ارز دیجیتالبرترین های کسب و کار

کدام بازارها بیش تر تحت تأثیر NFP هستند؟

در این مقاله در مورد nfp چیست توضیح خواهیم داد.این گزارش توسط وزارت کار ایالات متحده آمریکا در اولین جمعه هر ماه میلادی منتشر می‌شود. NFP خود شامل سه بخش یعنی اشتغال بخش غیرکشاورزی، نرخ اشتغال و نرخ بیکاری می‌باشد که وضعیت رشد و توسعه صنایع تولیدی و خدماتی را منعکس می‌کند. کاهش آمار و ارقام این سه گزارش به معنای کاهش تولید و عقبگرد اقتصادی می‌باشد.

گزارش‌های اقتصادی معمولا بر اساس میزان تفاوت رقم واقعی‌شان با رقم پیشبینی و ارقام گذشته تحلیل می‌شوند. به عنوان مثال اگر رقم پیشبینی شده برای این ماه 220هزار باشد و رقم واقعی 350هزار منتشر شود، نشان دهنده یک رشد چشمگیر است و به احتمال بسیار زیاد یک تاثیر کوتاه مدت بر ارزش دلار آمریکا خواهد داشت (منظور دلار در بازار ایران نیست!). البته ممکن است تاثیرات میان مدت و بلند مدت نیز داشته باشد که بستگی به شرایط کلی اقتصاد آمریکا دارد.

اگر می‌خواهید این تاثیر کوتاه مدت را مشاهده کنید، کافیست به نمودار شاخص دلار در تایم فریم‌های پایین نگاهی بیندازید. نماد شاخص دلار در چارتیکس DXY می‌باشد.رشد شاخص دلار متعاقبا روی ارز‌ها، فلزات و کالاهایی که در مقابل دلار آمریکا قرار دارند تاثیر خواهد گذاشت. به عنوان مثال جفت ارز یورو/دلار (EUR/USD) که نقطه مقابل شاخص دلار است، دچار افت خواهد شد. اونس جهانی طلا نیز با ریزش مواجه می‌شود.

مورد دیگری که باید به آن توجه داشته باشید تاثیریست که آمار و ارقام NFP بر تصمیمات بانک مرکزی آمریکا در رابطه افزایش یا کاهش نرخ بهره در آینده دارد. در واقع اگر آمار NFP مناسب باشد ممکن است فدرال رزرو سیاست خود را بر افزایش نرخ بهره قرار دهد. البته در این بین بایستی شرایط غیر قابل پیشبینی مانند بروز جنگ در کشورهای مختلف و به طور کلی شرایط نامشخص سیاسی-اقتصادی را نیز مدنظر قرار داد. در هر صورت زمانی که گزارش NFP منتشر می‌شود بهتر است معامله باز نداشته باشید چرا که ریسک بسیار بالایی را متحمل خواهید شد!

Which markets are most affected by NFP?

 

  • اما به عنوان نکته پایانی، شما می‌توانید به مراجعه به ، به لیستی از گزارش‌های اقتصادی مهم که در روزهای مختلف توسط قدرت‌های اقتصادی بزرگ دنیا منتشر می‌شوند به صورت ترجمه شده به همراه قابلیت ثبت یادآور (هشدار داخلی سایت، پیامک و تلگرام) دسترسی داشته باشید. زمان مطالعه 6 دقیقه
  • دسته بندی اصطلاحات بازار مالی
  • سطح آموزش متوسط
  • تاریخ انتشار ۸ مرداد ۱۴۰۲

اگر به عنوان یک معامله گر در حال فعالیت هستید یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که باید به آن مسلط باشید. امروزه دلار آمریکا یکی از با ارزش ترین پول های جهان محسوب می شود، همچنین اخبار مربوط به آن بر روی بازار فارکس تاثیر بسیار زیادی بر جای می گذارد. بازار فارکس بزرگترین بازار مالی جهان با گردش روزانه بالای 6.6 تریلیون دلار است. در این بازار معامله گران بسیار زیادی به معاملات بزرگ یا کوچک می پردازند. آن ها از سه روش برای تحلیل بازار استفاده می کنند؛ این تحلیل شامل: فارکس، تحلیل فاندامنتال فارکس و بازار فارکس می شود.

یکی از مهم ترین گزارشات چیست؟

از مهم ترین گزارش های ایالات متحده آمریکا در بازار می توان به گزارش اشتغال اشاره کرد. این داده، تعداد افراد شاغل در ماه گذشته به غیر از صنعت کشاورزی، کارکنان دولتی، صاحبان خانه های خصوصی و کارکنان بخش غیر انتفاعی را ارزیابی می کند و به دولت کمک می کند تا ارزیابی دقیق از میزان اشتغال در کشور به دست آورد. البته بهتر است بدانید که این گزارش توسط اداره آمار کار ایالات متحده آمریکا در اولین جمعه هر ماه میلادی منتشر می شود. اگر یک در بازار فارکس هستید پیشنهاد می کنیم قبل از انتشار این آمار، ترید نکنید زیرا نوسات بسیار زیادی در بازار فارکس به وجود می آید، البته به شرط اینکه جزو اسکالپرهای بازار نباشید.

مفهوم شاخص NFP چیست؟

این گزارش به دولت کمک می کند تا از تعداد مشاغل جدید آگاه شود؛ البته گزارش NFP شامل مشاغل بخش کشاورزی، دولتی، خانگی و مشاغل سازمان های غیرانتفاعی نمی باشد و نمی توان این گزارش را بر این نهادها اعمال نمود.

شاخص NFP چگونه بر بازار فارکس تاثیر می گذارد؟

گزارش NFP یکی از مهم ترین گزارش هایی است که به صورت ماهانه از سوی اداره آمار کار ایالات متحده آمریکا منتشر می شود و هدف از این گذارش ارزیابی شرایط موجود کار در ایالات متحده آمریکا است. شما می توانید زمان های بعدی این انتشار داده را از طریق تقویم های اقتصادی پیگیری کنید.

از مهم ترین مزایای این گزارش، نمایان شدن میزان اشتغال در ایالات متحده آمریکا است؛ زیرا میزان اشتغال، اندیکاتوری مهم برای بانک میباشد. در زمان بالا بودن نرخ بیکاری، سیاست گذاران بانک فدرال از سیاست های انبساطی استفاده می کنند (محرک های اقتصادی با نرخ های بهره پایین). هدف سیاست اقتصادی انبساطی، افزایش تولید اقتصادی و افزایش اشتغال است. با ارزیابی شاخص NFP می توان میزان اشتغال در یک کشور را به وضع مطلوب رساند. در بررسی شاخص NFP اگر نرخ بیکاری بیشتر از حد معمول باشد تصور می شود که اقتصاد پایین تر از پتانسیل خود قرار دارد و ممکن است با شکست مواجه شود؛ در نتیجه سیاست گذاران سعی در تحریک آن دارند. سیاست پولی تحریک کننده، کمتری را به همراه دارد و تقاضا برای دلار را کاهش می دهد (پول از یک ارز کم بازده بیرون می رود).

در قسمت بالا توصیه شد که هنگام انتشار گزارش NFP به معامله نپردازید زیرا در این بازه زمانی بازار فارکس دچار نوسانات بسیار شدیدی می شود. چارت بالا نشان می دهد که بازار فارکس چقدر می تواند بعد از انتشار NFP داشته باشد. نتایج مورد انتظار NFP برای 8 مارس 2019، 180 هزار نفر بوده (شغل اضافه شده) که نتیجه واقعی منتشر شده، مایوس کننده بود و فقط 20 هزار شغل بیشتر اعلام شد؛ در نتیجه ارزش شاخص دلار افت کرد و نوسانات افزایش پیدا کرد. هنگام انتشار این گزارش بهتر است هیچ معامله ای انجام ندهید زیرا معامله در بازار پر نوسان موجب می شود شما بسیار زیادی را متحمل شوید.

معامله گران بازار فارکس باید نسبت به انتشار داده های مهمی مثل NFP بسیار محتاط باشند زیرا این شاخص می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی معاملات آنان بر جای بگذارد. تریدرها به دلیل افزایش ناگهانی نوسانات، می توانند با فعال شدن و خوردن حد ضررشان، از معامله بیرون بیوفتند. زمانی که نوسانات در بازار فارکس زیاد می شود، اسپردها هم زیاد می شوند و اسپرد افزایش یافته، می تواند منجر به شدن سرمایه گذار شود.

انتشار خبر NFP روی کدام جفت ارزها بیشترین تاثیر را می گذارد؟

زمان انتشار گزارش NFP

این گزارش یکی از مهم ترین گزارش هایی است که اداره آمار کار آمریکا ارقام مربوط به NFP را در اولین جمعه هر ماه میلادی راس ساعت 8:30 صبح به وقت شرق امریکا، اعلام می کند. شما نیز می توانید این گزارش را در وب سایت رسمی اداره آمار ایالات متحده آمریکا مشاهده کنید زیرا زمان انتشار این گزارش، فارکس با نوسانات بسیار زیادی مواجه می شود و اطلاعات از زمان دقیق آن موجب می شود معامله گر در این بازه زمانی به معامله نپردازد.

نکات کلیدی در خصوص شاخص NFP

انتشار خبر NFP، موجب نوسانات بسیار شدید در بازار فارکس می شود و در این بازه بهتر است معامله گر به معامله نپردازد.شاخص NFP در واقع تغییرات خالص در وضعیت اشتغال ایالات متحده را اندازه گیری می کند و یک آمار دقیق از وضعیت اشتغال در این کشور ارائه می دهد. تریدرهای فارکس جهت کردن NFP از تقویم های اقتصادی استفاده می کنند زیرا در این تقویم زمان دقیق انتشار این شاخص مشخص است.گزارش NFP اولین جمعه هر ماه میلادی منتشر می شود که این گزارش، از سوی اداره آمار کار ایالات متحده انتشار می یابد.

انتشار گزارش NFP همراه با نواسانات زیاد و افزایش اسپردهاست و این نوسانات موجب می شود که معامله گر ضرر بسیار زیادی را متحمل شود.جفت ارزهای غیر مرتبط به دلار آمریکا هم می توانند دچار نوسانات و افزایش شوند زیرا شاخص NFP بر روی تمام جفت ارزها تاثیرگذار است.بخاطر افزایش نوسان و اسپرد، می تواند خطرناک باشد. برای مقابله با این موضوع و جلوگیری از فعال شدن Stop Loss، توصیه می کنیم با پایین تر و یا اصلا بدون Leverge وارد معامله شوید.

چرا خبر NFP برای معامله گران مهم است؟

شاخص NFP یکی از مهم ترین اخبار بازار فارکس است و این خبر برای معامله گران بسیار حیاتی است زیرا آنها این آمار را به ‌عنوان یک عدد کلیدی برای سنجش سیاست‌ های پولی و در نتیجه قدرت دلار آمریکا در نظر می ‌گیرند. این اخبار، به صورت ماهانه منتشر می شود و همواره بازار فارکس را تحت تاثیر خود قرار می دهد. ایالات متحده آمریکا بزرگترین و قدرتمندترین اقتصاد جهان را دارد و کمتر کشوری می تواند در حوزه اقتصاد با این کشور به رقابت بپردازد. دلار آمریکا یکی از ارزشمندترین ارزهای جهان است که مهم ترین ارز مورد استفاده در ذخیره جهانی است. انتشار ماهانه NFP برای همه فعالان بازار از جمله معامله‌ گران خرد و کلان، مؤسسات مالی و یا شرکت‌ های بین‌ المللی مهم به‌ حساب می‌ آید زیرا همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم انتشار این آمار بر روی بسیار تاثیرگذار است.

خبرهای NFB در روز انتشار، بازار را به سمت دیگری حرکت می‌ دهند از این رو برخی از معامله ‌گران باتجربه به دنبال حدس زدن اخبار قبل از روز انتشار هستند زیرا این آمار برای مدتی سمت و سوق بازار را عوض می ‌کند. برای مثال اگر روز قبل معامله‌ گران انتظار یک عدد بزرگ را داشته باشند؛ سعی می‌ کنند در یک جفت ارز مثل EURUSD های خرید را ببندند و پوزیشن فروش باز کنند در غیر این صورت او ضرر می کند زیرا اگر دلار در برابر یورو قوی شود این ارز سقوط می‌ کند.

البته باید توجه داشته باشید که انتشار خبر NFP تأثیر طولانی‌ مدت ندارد و به‌ صورت کوتاه ‌مدت بر روی بازار تأثیر می ‌گذارد ولی این تاثیر، گاهی می ‌تواند خیلی زیاد باشد و بازار را دچار نوشان شدید کند و موجب شود تا معامله گران این بازار دچار ضرر بسیار کلانی شوند. از این رو معامله‌ گران یک هفته قبل از انتشار، موقعیت‌ های خود را کاهش می‌ دهند تا در روز انتشار خبر ضرر زیادی نکنند و اگر تحت تأثیر خبر بازار برخلاف نظرشان، نزول یا صعود کرد زیاد متضرر نشوند. در نتیجه بازار در روزهای پایانی ماه حالت رِنج به خود می‌گیرد فعالیت در بازار پر نوسان موجب می شود تا معامله گر نتواند به درستی معامله کند و دچار ضرر و زیان شود.

نتیجه گیری

اگر شما نیز به‌ عنوان معامله ‌گر در بازار مالی فارکس فعالیت می ‌کنید باید در خصوص خبرهای مهم در این بازار مثل خبر NFP اطلاعات داشته باشید تا سرمایه خود را تحت تأثیر اخبار از دست ندهید؛ زیرا بازار فارکس در زمان انتشار شاخص NFP دچار نوسانات بسیار شدید می شود. پس بهتر است از طریق تقویم اقتصادی و از طریق سایت رسمی اداره آمار کار ایالات متحده آمریکا از تاریخ دقیق انتشار این شاخص مطلع شوید زیرا این شاخص می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی معاملات بازار فارکس بر جای بگذارد.

منبع:

nonfarm payroll

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا