مزایا و معایب شبکه های بی سیم

[ad_1]

پهنای باند بی سیم به شما امکان می دهد بدون اتصال کامپیوتر به مودم ، به اینترنت متصل شوید. کاری که شما انجام می دهید این است که یک روتر بی سیم را به مودم وصل کنید و سپس از طریق یک کارت بی سیم نصب شده روی رایانه خود ، به صورت بی سیم کامپیوتر را به روتر وصل کنید ، یا در بسیاری موارد هنگام خرید لپ تاپ جدید گنجانده شده است. با وجود تصور بسیاری از افراد ، پهن باند بی سیم همان پهنای باند تلفن همراه نیست. پهنای باند بی سیم حدود 100 متر از روتر شما فاصله دارد ، در حالی که با پهنای باند تلفن همراه می توانید به هر کجا سیگنال تلفن همراه خود داشته باشید به اینترنت دسترسی پیدا کنید.

ارائه دهندگان پهنای باند بی سیم

“فروشندگان پهنای باند بی سیم” وجود ندارد ، اما شما هنوز هم می توانید در یک بسته باند پهن معمولی با ارائه دهنده خدمات اینترنت (ISP) مشترک شوید و یک روتر بی سیم را به مودم خود وصل کنید. این روتر است که این قابلیت را دارد که شما را به صورت بی سیم رها کند.

برخی از ISP ها هنگام ورود به پیمان باند پهن با آنها ، روترهای بی سیم و بسته های امنیتی رایگان را در اختیار شما قرار می دهند.

مزایای آن چیست؟

مزیت اصلی پهنای باند بی سیم این است که می توانید وب را از اتاق نشیمن ، آشپزخانه و اتاق خواب جستجو کنید ، در هر کجا که بخواهید مادامی که سیگنالی از روتر خود داشته باشید. همچنین شما می توانید تعدادی از رایانه های مختلف را به روتر متصل کنید و هرکدام از آنها می توانند بدون دخالت در سایر کاربران ، وب سایت های مورد نظر خود را مرور کنند. همچنین می توانید تعدادی از دستگاه های مختلف را از طریق روتر بی سیم ، به عنوان مثال تلفن و PDA به اینترنت وصل کنید.

اشکالات آن چیست؟

اشکال اصلی این است که هکرها ، همسایگان و یا حتی رهگذران می توانند در صورت نداشتن شبکه بی سیم به درستی از اینترنت ، بدون اجازه شما استفاده کنند. اشکال دیگر این است که با دور شدن از روتر خود ، قدرت سیگنال ضعیف می شود ، یا همچنین اگر سیگنال باید از دیوارهای آجری ضخیم عبور کند ، ضعیف می شود ، این باعث می شود سرعت مرور اینترنت کندتر شود.

[ad_2]

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا