بازرگانیبرترین های کسب و کار

مزایای دریافت گواهینامه ایزو و قیمت گواهینامه ایزو

پیچیدگی و اندازه یک سازمان تا حد زیادی هزینه صدور گواهینامه ایزو را تعیین می کند و بر قیمت­گذاری گواهینامه­های ایزو تأثیر می گذارد.

انجمن بین المللی اعتباربخشی (IAF) الزاماتی را منتشر می کند که نهادهای صدور گواهینامه  (CB) از جمله BRSM برای تعیین زمان ممیزی برای ممیزی سیستم های مدیریت شما رعایت کنند. این الزامات تعداد کارمندانی که در سازمان شما مشغول به کار هستند، پیچیدگی فعالیت‌های فرایندهای شما و تعداد سایت‌هایی که سازمان شما از آن‌ها استفاده می‌کند را در نظر می‌گیرد.

اگر برای دریافت گواهینامه با چندین نهاد صدور گواهینامه تماس گرفته اید، ممکن است متوجه اختلافاتی بین آنها شوید. این تفاوت ها اغلب به دلیل انواع هزینه های اداری و نرخ روز ممیزی است.

آموزش | ابزار

نرخ‌های روزانه می‌تواند بین نهادهای صدور گواهینامه متفاوت باشد، همانطور که هزینه‌های آماده‌سازی ممیزی و گزارش‌نویسی نیز متفاوت است.

هزینه‌های سفر ممیزین برای بازدید از سایت­های شما و ممیزی در محل، به عهده کارفرما یعنی مشتری است و بسته به اینکه نهاد صدور گواهینامه  مانند BRSM، ممیزین محلی و واجد شرایط داشته باشد یا نیاز به اعزام ممیزین از مکان دیگری داشته باشد، تغییرات در هزینه اخذ گواهینامه ایزو نیز ممکن است رخ دهد.

گواهینامه های ایزو مجموعه ای از استانداردهای کیفی هستند که یک سازمان می تواند برای انجام کار موثر آنها را اخذ نماید. این گونه استانداردها را خود سازمان ایزو که یک سازمان مستقل بین المللی است ایجاد کرده است. مجموعه استانداردهای کیفیت چارچوبی را به سازمان می دهند که در آن همه چیز با استاندارد سطح بالا و بهبود مستمر تعیین می شود. دریافت گواهینامه ایزو به سازمان اعتبار می‌دهد و داشتن گواهی ایزو گواه این است که سازمان در عمل با استانداردهای کیفیت مدیریت مطابقت دارد.

گواهینامه های ایزو به این معنی نیز می توانند باشند که محصولات و خدمات ارائه شده توسط یک شرکت خاص با کیفیت و قابل اعتماد هستند. یعنی شرکت دارای گواهینامه در هر مرحله از تولید و ارائه خدمات، مقررات صنعت خود را رعایت کرده است. گواهینامه های  ایزو متفاوتی برای موضوعات مختلف و برای صنایع مختلف وجود دارد. با گواهینامه های ایزو، سازمان ها موظف به رسیدن به بهترین کیفیت هستند و دولت ها می توانند سیاره را ایمن و اقتصاد را سرپا نگه دارند.

مزایای اخذ گواهینامه ایزو:

مزایای بسیاری برای اخذ گواهینامه ایزو وجود دارد. در اینجا ما برخی از مزایای کلی را جمع آوری کرده ایم که می تواند برای هر سازمانی اعمال شود.

فرآیندهای ارزیابی و استاندارد شده

بزرگترین مزایای صدور گواهینامه ایزو این است که سازمان شما دارای فرآیندهای ارزیابی شده و استاندارد شده است. به عنوان بخشی از فرایند اخذ گواهینامه ایزو، سازمان شما توسط شرکتهای شخص ثالث همانند شرکت BRSM به طور منظم برای اطمینان از انطباق ارزیابی می شود.

آموزش کارکنان جدید آسان می گردد.

این رویه های استاندارد همچنین به راحتی برای کارکنان شما توضیح داده می شوند زیرا به طور گسترده توسط بسیاری از کشورها شناخته شده و تایید شده اند. اصطلاحات، توضیحات و ابزار آنها همیشه یکسان است و همه اینها آموزش کارکنان جدید را آسان تر می کند.

مشکلات را به سرعت تشخیص داده و راه حل های آنها را می توانید پیشنهاد دهید

آیا حوزه هایی از سازمان شما وجود دارد که بتواند کارآمدتر باشد؟ سازنده تر؟ در صورت وجود، مشکلات را می توان با سرعت بیشتری از طریق روش های استاندارد شناسایی کرد که این نیز یکی از مزایای اخذ گواهینامه ایزو است. به طور مثال بررسی کنید علت کندی تولید چیست، چرا فرایندی به درستی کار نمی کند و…

بهبود رضایت مشتری

بزرگترین دستاورد هر سازمان کسب رضایت مشتری است و یکی از مزایای داشتن گواهینامه ایزو این است که حول محور ارائه رضایت مشتری توسعه یافته است. گام های مهمی برای دریافت بازخورد مشتریان برداشته خواهد شد و از این بازخورد در هنگام ساخت محصولات جدید و خدمات نو استفاده خواهد شد.

شناخت بهتر کارمندان از سازمان شما

کارکنان ستون فقرات هر سازمانی هستند. وقتی کارکنان شما به خوبی آموزش ببینند، دانش خوبی از فرآیند و استراتژی های سازمان خواهند داشت. سازمان شما به دلیل کارمندان شما شناخته می شود. و این از مزایای داشتن گواهینامه ایزو می تواند باشد.

برآورده سازی نیازهای مشتری

برآوردن نیازهای مشتریان یکی از مزایای داشتن گواهینامه های ایزو است. مشتریان برای انجام تجارت با یک شرکت مطابق با استانداردهای ایزو سختگیر هستند و معمولاً به چنین فروشندگانی وفادار هستند. با گواهی ایزو، کسب و کارها نه تنها از مزایای کوتاه مدت بهره مند می شوند، بلکه در درازمدت نیز قابلیت بازارپذیری خود را افزایش می دهند. با داشتن گواهینامه ایزو، یک شرکت می تواند کیفیت را از طریق بهبود مستمر در آغوش بگیرد. قابل توجه است که یکی از اهداف کلیدی سیستم های مدیریت کیفیت، رضایت مشتری است.

بهبود کیفیت شرکت و محصول

یک سیستم مدیریت کیفیت (QMS) مستلزم استانداردهای کیفیت است. به این ترتیب، یکی از تأثیرات ادغام یک QMS باید بهبود سطح کیفیت برای کل شرکت باشد. این به معنای افزایش استانداردهای کیفیت در هر فرآیند و هر محصول است. کیفیت را می توان مطابق با الزامات تعیین شده نامید. بنابراین، یک سیستم ایزو 9001 که به خوبی توسعه یافته و به طور کارآمد پیاده سازی شده است، کسب و کار شما را در مسیر افزایش کیفیت قرار می دهد.

مشارکت بهتر کارکنان

از جمله مزایای اخذ گواهینامه ایزو، بهبود مشارکت کارکنان است. سازمان تمایل دارد فرهنگ بازتری داشته باشد که در آن کارکنان می توانند در بحث ها شرکت کنند و احساس آزادی داشته باشند. به این ترتیب یک سازمان بهره وری بیشتری دارد. آنها این انگیزه را خواهند داشت که از طرف خود موضوع مفیدی به یک سازمان اضافه کنند.

درک بهتری از سازمان شما

در دنیای تجارت، باید بدانید که چه می خواهید. اهداف و چشم انداز شما باید روشن باشد. هنگامی که گواهینامه ایزو را دریافت کردید، درک بهتری از سازمان خود خواهید داشت زیرا این بخشی از الزامات است. شما اهدافی را تعیین خواهید کرد که با استراتژی های شما همسو هستند و شانس موفقیت بیشتری دارند.

منتظر پیشنهادات شرکت های بزرگ باشید

هنگامی که گواهینامه ایزو خود را دریافت کردید، می توانید منتظر شرکت های بزرگتر برای سرمایه گذاری های تجاری باشید. اغلب مشتریان بزرگتر از گواهینامه ایزو به عنوان یک الزام برای تامین کنندگان و ارائه دهندگان خدمات خود استفاده می کنند.

ارتباطات بهبود می یابد

گواهینامه ایزو به هر بخش و فرایند اجازه می دهد تا بهترین کار خود را در زمینه ارتباطات، تولید و مدیریت انجام دهد. وقتی هر فرایند و هر بخش، خودش را بهتر می کند و در یک مسیر واحد قرار می گیرد، مطمئناً ارتباطات کلی بهتر خواهد شد و سازمان به سمت مسیر موفق تری حرکت خواهد کرد.

هزینه عدم دریافت گواهی ISO چقدر است؟

امروزه اکثر سازمان ها در مسابقه ای از ارتباط، تقاضاهای مصرف کننده و انتظارات مشتری هستند.

به دست آوردن مشتریان، به ویژه در بازار رقابتی امروزی، کار دشواری است، اما حفظ مشتریان اغلب با یک حرکت اشتباه یا محصول بد که به طور بالقوه شهرت شما را تخریب می کند، به همان اندازه دشوار است.

در زیر برخی از هزینه های عدم دریافت گواهینامه ایزو آورده شده است:

نیازهای برآورده نشده مشتری:

در نظر بگیرید، اگر سازمانی بر بازده‌های کوتاه‌مدت تمرکز کند و در جهت درک و برآورده کردن نیازهای مشتری کار نکند، در بلندمدت بر نام تجاری سازمانی و وفاداری مشتری تأثیر منفی خواهد گذاشت که همچنین تأثیر نامطلوبی بر شهرت شرکت خواهد داشت.

سازمان‌های حریص و پایین‌رده ممکن است با واکنش‌های منفی مشتریان به دلیل رسوایی‌ها، بررسی‌های کوبنده و شهرت بد توده‌ها مواجه شوند، که غلبه بر آن و بازگرداندن آن بسیار سخت است.

پیاده‌سازی سیستم مدیریت برمبنای استانداردهای ایزو به سازمان کمک می‌کند تا اهداف بلندمدت، جهت‌گیری استراتژیک، خط‌مشی‌هایی که با اهداف و مقاصد همسو هستند و روش‌های تفکر مبتنی بر ریسک که به‌طور خاص برای سازمان طراحی شده‌اند را در نظر بگیرد تا کارایی و در نتیجه سود را به حداکثر برساند و چنین مواردی پرداخت هزینه گواهینامه های ایزو رو منطقی می­سازند.

کیفیت محصول:

مانند انتظارات مشتری، کیفیت محصول برای مصرف کننده امروزی ضروری است. مشتریان شما انتظار دارند که کالاها و خدماتی که ارائه می دهید انتظارات آنها را برآورده کند. آنها محصول شما را با هدف نهایی در ذهن می خرند، و شما باید به آن وعده عمل کنید – یک بار یا هزاران بار.

آموزش | ابزار

هر محصول یا خدماتی که ارائه می دهید باید با این انتظارات مطابقت داشته باشد، اگر حتی از آنها فراتر نباشد. هر گونه انحراف در این خروجی کیفی می تواند دلیل شکایت مشتری یا از دست دادن مشتری و اعتبار شما در ذهن و دایره ذهنی او باشد. حفظ این کیفیت روزانه باید هدف اصلی شما به عنوان یک سازمان باشد و استانداردهای ایزو برای دستیابی به این هدف از طریق سیستم‌های کیفیت قابل کنترل و قابل اندازه‌گیری که به‌طور خاص برای سازمان شما طراحی شده‌اند تا از خروجی‌های کیفیت بر پایه‌های ثابت و اقداماتی برای اصلاح انحرافات قبل از آنها اطمینان حاصل کنند تا محصول و خدمت مناسب به دست مصرف کننده برسد، که این امر تا میزان زیادی هزینه پرداختی برای اخذ گواهینامه ایزو را جبران می­کند.

اهداف شرکت:

صدور گواهینامه ایزو شرکت را ملزم به شناسایی و توصیف فرآیندها و اهداف مختلف با استفاده از معیارهای تجاری می کند. بنابراین، نداشتن گواهینامه ایزو از یک شرکت ایزو معتبر می تواند مشتریان و تامین کنندگان را در مورد اهداف و نتایج سازمان دچار ابهام کند.

به ویژه برای مشتریان و تامین کنندگانی که در سایر نقاط جهان فعالیت می کنند و در خارج از کشور خرید می کنند، خرید از شرکت های دارای گواهی ایزو اغلب یک الزام برای برآورده کردن پروتکل های شرکت خود است.

از آنجا که معنی داشتن گواهینامه ایزو در سراسر جهان یکسان است، شرکت ها می توانند هنگام خرید از سازمان های دارای گواهی ایزو مطمئن باشند که در خارج از کشور محصول با کیفیتی دریافت می کنند و این افزایش مشتری در قبال قیمت گواهینامه ایزو می­تواند ناچیز باشد.

آموزش | ابزار

روحیه کارکنان و فرهنگ شرکت:

با صدور گواهینامه ایزو، کارکنان یک سازمان از اسناد و اهداف، استراتژی ها و فرآیندهای عملیاتی مشخص شده که به طور خاص برای آنها و به آسان ترین روش برای همه ساخته شده است، بهره مند می شوند.

استانداردهای ایزو، این نکته را مهم می دانند که اطمینان حاصل شود که شرکت ها مستقیماً با کارمندان خود در مورد اینکه چگونه می توانند سازمان را بهتر کنند، به سمت یک جهت استراتژیک و برنامه کیفیت کار کنند و چگونه کار خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهند صحبت می کنند.

با اجرای این برنامه ها، کارمندان به توانایی های خود در نقش خود و علاقه فعال شرکت به رفاه خود اعتماد می کنند. کارمندانی که در شغل، کارفرما و مسیر شغلی خود احساس اطمینان می کنند، احتمالاً از موقعیت خود لذت می برند و بنابراین زمینه خوبی برای فرهنگ شرکتی پایدار و ایده آل ایجاد می کنند.

این به سازمان شما بستگی دارد که یک فرهنگ شرکتی خوب را با افراد خوب و شیوه های خوب ایجاد کنید، و گواهینامه ایزو می تواند پایه ای عالی برای ساختن آن ایجاد کند، در نتیجه در مسیر استقرار صحیح استانداردهای ایزو و دریافت گواهینامه­های معتبر ایزو هزینه اثربخش می­تواند مفید باشد.

هزینه پولی:

شما می توانید انتظار داشته باشید که یک گواهینامه ایزو از یک نهاد صدورگواهینامه معتبر مانند  BRSM  به طور متوسط ​​سالانه حدود 10 تا 100 میلیون تومان هزینه داشته باشد، با صرفه جویی در هزینه ناشی از کاهش هزینه های اداری و هزینه های اضافی ناشی از اندازه و پیچیدگی سازمان شما.

هزینه های ممیزی بین نهادهای صدورگواهینامه ها متفاوت است، اما هزینه های معمولی شامل زمان ممیزی، هزینه های اداری و هزینه های ایاب و ذهاب ممیزی است. در حالی که هزینه صدور گواهینامه ایزو ممکن است برای برخی سازمانها گران به نظر برسد، هزینه فرصت بدون گواهی ایزو بسیار بیشتر است.

تعداد معاملاتی را که بدون اخذ گواهینامه ایزو  از دست داده‌اید، سطح ناکارآمدی‌هایی که از رویه‌ها و فرآیندهای بیهوده انجام می‌دهید، و هزینه‌های بلندمدت مرتبط را در نظر بگیرید. داشتن گواهینامه ایزو از شما می خواهد که در اوج خود کار کنید، با استفاده از تفکر مبتنی بر ریسک کار کنید و پیوسته پیشرفت کنید.

اینها همه مزایای تجاری و کارکدی هستند که به موفقیت بلندمدت شما کمک می کنند.

شناخت بین المللی:

از آنجایی که گواهینامه ایزو بر اساس یک استاندارد بین المللی شناخته شده برای سیستم های مدیریت و کیفیت است و توسط میلیون ها سازمان در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد، دریافت گواهینامه ایزو 9001 دستاوردی است که در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده است. این دستاوردی است که باید به آن افتخار کرد و هر سازمانی نمی تواند به آن دست یابد، اما همه باید برای آن تلاش کنند.

هزینه عدم تایید اعتبار بین المللی شما و از دست دادن کسب و کار بالقوه همراه شما است اما با هزینه صحیح و اصولی در اخذ گواهینامه های ایزو می توانید بسیاری از این ریسک ها را پشت سر بگذارید.

با رشد پایگاه‌های اطلاعاتی که مصرف‌کنندگان و تأمین‌کنندگان برای تأیید گواهی‌های فعال شرکت‌ها به آنها دسترسی دارند، مصرف‌کننده از همیشه آگاه‌تر است و این چیزی است که همه سازمان‌ها باید در هنگام نگاه کردن به بازار جهانی در نظر بگیرند. اثبات توانایی های خود با یک سیستم مدیریت شناخته شده بین المللی می تواند به افزایش اعتبار و اعتماد شما در صحنه جهانی کمک کند و گاهی اوقات این تنها راهی است که می توانید در سطح بین المللی به رقابت بپردازید.

شرکت بیکران راهکار سعادت نماینده رسمی کمپانی بین­المللی BRSM همواره بر آن است تا با ارائه خدمات برتر مبتنی بر الزامات در حوزه ثبت و صدور گواهینامه های ایزو بپردازد. این شرکت با همکاری با بیش از 5 هزار سازمان داخلی و خارجی در حوزه های مختلفی از جمله ممیزی و صدور گواهینامه های سیستمی همانند ایزوها، صدور گواهینامه های محصولی همچون CE، بازرسی و آموزش های مدیریتی و مهندسی از جمله شرکت های پیشرو در دایره فعالیت خود است. کسب بالاترین اعتبارات ملی و بین­المللی باعث پوشش کامل نیازهای مشتریان و ذی­نفعان متنوع این شرکت است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دامنه فعالیت های این شرکت و اطلاع از نحوه قیمت دهی و برآورد مالی پروژه­هایی مانند ثبت و صدور گواهینامه های ایزو به سایت این شرکت به آدرس www.BRS.ir و یا شماره تماس 02192001320 تماس حاصل فرمایید.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا