برترین های کسب و کارخانواده

معایب صندلی های شن دار

مبل شنی چیست و چه کاربردی دارد؟

برای اینکه بدانید مبل شنی چیست بهتر است که این را بدانید که شما با یک مبل کاملا راحتی روبرو هستید. مبلی که از دانه‌های ریز مانند شن، روکش و آستر تشکیل شده. هنگام نشستن روی آن، صندلی شکل بدن شما را به خود می‌گیرد و حس راحتی به شما منتقل می‌کند. مبل شنی با فوم با کیفیت بالا، دارای فوم دستی و درجه بندی شده برای مبلمان است؛ همچنین دارای یک آستر داخلی برای محکم کردن کف در برابر ریختن آن و امکان برداشتن و شستشوی روکش می‌باشد. روکش‌ها معمولاً با دست دوخته شده و به طرز ماهرانه‌ای ساخته شده‌اند تا در برابر سایش مقاومت داشته باشند.

تاریخچه بین بگ یا کیسه لوبیا

این سه طراح ایتالیایی بر این باور بودند که صندلی جدیدشان محبوب خواهد بود، زیرا رابطه همزیستی با کاربر ایجاد می‌کند. وقتی کسی روی یک صندلی سنتی نمی‌نشست، همچنان شکل خود را به عنوان یک صندلی حفظ می‌کرد. مثل یک صندلی بود، مثل یک صندلی عمل می‌کرد و یک بار و همیشه یک صندلی بود؛ اما بین بگ تا زمانی که شخصی روی آن نمی‌نشست به یک صندلی تبدیل نمی‌شد. وقتی فرد روی آن می‌نشست طبق فرم بدن آن فرد شکل می‌گرفت.

پس از محبوبیت آن در ایتالیا در اواخر دهه 1960، صندلی بین بگ به زودی به عنوان صندلی نرم و دوست داشتنی تقریباً در هر جای دنیا در دسترس قرار گرفت. در دهه 1980 بسیاری از شرکت‌ها تولید خود را به چین و سایر کشورهای خارجی که در آن هزینه مواد بسیار کم و نیروی کار ارزان بود، سپردند. تنها چیزی که تولیدکنندگان به آن اهمیت می‌دادند این بود که چقدر ارزان و سریع می‌توانند کیسه‌ های لوبیا درست کنند. تولید انبوه محصولات بی کیفیت باعث کاهش محبوبیت کیسه‌ های لوبیا شد.

در راهنمای خرید مبل بین بگ باید بدانید که بیشتر صندلی‌ بین بگ، مبلمان شنی یا کیسه های لوبیا با دانه‌های پلی استرین پر شده‌اند. ساختن این دانه‌های کوچک خرج زیادی ندارد و به راحتی به هر شکلی در می‌آید اما در عوض دوام زیادی ندارند. در نهایت بعد از چند بار نشستن روی آن‌ها و له شدن، صاف می‌شوند و کارایی خود را از دست می‌دهند.

اما مبلمان شنی باکیفیت به این راحتی کارایی (نرم بودن و انعطاف پذیر بودن) خود را از دست نمی‌دهند، زیرا قسمت راحتی یک صندلی یا کیسه لوبیا از فوم ساخته شده است. حدود 20 سال پیش، چند شرکت متوجه شدند که کیسه لوبیا بدون پلی استایرن بسیار راحت‌تر است و فوم آن نیز بسیار بیشتر دوام می‌آورد. پس در نتیجه سعی کنید در خرید مبل شنی به نکته دقت کنید که دقیقا چه موادی داخل آن به کار رفته است.

وقتی مردم متوجه شدند که کیسه های لوبیا می‌توانند بسیار راحت باشند و برای مدت طولانی دوام بیاورند، می‌خواستند آن‌ها با استانداردهای بالا ساخته شوند. خوشبختانه، در همان زمان، یک گرایش مصرف‌کننده به سمت محصولات با کیفیت بهتر (اغلب دست‌ساز) وجود داشت. از بسیاری جهات، مصرف‌کنندگان، تولیدکنندگان را مجبور می‌کردند که برای یافتن راه‌های بهتری برای ساختن وسایل، به عقب نگاه کنند.

جنس روکش مبل شنی چیست؟

نکته مهم دیگر که در خرید مبل بین بگ باید در نظر داشته باشید، جنس روکش آن است. صندلی بین بگ یا مبلمان شنی قرن بیست و یکم، گزینه‌های پوششی زیادی مانند نایلون، کتان، نانو، پلی‌استر، پارچه جناغی، جیر یا میکرو جیر، چرم و خز را ارائه می‌دهند. پلی استر، قوی و بادوام، ضد آب و البته ارزان نیز هست. نایلون نیز الیاف قوی داشته و بسیار مقرون به صرفه است. پارچه میکرو جیر نیز بیشتر برای استفاده صندلی بین بگ در فضاهای سرپوشیده مناسب است. جنس چرم مصنوعی این صندلی پایدار و ضد آب است؛ اما راحتی خوبی ایجاد نمی‌کند.

مبل شنی را با چه سبک دکوراسیونی می‌توان ست کرد؟

در سال‌های خیلی دور در خارج کشور خانه ای بدون مبل شنی مشاهده نمی کردید. مبل های شنی آن زمان با حال تفاوت های بسیار داشت اما کلیت آن یکی است. چند سالی است که وجود مبل شنی برای خانه در ایران ضروری شده است و افراد بخشی از منزل خود را برای راحتی مطالعه و یا استراحت کار قرار می دهند و با قرار دادن یک مبل شنی طراحی دکوراسیون خود را کامل می کنند.

بسیار از کارشناسان بر این عقیده هستند، مبل های بادی و شنی فقط برای اتاق خواب و اتاق بازی کودکان واجب هستند؛ اما این بسیار تصور نادرست است با خلق زیبایی درست می توانید از این مبل زیبا در دکوراسیون خود استفاده کنید تا بتوانید تایم استراحت خود را در کنار خانواده خود بگذرانید.

روش ست کردن مبل شنی

یکی از چالش های مهم در زمان ست کردن مبل شنی است. در قدم اول باید رنگ قالب مبلمان خود را با رویه پارچه مورد نظر هماهنگ کنید. یا رنگ آن با یکی از وسایل خانه شما یکی باشد. در این صورت است که هارمونی زیبایی به دکوراسیون منزل شما می بخشد و باعث زیبا تر شدن فضای خانه می شود.

مهم ترین اصل در مبل شنی چیست؟

بارها گفته شده است یکی از مهم ترین ویژگی ها رعایت کردن اصل ارگونومی است. این اصل برای سلامت بدن بسیار مهم است و شما همواره برای خرید هر صندلی باید این را در نظر داشته باشید. مبل شنی نیز باید اصول ارگونومی رعایت کند تا افرادی که از محصول استفاده می کنند دچار آسیب های جسمی نشوند.

مبل شنی را می تواند در هر ابعادی که بخواهید به تولید کنندگان سفارش دهید این باعث می شود بتوانید آن چيزي كه متناسب منزل شما است را پیدا کنید.

بهترین میزهای رستورانی در راهنمای | محصولات برتر مجموعه آلپر

ویژگی‌های مبلمان شنی چیست؟

در ادامه راهنمای خرید مبل شنی قصد داریم نکاتی را به عنوان ویژگی های مبل یا صندلی شنی به شما شرح دهیم:

با دردهای عضلانی و مفاصل خداحافظی کنید!

آیا از درد عضلانی یا مفصلی رنج می‌برید؟ نشستن منظم، گاهی اوقات ناراحت‌کننده و حتی دردناک است. یک صندلی بزرگ، راحت به نظر می‌رسد اما فرم آن همیشه با بدن مطابقت ندارد.

کارشناسان خرید مبل شنی گفته اند که داخل صندلی‌های بین بگ ممکن است مواد مختلفی وجود داشته باشد. فوم خرد شده (از جنس گرانول) یکی از عناصر موجود است. یک مبل شنی پر از یونولیت خرد شده، با بدن شما مطابقت دارد.

آرامش ناشی از نشستن روی صندلی بین بگ به کاهش تنش گردن و شانه‌هایتان کمک می‌کند. صندلی بین بگ یا کیسه لوبیا سطح ثابتی از حمایت را برای آرامش شما فراهم می‌کند که البته به کاهش درد نیز کمک می‌کند. هنگامی که بدن شما آرام می‌شود، از سردردهای تنشی (سردردهای خوشه‌ای) کمتر رنج می‌برید.

اگر زمان زیادی را در مقابل کامپیوتر می‌گذرانید، صندلی‌های بین بگ برای استراحت و نشستن در اثنای کار، عالی هستند. کیسه‌های لوبیا، در اشکال و اندازه‌های متنوع و مختلف هستند، بنابراین شما می‌توانید یکی از آن‌ها را پیدا کنید که برای شما مناسب باشد.

مدیرانی که می دانند مبل شنی چیست اطلاع دارند که اکثر دفاتر اداری، سازمان‌ها و شرکت‌ها ملزم به ارائه مبلمان ارگونومیک در محیط کار خود هستند. وقتی پشت کامپیوتر قرار می‌گیرید، یک مبل شنی بزرگ نیز بهتر است در محل کار خود داشته باشید و گاهی از آن برای آرامش، انبساط خاطر و کاهش سردردهای عصبی استفاده کنید.

یک مشارکت سازنده در حفظ منابع طبیعی و حمایت از طبیعت داشته باشید!

آیا نمی‌خواهید در قطع شدن درختان مشارکت کنید؟ یک صندلی بین بگ را حتماً امتحان کنید. بیشتر صندلی‌های بین بگ از پارچه برای بیرون استفاده می‌کنند. بیشتر آن‌ها از فوم حافظه خرد شده یا دانه‌های ریز (و سفید رنگ) پرکننده به نام پلی استایرن یا EPS برای پر کردن داخل استفاده می‌کنند. در کیسه های لوبیا از چوب استفاده نمی‌شود. بنابراین این صندلی‌ها نرم، راحت و انعطاف پذیر هستند.

جنگل‌زدایی یک مسئله جدی جهانی است. متأسفانه از بین رفتن درختان به افزایش گرمای سیاره زمین و افزایش آلودگی کمک می‌کند!. درختان به تمیز نگه داشتن هوا و حفظ محیط زیست، باغ‌ها و جنگل‌ها کمک می‌کنند. اگر به جای یک صندلی چوبی سنتی یک بین بگ بخرید، محیط را بهبود می‌بخشید.

از زمانی که انسان‌ها روی این سیاره خاکی زندگی می‌کنند، به‌علت فرهنگ غالب مصرف‌کنندگی و رشد فراینده مصرف‌کنندگان در مقایسه با تولیدکنندگان، تعداد درختان جهانی 46 درصد کاهش یافته است!. سالانه 15 میلیارد درخت قطع می‌شود!. بسیاری از آن درختان تبدیل به مبلمان و انواع صندلی و کاناپه می‌شوند. چنانچه به دنبال یک صندلی سرگرم کننده، بادوام، سازگار با محیط زیست و البته سالم (ارگونومیک) هستید، شما به یک صندلی بین بگ نیاز دارید!

معایب استفاده از مبل شنی چیست؟

در زمان خرید مبل شنی، باید به مزایا و معایب توجه کرد. دقت به همین دو مسئله می‌تواند کمک بسیار زیادی در خرید شما کند. در ادامه، به معایب خرید مبل شنی می‌پردازیم:

یکی از مهم‌ترین معایب مبل شنی، مقاومت بسیار کم در برابر وزن زیاد است. قبل عرضه جنس به بازار از مبل تست وزن می‌گیرند، معمولاً مبلمان شني تا وزن 180 كيلوگرم تحمل وزن دارد. تعداد افرادی که اين وزن رادارند محدود است. می‌توان اشاره به اين موضوع داشت كه اگر به صورت دونفره و يا بيشتر بر روي اين مبل بنشنيد، درصد خراب شد محصول به‌شدت بالا می‌رود.

همان‌طور كه در پاراگراف‌های قبل گفتيم، جنس محتواي مبل شني از يونوليت است. چند ماه اول در زمان استفاده هیچ مشکلی برای مبل به وجود نمی‌آید؛ اما بعد از مدتي فشرده می‌شود و باعث می‌شود مبل راحتي اول را نداشته باشد. علت آن ايجاد فضاي خالي در داخل مبل است.

دليل فشرده شدن اين مواد به جنس آن‌ها مربوط می‌شود. اگر کیفیت مواد بالا باشد مدت‌زمان طولانی می‌توانید از آن استفاده کنید. اگر جنس آن خوب نباشد، بعد از گذشت چند ماه ممکن است دچار آسیب جدی شود.

مزایا استفاده از مبل شنی چیست؟

  • مبل شنی بسیار خوش‌نشین است به این معنی که هنگامی‌که بر روی آن می‌نشینید به دلیل بافت خمیری که دارد تمام قسمت‌های بدن شما رو پرکرده باعث راحتی شما می‌شود.
  • وزن این مبل در مقابل مبل‌های راحتی دیگر بسیار ناچیز بوده دلیل آن مواد پرشده‌ای داخل آن هست که از جنس یونولیت است و جنس بسیار نرمی دارد.
  • مزایای دیگر مبل شنی مقاومت بالا در برابر ضربه و سوراخ شدن است. این مبل ها برخلاف مبل‌های دیگر دربرابر اجسام تیز مقاومت دارند و احتمال سوراخ شدن آن‌ها صفر است.
  • همه ما به دنبال مبل ضد آب هستیم مبل شنی مقاومت بالا در برابر آب دارد. نکته خیلی عالی دراین‌باره شناور ماندن آن بر روی آب است.
  • تنوع بالا در رنگ بندی جزء مزایای اصلی آن است که می توانید با لوازم خود در اتاق ست کنید.

نکات بسیار مهم در هنگام خرید مبل شنی

برای خرید مبل شنی باید نکات بسیار مهم را در نظر داشته باشید تا بتوانید بهترین و کاربردی ترین خرید را داشته باشید در ادامه ما به برخی از نکات مهم و کلیدی اشاره‌کرده‌ایم:

قیمت مبل بین بگ:

در ابتدا این نکته را به خاطر بسپارید که برای خرید مبل شنی چه هزینه ای را در نظر دارید. هنگامی که بودجه مورد نظر خود را در نظر گرفتید با توجه به آن از بین گزینه های موجود یک کدام را انتخاب کنید.

نوع مبل شنی:

مبل‌های شنی در مدل های مختلف و در رده سنی متفاوت به بازار عرضه می‌شود. اگر برای استراحت  و آرامش خود مبل شنی تهیه می‌کنید؛ از سایز متوسط آن خریداری کنید، در غیر این صورت برای فرزندان کوچک خود مدل‌های با اشکال کارتونی را انتخاب کنید. وجود اشکال متفاوت در وسایل کودک باعث رشد خلاقیت آن‌ها می‌شود.می‌توانید براساس مدل و نیازی که دارید از بین مدل‌های موجود با رنگی بندی مختلف یک کدام را انتخاب کنید.

کیفیت دوخت:

این مبل‌ها به دلیل اینکه عمدتاً از جنس پارچه های مخصوص هستند باید به کیفیت آن ها توجه لازم را داشته باشید. محل دوخت یکی از مهم ترین نقاطی است که اگر پاره شود مواد داخل آن بیرون ریخته و عملا صندلی شما بی استفاده می‌ماند.

نوع روکش:

در زمان انتخاب روکش می‌توانید صندلی‌های با روکش کیفیت بالا خریداری کنید، رویه‌های از جنس چرم مصنوعی مقاومت به ضرب پایینی دارند. برخورد جسم تیز یا داغ موجب از بین رفتن روکش می‌شود. بهترین نوع پارچه مخمل است که به‌راحتی تمیز می‌شود. اصولاً جنس‌های آماده در بازار مقرون‌به‌صرفه تهیه‌شده‌اند؛ تا تمام افراد بتوانند خرید مبل شنی را انجام دهند به همین دلیل نوع روکش آن‌ها ممکن است ضعیف‌تر باشد. اگر به‌صورت سفارشی‌شده تهیه کنید می‌تواند روکش درجه‌یک را برای صندلی خود در نظر بگیرید.

اندازه مبل شنی:

مبل بین بگ در سایز و طرح های مختلفی وجود دارد. با توجه به اتاق و محیط خود می‌توانید سایز آن را انتخاب کنید.

یک صندلی همه فن و حریف (صندلی همه کاره)

آیا می‌دانستید که با خرید مبل شنی می‌توانید در کنار استخر و هم در استخر (روی آب) روی صندلی بین بگ دراز کشیده یا نشسته و استراحت کنید؟ خرید صندلی بین بگ بهتر از صندلی‌های شناور سنتی در استخرها کار می‌کنند. آن‌ها راحت‌تر از صندلی‌های مشبک هستند و همچنین به سرعت خشک می‌شوند.

صندلی‌های بین بگ یا مبلمان هپی در اندازه‌های مختلفی وجود دارند. می‌توانید صندلی‌های کوچک بین بگ را در کمد، اتاق زیر شیروانی یا گاراژ قرار دهید و وقتی مهمان دارید، آن‌ها را بیرون آورده و برای استراحت و سرگرمی در دسترس میهمانان خود قرار دهید.

سینمای خانگی دارید؟ صندلی‌های لوبیایی (مبلمان هپی) بزرگ، صندلی‌های تئاتر عالی را می‌سازند و لازم نیست آنها در ردیف‌های مستقیم و بطور یکنواخت (شانه به شانه) چیده شوند. آنها را بردارید و به اطراف حرکت دهید تا بهترین زاویه دید را داشته باشید.

دوست دارید چطور بنشینید؟ قبل از خرید مبل شنی بهتر است بدانید که راه‌های مختلفی برای نشستن روی صندلی بین‌بگ یا مبل هپی وجود دارد و شما فقط به نشستن محدود نمی‌شوید. می‌توانید به پهلو یا شکم دراز بکشید، لم بدهید، به عقب تکیه داده یا بنشینید.

صندلی‌های بین بگ برای اتاق‌های بازی به عنوان صندلی گیمینگ عالی هستند. سیستم بازی را وصل کنید و روی صندلی لوبیایی مورد علاقه خود بنشینید.

مبل بین بگ در تفریحات و سفرها

حیوانات خانگی دارید؟! یک صندلی بین بگ برای حیوانات خانگی (سگ و گربه، خرگوش و …) مناسب بوده و خواب آن‌ها را بهبود می‌بخشد، آن‌ها بادوام هستند و به راحتی تمیز و ضدعفونی می‌شوند. صندلی های لوبیایی، روکش‌های قابل جابجایی دارند. یک روکش جداشدنی به راحتی در ماشین لباسشویی انداخته می‌شود. همچنین می‌توانید آن‌ها را با خود به بیرون از خانه نیز ببرید.

نیاز به سرگرمی، آرامش و رفع خستگی دارید؟! خرید مبل بین بگ سرگرم کننده، شیک، هیجان آور و زیبنده محیط کار و زندگی شماست. بزرگسالان، نوجوانان و بچه‌ها همه عاشق این نوع صندلی‌های سرگرم‌کننده هستند. آنها تقریباً با هر تم تزئینی مطابقت دارند. آن‌ها شیک و هیجان آور هستند.

دنبال صندلی بادوام برای کودکان خود هستید؟! یکی از بهترین ویژگی‌های صندلی‌های بین بگ دوام مصرف آن است. بچه‌ها می‌توانند آن‌ها را بردارند، حرکت دهند و روی آن‌ها بازی کنند و لازم نیست نگران شکستن آن‌ها باشید. همچنین نرم بودن این صندلی‌ها باعث می‌شود که اتفاقی برای کودکان هنگام بازی با آن‌ها رخ ندهد.

این صندلی مناسب چه فضایی است؟

با خرید مبل شنی یا مبل بین بگ می توانید از آن در اتاق بچه‌ها، اتاق بازی در منازل و مهدها، اتاق خوابگاه، اتاق نشیمن و سینمای خانگی استفاده می‌شود، همچنین می‌توان برای کار، مطالعه، سرگرمی(مثلا تماشای فیلم یا وب گردی) و همچنین استراحت و چُرت زدن بر روی آن‌ها از بین بگ استفاده کرد.

بین بگ یا صندلی هپی اولین بار در ایتالیا ساخته شدند و سپس در سراسر نقاط جهان طرفدار پیدا کردند. به دلیل وجود مواد ریز مانند شن درون صندلی به آن مبل شنی نیز می‌گویند. تاریخچه این مبل نشان می‌دهد که این مبل برای رسیدن به جایگاه امروز خود فراز و نشیب‌های زیادی را پشت سر گذاشته است. این مبل یکی از جدیدترین صندلی‌های راحتی است و محبوبیت آن در حال افزایش است. از ویژگی‌های خوب این صندلی می‌توان به سازگاری آن با محیط زیست، راحتی و قابلیت استفاده از آن در مکان‌های مختلف اشاره کرد.

مبل شنی با مبل بادی چه تفاوتی دارد؟

بیشتر افراد فکر می‌کنند  و شنی با یک دیگر تفاوتی ندارد؛ اما این دو مبل راحتی بسیار متفاوت از یک دیگر هستند. در هنگام خرید مبل شنی باید این نکته را در نظر بگیرد که این مبل را برای چه مکانی می خواهید. اگر برای باغ ویلای خود می خواهید یا در کنار استخر خرید مبل شنی اشتباه است. دلیل آن واضح است. این مبل ها برای مکان های که در معرض آفتاب و یا باران باشند طراحی و تولید نشده است. مبل بادی مناسب ترین انتخاب است. پس اولین تفاوت آن ها در مکان استفاده می‌تواند باشد.

مبل بادی تو خالی است و داخل آن با هوا پر می شود؛ اما همان طور که پبش تر اشاره کردیم مبل شنی با مواد مخصوص فومی پر می شود طول عمر بالاتری نسبت به مبل بادی دارد. مبل های شنی تنوع پارچه و رنگ دارند درصورتی که مبل بادی از جنس پلاستیک است. مدل های آن معمول منظره یا شخصت های کارتونی است.

مبل های شنی احتمال پنچر شدن را ندارد مقابل مبل بادی با کوچکترین برخورد با تیزی پاره شده و از بین می رود.

مراحل تولید مبل شنی 

جنس روکش مبل شنی را از پارچه درجه یک و یا چرم مصنوعی درجه یک درست می کنند. پس از مراحل برش و دوخت پرکردن گرانول را شروع می کنند. پس از تایید توسط تیم کنترل کیفی آن را روانه بازار و در اختیار مشتریان قرار می دهند.

گرانول موجود داخل مبل شنی به مرور زمان به علت سنگی وزن ممکن از افت داشته باشد که در صورت این اتفاق می توانید از طریق زیپ، آن را دوباره شارژ کنید.

مبل بادی نیز ممکن است باد آن بعد از مدتی خالی شود. او را نیز می توانید به وسیله، وسایل مخصوص باد کنید.

راهنمای خرید مبل ارزان شنی

مبلمان های بسیاری زیادی در بازار وجود دارد؛ اما در زمان خرید مبل شنی به این موضوع می اندیشید، آیا خرید این مبل راحتی با هزینه بالا منطقی است یا خیر؟

بسیاری از مردم بعد از بودجه گذاری متوجه شوند، باید برای محصول دلخواه خود هزینه زیادی پرداخت کنند. در این بخش می‌خواهیم بگویم چه عواملی باعث می‌شود قیمت مبل شنی ارزان شود.

جنس پارچه مبل بین بگ

به‌طورمعمول مبل بین بگ از پارچه پلی‌استر تولید می‌شود؛ اما در بازار پارچه‌های نظیر مخمل نیز مشاهده می‌شود. با دیدن جنس‌های مختلف وسوسه می‌شوید، اما بعد از دیدن هزینه به‌سرعت منصرف خواهید شد؛ اما باید بدانید، تفاوت مبل شنی با جنس روکش چرم و مخمل بسیار ناچیز است و شما می‌توانید از جنس روکش چرم مصنوعی برای کار خود استفاده کنید. تنها کار که باید انجام شود مراقبت زیاد است.

نوع مواد داخلی

نوع مواد داخلی نیز یکی از مهم‌ترین موارد برای بالا رفتن هزینه است. از دیدگاه بسیاری از کارشناسان مواد عالی در مبل شنی می‌تواند، عمر صندلی را طولانی کند، اما از طرفی قیمت بالا می‌رود و تعداد افرادی که می‌توانند خرید را انجام دهند به‌شدت افت می‌کند. اگر محدودیت مالی دارید، می‌توانید از مبل شنی با مواد معمولی‌تر استفاده کنید.

 جهت با قیمت مناسب کلیک کنید.

در هنگام خرید مبل شنی باید به چه عواملی توجه کنیم؟

مبل شنی مانند هر مبل دیگر نیاز به رعایت نکات مهم  کلیدی است. که با رعایت کردن این نکات می توانید بهترین مبل شنی موجود در بازار برای خود خریداری کنید و سال ها از آن استفاده کنید. از این رو دراین بخش از مقاله می خواهیم به یکسری نکات طلایی که هر کسی باید بداند اشاره کنیم.

نوع پارچه مبل شنی

مبل های شنی به خاطر ساختار ویژه ای که دارند، نوع پارچه آن ها باید با کیفیت و عالی باشد به طور معمول از جنس پارچه های زیر در ساخت و تولید مبل شنی استفاده می کنند.

  • مبل شنی با پارچه چرمی
  • مبل شنی با پارچه مخمل

مبل شنی با پارچه چرمی

این پارچه از کیفیت بالایی برخور دار است. در تولید بیشتر مبل های شنی از پارچه چرمی استفاده شده است. از نظر دوام و ماندگاری از کیفیت بالای برخور دار است. چرم مانند هر چیز دیگری دارای مزایا و معایبی است. از معایب آن می توانیم به تعریق آن اشاره کنیم به دین شکل که زمانی به مدت طولانی پشت میز نشسته اید هنگام بلند شدن متوجه می شوید مبل شنی شما دچاره تعریق شده است. از مزایا آن مقاومت بالای دربرابر اجسام تیز است. در هنگام خرید مبل شنی به این مورد توجه داشته باشید.

مبل شنی با پارچه مخمل

یکی از پر طرفدار ترین نوع پارچه برای هر نوع مبلمانی می باشد. پارچه مخملی دارای کیفیت بالایی است و تنوع  رنگ بالایی دارد. شما می توانید مطابق باسلیقه خود آن را سفارش دهید. از این نوع مبل شنی با پارچه مخملی می توانی برای محیط خانه، اتاق خواب، لابی شرکت استفاده کنید. از مزایای بسیار عالی این مبل شنی راحت‌ترین صندلی ساخته شده در طول تاریخ است. این صندلی با قدمت بالایی که دارد، دوباره پا به عرصه مد و دکوراسیون گذاشته تا مردم بتوانند دوباره از آرامش و راحتی که با خود به همراه دارد، نهایت استفاده را ببرند. ما در این مطلب به بررسی ظاهر و کاربرد مبل شنی، قیمت، نحوه ساخت و چگونگی ست کردن آن در دکوراسیون خانه می‌پردازیم. اگر شما نیز درمورد این صندلی کنجکاو هستید و به‌دنبال پاسخی برای سوال «مبل شنی چیست» می‌گردید، این مقاله برای شما نوشته شده است. با صرف چند دقیقه از وقت خود، می‌توانید با هپی چیر بیشتر آشنا شوید.

ظاهر و ارگونومی مبل شنی؛ راحت‌ترین مبل برای تجربه لحظاتی آرامش‌بخش

ظاهر مبل‌های شنی، بسیار ساده است. شاید مدل‌های مختلفی از مبل شنی را در بازار پیدا کنید ولی همه آن‌ها تفاوت بسیار کمی با‌یکدیگر دارند. اگر شما نیز نمی‌دانید مبل شنی چیست و چه تفاوتی با هپی چیر دارد؛ باید بگوییم که هر دو این‌ها یکسان هستند و در‌واقع مبل‌ شنی با اسم‌های متفاوتی شناخته می‌شود.

درد عضلانی و کمر، یکی از مشکلات شایع در بین بزرگسالانی است که فعالیت ورزشی ندارند. شاید برخی از افراد تصور کنند که صندلی شنی باعث ایجاد کمردرد بیشتر خواهد شد. ولی این‌طور نیست. یک مبل شنی با‌کیفیت، کاملاً به فرم بدن شما تغییر شکل می‌دهد و گودی کمر را به‌خوبی پوشش خواهد داد. همین ویژگی باعث کاهش فشار وارده بر عضلات کمر و ستون فقرات می‌شود. پس تا هنگامی که روی این شنی نشسته‌اید، عضلاتی با‌ آرامش و بدون تنش خواهید داشت.

داخل بین بگ چیست؟ معرفی فیلر یا مواد پر‌کننده مبل شنی

بین بگ یا جدیدترین نوع مبل که با الهام از فرم سنتی صندلی‌ها، با ظاهری خلاقانه طراحی شده است. شاید از خود بپرسید محتوای درون مبل شنی چیست؟ آیا واقعا از شن پر شده است؟ خیر؛ درون این مبل‌های ارگونومی و راحت، از فوم‌های مخصوص و گرانول پر می‌شود. تنوع بالای فرم بین بگ، آن‌ها را به یکی از بهترین مبل‌ها برای قرار دادن در انواع فضاهای نشیمن، اتاق خواب یا حتی گیم تبدیل کرده است. برخی از آن‌ها ظاهری شبیه به صندلی‌های سنتی دارند و سفت‌تر از بقیه مدل‌ها هستند. این مدل از مبل‌های شنی، به اصلاح فرم نشستن، کمک ‌می‌کند.

نحوه ساخت مبل شنی چیست؟ این سوالی است که بسیاری از افراد به‌دنبال جواب آن هستند. مبل شنی از ۳ قسمت پارچه رویه، یک لایه آستر و بخش پر‌کننده تشکیل می‌شود. فیلر یا محتوای داخل مبل شنی، از جنس پلی‌استر است و برای سلامت بدن مضر نیست. از این مبل به عنوان صندلی ، گیم و صندلی راحتی استفاده می‌شود. کیفیت و حجم مواد پر‌کننده و جنس پارچه، در قیمت مبل شنی تاثیر‌گذار است. اگر قصد ساخت یک مبل شنی بزرگ و باکیفیت را دارید، باید هزینه سنگینی را برای خرید پارچه و شن مخصوص بپردازید. با این‌که ظاهری ساده دارند، ولی ساخت آن‌ها در خانه بسیار دشوار و پر‌هزینه خواهد بود. به‌همین دلیل پیشنهاد می‌شود تا مبل شنی مورد‌نظر خود را با ابعاد، رنگ و اندازه دلخواه، از یک فروشگاه معتبر خریداری کنید.

مبل شنی برای چه سبک دکوراسیونی مناسب است؟

در سال ۱۹۶۰، دکوراسیون نشیمن هیچ خانه‌ای بدون قرار دادن یک صندلی شنی کامل نمی‌شد. در سال‌های بعد بین بگ‌ها از مد افتادند و تولید آن‌ها محدود شد. اما دوباره این مبل‌های فوق راحت به صنعت مد دکوراسیون داخلی بازگشتند. برخی از افراد اعتقاد دارند که این مبل‌ها فقط برای اتاق خواب یا اتاق بازی کودکان مناسب هستند. ولی متخصصان صنعت دکوراسیون داخلی عقیده‌ای خلاف آن دارند. شما می‌توانید این مبل‌های راحت را در هر‌جای خانه قرار دهید. فرقی ندارد که فضای نشیمن باشد یا اتاق خواب. تنها نکته قابل اهمیت، نحوه چیدمان آن مخصوصاً در است.

نحوه ست کردن مبل شنی چیست؟

توجه به رنگ غالب مبلمان در فضای نشیمن بسیار اهمیت دارد. شما می‌توانید مبلمان را با رنگی هماهنگ سایر وسایل خانه انتخاب کنید یا با انتخاب رنگی متفاوت، انرژی و حس خانه را تغییر دهید. البته انتخاب پارچه بین بگ‌ها باید با دقت بیشتری صورت بگیرد. تا هماهنگی بین مبلمان و سبک خانه حفظ شود. پس خود را به یک قاعده محدود نکنید و با انتخاب مبل شنی، خلاقیت و حس خوب آرامش را به فضای خانه بیاورید.

ویژگی یک مبل شنی با کیفیت چیست؟

مبل شنی بسیار با کیفیت و متناسب با ارگونومی بدن ساخته می‌شود. ولی هر مزیتی، یک مشکل را نیز به‌همراه دارد. حال، شاید از خود بپرسید معایب مبل شنی چیست؟ خاصیت ارگونومی این مبل‌ها و راحتی بالای آن‌ها، به دلیل گوی‌های پلی‌استر درون آن‌ها است. این گوی‌ها بعد از مدتی حجم خود را از دست می‌دهند و مبل به اصطلاح خالی می‌شود. مبل شنی با‌کیفیت، باید امکان شارژ مجدد این گوی‌ها را داشته باشد. علاوه‌بر این، پارچه رویه آن ضد‌تعریق باشد تا موجب ایجاد قارچ درون آن نشود. توجه به کیفیت و جلب رضایت مشتری هدف اصلی فروشگاه بلج است. شما می‌توانید انواع رنگ‌ها و طرح‌ها را از این فروشگاه با ضمانت کیفیت کالا خریداری کنید.

خرید مبل شنی، در هر رنگ و ابعادی که شما بخواهید

ما در این مقاله به سوال «مبل شنی چیست» پاسخ دادیم. ویژگی ظاهری، نحوه ست کردن آن در دکوراسیون خانگی و ویژگی‌های یک مبل شنی با‌کیفیت را نیز بررسی کردیم. در فروشگاه بلج، انواع صندلی و تشک شنی، با بالاترین کیفیت عرضه شده است. تنوع رنگی و مدلی، این امکان را برای همه افراد به‌وجود می‌آورد که به راحتی مبل مورد‌نظر خود را پیدا کنند. همچنین شما می‌توانید با زیپ کار‌شده روی پارچه مبل‌های شنی در بلج، فیلر داخل مبل شنی را شارژ کنید و به دلیل کیفیت آستر و پارچه رویه مبل، شما یک صندلی با‌دوام و زیبا خواهید داشت. اگر سوالی در خصوص نحوه خرید مبل شنی دارید، در قسمت نظرات بپرسید تا کارمزایا و معایب مبل شنی

مزایای مبل شنی

مبل های شنی از دوست داشتنی ترین مبل های حال حاظر در بازار هستند که به دلیل ویژگی ها و مزایا بسیار عالی که دارند به فروش بالا دست یافته اند . با ساختاری که مبل های شنی دارند می توان آن ها را یکی از طبی ترین بستر های نشیمن دانست . این محصولات برای تمامی سنین طراحی شده اند و هر شخص می تواند به نسبت نیاز و سلیقه ای که دارند مبل شنی مدنظر خود را خریداری کرده و از آن استفاده کند . هر کالایی به نسبت مزایا و ویژگی هایی که دارد می تواند در دل مشتریان جا پیدا کند که مبل های شنی دلیل نوع طراحی بسیار زیبا ، انعطاف پذیر بالا و نرمی و فرم پذیری خوبی که دارند به این محبوبیت دست یافته اند . در این مطلب قصد داریم تا با بررسی های بیشتر مبل شنی مزایای مبل شنی را به شما عزیزان معرفی کنیم تا بیش از پیش با این محصولات جدید و مزایای آن آشنا شوید .

مبل های شنی با نام های دیگری چون بین بگ و هپی چیر نیز شناخته می شوند که در ایران بیشتر آن ها را با مبل شنی می شناسند . علت نام گذاری این مبل ها با این اسم ، محتوای داخلی شن مانند آن در مبل می باشد ، این محتوا که به صورت شن شده و یا خرد شده استفاده می شود ویژگی هایی را به محصول بخشیده است که در ادامه آن ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد . یک مبل شنی از سه بخش اصلی رویه ، آستری و محتوای شنی تشکیل شده است که این محتوای شنی در داخلی ترین قسمت مبل قرار گرفته و معمولا از جنس یونولیت های خرد شده پر می شود .

یونولیت ها خاصیت اسفنجی دارند و به واسطه انعطاف بسیار خوب خود باعث شده است تا این مبل ها انعطاف بسیار را خوبی داشته باشند . حالت خرد شده یونولیت موجب می شود تا یونولیت ها بتوانند در داخل مبل حرکت کنند ، متحرک بودن یونولیت ها در داخل مبل شنی موجب فرم پذیری و حالت پذیری بهتر مبل می شود . این ساختار باعث می شود تا افراد بتوانند به صورت دلخواه و در حالت های مختلف از مبل شنی استفاده کنند . انعطاف پذیری و فرم پذیری مبل شنی را می توان بزرگ ترین مزایای این مبل ها دانست زیرا همین موضوع باعث شده است تا مبل های شنی محصولاتی کاملا طبی و استاندارد برای افراد باشد .

از مزایای دیگر محتوای شنی یونولیتی می توان به سبک بودن آن ها اشاره کرد که همین موضوع باعث شده است تا در نهایت مبل های شنی بسیار سبک باشند . بزرگ ترین مبل های شنی تقریبا وزن هایی کمتر از 5 یا 6 کیلوگرم را دارند که به آسانی می توانید این وزن را جابجا و حمل کنید ، این ویژگی به شما اجازه می دهد تا از مبل شنی خود در هر جای خانه و … استفاده کنید ، این خصوصیت را در مبل های شنی می توان از مزایای مبل شنی به نسبت دیگر مبل های چوبی و فلزی دانست زیرا مبل های چوبی و … سنگین تر بوده و اغلب به صورت ثابت از آن ها استفاده می شود . پرتابل بودن و قابلیت حمل آسان این مبل ها حتی باعث شده است تا بسیاری از افراد مبل های شنی را برای استفاده در محل کار تهیه و خریداری کنند . مبل های شنی همانطور که در ابتدای متن نیز اشاره شد در تنوع بسیار بالایی تولید شدند به طوریکه می توان بیش از هزار مدل مبل شنی را در سراسر دنیا یافت کرد ، در ایران نیز تنوع این مبل های شنی بسیار زیاد است و شما به راحتی می توانید مبل های شنی خود را خریداری کنید .

از دیگر مزایای مبل شنی می توان به تنوع جنسی در این محصولات اشاره کرد ، از آن جا که مبل های شنی بیشتر از جنس پارچه ساخته می شوند تولید کنندگان برای در بر گرفتن سلایق متفاوت مشتریان از پارچه های مختلفی برای ساخت مبل شنی استفاده کردند که می توان به مبل های شنی اشاره کرد که رویه آن ها از پارچه هایی چون مخملی ، جیر ، خزه دار ، چرمی ، کتان ، لی ، پلی استر و … اشاره کرد .

هر یک از این پارچه ها دارای خصوصیات و ویژگی های منحصر به فردی هستند که موجب تمایز آن ها نسبت به یکدیگر شدند . تمامی پارچه های گفته شده بسیار زیبا و شیک هستند که استفاده از آن ها باعث شده است تا مبل های شنی بسیار شیک و جذاب را داشته باشیم . از آن جا که اجناس اولیه مبل های شنی از پارچه است طراحان دستان باز تری برای ساخت مبل های شنی متنوع و متفاوت دارند که همین موضوع باعث شده تا تنوع بسیار زیادی را در مبل های شنی داشته باشیم .

مبل های شنی محصولاتی هستند که قابلیت تعمیر دارند ، این مزیت باعث شده است تا با خیال راحت بتوانید از مبل شنی خود استفاده کنید . رویه مبل های شنی و قسمت آستری این مبل ها از پارچه ساخته شده است و در صورت آسیب دیدگی پارچه از دوخت و یا بخش های دیگر می توانید اقدام به ترمیم رویه و استری خود کنید ، همچنین شما می توانید رویه مبل های شنی و حتی آستری آن را به کل تعویض کنید و یک رویه و آستری جدید را جایگزین آن کنید . رویه مبل های شنی به گونه ای طراحی شده اند که شما می توانید با باز کردن زیپ رویه آن را از آستری و محتوای شنی مبل جدا کنید . این ویژگی باعث شده است تا علاوه بر تعویض رویه و یا تعمیر آن حتی برای شست و شوی رویه مبل خود اقدام کنید . برای شست و شوی رویه مبل شنی بایستی به جنس پارچه آن توجه داشته باشید و به نسبت جنس آن رویه را بشویید . به عنوان مثال مبل های شنی که از پارچه لی ساخته شدند بهتر است تا آن ها را با آب سرد بشویید و همچنین رویه های چرمی را بهتر است که تنها با استفاده از یک پارچه نمناک پاک و تمیز کنید .

مبل های شنی که از پارچه های پلی استری ساخته شده اند مبل هایی ضد آب هستند که به شما اجازه می دهد تا محصول خود را در کنار استخر ها و حتی بر روی آب نیز استفاده کنید چرا که پلی استر ضد آب بوده و اجازه ورود آب به بخش های داخلی مبل شنی را نمی دهد . دسترسی به محتوای شنی مبل ها نیز وجود دارد به همین دلیل در صورت افت مبل شنی خود و یا بو گرفتن محتوای داخلی می توانید به راحتی اقدام به تعویض و یا شارژ مجدد مبل خود کنید . دسترسی و خرید محتوای شنی مبل ها نیز بسیار ساده است و به راحتی می توانید این محتوا را تهیه کنید . فروشگاه اینتکس از بزرگترین فروشگاه های اینترنتی مبل شنی در ایران است که علاوه بر فروش مبل شنی و محتوای شنی آن ، خدمات پس از فروش و تعمیر مبل شنی را نیز ارائه کرده است تا در صورت نیاز به تعمیر ، محصول خود را برای فروشگاه ارسال نمایید .

مبل های شنی یکی از بهترین محصولاتی می باشد که در فروشگاه اینترنتی اینتکس نیز انواع متنوع و گوناگون آن موجود می باشد . شاید شما اسم این محصولات و مبل های شنی را شنیده باشید ، اما از ویژگی های اطلاعاتی نداشته باشید و فکر کنید که صرفا شبیه مبل بوده که داخل آن را شن تشکیل داده است . این مبل ها یکی از بهترین مبل های تولید شده می باشد که کیفیت مطلوب و حتی بالاتر از مبل های چوبی دارند و همواره مورد پسند خریداران واقع شده است . طراحی ها در این محصولات بسیار متنوع و زیاد است ، به طوری که هر شخصی با هر سلیقه ای که دارد ، بالاخره یکی از این مبل ها را دوست خواهد داشت . مبل های شنی بر خلاف تصورات بعضی از افراد بسیار مقاوم بوده و دارای طول عمر بالایی می باشد و می توان سال ها از وجود آن ها در خانه های خود لذت ببرید . شما این مبل ها را  می توانید با صرف هزینه ی بسیار کم خریداری کنید و دیگر لازم نخواهد بود پول کلان و زیادی را برای خرید مبل های چوبی یا فلزی و … بکنید . مبل های شنی در هر ابعادی تولید می شوند و می تواند نیاز های همه ی رده های سنی را پوشش دهد . مبل های شنی کودک اغلب با طرح های شاد و رنگارنگ تولید می شوند . سایز کوچک بسیار زیبا و گاهی با شکل های بچگانه و طراحی های کارتونی و انیمیشنی باعث می شود تا علاوه بر علاقه ی فرزندان برای استفاده از مبل ، در روحیه ی آنان نیز بسیار تاثیر گزار خواهد بود . به همین دلیل شما با یک تیر دو نشان می زنید و علاوه بر فراهم کردن نشیمنگاه نرم و راحت ، باعث می شوید تا اتاق کودکتان نیز بسیار زیبا و روحیه بخش شود . در ادامه ی این مطلب قصد داریم با نقد و بررسی بیشتر مبل های شنی ، ویژگی ها و مزایا و همچنین معایب آن را بیان کنیم تا شما عزیزان با اطلاعات کامل تر اقدام به خرید مبل شنی محبوب و مد نظر خود کنید .

مزایای مبل های شنی

مبل های شنی یکی از بهترین نشیمنگاه هایی می باشد که می توان آن ها را با صرف هزینه ی بسیار کمی تهیه کرد . این محصولات به نسبت مبل های بادی از مقاومت بسیار بالایی برخوردار می باشد و به همین منظور می تواند وزن بیشتری را تحمل کند و به راحتی آسیب نبیند . تولید کنندگان این محصولات می توانند مبل های متنوع با هر رنگی را می توانند تولید کنند و دستشان در این رابطه بسیار باز است . جنس بدنه ی این محصولات اکثرا از pvc تولید می شوند که بسیار مرغوب می باشند و قابلیت انعطاف پذیری بالایی هستند ، به همین دلیل بسیاری از تولید کنندگان معروف مانند اینتکس از این مواد در تولیدات خود استفاده می کنند تا در نهایت محصولی بسیار با کیفیت و عالی را به دست مشتری برسانند . به همین دلیل است که اغلب مشتریانی که محصولاتی با جنس بدنه ی پی وی سی تهیه و خریداری می کنند ، اغلب راضی هستند و به بقیه پیشنهاد می کنند . داخل اکثر مبل های شنی از یونولیت یا همان فیبر تشکیل شده است . همانطور که می دانید فیبر از موادی تشکیل شده است که خاصیتی اسفنجی دارد و برخلاف حجمی که دارد از وزن بسیار کمی برخوردار است . همچنین با توجه به نوع ساخت این مبل ها می توان حالت مبل را تغییر دارد و به صورت گلابی یا گردی شکل آن را عوض کرد . به دلیل وزن کم این مبل ها می توان آن ها را به راحتی جابجا کرد و در هر جای منزل که به مبل نیاز دارید از حضور آن ها بهره مند شوید . این مبل ها به صورتی تکی یا دو نفره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد ، همانطور که در بالا نیز گفته شد دارای ابعاد متنوعی می باشند .

برخلاف باور های غلط ، برخی افراد فکر می کنند که این مبل ها کارایی به مانند مبل های معمولی ندارند و از کیفیت پایینی برخوردار اند ، اما اینگونه نیست ، با توجه به جنس و طراحی مقاوم این مبل ها و نیز نوع ساخت مهندسی و مدرن خود می توانند بستری بسیار مناسب تر را نیز برای افراد به ارمغان بی آورد . این مبل ها به دلیل اینکه داخل آن را تکه های ریز یونولیت تشکیل داده است ، هنگام قرار گیری فرد بر روی آن تغییر شکل می دهد و فرم بدن را به خود می گیرد ، به همین جهت بستری بسیار آرگونومیک و راحت تری را برای شخص استفاده کننده به همراه می آورد . همچنین برخی دیگر از مبل های شنی با رویه ی پلی استری نیز ساخته می شوند که این جنس نیز به مانند پی وی سی از مقاومت بسیار بالایی در برابر فشار دارد و نیز بسیار انعطاف پذیر می باشد ، در همین راستا برخی تولید کنندگان دیگر نیز از پلی استر برای تولیدات خود استفاده می کنند . پس در هنگام خرید توجه داشته باشید که محصولی را خریداری کنید که از این الیاف ساخته و تولید شده اند تا انتظار کارایی بیشتر و طول عمر را از آن ها داشته باشید . همچنین این اجناس خاصیت ضد آبی دارند ، و به همین منظور قابل شست و شو می باشند . برخی از این مبل ها را به گونه ای طراحی شده اند که حتی می توان ان ها را بر روی آب نیز راه اندازی کرد و لحظات خوبی را با استفاده از این مبل ، بر روی آب هم تجربه کنید .

ضد آب بودن برخی از این مبل های شنی نشان از دوخت بسیار عالی بدنه می باشد که اجازه ی ورود آب را به داخل آن نمی دهد . رویه ی اغلب این مبل ها مخملی یا جیر می باشند که علاوه بر زیبایی خاصی که به محصول داده است ، موجب شده تا رویه بسیار نرم و لطیف تر شود و حتی از پارچه های مبل های معمولی نیز بهتر باشد . یکی دیگز از مزیت های این مبل ها این است که می توان داخل آن را دوباره شارژ کرد و یا اقدام به تعویض مواد داخل آن نمود . با این کار حتی شما می توانید ارتفاع مبل را بالا تر برده یا آن را کاهش داد . برای این کار می توانید قسمت بالای مبل را باز کرده و اقدام به پر کردن یا خالی کردن فیبر اقدام کنید . لازم به ذکر است که مبل های شنی با هم تفاوت دارند و گاهی مدل هایی را نمی توان باز کرد ولی اکثر مبل ها این قابلیت را دارند .

معایب مبل های شنی

این محصولات علاوه بر مزیت های بسیار زیادی که دارند از معایب کمی نیز برخوردار می باشند که در مقایسه با ویژگی های خوب مبل های شنی بسیار ناچیز بوده و می توان با رعایت کنی از بسیاری از عیب های آن چشم پوشی کرد . به عنوان مثال از معایبی که در رابطه با این محصولات می توان گفت ، جنس بدنه ی آسیب پذیر آن ها خواهد بود که می توان با رعایت نکاتی به مانند ضربه نزدن به بدنه ی محصول با اجسام تیز و برنده و نپریدن از ارتفاع بر روی ان می توانید از آسیب دیدگی آن ها به راحتی جلوگیری کنید . از عیب های بزرگ این محصولات می توان به حجم زیاد آن ها اشاره کرد ، چرا که بر خلاف مبل های بادی فضای بیشتری را اشغال می کنند و نمی توان آن را در حجم بسیار کم بسته بندی کرد و آن را در سفر ها استفاده کرد . برای این مشکل باز هم راهکاری وجود دارد ، آن هم این است که شما می توانید مبل را باز کرده و یونولیت های آن را جداگانه حمل کنید و پس از رسیدن به مقصد و محل مورد نظر دوباره مبل را راه اندازی و قابل استفاده کنید .

جمع بندی

با توجه به مطالب بالا ، با بررسی بیشتر به خصوصیات و ویژگی های پی بردیم و مزایا و معایب آن را مورد تحلیل و بررسی قرار دادیم . همانظور که در متن فوق مطالعه کردید مزیت های این مبل ها از معایبش بسیار بیشتر است . ما نیز به شما پیشنهاد می کنیم که یک بار هم که شده از این مبل های شنی استفاده کنید تا ببینید که کارایی بسیار زیادی دارد و می تواند به مانند مبل های معمولی یا بادی بستری بسیار نرم و راحتی را به ارمغان بی آورد . این محصولات در ابعاد و طرح های مختلفی وجود دارد و می تواند همه ی سلیقه ها را در بر بگیرد . مبل های شنی کودکان در طراحی های بسیار ظریف با شکل های متنوع و دل انگیز تولید می شوند که علاوه بر زیبایی خاصی که دارند می توانند در روحیه ی کودگان نیز نقش داشته باشند . این مبل ها در طراحی های شیک و رنگی تولید می شوند و می توانند در دیزاین خانه یا محل کار شما بسیار نقش داشته باشند و هر شخص طبق سلیقه ی خود می تواند این مبل ها را با طراحی داخل اتاق یا محل کار خود ست کند و باعث زیباتر شدن محیط اطراف خود شود . این محصولات بی نظیر و کاربردی را می توانید به راحتی از طریق فروشگاه اینترنتی اینتکس در بهترین کیفیت و قیمتی بسیار پایین تر تهیه کنید و از استفاده ی آن لذت ببرید ، همچنین شما عزیزان می توانید با مرابجه به این فروشگاه قیمت مبل های شنی را بدانید و با ویژگی های هر کدام از محصولات آشنا شوید تا با اطلاعاتی کامل تر اقدام به خرید کنید .

شناسان بلج در اسرع وقت پاسخ دهند. شاید دست‌کم یک‌بار واژه مبلمان ریلکسی به گوشتان خورده باشد. در واقع هر مبلی که برای استراحت مناسب باشد و روی آن احساس خوبی داشته باشید در دسته‌بندی مبلمان ریلکسی جای می‌گیرد. در این مطلب درباره صحبت می‌کنیم. مبل شنی یکی از انواع مبلمان ریلکسی است که در مدل‌های تک نفره و دو نفره و ابعاد متفاوت تولید و به بازار عرضه می‌شود.

این مدل مبل مناسب لم دادن و استراحت کردن بعد از یک روز سخت کاری است که اگر با دقت و شناخت کافی خریداری شود می‌تواند یار همیشگی شما برای رفع خستگی باشد و به وجود آن برای داشتن احساسی بهتر نیازمند باشید. ما را تا انتهای مطلب همراهی کنید.

مبل شنی چیست؟

اولین‌ کشوری که برای اولین بار مبل شنی را تولید کرد ایتالیا بود. احتمالا فکر می‌کنید داخل این مبل پر از شن باشد. اما باید بگوییم که این تصور غلط است و مبل شنی تنها بخاطر حالت نرم و انعطاف پذیری که دارد به این اسم معروف شده است. فکر کنید اگر یک مبل از شن پر شده باشد آنقدر سنگین خواهد شد که اصلا نمی توان آن را جابه‌جا کرد.
پس واژه شن تنها بخاطر شباهت حالت مبل شنی با شن است زیرا این مدل مانند شن حالت پذیر و منعطف بوده و می‌تواند به هر شکلی که دوست دارید روی آن استراحت کنید بدون اینکه ذره‌ای احساس ناراحتی از خشکی مبل داشته باشید.
این مبل‌ها کاملا مطابق استانداردهای لازم تولید شده و بدنه طبی مبل شنی آن را مناسب تمام اعضای خانواده می‌کند. این مبل از انواع پارچه‌های چرم مصنوعی، کتان و نخی، مخمل و مازراتی، برزنتی و غیره تولید می‌شود و طراحی آن به شکل مبلمان پشتی‌دار، دایره و مستطیل نیز امکان‌پذیر است.
عموما داخل پوسته مبل را با گرانول یا یونولیت خرد شده پر‌ می‌کنند که مبل مثل خمیر شکل‌پذیر باشد و هنگامی که افراد روی آن می‌نشینند گرانول‌های داخل مبل به سمت فضای خالی حرکت کرده و مبل شکل بدن فرد را به خود می‌گیرد.

جنس مبل شنی و قسمت‌های تشکیل دهنده آن 

مبل شنی همانطور که اشاره کوتاهی داشتیم از انواع پارچه‌های چرم، نخی و مازراتی دوخته می‌شود و به جهت مواد داخلی آن که گرانول‌های یونولیتی هستند بسیار نرم و لطیف می‌باشد.
اکثر این مبل‌ها به شکل دایره تولید شده و زیر آن زیپی برای تخیله گرانول‌ها یا اضافه کردن آن وجود دارد. همه چیز حتی رنگ این مدل مبلمان بستگی به سلیقه‌ مشتری دارد. یک مبل شنی از سه قسمت تهیه می‌شود که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

بخش اول رویه مبل

طراحی و شمایل رویه بسیار مهم است چرا که مستقیماً بر ظاهر مبل اثر می‌گذارد. طراحان باتوجه به خلاقیت و سلیقه خود پارچه‌های مختلفی برای رویه در نظر می‌گیرند. از انواع پارچه‌های چرمی و جیر گرفته تا پارچه‌های خزدار و پولیشی و غیره.

رویه عموما با دستگاه‌های برش دقیق برش خورده و برای ساخت مبل به‌کارگیری می‌شود. درباره جنس پارچه باید بگوییم که پارچه‌های جیر و مخمل سطح نرمی دارند و از عرق کردن جلوگیری می‌کنند. پارچه‌های چرم اصالت و زیبایی دارند و پارچه‌های پلی‌استری عمر و دوام بالایی دارند. هر کس می‌تواند با توجه به سلیقه فردی جنس مورد نظر را انتخاب کند.

بخش دوم آستر مبل

این بخش در برخی مبل‌ها وجود داشته و در برخی ندارد. عموما از پارچه‌های مقاوم و ضخیم برای دوخت آن استفاده می‌شود و زیپی برای شارژ کردن یا خروج گرانول‌ها در بخشی از آستر تعبیه می‌شود. خوبی آستر داشتن مبل این هست که به راحتی می‌توان آن‌ها را جدا کرده و شست.

بخش سوم محتوای داخلی مبل

علت شکل‌پذیری و نرم بودن مبل شنی همین بخش است. در این بخش آستر یا داخل مبل را با گرانول‌های ریز، ابر و فیبر پر کرده و این کار باعث می‌شود تا مبل به هر شکلی که روی آن می‌نشینند دربیاید.


کاربرد مبل شنی

به‌طور کلی مبل برای استراحت و نشستن کاربرد دارد اما مبل شنی به جهت نرم بودنش برای ساعت‌های طولانی نشستن و لم دادن می‌تواند گزینه مناسبی باشد. تصور کنید در روزهای گرم تابستان و فراغت فرزندتان از درس، او زمان زیادی را به بازی کامپیوتری و دیدن تلویزیون میگذارد با خرید و نشستن آن روی مبل شنی می‌توانید تا حد زیادی خستگی را از تن فرزند خود بکاهید. این مبل‌ها قیمت مقرون به صرفه‌ای داشته و خرید آن از نظر اقتصادی بسیار مناسب است.

حتما بخوانید:

برای افرادی که مدت زمان زیادی را پشت میز نشسته و مشغول کار کردن هستند داشتن یک مبل شنی در محل کار از اوج واجبات است چرا که می‌توانند با خیال راحت دقایقی روی آن نشسته یا دراز کشیده و استراحت کنند.
افرادی که کتاب‌باز هستند یا اهل تماشای فیلم‌های طولانی باشند داشتن یک مبل طبی شنی برای جلوگیری از آسیب‌ دیدن ستون فقرات بسیار ضروری است و خرید این مبل کمک زیادی به سلامتی بدن آن فرد می‌کند. درصورتی که تصمیم به خرید مبل شنی باکیفیت در انواع مدل‌های متنوع و رنگ‌های جذاب دارید می‌توانید به وبسایت خانه شما مراجعه کنید و مدل انتخابی را سفارش دهید.


نکات مهم برای خرید مبل شنی چیست؟

برای تهیه‌ی هر وسیله‌ای لازم است ابتدا نکات مهم برای خریدی هوشمندانه و موفق را بررسی کنید. در ادامه به نکات مهمی که جهت خرید این مدل مبل لازم است و باید به آنها توجه شود را بیان می‌کنیم‌.

قیمت مبل

هرکس برای هر خریدش محدوده قیمتی تعیین می‌کند. مبل شنی‌ هم از این قاعده مستثنی نبوده و با تعیین میزان هزینه‌ای که می‌خواهید برای مبل شنی پرداخت کنید، می‌توانید انتخاب را راحت‌تر کرده و گزینه‌هایی را مدنظر بگیرید که با میزان بودجه شما هماهنگ باشند. ضمنا اگر سخت‌پسند باشید با تعیین محدوده قمیت، محصولات اضافه حذف شده و تنها آن‌هایی  که توان خریدش را دارید برای شما باقی می‌مانند.

 نوع و جنس مبل

باید بدانید بین انواع مبل شنی یک نفره و دو نفره و مدل‌های متنوع آن و حتی جنس مبل کدام یک بیشتر از همه به کار شما می‌آید. اگر برای استراحت شخصی قصد خرید مبل شنی دارید نوع یک نفره و دایره‌ای آن بسیار مناسب است.

اگر برای مطالعه و نشستن می‌خواهید مبل پشتی دار هم می‌تواند گزینه خوبی باشد و اگر برای گیم و بازی کامپیوتری قصد خرید این مدل مبل را دارید انواع دونفره آن مناسب‌ترین محصول ممکن هستند. توجه کنید در صورتی‌ که پوست حساسی دارید یا جنس مبل برایتان مهم است حتما از پارچه‌‌های نرم و ضد حساسیت برای ساخت مبل استفاده شده باشد ضمنا کیفیت و دوام جنس رویه را بررسی کنید تا قابل قبول بوده و ضمانت داشته باشد.

اموزش ساخت صندلی شنی | خرید حضوری مبل شنی

کیفیت دوخت و طراحی مبل

خیلی مهم است که محصول خریداری شده از کیفیت دوخت بالایی برخودار بوده و طراحی آن استاندارد باشد. حتما به این نکته توجه کنید تا عمر و مقاومت مبل شنی شما طولانی بوده و نیاز به هزینه دوباره برای خرید مبل جدید نباشد.

اندازه مبل

اندازه مبل با توجه به فضای موجود، سن افرادی که قراراست از مبل استفاده کنند و کاربرد مبل تعیین می‌شود. بهتر است پس از بررسی این موارد مبلی با اندازه مدنظرتان خریداری کنید.

مزایا و معایب خرید مبل شنی

مزایای مبل شنی

  1. یک نشیمن‌گاه راحت باقیمت مناسب است.
  2. نسبت به سایر مبل‌های مشابه مانند مبل بادی از مقاومت زیادی در برابر سوراخ شدن و تحمل وزن بالا برخوردار است و در نتیجه عمر طولانی‌تری دارد.
  3. رنگ‌بندی متنوع دارد.
  4. جنس بدنه این مبل از  موادی ساخته می‌شود که استحکام و انعطاف‌پذیری بالایی دارند.
  5. با توجه به اینکه داخل این مبل‌ها از یونولیت، فیبر و گرانول پر شده‌است ولی وزن بسیار سبکی داشته و به راحتی جابه‌جا می‌شوند.
  6. ابعاد متنوع و شکل‌پذیری راحت از مزایای خرید این مدل مبل است.
  7. طراحی ارگونومیک و بستری راحت برای استراحت دارد.
  8. قابلیت شستشو نیز از ویژگی‌های خوب این مبل می‌باشد.
  9. امکان شارژ کردن محتوای داخلی مبل یا خالی کردن آن وجود دارد.
  10. قابلیت تعمیر در این مبل‌ها باعث شده است که آن یک مبل مادام العمر برای خریداران باشد.

معایب مبل شنی 

معایب این مبل در برابر مزایایی که دارد واقعا ناچیز و انگشت‌شمار است اما به جهت اینکه بتوانید با خیالی راحت و فراغت خاطر این مبل را انتخاب و خریداری کنید معایب این مدل مبلمان را هم برای شما بیان می‌کنیم.

  1. جنس بدنه این مبل‌ها نیز مانند بسیاری از مبلمان آسیب پذیر است و لازم است حتما مراقبت لازم جهت فرو نرفتن اجسام تیز در مبل و ضربه‌های محکم نخوردن به آن انجام شود.
  2. حجم این مبل‌ها زیاد است و شاید سایز بزرگ آن برای برخی که کمبود جا دارند یکی از معایب مبل شنی محسوب شود.
  3. پریدن از ارتفاع بالا روی این مبل‌ها موجب آسیب به آن می‌شود.

جمع بندی

در این مقاله درباره مبل شنی، کاربرد آن و ویژگی‌های مهم این مدل مبلمان صحبت کردیم. امروزه این محصول جزو پرفروش‌ترین‌ها در حوزه بوده و کمتر کسی از خرید آن پشیمان می‌شود. اگر تمام نکات گفته شده را هنگام خرید رعایت کنید قطعا خریدی باکیفیت و راضی کننده داشته و یک محصول عمری و مرغوب را در منزل یا محل کار خود خواهید داشت.
توجه کنید در صورت خرید آنلاین این محصول از سایت‌های دارای نماد اعتماد الکترونیک سفارش‌تان را ثبت‌ کنید تا علاوه بر ضمانت قیمت و کیفیت متریال به‌کارگیری شده در ساخت و طراحی مبل شنی، پشتیبانی و مشاوره خرید نیز به شما داده و خیالتان را بابت امنیت خریدی که انجام می‌دهید راحت کنند.

مطلب پیشنهادی:

 

مبل ضد تعریق بودن آن است. اگر جنس مخمل مورد نظر را عالی در نظر نگیرید امکان دارد به مرور زمان مخمل های آن بریزد. در هنگام خرید به این نکته توجه لازم را داشته باشید.

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا