مزایا و معایب ایمیل

[ad_1]

ایمیل

با افزایش محبوبیت اینترنت تعداد بیشتری از افراد از طریق ایمیل در حال برقراری ارتباط هستند. این روش سریع و کارآمد ارتباطی ممکن است امروزه روش ارجح ارتباط آنلاین باشد زیرا روزانه هزاران نفر به هزاران ایمیل ارسال می شوند. این بسیاری از کاربردهای ایمیل است که آن را بسیار جذاب و متنوع جلوه می دهد. چه شما در حال ارسال سلامتی به پدربزرگ باشید و یا ارسال پرونده به یک همکار می توانید به راحتی از این طریق از ایمیل استفاده کنید.

ایمیل از زمان معرفی خود بسیار طولانی شده است اما هنوز هم به دلایل مشابه همچنان مورد استفاده قرار می گیرد. ارتباطات الکترونیکی ضروری اساساً به ابزاری پرمحتوا تبدیل شده است زیرا در این مرحله توانایی انجام فعالیتهای بیشتر نیز وجود دارد. علاوه بر ارسال منظم پرونده ها و پیام های متنی از طریق ایمیل می توان کارت تبریک ارسال کرد پیام های ایمیل خود را با تنظیم کردن آنها در پوشه ها مدیریت کرد یا آنها را به عنوان اسپم علامت گذاری کرد و حتی کارهای روزانه خود را در برخی از سرورهای ایمیل سازماندهی و مدیریت کرد.

این ابزار شگفت انگیز بدون اشکالاتی ندارد. برخی افراد تصمیم می گیرند کرم ها و ویروس ها را از طریق پست الکترونیکی بفرستند در حالی که بسیاری از رایانه ها را آلوده و آسیب می رسانند. شناسایی ویروس های الکترونیکی اغلب بسیار دشوار است به خصوص برای کسی که دانش کمی در مورد ویروس های رایانه ای و نحوه کار آنها دارد. اگر متوجه شدید که یک ایمیل ناشناس یا ایمیل با نام بیگانه برای خود دارید ممکن است بخواهید این ایمیل را باز نکنید زیرا این ویروس احتمالاً ویروسی است و فقط باز کردن ایمیل باعث می شود کامپیوتر شما در برابر عفونت آسیب پذیر باشد.

علاوه بر موارد ذکر شده در بالا حریم خصوصی نیز به عنوان یک مشکل در زمینه فعالیت ایمیل تبدیل شده است. در واقع هر ایمیلی که ارسال می کنید باید قبل از رسیدن به صندوق ورودی گیرنده در نظر گرفته شده تعدادی از رایانه را طی کند و در طول مسیر احتمال مشخصی وجود دارد که هرکسی بتواند ایمیل شما را هک کند و بخواند. از این رو ضروری است که یک رمز عبور ضد گلوله داشته باشید.

[ad_2]

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا