مشخصات جمعیتی بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتال تغییرات زیادی کرده است ، و بهترین مسیر پیش رو اغلب بهترین راه برای بازگشت به عقب و نگاه به چشم انداز گسترده است … جمعیتی از بازاریابی دیجیتال اگر دوست دارید. برای انجام این کار ، من اغلب به گزارش های خلاصه بهترین ها در تجارت نگاه می کنم. در زیر ، من برخی از بزرگترین یافته ها از گزارش Razorfish را که دوست دارم با عنوان “Digital Dopamine: 2015 Global Marketing Digital Report Report” به اشتراک می گذارم.

بازار | بازاریابی

به گفته Razorfish ، “ایده هایی که زمانی غالب شده اند ، اکنون با ناچیزی روبرو هستند ، زیرا تحولات دیجیتالی جدید جایگزین آنها می شود. این تحول به سرعت در حال وقوع است و بازاریابان دائما در تلاش هستند تا از این امر کنار بیایند ، بنابراین ، برای آماده سازی برای فردا ، Razorfish نگاهی عمیق به داده های کیفی و کمی چهار بازار داشته است. بین المللی (ایالات متحده ، انگلیس ، چین و برزیل) برای مطالعه راه های تبدیل فن آوری دیجیتال روابط سنتی بین برند و مصرف کنندگان. از آشکار کردن انتظارات تجارت جهانی گرفته تا تعیین تأثیر دیجیتالی بر ناخودآگاه ، این تحقیق با هدف کشف روندهای اصلی که بازاریابی را تشکیل می دهد. “

Razorfish از نظر نحوه استفاده از بازاریابی دیجیتال در سال 2015 چه چیزی پیدا کرد؟ در اینجا برخی از یافته های اصلی آنها آورده شده است.

1. تقسیم بندی عمومی

موبایل بر تجربه خرید هزاره حاکم است. گوشی هوشمند هزاره کلید آنها برای جهان است. با رشد فن آوری پرداخت موبایل ، تلفن همراه به بخشی مهم از تجربه کلی برند و خرده فروشی تبدیل می شود. هزاره ها هیچ تمایزی عملی بین اینترنت و آفلاین نمی دانند.

پیوسته تلفنهای هوشمند متصل به هزاره بدان معنی است که آنها دیگر تفاوت بین “آنلاین” و “آفلاین” را نمی بینند. فناوری به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی آنها تبدیل شده است ، به این ترتیب که چگونه آنها با مارک ها و تجربه آنها ارتباط برقرار می کنند ، حتی اگر آنها در محیط های سنتی “جدا از هم” قرار داشته باشند. آنها از رسانه ها در سیلوهای استفاده نمی کنند. درعوض ، آنها بدون در نظر گرفتن دستگاه یا سیستم عامل ، در هر زمان از همه ابزارها در نوک انگشتان خود استفاده می کنند.

هزاره ها در حال تعریف دوباره انتظارات مربوط به حریم خصوصی هستند. در مقایسه با نسل X ، Millennials احتمالاً برای محافظت از حریم خصوصی خود به برندها اعتماد می کنند – کمتر احتمال دارد که اعتقاد داشته باشید که هدف قرار دادن دستگاه تلفن همراه یک نقض حریم خصوصی است.

برنامه ریزی برای تقسیم دیجیتال Gen X / Gen Y. Millennials این گروه را در هنگام اتخاذ فناوری هدایت می كنند و با پشت سر گذاشتن همتایان نسل 10 خود تقریباً در هر فعالیت دیجیتالی بطور روزانه قرار می گیرند. بنگاه های نسل دهم باید اطمینان حاصل کنند که تجربیات برند آنها با زندگی نسل هزاره نسل پیشرو فناوری هماهنگ است و دیجیتالی فقط یک ایده عقب مانده در فرایند برنامه ریزی برند نیست. هدف را با احتیاط و هدف قرار دهید.

2. اقتصاد تخصص دیجیتال:

مصرف کنندگان به طور فعال از تبلیغات جلوگیری می کنند. مصرف کنندگان در هر چهار بازار (ایالات متحده ، انگلیس ، برزیل و چین) گزارش داده اند که همه کارهایی را برای جلوگیری از دیدن تبلیغات انجام می دهند و بسیاری از آنها از ابزارهایی مانند DVR استفاده می کنند تا به آنها در موفقیت کمک کند.

تبلیغات زمانی موثر است که بخشی از مبادله ارزش باشد. مصرف کنندگان اکنون می دانند که چقدر به بازاریاب اهمیت می دهند و انتظار دارند که آن را پاداش دهند. آنها به نظر می رسد با برنامه های وفاداری ، محتوای رایگان یا ابزارهای مفید برای حل مشکل جبران می شوند.

برزیل هنوز ارتباط فرهنگی با تبلیغات سنتی دارد. جالب اینجاست که برزیل نسبت به سایر بازارها بیشتر پذیرای تبلیغات است. پنجاه و هفت درصد از مصرف کنندگان برزیل از تبلیغات تلویزیونی ، رادیویی و چاپی به عنوان منبع تأثیرگذارترین تبلیغات حمایت می کنند. بنابراین ، درک این نکته ضروری است که افزودن ارزش به معنای چیزهای مختلف به فرهنگهای مختلف است.

خودتان را مفید کنید. برندها باید در صورت عدم ارائه خدمات ، به مشتریان خود خدماتی ارائه دهند كه فراتر از محصولات اساسی باشند و ارزش واقعی را به زندگی مردم بیفزایند. اگر احساس کنند که زندگی آنها را آسان تر می کند ، مصرف کنندگان به احتمال زیاد به یک برند می چسبند.

3. تجارت آسان

دیجیتال نمای جدید فروشگاهی است. یک سایت خوب تجارت الکترونیک فقط یک وب سایت زیبا نیست؛ این تأثیر زیادی در برند شما دارد. این اعداد به خودی خود صحبت می کنند: 84٪ از مردم در برزیل و 92٪ از مردم چین می گویند که وب سایت نام تجاری بد بر نظرات آنها درباره این برند تأثیر منفی می گذارد. 73 درصد و 79 درصد مردم به ترتیب در ایالات متحده و انگلیس موافق هستند.

تجارب فعلی تجارت الکترونیکی زیر انتظارات است. حتی با دستاوردهای شگرف در توسعه تجارت ، مصرف کنندگان هنوز تحت تأثیر قرار نمی گیرند. تجارب فعلی تجارت الکترونیکی ، سیاست های برگشتی و گزینه های حمل و نقل در توسعه مشتریان راضی ثابت است.

سفرهای مصرفی با بن بست. اگرچه مصرف کنندگان دیگر تمایز بین کانال های مارک های آنلاین و آفلاین را نمی بینند ، اما مارک های هنوز برای حمایت از این انتظارات سازماندهی نشده اند. این امر باعث ایجاد تنش بین آنچه که مصرف کنندگان می خواهند و آنچه مارک ها ارائه می دهند ، و مصرف کنندگان را وادار به یافتن راه حل های داوری می کند.

مشتری خود را فعال کنید. به طور خاص ، سیاست های بازده ناخوشایند ، نکته اصلی اصطکاک در تجربیات خرده فروشی آنلاین و آفلاین است. یک سیاست بازگشت خوب راهی آسان برای تمایز برند شما از رقابت ، ایجاد وفاداری و جلب اعتماد است.

4- تهویه دیجیتال

مصرف کنندگان به فناوری متکی هستند. بیش از سه چهارم مصرف کنندگان در هر چهار بازار مورد بررسی ، اعتراف کردند که آنها اغلب به فناوری اعتماد می کنند. عناصر مختلفی برای توسعه این وابستگی ذکر شده است ، از جمله فواید ، ارتباطات و احساسات مثبت ناشی از آن.

ما از شرایط کلاسیک دیجیتال عبور کرده ایم. همانطور که پاولوف نشان داد ، جفت شدن مکرر دو سیگنال می تواند به یک پاسخ کلاسیک منجر شود. این مساله به همان اندازه در مورد بسیاری از مصرف کنندگان که از تلفن های هوشمند استفاده می کنند نیز صدق می کند – نور یا صدای ساطع شده توسط دستگاه ، واکنش فوری را برانگیخته است.

رضایت فوری همیشه ارجح نیست. نکته قابل توجه این است که مصرف کنندگان در هر چهار بازار نسبت به خرید پستی نسبت به زمان خرید در فروشگاه از هیجان بیشتری برخوردار بودند. این جنبه جالب توجه تجارت الکترونیکی را نشان می دهد – قدرت انتظار سرگرم کننده و رضایت بخش اواخر.

از “تعجب و لذت” به نفع خود استفاده کنید. بدون اینکه مخاطبین مارک را به کارناوال اعلانهای فشار و دکمه های چشمک زن تبدیل کنید ، هنوز می توانید لحظات سرگرم کننده ای از پیش بینی در مورد رویدادهای روزمره یک برند ایجاد کنید. بازاریابان هوشمند در ضمن خرید و خرید با مکانیک بازی بازی خواهند کرد ، ضمن اینکه اطمینان حاصل می کنند که در راه سادگی و خدمات قرار نمی گیرند.

5- بازارهای نوظهور در خط سریع

مصرف کنندگان در برزیل و چین جزء اولین کاربران گرسنه فناوری هستند. این داده ها حاکی از آن است که کاربران اینترنت در این بازارها به هر بخش از زندگی خود به فناوری وابسته هستند و دائما در جستجوی راه های بیشتری برای ادغام آن هستند.

مصرف کنندگان در کشورهایی که دارای نفوذ اینترنت کمتری هستند ممکن است بیشترین تقاضای آنلاین را داشته باشند. انتظارات بالایی از خدمات دیجیتالی و سایتهایی در کشورهایی با نفوذ اینترنت کم وجود دارد. به ویژه ، در برزیل و چین تمایل بسیار شدیدی برای بهبود تجارت الکترونیکی وجود دارد.

صرفه جویی در فن آوری به همه نسل ها گسترش می یابد. در حالی که یک اختلاف دیجیتالی مهم بین Millennials و General Exers در ایالات متحده و انگلستان وجود دارد ، این اختلافات جمعیتی در برزیل و چین چندان مشخص نیست.

وی برزیل و چین را نخستین کشورهایی دانست که آن را پذیرفته است. بازارهای نوظهور مکانهای مهیج برای آزمایش فناوری جدید هستند. این مصرف کنندگان از تکنولوژی نمی ترسند و به طور جدی در جستجوی روشهای جدید استفاده از آن در زندگی روزمره خود هستند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا