ارز دیجیتالبرترین های کسب و کار

معرفی کیف پول ارز دیجیتال برای اسیبل کوین و سایر ارزهای بلاکچین

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟ معرفی ۱۴ از بهترین کیف پول ها

قبل از اینکه به طور تکنیکی به توضیح کیف پول ارز دیجیتال بپردازیم، بیایید کمی در مورد روش خاص شما برای ذخیره پول با هم صحبت کنیم. به این فکر کنید که چگونه پول نقد واقعی خود را ذخیره می‌کنید. قطعا آن را در دست خود نگه نمی‌دارید، بلکه آن را در کیف پول یا در یک حساب بانکی ایمن ذخیره می‌کنید. کیف پول کریپتوکارنسی‌ نیز از همان اصول اصلی پیروی می‌کند. در نتیجه، با داشتن یک کیف پول رمزنگاری شده، توانایی ارسال و دریافت بیت کوین و سایر کریپتوکارنسی‌ها را خواهید داشت.

«والت» یا همان کیف پول ارز دیجیتال یک برنامه‌ نرم‌افزاری است که کلیدهای خصوصی و عمومی را ذخیره می‌کند و با بلاک چین‌های مختلف در تعامل است تا کاربران بتوانند ارز دیجیتال خود را بفرستند، دریافت کنند و بر تراز حساب خود نظارت داشته باشند.

iOS | ابزار

اگر قصد دارید از بیت‌کوین یا هر ارز دیجیتال دیگری استفاده کنید، ابتدا باید یک کیف پول دیجیتالی داشته باشید. هیچ ارز دیجیتالی به خودی خود در کیف پول قرار ندارد. بیت کوین و کریپتوکارنسی‌های مشتق ‌شده از آن، به صورت غیرمتمرکز در یک دفترکل عمومی به نام «بلاک چین» ذخیره و نگهداری می‌شوند.

کیف پول ارز دیجیتال چگونه کار می‌کند؟

در یک حساب بانکی معمولی، پول یا بهتر است بگوییم، ارزش آن نگهداری می‌شود. اما در کیف پول ارزهای دیجیتال، کلیدهای رمزنگاری شده عمومی و خصوصی نگهداری می‌شوند. در حقیقت، کوین‌ها نمی‌توانند در یک کیف پول فیزیکی ذخیره ‌شوند. چون کریپتوکارنسی‌ها وجود فیزیکی ندارند.

آدرس کیف پول، چیزی شبیه به شماره حساب بانکی است. هیچ اشکالی ندارد اگر شما شماره حساب بانکی خودتان را به فرد دیگری بدهید، چون دیگران برای انتقال وجه به آن نیاز دارند. در دنیای ارزهای دیجیتال، اگر کسی بخواهد کوین‌هایتان را برایتان ارسال کند، شما می‌توانید به سادگی آدرس کیف پول خود را به او‌ بدهید و کوین‌تان را دریافت کنید.

درست مانند حساب‌های بانکی، هیچ یک از دو آدرس کیف پول، شبیه به هم نیستند. در نتیجه، هیچ کس به جز شما نمی‌تواند پولتان را دریافت کند. همچنین، تعداد آدرس‌های کیف پول شما بدون محدودیت هستند. یعنی هر چند تا آدرس که دلتان بخواهد می‌توانید برای کیف پولتان بسازید.

به عنوان مثال (در خصوص بیت کوین) این آدرس کیف پولی است که تصور می‌شود متعلق به خالق بیت کوین، ساتوشی ناکاموتو است:

۱A1zP1eP5QGefi2DMPTfTL5SLmv7DivfNa

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، این آدرس یک ترکیب پیچیده از اعداد و حروف بزرگ و کوچک است. از آنجایی که اغلب بلاک چین‌ها دارای شفافیت هستند، می‌توان به آسانی پی برد که یک کیف پول خاص چه مقدار پول دارد و مالک آن چه تراکنش‌های مالی را در گذشته انجام داده است. با این حال آدرس یک کیف پول ارز دیجیتال، هویت واقعی صاحب خود را نشان نمی‌دهد.

چگونه کلیدهای عمومی و خصوصی به یک آدرس کیف پول مرتبط می‌شوند؟

اکثر مردم تصور می‌کنند که کلید عمومی چیزی شبیه به آدرس یک کیف پول عمومی است. اما در حقیقت، آدرس کیف پول هر فرد، یک کلید خصوصی و عمومی منحصر به فرد دارد. کلید خصوصی این امکان را به شما می‌دهد تا به پول‌هایی که مربوط به آدرس کیف پول کریپتوی شماست، دسترسی داشته باشید.

اجازه بدهید برای درک بهتر این موضوع یک مثال بزنیم. تصور کنید که می‌خواهید از حساب بانکی خود پولی را به حساب بانکی شخص دیگری انتقال دهید، در این صورت، اول باید رمز عبور شخصی خود را وارد کنید. هیچ کس دیگری به این رمز عبور دسترسی ندارد، حتی بانک. در غیر این صورت، اگر کسی آن را بفهمد، می‌تواند از حساب بانکی شما پول جابه‌جا کند! کلید خصوصی دقیقا همان کار را انجام می‌دهد و به طور خاص به آدرس کیف پول شخصی شما مرتبط است.

 کلید عمومی چیست؟

کلید عمومی از لحاظ ریاضی به آدرس کیف پول شما مرتبط است! با این حال، یک “ورژن هش“ به حساب می‌آید. عملکرد هش به شما این امکان را می‌دهد تا توالی حروف/اعداد که «ورودی» خوانده می‌شوند را در مجموعه جدیدی از حروف/اعداد به عنوان «خروجی» رمزگذاری کنید. در واقع با این کار پای یک لایه امنیتی به میدان باز می‌شود و تضمین می‌کند که کیف پول شما غیرقابل هک شدن است.

به عنوان مثال:

نمونه‌ای از کلید خصوصی:

۰۳bf350d2821375158a608b51e3e898e507fe47f2d2e8c774de4a9a7edecf74eda

نمونه‌ای از کلید عمومی:

۹۹b1ebcfc11a13df5161aba8160460fe1601d541

شاید در نگاه اول، این دو کلید کاملا متفاوت به نظر برسند اما فناوری نرم افزار تشخیص می‌دهد که این دو کلید به طور خاصی به یکدیگر مرتبط هستند. ارتباط بین کلیدها ثابت می‌کند که شما مالک کوین‌ها هستید و این امکان را برایتان مهیا می‌کند که هر وقت بخواهید بتوانید پول خود را انتقال دهید! در واقع ضرورتی ندارد از فن آوری و ماجراهایی که در پس زمینه رخ می‌دهند سردربیاورید. تراکنش‌های کیف پول ارز دیجیتال چیزی شبیه به استفاده از Gmail و Hotmail هستند. نرم افزار تمام کارها را برایتان انجام می‌دهد.

انواع مختلف کیف پول ارزهای دیجیتال:

در حال حاضر انواع مختلفی از کیف پول‌ها در دسترس عموم هستند. کیف پول انتخابی شما به نیازهای شخصی‌تان بستگی دارد. اساسا، کیف‌ پول‌های مختلف، امکانات متفاوتی را ارائه می‌دهند مانند امنیت، رفتار کاربر پسندانه یا حتی راحتی بیشتر.

محبوب ترین انواع کیف پول ارزهای دیجیتال عبارتند از:

کیف پول روی دسکتاپ

کیف پول‌های روی دسکتاپ باید در یک لپ‌تاپ یا کامپیوتر خاص دانلود شوند و تنها از آن دستگاه خاص قابل دسترسی هستند. به طور کلی، این نوع از کیف پول‌ها ترکیب خوبی از امنیت و راحتی را ارائه می‌دهند. با این حال به یاد داشته باشید که اگر یک هکر توانایی کنترل از راه دور دستگاه شما را به‌دست آورد، خیلی راحت می‌توانند به کیف پول شما دسترسی پیدا کند.

کیف پول روی موبایل

کیف پول روی موبایل بسیار شبیه به کیف پول روی دسکتاپ است. چون این نوع از کیف پول نیز به طور مستقیم در دستگاه شما دانلود می‌شود. معمولا از طریق دانلود اپلیکیشنی روی موبایل خود به کیف پول کریپتوکارنسی‌تان دسترسی پیدا می‌کنید. چنین دسترسی این امکان را به شما می‌دهد تا با اسکن کردن کد QR، کوین‌های خود را در یک فروشگاه خرج کنید.

کیف پول آنلاین یا روی وب:

کیف پول روی وب بهترین سطح از راحتی به هنگام ارسال کوین‌ها به دیگران را در اختیار شما قرار می‌دهد. با این حال، کم‌ترین سطح امنیت متعلق به این کیف پول است. چون معمولا تولیدکننده‌ آن کیف پول، کنترل کاملی روی سیستم دارد. یک نمونه از چنین کیف پولی، ذخیره کردن کوین‌ها در یک صرافی کریپتوکارنسی است.

این صرافی، کوین‌های شما را روی سرور مرکزی خود ذخیره می‌کند. اگر این سرور هک شود، هکر می‌تواند به تمام پول‌های شما دسترسی داشته باشد. بهتر است که تنها تعداد کمی از کوین‌های خود را روی کیف پول تحت وب نگه دارید.

کیف پول کاغذی:

کیف پول‌های کاغذی یکی از کم ارزش‌ترین کیف پول‌های کریپتو هستند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که کلیدهای عمومی و خصوصی خود را روی یک تکه کاغذ پرینت بگیرید و با این کار به سادگی می‌توانید سطح امنیت پول خود را بالا نگه دارید. چون در این روش، کلیدها به هیچ سروری متصل نیستند.

در نتیجه راهی به جز در اختیار داشتن آن کاغذ برای دسترسی به کیف پول، وجود ندارد. زمانی هم که نیاز به انتقال وجه دارید، می‌توانید به سادگی کلیدها را وارد یک نرم ‌افزار یا کیف پول تحت وب کنید، یا حتی ساده‌تر از آن، فقط کد QR چاپ شده را اسکن کنید.

کیف پول سخت افزاری:

به لحاظ امنیتی، هیچ کیف پولی بهتر از کیف پول سخت‌افزاری نیست. کیف پول سخت افزاری یک دستگاه فیزیکی است که تنها هدفش ذخیره‌سازی کلیدهای عمومی و خصوصی‌تان است. این دستگاه تنها در صورتی که نیاز به انتقال وجه داشته باشید به اینترنت متصل می‌شود. هنگام انتقال، شما باید پین شخصی خود را به طور مستقیم وارد دستگاه ‌کنید. این کار دسترسی هکرها به کلیدهای‌تان را تقریبا غیرممکن می‌سازد.

آیا می‌توانیم همه کریپتوکارنسی‌های خود را در یک کیف پول ذخیره کنیم؟

این سوال بسیار مهمی است و جواب آن به کوین‌هایی که در دست دارید، بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر شما فقط بیت‌کوین دارید باید یک کیف پول داشته باشید که با ارز دیجیتال بیت‌کوین سازگار باشد.

اگر ارز دیجیتال بیت‌کوین و لایت‌کوین داشته باشید چطور؟

اگرچه هر کدام از آن‌ها دارای بلاک‌چین مختص به خود هستند، اما می‌توان از یک کیف پول چند ارزی استفاده کرد. کیف پول‌های چند ارزی به شما این امکان را می‌دهند تا کریپتوکارنسی‌های مختلف را درون یک کیف پول ذخیره کنید. این کار بسیار ساده‌تر از به کار بردن کیف پول‌های متفاوت برای کوین‌های مختلف است. با این حال، همه چیز به این بستگی دارد که کیف پول ارزی شما از چه امکاناتی پشتیبانی می‌کند.

آیا کیف پول‌های کریپتوکارنسی امن هستند؟

به طور کلی، مهم نیست که از کدام کیف پول ارز دیجیتال استفاده می‌کنید، اگر کسی به کلید خصوصی شما دسترسی داشته باشد، می‌تواند به پولتان نیز دسترسی پیدا کند. پرسش کلیدی این است که چه کارهایی را برای پیش‌گیری از وقوع این اتفاقات می‌توان انجام داد؟ هر کیف پول ارز دیجیتال که با اینترنت در ارتباط باشد – به عنوان مثال روی دسکتاپ، موبایل یا وب قرار داشته باشد-  همیشه امکان آسیب‌پذیری را با خود به دوش می‌کشد. هکرها همیشه راه‌های جدیدی برای دستیابی به اطلاعات دیگران پیدا می‌کنند و به همین دلیل باید هر کاری که لازم است برای محافظت از کلید خصوصی خود انجام دهید.

بهترین کیف پول ارز دیجیتال کدام است؟

۱- کیف پول اکسودوس (Exodus):

اکسودوس یک کیف چند ارزی روی دسکتاپ است که به شما این امکان را می‌دهد تا تعداد زیادی از کوین‌های مختلف مانند بیت‌کوین، لایت‌کوین، دش و نیز توکن‌های ERC-20 مختلف را روی آن ذخیره کنید.

امنیت

یکی از ویژگی‌های مهم و اساسی در امنیت هر کیف پول تایید دو مرحله‌ای است که اکسودوس از این ویژگی برخوردار نیست. این بدین معنی است که کیف پول شما امن‌تر از گوشی همراه یا یارانه شما نیست و در صورتیکه سرقت شوند و یا مورد حمله سایبری قرار بگیرند، دارایی‌هایتان را از دست خواهید داد. دومین ویژگی کاربردی و مهم امنیتی که اکسودوس از آن بی بهره است، قابلیت چند امضاییست. این قابلیت مانند یک لایه امنیتی عمل کردن و با فعال سازی آن، برای نهایی شدن یک تراکنش لازم است که بیش از یک دستگاه آن را تایید کند.

iOS | ابزار

امنیت این کیف پول از طریق یک رمز عبور و ۱۲ رشته کلمه برای بازیابی اطلاعات کیف پول گم شده صورت می‌گیرد. توجه کنید که کلیدهای خصوصی این کیف پول بجز در رایانه و تلفن همراه، در هیچ سرور دیگری ذخیره نمی‌شود و تنها راه دست یابی به کلیدهای خصوصی از طریق کاربر است و مسئولیت حفظ و امنیت آن بر عهده کاربر می‌باشد.

ویژگی های کیف پول اکسودوس

  • کاربرپسندی

کاربرپسند بودن مهم‌ترین ویژگی کیف پول اکسودوس است. طراحی این کیف پول به گونه‌ای است که حتی افراد تازه کار می‌توانند به راحتی به نصب و استفاده از این کیف پول بپردازند. داشتن صرافی درون ساخت این کیف پول، این امکان را برای کاربر فراهم کرده است که علاوه بر ذخیره سازی ارزهای دیجیتال به مبادله آن‌ها درون کیف پول نیز بپردازند.

این یکی از مزایای این کیف پول است که این امکان را برای کاربران تازه وارد که تجربه کافی در استفاده از صرافی‌ها ندارند، با پرداخت کارمزد بیش‌تر، به مبادله در صرافی داخلی این کیف پول بپردازند. اما متاسفانه در تمامی کیف پول‌های ارز دیجیتال، به دلیل تحریم‌ها امکان مبادله ارزها برای کاربران ایرانی غیرفعال است.

  • پشتیبانی

از ویژگی‌های مثبت این صرافی در مقایسه با سایر رقبای آن، پشتیبانی تمام وقت تیم توسعه دهنده آن است. کاربران می‌توانند در هر روز و ساعتی از شبانه روز به پشتیبانی سایت و یا کیف پول پیام دهند و مشکل خود را مطرح نمایند. همچنین این کیف پول سوالات متداول زیادی را در بخش سوالات پرتکرار سایت در کنار فیلم‌های آموزشی مختلف برای کاربران خود آورده است، تا تمامی مشکلات کاربران خود را حل کنند.

این کیف پول در چهار پلتفرم اندروید، iOS، ویندوز، مک و لینوکس، قابل استفاده و دانلود است. این کیف پول همچنین قابلیت ادغام با کیف پول سخت افزاری ترزور را نیز دارد و می‌توان از آن برای کنترل و یا بازیابی دارایی‌های ترزور در صورت خرابی یا مفقودی این کیف پول سخت افزاری استفاده کرد.

مزایا و معایب کیف پول اکسودوس

مزایا

  • تبدیل آسان ارز دیجیتال در لحظه
  • پشتیبانی ۲۴ ساعته
  • امکان دانلود رایگان بدون نیاز به ثبت نام
  • پشتیبانی کردن از کیف پول سخت افزاری ترزور

معایب

  • پشتیبانی از ارزهای دیجیتال کمتری در اپلیکیشن موبایل
  • نبود امکان فروش ارز در اپلیکیشن
  • تحریم بودن ایران برای استفاده از امکانات مربوط به مبادله در صرافی داخلی آن

۲- کیف پول برد ولت (Bread Wallet):

نوعی از کیف پول ارز دیجیتال روی موبایل است که بسیار کاربر پسند و برای مبتدیان عالی است. از ویژگی جالبش این است که با آن می‌توانید کد QR آدرس کیف پولی که می‌خواهید به آن وجه ارسال کنید را اسکن کرده و در نتیجه بیت کوین خود را در یک فروشگاه واقعی نیز خرج کنید. اما متاسفانه بیت‌کوین تنها کریپتوکارنسی است که این کیف پول از آن پشتیبانی می‌کند. اما فراموش نکنید که کاملاً رایگان است!

iOS | ابزار

امنیت

کیف پول برد ولت یک کیف پول با امنیت بسیار بالا است که امنیت کوین‌ها و اطلاعات حریم شخصی کاربرانش را حفظ می‌کند. این کیف پول به صورت مستقیم به شبکه بیت کوین متصل می‌شود و این امکان را برای کاربران خود فراهم می‌کند که خیلی سریع‌تر و امن‌تر به دارایی خود دسترسی پیدا کنند. همچنین این صرافی به منظور جلوگیری از سواستفاده و دستبرد به حساب‌های کاربران، هرمعامله‌ای که انجام می‌شود را توسط سیستم خودش تایید می‌کند. داشتن قابلیت تشخیص هویت با اثر انگشت از دیگر امکانات این کیف پول است. با فعال کردن این گزینه از قسمت تنظیمات تمامی معاملات تنها از طریق اثر انگشت امکان پذیر می‌باشد. همچنین امکان محدود کردن معاملات شما نیز از طریق این بخش وجود دارد.

 ویژگی های کیف پول Bread Wallet

  • رابط کاربری ساده و کاربرپسند

کیف پول برد، یکی از ساده‌ترین رابط کاربری‌ها را در بین کیف پول‌های ارز دیجیتال دارد. این کیف پول دارای دکمه‌های ناوبری آسان در نمایشگرهای کوچک است. نمای پلتفرم این کیف پول ساده و شامل دو صفحه اصلی برای ارسال و دریافت پول است و تمامی کاربران آن اعم از آماتور و حرفه‌ای می‌توانند به ساده‌ترین شکل در پلتفرم این کیف پول فعالیت کنند.

  • تایید پرداخت ساده

این کیف پول بدون نیاز به نرم افزار اضافی قادر به اتصال و ایجاد پول در شبکه بیت کوین است. این یکی از جذاب‌ترین قابلیت‌های این کیف پول است که آن را به یکی از امن‌ترین کیف پول‌های موبایل تبدیل کرده است.

  • حریم خصوصی ایمن

برد ولت در مساله حریم خصوصی کاربران خود آنقدر سخت‌گیر و حساس است که حتی تا جای ممکن دسترسی به اطلاعات کاربران خود را برای اعضای تیمش نیز محدود کرده است.

  • ثبت نام آسان

ثبت نام در این کیف پول در کسری از ثانیه و بدون نیاز به گذراندن مراحل خاصی صورت می‌گیرد.

  • پشتیبانی سریع

کاربران این کیف پول می‌توانند با مطرح کردن مشکلات خود به تیم پشتیبانی برد ولت در کمترین زمان ممکن ایرادهای سیستم خود را رفع کنند.

مزایا:

  • رایگان بودن اپلیکیشن
  • عدم نیاز به گذاراندن مراحل ثبت نام برای شروع
  • اتصال مستقیم به شبکه بیت کوین
  • امکان فعال سازی گزینه ورود با اثر انگشت
  • امنیت بالای حفظ اطلاعات مشتریان
  • پشتیبانی فعال و سریع
  • امکان خرید بیت کوین به صورت مستقیم از طریق اپلیکیشن
  • ایجاد کردن خودکار آدرس کیف پول برای هر تراکنش

معایب:

  • عدم داشتن احراز هویت دو مرحله‌ای
  • تداشتن قابلیت چند امضایی
  • نیاز به استفاده از سرویس‌های متفرقه علاوه بر خود اپلیکیشن برای خرید بیت کوین
  • پشتیبانی نکردن از آلت کوین‌ها

۳- کیف پول لجر (Ledger Nano S):

برای داشتن لایه نهایی امنیت، بهترین گزینه یک کیف پول سخت افزاری، مانند لجر نانو اس است. با Ledger Nano S یک دستگاه فیزیکی دریافت خواهید کرد که به شما اجازه ذخیره آفلاین طیف وسیعی از کریپتوکارنسی‌های مختلف را می‌دهد. زمانی که می‌خواهید از این کیف پول ارز دیجیتال برای کسی کوین ارسال کنید، باید کیف پول را به دستگاه خود وصل کنید (مثل یک لپ‌تاپ) و سپس پین شخصی خود وارد نمایید.

امنیت

یکی از مزایای کیف پول لجر این است که دغدغه سرمایه گذاران را در خصوص مسائل امنیتی برطرف کرده است. این کیف پول با تراشه مخصوصی که در داخل آن قرار داده شده از هر گونه حمله محافظت می‌کند؛ این کیف پول تنها کیف پول در بین ارزهای دیجیتال است که از سیستم BOLOS (لایه ای مضاعف برای محافظت از ارزهای دیجیتال) برخوردار است. بنابراین این کیف پول یک گزینه ایده آل با امنیت بالا برای نگهداری رمزارزهایتان خواهد بود. همچنین خاموش کردن، دستگاه زمان‌هایی که از آن استفاده نمی‌کنید از مورد حمله گرفتن دارایی‌هایتان جلوگیری می‌کند.

ویژگی های کیف پول لجر نانو اس

  • پشتیبانی بالا تعداد توکن‌ها

کیف پول Ledger Nano S، از تمام ارزهای دیجیتال پرطرفدار و ۱۵۰۰ توکن پشتیبانی می‌کند، که در مقابل رقبای خود بیش‌ترین تعداد را دارد.

  • مقرون به صرفه

این کیف پول در مقابل سایر رقبای خود علاوه بر داشتن امنیت و امکانات بالا، ارزان‌تر و مقرون به صرفه‌تر است.

  • قابل اطمینان بودن

این کیف پول تاییدیه سازمان امنیت سایبری فرانسه را دارد و کاملاً معتبر و قابل اطمینان است.

  • قابلیت بازگردانی کوین‌ها

این کیف پول از قابلیت بازگرداندن سکه‌های برخوردار است؛ این بدین معناست که در صورتیکه هرگونه آسیب به کیف پول شما وارد شود، شما می‌توانید به راحتی رمزارزهای ذخیره شده در این کیف پول را بازگردانی کنید.

  • فشردگی

طراحی آن در حجم کوچک آن را به یک کیف پول قابل حمل تبدیل کرده است؛ همچنین با داشتن حجم کوچکی که دارد می‌توانید به راحتی آن را در جای امن قراردهید.

  • راحتی در استفاده

استفاده از این کیف پول نیازمند دانش پیچیده و خاصی نیست و تمامی اطلاعات صفحه نمایش آن به راحتی قابل خوانش است. همچنین برنامه لجر لایو استفاده از این کیف پول را بسیار راحت‌تر کرده است.

  • امنیت عالی

تراشه قرار داده شده در این دستگاه سبب بالا رفتن امنیت آن نسبت به سایر رقبایش شده است.

  • سازگاری بالا

سازگاری با اکثر سیستم عامل ها اعم از تبلت، گوشی همراه، لپ تاپ و… از دیگر مزایای این کیف پول سخت افزاری است.

۴- کیف پول جکس (Jaxx):

جکس Jaxx یکی از محبوب‌ترین کیف‌های پول چند ارزی است که برای دانلود روی اکثر دسکتاپ‌ها و موبایل‌ها در دسترس است. برای راحتی بیشتر، می‌توانید از طریق افزونه Google یا Firefox به کیف پول خود دسترسی پیدا کرده و در صورت نیاز وجه مورد نظرتان را ارسال کنید.

این کیف یک گزینه عالی برای کسانی است که در دنیای ارزهای رمزپایه تازه وارد هستند، با این وجود این کیف برای کاربران باتجربه ارزهای رمزنگاری شده نیز ویژگی‌های غنی دارد. کیف پول Jaxx که توسط شرکت Decentral، شرکت پیشتاز بلاک‌چین کانادایی تاسیس شده توسط آنتونی دی یوریو، که هم‌چنین یکی از بنیان‌گذاران اتریوم بود ایجاد شده است. به همین دلیل این کیف انتخاب میلیون‌ها کاربر رمز ارز بوده است.

امنیت کیف پول جکس

جکس یک کیف پول HD یا Hierachical Deterministic است و نسخه جدید Jaxx Liberty از رمزعبور و کد PIN استفاده می‌کند. HD بودن این کیف پول به این معنی است که عبارت سید ۱۲ حرفی امنیت شما را افزایش می‌دهد. جکس به این عبارت ۱۲ حرفی دسترسی ندارد و این عبارت تنها روی دستگاه شما نگهداری می‌شود. شما می‌توانید از آن برای سینک کردن کیف پولتان در دستگاه‌های مختلف استفاده کنید. همچنین این کیف پول با رمزگذاری تمام ترافیک اینترنت شما، آن را از طریق سرورهای مختلف متمایز می کند؛ همین امر سبب می‌شود که ردیابی از طریق آدرس کیف پول شخص بسیار سخت‌تر شود. اما نداشت تایید دو مرحله‌ای و کدهای منبع باز یک باگ امنیتی این کیف پول است؛ قابل مشاهده بودن تمامی کدها به استثنای کدهای رابط کاربری، این اجازه را می‌دهد که کدها توسط کارشناسان امنیتی قابل بررسی باشد.

ویژگی های کیف پول جکس

  • استفاده از فناوری ShapeShift برای انتقال راحت سکه‌ها داخل اپلیکیشن
  • در دسترس بودن در نسخه‌های مختلف ویندوز، مک او اس و لینوکس
  • داشتن قابلیت نظارت بر داده بازار در این کیف پول به شما این امکان را می‌دهد که تغییرات قیمتی و ظرفیت‌های بازار را در لحظه و از طریق اپلیکیشن جکس مقایسه و بررسی کنید.
  • داشتن داشبورد یکپارچه برای مشاهده نمایی از دارایی‌های ارز دیجیتال و ردیابی پرتفوی
  • دارای بخش ویژه برای مشاهده آخرین اخبار و رویدادهای تاثیرگذار بر روی صنعت رمزارزها
  • پشتیبانی از بیش از ۸۰ توکن مختلف
  • سازگاری با تمامی صرافی‌های متفرقه و در عین حال محبوب مانند Changelly
  • داشتن قابلیت اسکن کدهای QR برای ارسال سکه به شخصی دیگر
  • دانلود و استفاده کاملاً رایگان در هر نسخه و هر دستگاه

مزایا

  • عدم نیاز به دانلود محلی بلاک چین
  • داشتن رابط کاربری زیبا با چارت‌های زنده
  • پوشش بیش از ۴۰ نوع ارز مجازی
  • امکان تبادل ارز دیجیتال با استفاده از صرافی داخلی اپلیکیشن

معایب

  • بسته بودن کدهای پروژه
  • نداشتن لایه امنیتی اضافه‌تر برای محافظت از دارایی دیجیتال شما
  • کارمزد بالاتر نسبت به سایر رقبا

۵- کیف پول مای سلیوم (Mycelium):

کیف پول مای سلیوم یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین کیف پول‌های بیت کوین موجود است که اولین بار در سال ۲۰۱۳ به عنوان یک برنامه اندروید منتشر شد و بعداً به iOS نیز منتقل شد.با باز کردن برنامه، به سرعت متوجه می‌شوید که چرا کاربران آن را دوست دارند.

رابط کاربری ساده و بی‌نظیری را مشاهده خواهید کرد که کیف پول خود را به شما ارائه می‌دهد و زبانه‌های آن را به راحتی می‌خوانید. نرخ ارز فعلی BTC و هم‌چنین دکمه‌های ارسال و دریافت و کد QR آسان را مشاهده خواهید کرد. علاوه بر سهولت استفاده، کیف پول مای‌سلیوم را به طرز باورنکردنی در دسترس است، به این معنی که وعده استفاده از بیت کوین را به روشی کاربردی برآورده می‌کند. ارسال و دریافت BTC در هر مکان و هر زمان.

امنیت مای‌سلیوم

گزینه‌های امنیتی کیف پول مای سلیوم براساس نیازها و الویت‌های هرکاربر به صورت مجزا قابل تنظیم است. همچین ویژگی سبب تمایز آن در مقایسه با سایر رقباش شده است. توجه کنید که قبل از استفاده از کیف پول مای سلیوم حتماً از آن بک آپ بگیرید، تا در صورتیکه به کیف پول خود دسترسی نداشتید بتوانید بیت کوین خود را بازیابی کنید. نیازی نیست که عملیات بک اپ گیری را پس از هر تراکنش تکرار کنید و یکبار بکآپ گیری از آن کافی است. در صورتیکه از بک آپ گیری خود داری کنید، اگر نرم افزار از روی گوشی شما پاک شود و یا مشکلی برای گوشی همراه شما پیش آید، باید برای همیشه با بیت کوین‌ها خود خداحافظی کنید.

مزایا

  • شناخته شده و معتبر بودن آن
  • داشتن امنیت بسیار بالا در مقایسه با سایر کیف پول‌ها
  • قابلیت سفارش سازی بسیار بالا
  • امکان اتصال به کیف پول‌های سخت افزاری
  • قابلیت خرج کردن بیت کوین‌های موجود در کیف پول کاغذی
  • قابلیت ایجاد چندین کیف پول تنها با یک نرم افزار
  • متن باز بودن آن

معایب

  • جذاب نبودن رابط کاربری برای افراد آماتور
  • پشتیبانی نکردن از سایر ارزهای دیجیتال بجز بیت کوین
  • فاقد نسخه ویندوز و لینوکس و مک
  • داشتن ضعف در نسخه IOS ان نسبت به نسخه اندروید

۶- کیف پول ترزور (Trezor)

ترزور یک شرکت تابعه از SatoshiLabs است، یک شرکت مستقر در پراگ. SatoshiLabs خود در سال ۲۰۱۳ به وجود آمد، اگرچه بنیانگذاران آن، Pavol Rusnak (همچنین به عنوان Stick)، Marek Palatinus (معروف به Slush) و Alena Vránová مدتی قبل از آن در حال کار بر روی راه حل‌های ذخیره‌سازی ایمن کلیدهای خصوصی بودند.

دو بازیکن بزرگ در حوزه کیف پول سخت افزاری وجود دارند و آنها روی بازار تسلط دارند. همان کارت‌های Mastercard و Visa را برای کارت‌های اعتباری یا iOS و Android برای سیستم عامل‌های تلفن همراه را تصور کنید  و تصویر را بدست آورید. این دو رقیب اصلی France’s Ledger  با دو محصول مشهور خود یعنی  Nano S و Nano X و رقیب بزرگ خود، ترزور هستند. این دو محصول پرچم دار ترزور یعنی Trezor One و Model T هستند که در اینجا با جزئیات بررسی خواهیم کرد.

امنیت کیف پول ترزور

کیف پول ترزور یک ولت HD، با عبارت ۲۴ کلمه‌ای است که از طریق فرآیند تولید تصادیفی (RNG) ایجاد شده و تنها روی صفحه نمایش کیف پول ترزور نمایش داده می‌شود. این بدین معناست که کلیدهای خصوصی شما در حال کنترل هستند و سیدهای شما هرگز دز  داخل یک دستگاه متصل به اینترنت قرار نمی‌گیرند. به علاوه ارائه پین کد در هنگام راه اندازی و ارسال ارزها ضروری است. همچنین هربار که رمز عبور وارد شده اشتباه یاشد، فاصله زمان انتظار برای وارد کدن رمز جدید دوبرابر می‌شود.

به عنوان مثال اگر ۳۰ حدس اشتباه برای رمز وارد شود، ۱۷ سال زمان می‌برد تا زمان انتظار برای تلاش مجدد فعال شود. قابلیت دیگر این کیف پول این است که بجای ۲۴ کلمه بازیابی شما میتوانید به دلخواه خود یک کلمه دیگر به آن اضافه کرده و ۲۵ کلمه برای ریکاوری داشته باشید. اما توجه کنید که در صورت وارد نکردن ۲۵ کلمه و فراموشی کلمه بازیابی تمامی ارزهای شما از دست خواهد رفت.

مزایا

  • پشتیبانی از ۱۶۴۹ ارز دیجیتال
  • سازگار بودن با سیستم عامل‌های iOS و Android
  • امنیت بالا
  • HD بودن آن

معایب

  • قیمت بالا نسبت به سایر رقبا

۷- کیف پول کوینومی (coinomi):

کوینومی یک کیف پول رمزنگاری شناخته شده و محبوب است که می‌تواند بیش از ۵۰۰ ارز را در خود ذخیره کند و روی دستگاه‌های متعددی پشتیبانی می‌شود. این کیف پول تمرکز خود را بر حفظ حریم شخصی کاربران گذاشته است و با وجود شکست جزئی در سال ۲۰۱۹، همچنان یکی از امن‌ترین کیف پول‌های بازار است. همچنین کوینومی به شما این امکان را می‌دهد ارز‌های خود را از داخل کیف پول به ارزهای دیگر تبدیل کنید. علاوه بر این‌ها نصب و راه اندازی آن سریع و آسان است.

این کیف پوشش ارز کاملاً گسترده‌ای دارد که پشتیبانی و مالکیت بیش از ۱۲۵ دارایی بلاکچین را فراهم می‌کند. همچنین بیش از ۳۸۲ توکن را پشتیبانی می‌کند. با توجه به اینکه این کیف پول از پشتیبانی استاندارد ERC20  برخوردار است، می‌توانید هر مقدار که بخواهید، توکن‌های سفارشی را به آن اضافه کنید.

امنیت

ویژگی مهم در امنیت این کیف پول این است که در آخرین نسخه خود از نسخه ۲۴ کلمه‌ای نمونیک (mnemonic) استفاده می‌کند؛ این در حالی است که اکثریت کیف پول‌ها با قابلیت پشتیبانی از چندین رمزارز از نسخه ۱۲ کلمه‌ای برای کاربران خود استفاده می‌کنند.

ویژگی های کیف پول کوینومی

  • پشتیبانی از صدها ارز دجیتال و توکن مختلف، اعم از معرف‌ها تا سایر آلت کوین‌ها
  • نصب آسان تنها با چند کلیک
  • انجام آسان معاملات به دلیل امکان استفاده از سرویس‌های تعبیه شده
  • پشتیبانی از زبان‌های مختلف نظیر انگلیسی، روسی، چینی و…

مزایا

  • عدم امکان مشاهده کدهای آن به دلیل متن باز نبودن
  • مشکل امنیتی به وجود آمده برای آن تا حدودی سبب زیر سوال رفتن امنیت آن شده است.
  • زمان بر بودن همگام سازی با برخی بلاک چین‌ها مانند اتریوم و عدم امکان انتقال پول در این هنگام

معایب

  • حفظ امنیت دارایی‌هایتان در صورت به سرقت رفتن تلفن همراهتان
  • امکان انجام معاملات سریع از طریق سرویس‌های تعبیه شده در برنامه
  • فراهم شدن امکان پرداخت برون زنجیره‌ای به منظور جلوگیری از گذراندن مرحله اضافی، برای ارسال هر ارز دیجیتال به آدرس‌های بیت کوین
  • مشاهده و ذخیره کلیدهای خصوصی هر کاربر تنها بر روی تلفن شخصی او

۸. معرفی کیف پول فری والت (Freewallet)

فری والت را می‌توان در میان تعداد زیادی از کیف پول‌ها موجود به‌عنوان بهترین کیف پول ارز دیجیتال معرفی کرد. فری والت سعی در آسان کردن روند ذخیره و مدیریت ارز دیجیتال به‌صورت آنلاین و موبایلی داشته و می‌توان گفت تا به اینجا، عملکرد خوبی داشته است. این کیف پول از سال ۲۰۱۶ به‌عنوان یک کیف پول ساده FantomCoin آغاز به کار کرد و پس از گسترش فعالیت و پشتیبانی از صدها کوین به‌طور قابل‌توجهی تکامل یافت.

تاریخچه: کیف پول فری والت از بهترین ولت یا والت‌های موجود است. این کیف پول در ژانویه سال ۲۰۱۶ و در Tallinn Estonia، توسط آلوین هاگ ساخته شد. فری والت تعدادی کیف‌ پول دیجیتالی مخصوص سیستم‌عامل‌های موبایلی iOS و Android و همچنین کیف پول دیگری با رابط کاربری وب ارائه می‌دهد. فری والت جزو اولین کیف پول‌هایی بود که در سال ۲۰۱۷ از بیت کوین کش و بعدازآن از بیت کوین گلد و بیت کوین کش ABC پشتیبانی کرد.

امنیت کیف پول فری والت

اساساً یکی از دلایلی که صرافی‌های ارز دیجیتال به‌عنوان محل ذخیره‌سازی رمز ارز مناسب نیستند حفظ مالکیت کلیدهای خصوصی است. درواقع کلیدهای خصوصی در سرورهای صرافی‌ها ذخیره‌شده و امنیت دارایی شما به امنیت صرافی بستگی دارد. در مورد برخی از کیف پول‌های دیجیتالی هم به این شکل است. به این معنا که کلیدهای خصوصی سرمایه‌گذاران تحت کنترل کیف پول است. بااین‌حال توسعه‌دهندگان کیف پول نه‌تنها قابل‌اعتماد هستند بلکه امنیت بالای دارایی کاربران را فراهم می‌کنند.

فری والت برای افزایش امنیت دارایی کاربران پروتکل‌های امنیتی پیشرفته‌ای ازجمله معاملات چند امضایی، محدودیت‌های تعداد معاملات، تائید هویت دوعاملی (۲FA) و اثرانگشت را اعمال می‌کند. همچنین بر اساس ادعای فری والت، دارایی سرمایه‌گذاران در کیف پول سرد (cold storage) یعنی به‌صورت آفلاین ذخیره‌شده و درنتیجه دسترسی به دارایی‌ کاربران برای هکرها ممکن نیست.

محصولات فری والت

فری والت، کیف پول‌های جداگانه‌ای برای کوین‌های مختلف ارائه داده است. کیف پول‌های Bitcoin ،Doge ،Monero ،Ethereum ،Litecoin ،Tether ،Lisk ،Dash و Bitcoin Cash برای هر دو سیستم‌عامل‌های iOS و Android قابل دانلود هستند.

همچنین کیف پول‌های Ardor ،NXT ،Decent ،ZCash ،Bitcoin Gold ،NEM ،Tron ،NEO ،Ripple ،Stellar ،IGNIS ،Bytecoin و EOS فقط برای سیستم‌عامل موبایلی Android ارائه داده‌شده است.

علاوه بر کیف پول‌های ذکرشده، فری والت کیف پول‌های چند رمز ارزی را برای کسانی که ترجیح می‌دهند تمام کوین‌های خود را در یک کیف پول نگهداری کنند، طراحی و عرضه کرده است. این نوع کیف پول برای تلفن همراه سیستم‌عامل‌های iOS، Android و همچنین از طریق مرورگر وب به‌صورت آنلاین در دسترس بوده و از طریق آن امکان ذخیره ۳۰ نوع کوین در یک کیف پول یکسان وجود دارد.

امکانات کیف پول فری والت

با کیف پول فری والت علاوه بر ذخیره دارایی امکان انتقال و تبدیل رمز ارزها نیز فراهم است. در ادامه به توضیح این دو مورد می‌پردازیم:

سرویس انتقال: با استفاده از سرویس انتقال این کیف پول می‌توانید رمز ارز مدنظر را بدون پرداخت هزینه‌ای به سایر کاربران فری والت، ارسال کنید. ازآنجایی‌که تمام انتقالات به‌صورت داخلی ثبت‌شده و نیازی به به‌روزرسانی بلاک چین نیست سرعت انتقال بسیار بالاست و معمولاً بلافاصله انجام می‌شود.

مبادله داخلی: یکی دیگر از ویژگی‌های جالب فری والت، ویژگی مبادله‌ای داخلی است. به این معنا که بدون فرستادن سکه‌ها به صرافی، می‌توانید سکه‌ها را درون کیف پول تبدیل کرده و تغییر دهید.

خریداری رمز ارز: این ویژگی کیف پول فری والت را به بهترین کیف پول ارز دیجیتال تبدیل کرده است. با این ویژگی می‌توانید ارز دیجیتال را از طریق نرم‌افزار یا وب‌سایت فری والت خریداری کنید. این ویژگی برخلاف صرافی‌های متمرکزی است که کوین‌ها مستقیماً به کیف پول شما ارسال‌شده و مدت‌زمان زیادی در کیف پول صرافی باقی نمی‌مانند. برای خرید ارز دیجیتال در فری والت کاربران می‌توانند از کارت‌های اعتباری مانند Visa و Mastercard استفاده کنند.

محدودیت تراکنش‌ها با حداکثر سقف روزانه ۲۰ هزار دلار و محدودیت ماهانه ۵۰ هزار دلار در نظر گرفته‌شده است.

مزایای کیف پول فری والت

مزایای کیف پول فری والت عبارت‌اند از:

  • پشتیبانی از بیش از ۱۰۰ ارز دیجیتال
  • اقدامات امنیتی مناسب مثل ۲FA و پین کدهای سفارشی
  • امکان معامله فیات-ارز دیجیتال
  • رابط کاربری آسان
  • مکانی مناسب برای ارسال، ذخیره و مدیریت رمز ارزها
  • انتقال رایگان برای کاربران کیف پول‌های فری والت
  • انتقال سریع و ارزان

۹. کیف پول تراست والت (Trustwallet)

تراست والت نیز یکی از بهترین ولت‌ها برای ذخیره و نگهداری انواع متعدد ارز دیجیتال است. تراست والت یک کیف پول دیجیتالی بدون کاستدی و غیرمتمرکز است. کاربران با استفاده از این کیف پول کنترل کلیدهای خصوصی خود را در اختیار دارند.

تراست والت تعداد زیادی از ارزهای دیجیتال محبوب و معتبری مانند Bitcoin، Ethereum، BNB، Litecoin، Ripple، Stellar، Polkadot، Dogecoin، Zcash، Dash، TRON، Smartchain، Tezos و… پشتیبانی می‌کند.

تاریخچه: تراست والت در سال ۲۰۱۷ در ایالت کالیفرنیا آمریکا راه‌اندازی شد. این کیف پول بهترین کیف پول ارز دیجیتال موبایلی است. بهره‌مندی از امکانات، ویژگی‌ها منحصربه‌فرد و رابط کاربری آسان، در طی این سال‌ها تراست والت را به کیف پول دیجیتالی محبوبی تبدیل کرده است.

امنیت کیف پول تراست والت

این کیف پول از ویژگی‌های امنیتی پیشرو در صنعت ارزهای دیجیتال استفاده می‌کند. به‌این‌ترتیب سازندگان این اپلیکیشن امنیت دارایی کاربران در تراست والترا تضمین می‌کنند. برای استفاده آسان، تراست والت تمام کلیدهای خصوصی دارایی را رمزگذاری کرده و پس‌ازآن یک کلید خصوصی اصلی ایجاد می‌کند. در آخر نیز با استفاده از یک الگوریتم برای هر کاربر یک عبارت ۱۲ کاراکتری منحصربه‌فرد ایجاد می‌کند. این عبارت ۱۲ کاراکتری به‌عنوان عبارت بازیابی شناخته می‌شود. بر اساس ادعاهای موجود، توسعه‌دهندگان تراست والت به کیف پول کاربران دسترسی نداشته و نیازی به ارائه اطلاعات شخصی و هویتی در این اپلیکیشن نیست.

امکانات و ویژگی های کیف پول دیجیتالی تراست والت

تراست والت علاوه بر مجهز بودن به امکانات مشابه با سایر کیف پول‌های دیجیتالی مانند ذخیره و انتقال ارز دیجیتال، امکانات منحصربه‌فرد و متنوعی را نیز ارائه می‌دهد. در ادامه به تعدادی از مهم‌ترین امکانات و ویژگی‌های تراست ولت اشاره می‌کنیم:

۱) طراحی کاربرپسند: یادگیری استفاده از تراست والت برای کاربران تازه‌وارد بسیار آسان است. طراحان این نرم‌افزار علاوه بر زیبایی بصری، امکانات مفیدی را برای کاربران در تراست والت ایجاد کرده‌‌اند. بهبود تجربه کاربر در رابطه با استفاده از امکانات این اپلیکیشن همواره از اولویت‌های گروه سازنده بوده است.

۲) DApps: تراست والت دارای یک مرورگر اختصاصی است. با استفاده از این قابلیت می‌توانید کسب‌و‌کارهایی را که درازای فروش خدمات و کالاهای خود ارز دیجیتال دریافت می‌کنند، پیدا کنید.

۳) سهام: یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد تراست والت پرداخت سود به کاربران است. تراست والت به کاربرانی که رمز ارز خریداری کرده و در این کیف پول ذخیره می‌کنند سود پرداخت می‌کند. این ویژگی تقریباً مشابه سود حساب بانکی است.

۴) قابل‌دسترس و رایگان در سراسر جهان: هرکسی که به تلفن هوشمند و یا کامپیوتر دسترسی داشته باشد می‌تواند به‌راحتی برنامه تراست ولت را دانلود و نصب کند. تراست والت برای هر دو سیستم‌عامل iOS و Android قابل دریافت است. بدون محدودیت می‌توانید در چند دستگاه به کیف پول خود دسترسی داشته باشید.

۵) هزینه انتقالات: هنگام انجام معاملات تنها هزینه‌ای که از کیف پول دیجیتالی شما کم می‌شود هزینه تراکنش شبکه است. این هزینه به ماینرهای شبکه‌های proof of work و یا برخی از بلاکچین‌های proof of stake پرداخت می‌شود. درنتیجه تراست والت هزینه جداگانه‌ای برای تراکنش‌های شما دریافت نمی‌کند.

۶) بسیاری از صرافی‌ها و برخی از پلتفرم‌های معاملاتی دیگر؛ اطلاعات معاملات آنلاین ارز دیجیتال کاربران را ذخیره کرده و وضعیت حساب و موجودی را به کاربر ارائه می‌دهند. با استفاده از پلتفرم‌هایی مانند تراست والت شما دسترسی کامل ۲۴ ساعته و بدون محدودیت مکانی به دارایی‌های خود خواهید داشت؛ بنابراین می‌توانید هر رمز ارز پذیرفته‌شده‌ای را به‌صورت آزادانه معامله کنید. درواقع با در اختیار داشتن کلیدهای خصوصی اختیار کامل دارایی با خود کاربر خواهد بود.

۷) Swap: این ویژگی کمی شبیه به exchange رمز ارز است. با این تفاوت که با استفاده از قابلیت swap کاربران می‌تواند توکن شبکه‌های مختلف را به یکدیگر تبدیل کنند.

مزایای کیف پول تراست والت

  • رابط کاربری آسان و امکان استفاده راحت.
  • پشتیبانی از بیش از ۳۳ بلاک چین که شامل بیش از ۲۵۰ هزار دارایی مختلف می‌شود.
  • وجود قابلیت‌های exchange و swap
  • ساخت تعداد زیادی کیف پول تنها با استفاده از یک دستگاه تلفن همراه.
  • شفافیت بالا و امکان مشاهده کد منبع و نحوه مدیریت داده‌ها در سمت مشتری.
  • ذخیره نکردن اطلاعات خصوصی کاربران.

۱۰. معرفی کیف پول کوین بیس (Coinbase Wallet)

کوین بیس را نیز می‌توان بهترین کیف پول ارز دیجیتال دانست. کوین بیس نیز یک کیف پول نرم افزاری است که به شما این امکان را می‌دهد تا به طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال دسترسی پیداکرده و آن‌ها را به‌صورت ایمن معامله و ذخیره‌سازی کنید؛ اما متأسفانه کاربران کنترلی بر روی کلیدهای کیف پول خود ندارند. این نرم‌افزار موبایلی برای هر دو سیستم‌عامل iOS و Android قابل دریافت است. همچنین امکان خرید ارز دیجیتال از طریق دلار و تعداد دیگری از ارزهای فیات در این کیف پول فراهم است.

تاریخچه: درواقع کیف پول کوین بیس اپلیکیشنی از صرافی کوین بیس است که برای افزایش امنیت ذخیره‌سازی دارایی کاربران در سال ۲۰۱۸ راه‌اندازی شده است.

کوین بیس از رمز ارزهای متنوعی ازجمله Bitcoin ،Bitcoin Cash ،Litecoin ،Ethereum ،Ethereum Classic ،XRP ،Stellar Lumens ،Dogecoin و توکن‌های ERC20 پشتیبانی می‌کند.

امنیت کوین بیس

برخلاف صرافی کوین بیس، کیف پول کوین بیس توسط کاربر کنترل‌شده و کیف‌ پول بدون کاستدی است؛ بنابراین امنیت این کیف پول بیش از هر چیزی به کاربر بستگی دارد. در زمان ثبت‌نام و شروع کار با این نرم‌افزار، کد بازیابی ۱۲ کلمه‌ای به شما داده می‌شود. محافظت از این کد بازیابی بر عهده خود شما است. با استفاده از این کد می‌توانید کیف پول خود را در موبایل‌های دیگر بازیابی کرده و به آن دسترسی پیدا کنید. صرافی کوین بیس امکان ذخیره‌سازی نسخه رمزگذاری و محافظت‌شده با رمز عبور و کد بازیابی را در Google Drive و iCloud ارائه می‌دهد. همچنین لازم است کاربران کیف پول کوین بیس خود را با رمز عبور شش‌رقمی یا Face ID اپل محافظت کنند.

مزایای کیف پول دیجیتالی کوین بیس

تعدادی از مزایا و ویژگی‌های برتر کیف پول کوین بیس عبارت‌اند از:

  • پشتیبانی از بیش از ۵۰۰ توکن مانند BTC ،ETH ،USDT،UNI ،LINK ،BCH ،USDC ،LTC و…
  • امنیت بالا.
  • امکان ذخیره انواع رمز ارزها.
  • رابط کاربری آسان.
  • نقدینگی بسیار بالا.
  • خرید و ذخیره توکن‌های ERC-20
  • ارسال و دریافت آسان و سریع ارز دیجیتال.

۱۱. معرفی کیف پول دیجیتالی الکتروم (Electrum)

علاوه بر موارد ذکرشده کیف پول دیجیتالی الکتروم را نیز می‌توان به‌عنوان بهترین کیف پول ارز دیجیتال دانست. الکتروم از قدیمی‌ترین کیف پول‌های دیجیتالی است و تمرکز اصلی آن بر سرعت و سادگی است. این کیف پول از سرورهای از راه دوری استفاده می‌کند که کنترل پیچیده‌ترین قسمت‌های سیستم بیت کوین را بر عهده دارند. کیف پول الکتروم این امکان را به کاربران خود می‌دهد تا کیف پول خود را از طریق عبارت امنیتی بازیابی کنند.

تاریخچه: کیف پول الکتروم در نوامبر سال ۲۰۱۱ توسط Thomas Voegtlin ایجادشده است. از زمان راه‌اندازی این کیف پول تا به امروز، توسعه‌دهندگان مختلف به بهبود کد منبع این نرم‌افزار کمک کرده‌اند.

کیف پول الکتروم فقط از ذخیره‌سازی رمز ارز بیت کوین پشتیبانی می‌کند. درحالی‌که هزاران ارز رمزنگاری‌شده در بازار در دسترس هستند، اما الکتروم تنها با تمرکز بر بیت کوین، به‌عنوان کیفی پولی مطمئن، سریع و کارآمد شناخته می‌شود.

امنیت کیف پول الکتروم

کنترل دارایی: این کیف پول امکان کنترل کامل بیت کوین را به کاربران خود می‌دهد. این به آن معنی است که هیچ شخص سومی نمی‌تواند به وجوه و دارایی کاربران دسترسی پیداکرده و آن‌ها را مسدود کند. همچنین هر کاربر مسئول امنیت کیف پول خود بوده و به‌این‌ترتیب ایمن‌سازی و تهیه نسخه پشتیبان از کیف پول به کاربران این پلتفرم توصیه می‌شود.

اعتبار سنجی ساده: این کیف پول از SPV و سرورهای تصادفی موجود در یک لیست استفاده می‌کند؛ اما باید گفت این ویژگی مانند یک گره کامل مانند Bitcoin Core ایمن نیست.

شفافیت بنیانی: توسعه‌دهندگان این کیف پول کد منبع را برای مشتریان خود منتشر می‌کنند. به این معنا که هر توسعه‌دهنده‌ای در جهان می‌تواند کد منبع این نرم‌افزار را بهبود دهد.

محیط امن: این کیف پول در تلفن‌های همراه نصب می‌شود. رمزگذاری تلفن همراه و تهیه نسخه پشتیبان از کیف پول امنیت دارایی کاربران را افزایش می‌دهد.

حریم خصوصی: کیف پول الکتروم با تغییر آدرس‌ها، از جاسوسی در حساب و تراکنش‌های کاربران جلوگیری می‌کند. به همین دلیل لازم است در هنگام معامله از آدرس bITCOIN جدید استفاده کنید.

ویژگی‌های کیف پول الکتروم

کیف پول الکتروم به‌عنوان بهترین ولت برای ذخیره‌سازی بیت کوین ویژگی‌های جالبی دارد که در ادامه به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

۱) از الکتروم می‌توان به‌عنوان کیف پول چند امضایی استفاده کرد. این امر باعث افزایش امنیت دارایی در الکتروم شده است.

۲) کیف پول الکتروم کاملاً به‌روز و سریع است. در این کیف پول کاربران نیازی به دانلود تمام بلاک چین نداشته و الکتروم اطلاعات بلاک چین را از طریق یک سرور دریافت می‌کند. درنتیجه هیچ تأخیری در معاملات وجود نداشته و این کیف پول همواره بروز است.

۳) الکتروم هزینه‌های معاملات انجام‌شده توسط کاربران را محاسبه می‌کند. علاوه بر این الکتروم به کاربران این امکان را می‌دهد تا میزان ضرورت و سرعت انجام معامله را تعیین کنند؛ بنابراین کاربران می‌توانند مدت‌زمان پردازش معامله توسط شبکه را مشخص کنند.

مزایای کیف پول الکتروم

  • استفاده آسان و راحت.
  • ذخیره نشدن اطلاعات کاربران بر روی سرور.
  • استفاده از سیستم‌عامل احراز هویت دوعاملی.
  • دارای کد منبع باز است.
  • امنیت بالا رمز عبور در این کیف پول ورود هکرها به الکتروم را دشوار کرده است.
  • کلیدهای خصوصی فقط تحت کنترل کاربران است.
  • امکان دانلود رایگان.

۱۲. معرفی کیف پول دیجیتالی رابین هود (Rabinhood)

کیف پول دیجیتالی رابین هود یک پلتفرم کارگزاری اوراق بهادار است و تعریف دقیق کیف پول بیت کوین و صرافی ارز دیجیتال را ارائه نمی‌دهد. رابین هود امکان دسترسی به ارزهای دیجیتال را برای کاربران خود فراهم کرده است اما متأسفانه قابلیت واریز و برداشت رمز ارز در این کیف پول وجود نداشته و ممکن است کاربران با خطر هک شدن مواجه شوند.

تاریخچه: رابین هود به‌عنوان یک پلتفرم معاملات رایگان شروع به کارکرده و شامل بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال می‌شود. این کیف پول نرم‌افزاری برای سیستم‌عامل‌های موبایل قابل‌راه‌اندازی است.

پلتفرم‌های رابین هود

  • پلتفرم کیف پول: این پلتفرم امکان ذخیره‌سازی دارایی را برای کاربران فراهم می‌کند.
  • پلتفرم صرافی مانندی: در این پلتفرم امکان خریدوفروش رمز ارز را فراهم‌شده است.

بنابراین تمام آنچه یک معامله‌گر و سرمایه‌گذار بازار ارز دیجیتال به آن احتیاج دارد در یک مکان گردآوری‌شده است. بااین‌حال امکان برداشت و انتقال کوین از طریق کیف پول دیجیتالی دیگری به کیف پول رابین هود وجود ندارد.

امنیت کیف پول رابین هود

کیف پول رابین هود نیز بهترین کیف پول ارز دیجیتال است که با داشتن امنیت قابل‌قبول بهترین ولت ذخیره‌سازی رمز ارز سرمایه‌گذاران است. در ادامه به ویژگی‌های امنیتی این کیف‌ پول اشاره می‌کنیم:

ذخیره‌سازی ایمن ارز دیجیتال: ارز دیجیتال خریداری‌شده در پلتفرم رابین هود، در ترکیبی از کیف پول آنلاین و آفلاین ذخیره‌سازی می‌شود. بخش اعظمی از دارایی در کیف پول آفلاین (سرد) نگهداری شده و بخش کوچکی از آن برای انجام معاملات روزانه در کیف پول آنلاین (گرم) نگهداری می‎شود.

محافظت از کوین‌های کاربران: رابین هود برای محافظت از کوین کاربران دارایی‌ها را به‌صورت آفلاین و کاملاً جدا از اینترنت نگهداری می‌کند. درنتیجه دارایی کاربران در این کیف پول دارای یک‌لایه محافظتی اضافی‌تر است.

دارای بیمه جرائم: رابین هود برای ایجاد تضمین محافظت از کوین‌های کاربران تمام دارایی‌های موجود در سیستم‌های ذخیره‌سازی را در برابر ضرر و زیان‌های ناشی از سرقت و نقض امنیت سایبری بیمه کرده است.

دارای گروه امنیتی خبره: گروه امنیتی کیف پول رابین هود به‌طور مداوم کدها و زیرساخت‌های تأمین‌کننده رابین هود را بررسی می‌کنند. همچنین توسعه‌دهندگان این کیف پول با بهره‌گیری از دانش کارشناسان امنیتی شخص ثالث، بهترین سیستم‌های امنیتی این صنعت را ایجاد کرده‌اند.

مزایا کیف پول رابین هود

  • دسترسی از طریق موبایل و کامپیوتر
  • امکان دریافت و نصب رایگان
  • در هنگام خریدوفروش ارز دیجیتال از جانبت رابین هود هیچ کمسیونی دریافت نمی‌شود.
  • رابط کاربری آسان و سریع

۱۳. معرفی کیف پول دیجیتالی واسابی (WASABI)

آخرین کیف پول در لیست بهترین کیف پول ارز دیجیتال کیف پول واسابی است. واسابی یک کیف پول دیجیتالی منبع باز و بدون کاستدی است. واسابی با در نظر گرفتن حریم شخصی و امنیت بالا برای کاربران ویندوز، لینوکس و مک ارائه‌شده است.

امنیت کیف پول واسابی

از این نرم‌افزار می‌توان در کامپیوتر استفاده کرد. همان‌طور که می‌دانید انواع رایانه‌‌ها در برابر بدافزار آسیب‌پذیر هستند؛ اما با ایمن‌سازی رایانه، استفاده از کلمات عبور قوی، انتقال بخش اعظم سرمایه به کیف پول سرد، فعال کردن سیستم احراز هویت دوعاملی می‌توان به‌اندازه قابل‌توجهی امنیت واسابی را افزایش داد. این کیف پول کنترل کامل دارایی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. به این معنا که هیچ شخص ثالثی نمی‌تواند دارایی کاربران را دست‌کاری کرده و یا حساب آن‌ها را مسدود کند.

ویژگی‌های کیف پول واسابی

۱) اعتبار سنجی متمرکز: این کیف پول به‌صورت پیش‌فرض به یک سرویس متمرکز متکی است. به این معنا که از شبیه‌سازی یا پنهان کردن پرداخت‌ها و معاملات در این پلتفرم جلوگیری می‌شود.

۲) شفافیت بالا: این کیف پول به‌صورت منبع باز است؛ بنابراین هر توسعه‌دهنده‌ای می‌تواند کد نرم‌افزار را بررسی کرده و مطمئن شود که هیچ‌چیزی در این نرم‌افزار پنهان نشده است.

۳) در هنگام انجام تراکنش در کیف پول واسابی، هزینه‌ای بر اساس وضعیت فعلی شبکه به کاربران نمایش داده می‌شود. به‌این‌ترتیب واسابی به معامله‌گران کمک می‌کند تا هزینه مناسب را انتخاب کرده تا معاملات بدون پرداخت هزینه اضافی و به‌موقع تائید شوند. بااین‌حال استفاده یا عدم استفاده از این پیشنهاد واسابی بر عهده کاربر است.

مزایای کیف پول واسابی

  • استفاده آسان و رابط کاربری مناسب
  • پشتیبانی خوب
  • هزینه معاملاتی کم و ۰.۱۵ درصدی
  • امنیت بالا و رعایت حریم شخصی کاربر

۱۴. کیف پول من

کیف پول من، اولین سامانه نگهداری ارزهای دیجیتال پیشگام کشور است که با استفاده از شیوه ننوین و استانداردهای جدید، تمامی سرویس های نگهداری رمز ارزهای الکترونیک را برای همه افراد اعم ار حقیقی و حقوقی آماده کرده است. هر روزه، هزاران تراکنش واریزی و دریافتی، با هدف افزایش سهم تجارت الکترونیکی در تولید ناخالص ملی و کمک به رشد و توسعه کسب و کارها، بدون کوچکترین خطایی در بستر امن این کیف پول به گردش در می آید؛ همچنین هدف نهایی کیف پول من، داشتن نقش موثر در رشد و ارتقاء کیفیت خریدوفروش ارز دیجیتال در بازار کشور است.

ویژگی های کیف پول من

  • ارائه کیف پول اختصاصی برای هر کاربر

ارائه کیف پول اختصاصی برای هر شخص را می توان یکی از بهترین خدمات کیف پول من دانست که به کاربران ایرانی ارائه کرده است. با استفاده از این قابلیت شما می توانید به راحتی بعد از ساخت حساب کاربری خود، اقدام به ساخت زیر مجموعه با نام دلخواه خود نمایید و موجودی های متفاوتی را در هر کیف پول داشته باشید.

  • نگهداری ارزهای دیجیتال به صورت رایگان

نگهداری ارزهای دیجیتال در این سرویس به صورت آنلاین و کاملاً رایگان ارائه می شود.

  • ضمانت نگهداری بدون هیچ گونه ریسک و مشکل

این کیف پول ضمانت صد در صدی برای نگهداری بدون هیچ گونه ریسک و مشکل ارزهای دیجیتال را برای کوتاه مدت و بلند مدت ارائه می دهد؛ بنابراین با خیالی آسوده می توانید اقدام به سرمایه گذاری کنید.

  • عدم امکان تحریم

موجودی کاربران در کیف پول من وابسته به هیچ کشور بیگانه ای نبوده و هیچ کشوری نمی تواند کاربران را تحریم یا محدود کند.

  • قابلیت نگهداری ارز دیجیتال برای سالیان طولانی

ساختار این کیف پول به گونه ای طراحی شده است که سرمایه کاربران را به دو صورت سرد و گرم نگهداری می کند و شما می توانید برای بلند مدت ارزهای دیجیتال خود را در آن سرمایه گذاری کنید.

  • امکان دسترسی انتقال و دریافت ارزها در هر لحظه

کاربران این کیف پول می توانند در هر لحظه و هر زمان از شبانه روز و هفت روز هفته، به کیف پول ارزهای شخصیشان دسترسی داشته باشند و به راحتی اقدام به انتقال یا دریافت رمز ارزها نمایند.

  • امکان تبدیل ارز به ارز دیگر

تبدیل یک نوع ارز به ارز دیگری از دیگر قابلیت های این کیف پول است. به عنوان مثال شما می توانید به راحتی با استفاده از این کیف پول بیت کوین خود را به اتریوم تبدیل کنید یا بالعکس.

  • امکان افزایش موجودی ریالی و دلاری

شما می توانید به راحتی بعد از احراز هویت کامل اکانت خود، موجودی ریالی و دلاری خود را افزایش دهید و اقدام به خرید هر نوع ارز دیجیتال نمایید.

نتیجه گیری

کیف پول ارز دیجیتال انواع مختلفی دارد که برای پاسخگویی به نیازهای گوناگونی ساخته شده‌اند. بهترین انتخاب برای شما، کیف پولی است که نیازها و ارزهای دیجیتال‌تان را پوشش دهد. برای امنیت بیشتر می‌توانید از کیف پول‌های سخت افزاری استفاده کنید. اگر زیاد به مسافرت می‌روید یا مشغله کاری زیادی دارید تعداد کمی از ارزهای دیجیتال‌ خود را روی موبایلتان نگه دارید تا به راحتی به پولتان دسترسی داشته باشید.

کیف پول ارز دیجیتال چیست و انواع آن کدام است؟

کیف پول ارز دیجیتال یک برنامه‌ نرم‌افزاری است که کلیدهای خصوصی و عمومی را ذخیره می‌کند و با بلاکچین‌های مختلف در تعامل است. مهم‌ترین تصمیمی که باید در فرآیند خرید و فروش ارز دیجیتال بگیرید، ذخیره و نگه‌داری آن‌ها در کیف پولی امن و معتبر است. یکی از بهترین مقالات منتشر شده درمورد کیف پول های ارز دیجیتال مقاله کیف پول ارز دیجیتال چیست؟ معرفی انواع ولت ارز دیجیتال در سایت دلتا اف ایکس است که دید وسیعی از ارز های دیجیتال و کیف پول آن و همچنین استیل کوین هایی که میتوان در آن نگهداری کرد را معرفی کرده است. پس از مطالعه این مقاله خواهید دانست که کدام ارز در حوزه بلاکچین با کدام کیف پول سازگاری دارد.

این کیف پول‌ها انواع مختلفی دارند که انتخاب آن باید بر اساس نیاز شما صورت گیرد و فراموش نکنید که هر فرد می‌تواند چندین کیف پول داشته باشد. ما در این مقاله سعی کردیم تا توضیحات کاملی در مورد کیف پول ارز دیجیتال، انواع آن و نحوه‌ی عملکرد هر کدام، بیان کنیم.

کیف پول ارز دیجیتال یا والت چیست؟

والت‌ Wallet یا کیف پول‌ ارز دیجیتال cryptocurrency wallet در واقع گاوصندوقی به‌جهت محافظت از سرمایه شما است و به سه دسته‌ی اصلی (نرم‌افزاری، سخت‌افزاری و کاغذی) تقسیم می‌شود. در  تمامی کیف پول‌های ارز دیجیتال می‌توان میزان دارایی رمزارز خود را به تفکیک کوین‌‌ها مشاهده کرد. همچنین سوابق تمامی تراکنش‌های شما نیز در این نرم‌افزار یا سخت‌افزار ذخیره می‌شود. یکی دیگر از مواردی که در کیف پول ذخیره می‌شوند، کلیدهای خصوصی و عمومی مربوط به بلاکچین‌ها است. این کلیدها امکان دریافت یا ارسال ارز دیجیتال را برای کاربران فراهم می‌کنند. کلید خصوصی مانند رمز کارت بانکی شماست و کلید عمومی چیزی مانند شماره حساب بانکی‌تان است.

مثال کلید خصوصی (۶۴ حرفی):

۰۳bf350d2821375158a608b51e3e898e507fe47f2d2e8c774de4a9a7edecf74eda

مثال کلید عمومی (۳۴ حرفی):

۹۹b1ebcfc11a13df5161aba8160460fe1601d541

مثلاً زمانی که بیت کوین ارسال می‌شود، مالکیت خود را به گیرنده منتقل می‌کند. برای این‌که گیرنده بتواند بیت کوین تازه انتقال یافته را خرج کند، باید کلیدهای خصوصی او با آدرس عمومی که بیت کوین‌ها را برای آن ارسال کرده‌اند، مطابقت داشته باشد. با در اختیار داشتن کلید خصوصی، می‌توان تمام موارد مرتبط با کلید عمومی را تحت کنترل قرار داد. بنابراین برای حفظ امنیت، ضروری است که کلید خصوصی را به طور محرمانه نزد خودتان نگه دارید. بنابراین توجه داشته باشید که هر شخصی با در دست داشتن کلید خصوصی، می‌تواند به کیف پول و ارزهای دیجیتال شما دسترسی پیدا کند.

انواع کیف پول های ارز دیجیتال

کیف پول ارز دیجیتال انواع مختلفی دارد. هر یک از کاربران بنابر نیازهای خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنند. کیف پول‌های مختلف رمزارز هر‌یک ویژگی‌ها و قابلیت‌های متعددی دارند. رابط کاربری، میزان امنیت، نحوه و شرایط دسترسی، پشتیبانی از ارزهای مختلف، قابلیت‌های مربوط به مبادلات درون سیستمی و ویژگی‌های متعدد دیگر، نکاتی هستند که کیف پول‌ها را از یکدیگر متمایز می‌کنند.همانطور که قبل‌تر نیز به آن اشاره کردیم، کیف پول‌های ارز دیجیتال را می‌توان به ۳ دسته کلی زیر تقسیم کرد:

1- کیف پول گرم یا نرم افزاری:

کیف پول‌های گرم Hot Wallet بر روی سیستم‌های رایانه‌ای شخصی و تلفن همراه نصب می‌شوند. این والت‌ها تمامی اطلاعات کاربران را به‌صورت آنلاین ذخیره می‌کنند. به‌دلیل ذخیره‌سازی آنلاین اطلاعات و دارایی‌ها این سیستم‌ها عاری از خطر حمله نیستند. هنگام انتخاب کیف پول گرم ارز دیجیتال، در مورد شرکت سازنده‌ی آن تحقیقات لازم را انجام دهید. مدل‌های مختلف کیف پول‌های گرم عبارت است از:

·       کیف پول دسکتاپ

این کیف پول‌ها در سیستم‌های رایانه‌ی شخصی نصب می‌شوند و فقط از این دستگاه‌ها قابل دسترسی هستند. البته به تازگی برخی از این والت‌ها امکان دسترسی از تلفن همراه را نیز برای کاربران فراهم کرده‌اند. به طور کلی، کیف پول دسکتاپ ترکیب خوبی از امنیت و راحتی را ارائه می‌دهد. اما یادآوری این نکته حائز اهمیت است که اگر یک هکر بتواند از راه دور به دستگاه شما نفوذ کند، می‌تواند به کیف پول شما نیز دسترسی پیدا کند.

کیف پول‌های دسکتاپ به سرعت به یک روش پر طرفدار برای ذخیره بیت کوین و سایر رمز ارزها تبدیل شدند. یکی از دلایل محبوبیت کیف پول‌های دسکتاپ ارز دیجیتال، دسترسی آسان و سریع به آن‌هاست. اغلب کیف پول‌های دسکتاپ محیطی ساده و کاربر پسند دارند و حتی کاربران مبتدی می‌توانند به‌راحتی از آن‌ها استفاده کنند. همچنین والت‌های دسکتاپ، این امکان را برای کاربران فراهم می‌کنند تا کنترل کاملی بر ارزهای دیجیتال خود از طریق کلید‌های عمومی یا خصوصی داشته باشند.

مزایا: استفاده آسان ـ دسترسی سریع ـ نسبتاً امن

معایب: زمانی که دستگاه شما به اینترنت متصل می‌شود، ممکن است کیف پول شما هک شود.

·       کیف پول موبایل

کیف پول موبایل بسیار شبیه به کیف پول دسکتاپ است، زیرا این کیف پول مستقیماً روی دستگاه تلفن همراه فرد نصب می‌شود. با نصب برنامه کیف پول روی تلفن همراه، می‌توانید به این کیف پول دسترسی پیدا کنید. همان‌طور که از نام آن نیز آشکار است، کیف پول‌های موبایل این امکان را برای کاربران فراهم می‌کنند تا ارزهای دیجیتال را در تلفن‌های همراه خود ذخیره کنند. این پویایی به این معناست که کاربران علاوه بر ذخیره آسان ارزهای دیجیتال، می‌توانند از این ارزها برای پرداخت خریدهای روزانه در مکان‌هایی که از رمز ارزها پشتیبانی می‌کنند نیز استفاده کنند.

مزایا: استفاده و دسترسی بسیار آسان و سریع ـ انجام خریدهای روزانه با بیت کوین به آسانی

معایب: به دلیل آنلاین بودن ایمنی پایینی دارند و ممکن است نتوانید کلید‌های خصوصی را کنترل کنید. نقطه ضعف بالقوه کیف پول موبایل نسبت به سایر انواع کیف پول‌ها، متکی بودن به روزرسانی‌های مداوم توسط سازنده برنامه است. در صورت گم یا ربوده شدن تلفن همراه کیف پول شما در معرض خطر قرار می‌گیرد.

·       کیف پول تحت وب

کیف پول تحت وب یا آنلاین دارای کمترین سطح امنیت است ولی برای ارسال ارز دیجیتال به شخص دیگر بالاترین سطح راحتی را دارد. شما به راحتی می‌توانید از هر دستگاه یا مرور‌گر اینترنتی، به کیف پول‌های آنلاین دسترسی پیدا کنید. نکته قابل توجه در مورد کیف پول تحت وب این است که ارائه‌دهنده این نوع کیف پول، کنترل کاملی بر روی آن دارد و ارزهای دیجیتال مبادله شده در سرور مرکزی این مجموعه‌ها ذخیره می‌شوند؛ در صورتی‌که یک هکر بتواند به این سرورها دسترسی پیدا کند به کیف پول کاربران و دارایی و اطلاعات آن‌ها هم دسترسی خواهد داشت. در نظر داشته باشید کیف پول صرافی نیز نوعی از این دسته از ولت‌ها محسوب می‌شوند.

مزایا: دسترسی آسان ـ رابط کاربری با طراحی بصری خوب و ساده

معایب: داشتن حداقل سطح امنیتی ـ حتی ممکن است نتوانید کلیدهای خصوصی خودتان را کنترل کنید.

2- کیف پول سرد یا سخت افزاری:

ولت سرد یا سخت افزاری

برخلاف کیف پول‌های گرم، کیف پول سرد ارز دیجیتال Cold wallet دارایی و اطلاعات کاربران را به صورت آفلاین ذخیره می‌کند و برای ذخیره‌سازی نیازی به اینترنت ندارد. این دستگاه تنها در صورتی که نیاز به انتقال وجه داشته باشید به اینترنت متصل می‌شود. کیف پول‌های سخت افزاری، ابزاری فیزیکی و به شکل فلش مموری هستند که مطمئن‌ترین و امن‌ترین روش ذخیره سازی رمز ارزها به حساب می‌آیند.

این کیف پول‌های غیرامانی، دستگاه‌هایی محسوب می‌شوند که به‌طور ویژه و اختصاصی برای نگهداری آفلاین و ایمن ارزهای دیجیتال طراحی می‌شوند.نکتۀ قابل توجه در مورد کیف پول‌های سخت‌افزاری این است که این نوع از کیف پول‌ها رایگان نیستند و برای استفاده از آن‌ها نیاز است که هزینه‌ای را پرداخت کنید.

مزایا: مطمئن‌ترین گزینه برای نگهداری ارزهای دیجیتال

معایب: گران بودن، پویایی پایین

3- کیف پول کاغذی:

کیف پول‌ کاغذی نسبت به سایر انواع کیف پول‌ها از ارزش‌ کم‌تری برخوردار است. در این نوع از کیف پول کد خصوصی هر کوین را می‌توان روی کاغذ چاپ و نگه‌داری کرد زیرا در این روش، کلیدها به هیچ سروری متصل نیستند. این فرآیند توسط نرم‌افزار مدیریت می‌شود.

زمانی هم که نیاز به انتقال وجه دارید، می‌توانید به سادگی کلیدها را وارد یک نرم ‌افزار یا کیف پول تحت وب کنید، یا حتی ساده‌تر از آن، فقط کد QR چاپ شده را اسکن کنید. به‌دلیل خطراتی که این روش دارد، ذخیره ارز دیجیتال در کیف پول کاغذی تقریباً منسوخ شده تلقی می‌شود.

اما این کیف پول نیز به‌طور صد در صدری بی‌نقص نیست. کاغذهای حاوی کلیدهای خصوصی و عمومی به‌دلیل فیزیکی بودن در اثر مخرب‌ها فیزیکی ممکن آسیب ببینند و از دسترس خارج شوند. همچنین میزان دسترسی و کارکردن با این والت‌ها به نسبت نسخه‌های دیجیتالی دشوارتر است و بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند برای دسترسی و کارایی آسان‌تر از کیف پول‌های دیجیتالی استفاده کنند.

مزایا: غیر قابل هک بودن کاغذ

معایب: گم شدن، احتمال سرقت و تخریب فیزیکی ـ دسترسی و کارایی دشوار

کیف پول گرم بهتر است یا کیف پول سرد؟

حالا که با انواع مختلف کیف پول آشنا شدید، احتمالاً سوالاتی از قبیل اینکه:

    چگونه امنیت کیف پول خود را بالا ببریم؟

    بهترین کیف پول‌‌ ارز دیجیتال کدام است؟

    از کیف پول شخصی استفاده کنیم یا صرافی‌های ارز دیجیتال؟

برای شما پیش می‌آید. در ادامه مقاله به سوالات پاسخ خواهیم داد.

کیف پول‌های گرم و سرد هر دو جوانب مثبت و منفی دارند. این که شما از کدام کیف پول استفاده کنید، کاملاً به اهداف شما بستگی دارد. اما فراموش نکنید که اصلی‌ترین معیار برای دسته‌بندی و ارزیابی کیف پول‌های دیجیتالی میزان ایمنی آنهاست. در واقع تعیین‌کننده‌ترین ویژگی امنیتی کیف پول، امانی Custodial یا غیر امانی Non-custodial بودن آن است. یعنی اگر والتی که از آن استفاده می‌کنید کلمات بازیابی (به‌طور کلی بک‌آپ) یا کلید خصوصی را در اختیارتان قرار می‌دهد، امانی است و در غیر اینصورت غیر امانی محسوب می‌شود.

امنیت کیف پول‌های دیجیتالی

مهم نیست که از کدام کیف پول استفاده می‌کنید؛ اگر کلید خصوصی شما در دسترس شخص دیگری قرار بگیرد، در واقع او به تمام ارزهای دیجیتال شما دسترسی پیدا کرده است. کیف پول‌هایی مانند کیف پول موبایلی، کیف پول دسکتاپ و یا کیف پول تحت وب (آنلاین) که با اینترنت سروکار دارند، همیشه در معرض خطر خواهند بود.

هکرها از طریق روش‌هایی مانند بدافزار و ویروس، دسترسی از راه دور به دستگاه کاربر و همچنین فیشینگ (یک حمله‌ی سایبری است که توسط یک شخص ناشناس در شکل یک کسب و کار و یا موجودیت معتبر جهت فریب مردم و دسترسی به اطلاعات با ارزش آن‌ها مانند نام کاربری و رمز عبور انجام می‌شود)، می‌توانند به اطلاعات شما دسترسی پیدا کنند. حالا با چه اقداماتی می‌توانیم از این خطرات پیشگیری کنیم یا آن‌ها را به حداقل ممکن برسانیم؟

برای مقابله با تهدیدات احتمالی، توصیه می‌شود اقدامات زیر را انجام دهید:

۱- استفاده از آخرین نسخه کیف پول

همیشه باید مطمئن شوید که از به‌روز­ترین نسخه نرم‌افزار در دستگاه موردنظر استفاده می‌کنید. چرا که به‌روز کردن نرم‌افزار، بالاترین سطح امنیتی را ایجاد می‌کند.

۲- ایجاد لایه‌های امنیتی بیشتر

کیف پول‌های ارز دیجیتال زیادی وجود دارد از احراز هویت دو مرحله‌ای استفاده می‌کنند. منظور از احراز هویت دو مرحله‌ای این است که کاربر برای دسترسی به کیف پول خود، باید کدی که به تلفن همراه یا ایمیلش ارسال می‌شود را تایید کند.

۳- استفاده از امضاهای چند مرحله‌ای

امضاهای چندمرحله‌ای نیز یکی از اقداماتی است که برای ایجاد امنیت بیشتر می‌توان انجام داد. منظور این است که کاربر باید جداگانه معامله را با استفاده دو یا چند دستگاه تأیید کند. در این صورت اگر یکی از دستگاه‌ها از بین برود، دزدیده و یا هک شود، هکر قادر نیست به کیف پول شما دسترسی پیدا کند. توجه داشته باشید برای این منظور باید کیف پولی را انتخاب کنید که از این قابلیت پشتیبانی می‌کند.

۴- تهیه نسخه پشتیبان

حتماً یک نسخه پشتیبان از کیف پول خودتان تهیه کنید تا در صورت از بین رفتن دسترسی شما به کیف پول، بتوانید آن را بازیابی کنید.

معرفی بهترین کیف پول های ارزدیجیتال

قبل از معرفی بهترین کیف پول‌های ارزدیجیتال بهتر است یادآور شویم که انتخاب کیف پول مناسب برای شما تا حد زیادی به نوع دارایی‌تان وابسته است؛ به عنوان مثال: اگر شما فقط بیت‌کوین یا اتریوم دارید باید یک کیف پول داشته باشید که با ارز دیجیتال بیت‌کوین با اتریوم سازگار باشد. حالا نوبت به معرفی ۳ نمونه‌ از برترین کیف پول‌های ارزدیجیتال می‌رسد.

کیف پول تراست والت Trustwallet

تراست والت یکی از بهترین کیف پول‌ها برای ذخیره و نگهداری انواع ارزهای دیجیتال است. این کیف پول دیجیتالی بدون کاستدی و غیرمتمرکز است. Trustwallet از تعداد زیادی ارزهای دیجیتال محبوب مانند Bitcoin، Ethereum، BNB، Litecoin، Ripple، Stellar، Polkadot، Dogecoin و… پشتیبانی می‌کند. این کیف پول با بهره‌مندی از امکانات، ویژگی‌ها منحصربه‌فرد و رابط کاربری آسان در طی این سال‌ها به بهترین کیف پول ارز دیجیتال موبایلی تبدیل شده است.

کیف پول اکسودوس Exodus

اکسودوس یک کیف پول داغ و نرم‌افزاری است که به شما این امکان را می‌دهد تا انواع گوناگون کوین‌ها ازجمله بیت‌کوین، لایت‌کوین، دش و توکن‌های ERC-20 مختلف را روی آن ذخیره کنید. اما در نظر داشته باشید که متاسفانه اکسودوس از تایید دو مرحله‌ای و قابلیت چند امضایی که از ویژگی‌های مهم و اساسی در امنیت هر کیف پول تلقی می‌شوند، برخوردار نیست. این بدین معنی است که کیف پول شما امن‌تر از گوشی همراه یا یارانه شما نیست و در صورتیکه سرقت شوند یا مورد حمله سایبری قرار بگیرند، دارایی‌هایتان را از دست خواهید داد.

کیف پول لجر نانو اس Ledger Nano S

اگر به‌دنبال داشتن لایه نهایی امنیت هستید، بهترین گزینه برای شما یک کیف پول سخت افزاری، مانند لجر نانو اس است. با Ledger Nano S یک دستگاه فیزیکی دریافت خواهید کرد که به شما اجازه ذخیره آفلاین طیف وسیعی از کریپتوکارنسی‌های مختلف را می‌دهد.

هنگامی که قصد دارید از این کیف پول برای کسی کوین ارسال کنید، باید کیف پول را به دستگاه خود وصل کنید (مثل یک لپ‌تاپ) و سپس پین شخصی خود وارد نمایید. کیف پول لجر در کنار تمام مزیت‌های عالی خود، دغدغه اصلی سرمایه گذاران را در خصوص مسائل امنیتی کاملاً برطرف کرده است.

ارزهای دیجیتال را در کیف پول صرافی نگهداری کنیم یا کیف پول شخصی؟

شما به ۲ روش می‌توانید ارزهای دیجیتال خود را نگه‌داری کنید:

  • کیف پول صرافی
  • کیف پول شخصی

اگر از بهترین صرافی‌‌های رمزارز خرید می‌کنید، با خیال راحت ارزهای خود را در همان صرافی ارزدیجیتال نگهداری کنید. ذخیره و نگهداری ارزهای دیجیتال در صرافی‌ها هزینه‌ای برای شما ندارد اما برای انتقال ارزهای دیجیتال خریداری شده مانند بیت کوین به کیف پول شخصی‌تان، باید کارمزد این انتقال را به شبکه بپردازید.

جابه‌جایی بیت کوین در شبکه به عنوان یک تراکنش شناخته می‌شود؛ شما باید هزینه این تراکنش را بپردازید و این هزینه ارتباطی با صرافی موردنظر ندارد. چنانچه قصد خرید و فروش روزانه ارز دیجیتال را دارید؛ استفاده از کیف پول‌های صرافی‌ها برای شما به‌صرفه‌تر خواهد بود. اما اگر قصد سرمایه‌گذاری بلند مدت را دارید می‌توانید از انواع دیگر والت‌ها نیز برای ذخیره‌ دارایی خود استفاده کنید.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا