. همچنین مدار کنترل درب سریع ،دارای امکانات اتصال به ادوات ایمنی نظیر لوپ دتکتور مغناطیس تشخیص لیفتراک، چشم خطی دهانه درب و لبه حساس می باشد.

پرده PVC درب سریع

  1. پرده درب سریع رول آپ با وزن 900 گرم بر متر مربع دارای پوشیدگی غشائی دارای الیاف پلی استری که به روش پس تنیده تحت کشش قرار می گیرند.
  2. رویه غشاء پرده درب فست رول در طرفین توسط لایه ای از جنس PVC پوشیده می شوند تا عمر محصول 4 برابر گردد و به هیچ عنوان در برابر آفتاب پوسیده نمی شود.
  3. وجود رویه PVC بر روی غشاء باعث عملکرد یکپارچه سیستم درب صنعتی سریع می گردد و غشاء در برابر بارگذاری های مختلف عملکرد مطلوب تری خواهد داشت.
  4. پرده درب فست رول دارای مواد آنتی یو وی (Anti UV) می باشد که باعث می گردد رنگ محصول تغییر نیافته و غشاء تغییر فرم ندهد.
  5. به دلیل مواد آنتی یو وی (Anti UV) بکار رفته در پرده درب فست رول اشعه مضر آفتاب را بازتاب و به هیچ عنوان زیر غشاء گرم نمی گردد.
  6. پرده درب سریع بازشو نسوز و دارای قابلیت تحمل گرمای از منفی سی درجه سانتیگراد تا مثبت هفتاد درجه سانتیگراد می باشد.
  7. پرده درب پرسرعت به دلیل ضریب اصطحکاک پایین لایه محافظتی موجود بر روی غشاء، بار برف با سرعت بیشتری از روی غشاء فروریخته و پدید یخ زدگی و سربار برف بر روی آن اتفاق نخواهد افتاد.
  8. حفظ و نگهداری پرده درب صنعتی سریع آسان بوده و با ساده ترین وسایل قابل تمیزکردن خواهد بود.
  9. پوشش غشائی پرده در تطابق با استانداردهای کشورهای آمریکا و آلمان می باشد و گواهینامه های مربوطه را دراین زمینه اخذ نموده است.

حلقه مغناطیسی (Loop Detector)

لوپ مغناطیسی درب سریع بازشو بصورت دو حلقه در ورودی و خروجی و داخل بتن کف جاسازی می شود و فقط در صورت تردد لیفتراک فعال شده و فرمان باز شدن را به درب صنعتی سریع می دهد.

محافظ دهانه ورودی درب صنعتی سریع

چشم خطی برای محافظت دهانه ورودی درب صنعتی سریع و ممانعت از برخورد افراد و اجسام با درب است و در صورت فعال شدن از بستن درب صنعتی ممانعت می کند.

دربهای بیرونی یک ساختمان و یا کارخانه شما آسیب پذیرترین مکانی است باید توجه ویژه ای به آن داشت، این مکان نقطه ورود است و درنتیجه نصب درب مناسب و باکیفیت از اهمیت ویژه ای برخوردار میگردد .

درب‌های فست رول رول‌آپ چه از جنس باشند چه از جنس پارچه های یو پی وی سی برای انبارها و ساختمان‌های تجاری مورد استفاده قرارمیگیرند اما نکته قابل توجه این است که همه درب ها برای هر مکانی نیستند و این موضوع تنها دلیلی است که صنعت درب سازی اتوماتیک را به سمت درب های متنوع تر و مهندسی تر سوق داده است مانند درب های شیشه ای درمدلهای مختلف ، درب های فولدآپ و رول آپ ، ، و …

کرکره اتوماتیک :

کرکره اتوماتیک انتخاب مناسبی برای پارکینگ ساختمان های مسکونی ، مراکز تجاری و اداری و کارخانه ها و … میباشد . مهمترین مزیت کرکره اتوماتیک امنیت داشتن و استفاده آسان برای مصرف کنندگان است .این کرکره های اتوماتیک دارای تنوع بوده و به راحتی قابل شستشو می باشد و نیازی به قفل ندارد به همین دلیل برای باز و بسته شدن بی نیاز از نیروی انسانی برای باز و بسته شدن درب هستند و این کار توسط ریموت کنترل صورت می پذیرد اما در عین حال قابلیت باز و بسته شدن در هنگام قطع برق را دارد و شما هرگز پشت درب های بسته نخواهید ماند. این درب ها مناسب شرایط جوی مختلف می باشد  و همین دلیل کافیست که طرفداران ویژه ای نیز داشته باشد .

درب فست رول درمقایسه با و یا درب های دو لنگه مزایایی بیشتری را دارند .

۱٫قیمت مناسب

۲٫اشغال فضای کمتر نسبت به گزینه های دیگر

۳٫تنوع در رنگ کرکره ها

۴٫تنوع در تیغه و نوع آن

البته تیغه کرکره خود نیز به سه مدل مختلف مانند : تیغه اکسترود ، تیغه فوم دار، تیغه امنیتی تقسیم میشود که هر کدام مناسب شرایط خاصی تولید میشوند

درب مگادر :

این درب ها نوعی متفاوت از درب های سریع بازشو هستندکه به درب های مگادر نیز مشهور هستند این درب ها برای کارخانجات و محیط های صنعتی با ابعاد بسیار باالا ، ، پالایشگاه ها و مکان های که به طور کلی گستره وسیعی دارند به کار میروند، علت استفاده از این درب ها به دلیل مزایای بسیاری است که برای منظورهای مختلف به کار گرفته میشود .

از مهمترین موارد میتوان به :

صرف جویی و جلوگیری از اتلاف انرژی

ذخیره سرمایش و گرمایش محیط های داخلی
کنترل و جلوگیری از ورود گردو غبار
کارکرد بدون صدا
نگهداری و تعمیران آسان
ممانعت از ورود آلودگی ها به داخل محوطه های ایزوله شده
جلوگیری از نفوذ حشرات ، جانوران به محیط کارخانه
امکان باز کردن  هر دو درب سوله به طور همزمان
سرعت دادن به کار و صرفه جویی در زمان و عملکرد کارکنان
دسترسی کامل به عرض درب آشیانه، برای استفاده بیشتر از تمام ظرفیت آشیانه
عملکرد سریع، قابل اعتماد و عملکرد آسان
عمر طولانی با هزینه عملیاتی بسیار کم

البته باید به این مورد نیز توجه داشت که درب های رول آپ  در دو نوع درب رول آپ ساده و تقسیم میشوند این درب ها در هنگام وزش باد از مقاومت بالایی برخوردار بوده و توانایی تردد نامحدود از مزایای ویژه این درب ها است ، ضمن اینکه نگهداری و تعمیرات آن نسبت به درب های دیگر به مراتب آسوده تر و کم هزینه تر می باشد .این درب فست رول به صورتی طراحی شده اند که مناسب درب های داخلی سالن ها بوده و باید در هنگام سفارش به این موضوع توجه داشت

اما برای یک محوطه بیرونی با شرایط جوی خاص نیز میتوان از مناسب دیگری استفاده نمود .

فست رول فولدآپ :

برای محوطه های خارجی کارخانجات و محیط های صنعتی بزرگ و مابین سالن های تولید و انبار با وروردی های عریض میتوان از بهره برد این درب ها نیز از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار هستند

از جمله :

قابلیت نصب سنسور تشخیص لیفتراک در عبور و مرور
امکان نصب چشمی
مجهز به ریموت کنترل
نصب پنجر های شفاف برای جلوگیری از تصادفات
سرعت بالا
ایمنی در درب های سریع بازشو فولدآپ

برای ایمنی بیشتر در عبور و مرور از درب های سریع بازشو از فن آوری ددتکتور  بهره برده شده است که میتوان با ریموت کنترل و یا بوش باتن آن را کنترل نمود .این درب ها نیز مانند درب های سریع بازشو رول آپ مقاومت بالایی در برابر باد داشته و هزینه تعمیرات و نگهداری آن بسیار مقرون به صرفه تر از سایر درب ها  است هر دو درب در واقع نقاط مشترک و امکانات بیشماری دارند که در روند بهبود تولید تا عرضه تاثیر مستقیمی خواهند داشت

امروزه استفاده از و فولد آپ سریع بازشو رشد چشمگیری در صنایع و همچنین ذخیره سازی انرژی داشته است به همین  علت توجه بسیاری از کارخانجات صنعتی و تولیدی را به خود جلب نموده اما باید توجه کرد که ساخت این درب ها کاری ساده نیست و نیاز به مهارت بالایی دارد و اگر از کنار این مقوله ساده بگذریم  عملکرد درب ها دچار اختلال میشود .

درب سریع بازشو فولدآپ :

در درجه بعدی نیز استفاده از متعلقات و مواد اولیه مرغوب و درجه یک در الویت قرار  دارد از آنجایی که تنوع در صنعت درب سازی دارای زیر شاخه های متفاوتی است تولید کنندگان زیادی آن را به عنوان کسب و کار خود انتخاب نموده اند اما متاسفانه به دلیل نداشتن آشنایی کافی و علم ساختاری و سابقه در این تولیدات مشکلات زیادی را نیز برای مصرف کننده ایجاد شده است در کنار این موضوع تجربه کار نیز الویت دیگری است که باید ملاک قرار گیرد .

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا