برترین های کسب و کارفناوری اطلاعات

مقایسه عملکرد مک بوک با ایسوس

قبل از هر چیزی لازم است کمی با لپ تاپ‌های مختلف ایسوس و اپل آشنا شوید و به همین جهت در ابتدا شما را با سری مختلف لپ تاپ‌های این دو برند آشنا می‌کنیم. آیا مقایسه مک بوک پرو با ایسوس امکان پذیر است!؟

لپ تاپ‌های مختلف اپل

برعکس برند ایسوس که در سری‌های مختلف لپ تاپ‌های بسیار زیاد و متنوعی دارد و می‌تواند هر کاربری با هر نیازی را راضی کند لپ تاپ‌ های اپل در دو سری کلی مک بوک ایر و مک بوک پرو ساخته می‌شوند.

در واقع لپ تاپ‌های اپل به طور کلی چند مدل بیشتر نیستند و در واقع شما با انتخاب‌های متنوعی روبرو نیستند و در صورت تمایل به خرید لپ تاپ از اپل باید بین همین مدل‌ها یکی را گزینش کنید.

مک بوک ایر

مک بوک ایر در واقع نسخه ارزان‌تر است که قیمت آن از 1000 دلار آغاز می‌شود. مک بوک ایر در حال حاضر تنها با نمایشگر 13.3 ساخته می‌شود و شما می‌توانید بین 256 یا 512 گیگابایت حافظه داخلی انتخاب کنید.

رزولوشن نمایشگر این لپ تاپ QHD است و کیفیت بسیار خوبی هم دارد. اپل از تراشه اختصاصی M1 خود در این سری استفاده کرده و به همین جهت مک بوک ایر قدرت سخت افزاری بسیار خوبی دارد و می‌تواند به خوبی از پس کارهای سنگین و پردازش‌های مختلف بربیاید.

این لپ تاپ به لطف تراشه بسیار بهینه شارژ دهی باتری بسیار خوبی نیز دارد و جنس بدنه آن نیز از جنس آلومینیوم است تا هم کیفیت ساخت بالایی داشته باشد و هم نظر کاربران را به خود جلب کند و چشم نواز باشد.

تفاوت مک بوک با ویندوز | تفاوت مک بوک ها

مک بوک پرو

اپل در حال حاضر این سری را در سه نسخه متفاوت به فروش می‌رساند و در واقع اندازه نمایشگر باعث جدا شدن این چند مدل می‌شود. مک بوک پرو 13 اینچی در مدل پایه‌ای قیمت 1300 دلاری دارد و مشخصات آن تا حد بسیار زیادی به مک بوک ایر شبیه است.

این لپ تاپ نیز از تراشه M1 اپل استفاده می‌کند و نمایشگر آن رزولوشن QHD دارد. در واقع تفاوت این لپ تاپ با مک بوک ایر M1 را می‌توانیم بهره مندی از سیستم خنک کننده و همچنین مقداری توانایی بیشتر در انجام کارهای گرافیکی بدانیم.

مک بوک پرو M3 13 اینچی در حال حاضر در دو نسخه 256 یا 512 گیگابایت حافظه داخلی و 8 گیگابایت حافظه رم تولید می‌شود. مک بوک پور 14 اینچی در دو نسخه کلی ساخته می‌شود. یک نسخه تراشه M1 Pro با 8 هسته CPU و 14 هسته GPU دارد و در نسخه پایه‌ای از 512 گیگابایت حافظه داخلی و 16 گیگابایت حافظه رم استفاده می‌کند و آداپتور 67 واتی هم برای آن در نظر گرفته شده و قیمت پایه‌ای 2000 دلاری دارد.

نسخه دیگر مک بوک پرو 14 اینچی تراشه M1 Pro با 10 هسته CPU و 16 هسته GPU و 1 ترابایت حافظه داخلی و 16 گیگابایت حافظه رم در نسخه پایه‌ای دارد و از آداپتور 96 واتی هم استفاده می‌کند. قیمت پایه‌ای این نسخه از 2500 دلار آغاز می‌شود.

مک بوک پرو 16 اینچی هم در دو نسخه مختلف ساخته شده است. نسخه اول با 512 گیگابایت حافظه داخلی و 16 گیگابایت حافظه رم و تراشه M1 Pro شامل 10 هسته CPU و 16 هسته GPU در مدل پایه‌ای به بازار عرضه می‌شود. این لپ تاپ از آداپتور 140 واتی استفاده می‌کند و شروع قیمت آن از 2500 دلار است.

جالب است بدانید که اگر آخرین و بهترین نسخه این لپ تاپ را انتخاب کنید 64 گیگابایت رم و 8 ترابایت SSD نسیبتان می‌شود و باید مبلغ 6100 دلار بابت آن پرداخت کنید.

لپ تاپ‌های مختلف ایسوس

در این بخش نگاهی مختصر به لپ تاپ‌های مختلف ایسوس خواهیم داشت.

سری VivoBook ایسوس

سری اصلی لپ تاپ‌های ایسوس را می‌توانیم همین در نظر بگیریم. این سری از لپ تاپ‌ها برای عموم کاربران بهترین گزینه به حساب می‌آیند و می‌توانند برای دانشجویان، دانش آموزان و استفاده در اداره و خانه بسیار کاربردی باشند.

در این لپ تاپ‌ها خبری از کارت گرافیک بسیار قوی یا CPU های بسیار قدرتمند نیست و ایسوس تلاش می‌کند تا تعادل خوبی بین بخش‌های مختلف برقرار کند. اکثر لپ تاپ‌های این سری به نسبت قیمت مک بوک مشخصات خوبی را ارائه می‌دهند و به همین جهت نیز ارزش خرید بالایی دارند.

لپ تاپ‌های VivoBook را می‌توان به چهار دسته VivoBook، VivoBook Pro، VivoBook S و VivoBook Flip تقسیم بندی کرد.

سری ZenBook ایسوس

شرکت ایسوس لپ تاپ‌های سری ZenBook خود را به عنوان محصولاتی باکیفیت و خوش ساخت، باریک، ظریف و سبک معرفی می‌کند. این سری بالانس خوبی بین کیفیت ساخت، وزن کم و قابلیت جابجایی، مشخصات و همچنین قیمت برقرار کرده است و به همین سبب نیز لپ تاپ‌های این سری ارزش خرید بالایی دارند.

قیمت از میانرده شروع شده و تا محصولات بسیار باکیفیت و گران قیمت افزاش می‌یابد.

ایسوس ChromeBook

سری ChromeBook ایسوس مدل‌های بسیار متنوعی را شامل نمی‌شود و انتخاب‌های شما در این سری نسبتا محدود است. البته از نظر اندازه تنوع خوبی وجود دارد و شما می‌توانید نسخه ۱۰.۵ اینچی تبلت کروم بوک ایسوس را تهیه کنید که امکان اتصال کیبورد نیز به آن وجود دارد تا گزینه‌های ۱۱.۶ اینچی، ۱۲ اینچی، ۱۴ اینچی و ۱۵.۶ اینچی امکان انتخاب وجود دارد.

ایسوس ExpertBook

ایسوس این سری از لپ تاپ‌های خود را در دسته بندی تجاری جای می‌دهد و این لپ تاپ‌ها تمرکز بالایی به روی بهره وری بالا دارند. این لپ تاپ‌ها از نظر پردازنده مرکزی تا نسل 11 اینتل Core i7 را به شما اجازه انتخاب می‌دهند و کیفیت و استقامت بسیار بالایی دارند و از گواهی مقاومت نظامی پشتیبانی می‌کنند.

این سری دو دسته بندی P و B را شامل می‌شود. سری B مشخصات بهتری دارد و از طراحی ظریف‌تر و بهتری نیز بهره می‌برد تا جایی که ایسوس ExpertBook B9 را سبک‌ترین لپ تاپ تجاری جهان نام گذاری کرده است.

کارت گرافیک مجزا برای این لپ تاپ‌ها در نظر گرفته نشده است و همچنین برخی از مدل‌ها از تاچ پد عددی پشتیبانی می‌کنند تا کارهای محاسباتی با سرعت و دقت بهتری انجام شود.

این سری لپ تاپ‌های بسیار حرفه‌ای هستند که بیشتر برای طراحان ساخته و طراحی شده‌اند و در دو نسخه ۱۵.۶ و ۱۷ اینچی به بازار عرضه می‌شوند و به شما امکان می‌دهند که تا رزولوشن 4K انتخاب کنید.

سری گیمینگ لپ تاپ‌های ایسوس

یکی از جذاب‌ترین سری‌ها در لپ تاپ‌های هر برندی سری گیمینگ است که هم طراحی بسیار جذابی دارد و هم قدرت سخت افزاری و نمایشگر بسیار خوبی. بنابراین این سری هم برای افراد گیمینگ جذاب است و هم کابرانی که لپ تاپ قوی و خوب می‌خواهند سری گیمینگ را خریداری می‌کنند.

سری اصلی لپ تاپ‌های گیمینگ ایسوس، نام دارد. کیبورد این لپ تاپ‌ها از نور پس زمینه RGB پشتیبانی می‌کند و نمایشگر این لپ تاپ‌ها عموما از نرخ نوسازی ۱۲۰ یا ۱۴۴ هرتزی پشتیبانی می‌کنند که این موضوع باعث می‌شود هم بازی‌ها بسیار روان‌تر به نمایش دربیایند و هم هر کار دیگری با این لپ تاپ بسیار سریع و روان انجام شود.

سری جدیدتر و ارزان قیمت‌تر لپ تاپ‌های گیمینگ ایسوس، نام دارد. این لپ تاپ‌ها نیز طراحی گیمینگ و جذابی دارند و از سخت افزار قدرت مندی استفاده می‌کنند. در مدل‌های ارزان قیمت‌تر TUF شاهد نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی نمایشگر یا کارت گرافیک بسیار قوی نیستیم ولی این لپ تاپ‌های از محصولات هم قیمت در سری‌های غیر گیمینگ ایسوس معمولا مشخصات جذاب‌تری دارند.

پس اگر به دنبال لپ تاپ‌های گیمینگ ایسوس هستید باید در دو سری ROG و TUF به دنبال محصول مورد نظر خود باشید. همچنین اگر به دنبال خرید یک لپ تاپ جذاب هستید این دو سری با توجه به مشخصات خوب می‌توانند یکی از بهترین انتخاب‌ها باشند.

دیگر سری‌های لپ تاپ ایسوس

سری‌هایی از لپ تاپ‌های ایسوس که در بالا به شما معرفی کردیم سری‌های اصلی این شرکت بودند که خود ایسوس به آن‌ها اهمیت بیشتری می‌دهد. اما این سازنده لپ تاپ‌های خود را در سری‌های دیگری نیز تولید می‌کند که در این بخش سعی می‌کنیم به آن‌ها اشاره کنیم.

  • سری BR و W: این لپ تاپ‌ها سبک وزن و کم مصرف هستند و با پردازنده مرکزی اینتل Pentium برای دانش آموزان و دانش جویان انتخاب مناسبی است.
  • سری E: لپ تاپ اقتصادی سبک و باریک ایسوس است که برای استفاده‌های ساده و روزمره در خانه طراحی و تولید شده است و از CPU اینتل Celeron و Pentium استفاده می‌کند.
  • سری L: لپ تاپ‌های سبک و کم مصرفی است که از پردازنده مرکزی اینتل Pentium استفاده می‌کند.
  • سری M: لپ تاپ‌های اصلی ایسوس برای استفاده روزمره است که قیمت مناسبی نیز دارد و از پردازنده‌های مرکزی AMD بهره می‌برد و انتخاب تا Ryzen 5000 امکان پذیر است.
  • سری NovaGo: لپ تاپ‌های ایسوس است که با همکاری کوالکام ساخته می‌شود و از تراشه‌های اسنپدراگون قدرت می‌گیرد. این سری به لپ تاپ‌های همیشه متصل یا “Always Connected” معروف هستند.
  • سری X: لپ تاپ‌های عمومی ایسوس با CPU اینتل در این سری قرار می‌گیرند.

مقایسه لپ تاپ اپل با ایسوس در دسته بندی‌های مختلف

در بالا لپ تاپ‌های مختلف دو برند را معرفی کردیم و حالا در این بخش می‌خواهیم بیان کنیم که برای انجام هر کاری کدام برند لپ تاپ بهتری را به شما ارائه می‌دهد.

لپ تاپ گیمینگ

لپ تاپ‌های اپل بسیار قدرتمند هستند اما برای به چند دلیل برای بازی کردن مناسب به نظر نمی‌رسند. اول این که برای بازی کردن باید به سراغ بهترین نسخه از مک بوک پرو بروید که قیمت آن زیاد است و می‌توانید با آن هزینه لپ تاپ گیمینگ بسیار عالی از ایسوس خریداری کنید.

از طرف دیگر لپ تاپ‌های مخصوص بازی ایسوس در قیمت‌های مختلف و دو دسته ROG و TUF تولید می‌شوند و می‌توانند بازی‌ها را به بهترین شکل ممکن اجرا کنند. لپ تاپ‌های گیمینگ ایسوس با برچسب قیمتی مشابه مک بوک پرو 2021 مشخصات عالی برای اجرای بازی‌ها دارند و می‌تواند در نهایت کیفیت ممکن بازی‌های جدید را اجرا کنند.

اگر لپ تاپی گیمینگ با قیمت مناسب از ایسوس می‌خواهید ایسوس Zephyrus M15 می‌تواند انتخاب جذابی باشد و اگر می‌خواهید هزینه بیشتری پرداخت کنید به سراغ Zephyrus S15 بروید.

اگر لپ تاپ مخصوص بازی و کارهای گرافیکی سنگین نیاز دارید به موجودی تکنولایف نگاهی بیاندازید:

لپ تاپ مخصوص کارهای سنگین

اگر لپ تاپی برای برنامه نویسی و ویرایش ویدئو می‌خواهید و لپ تاپ مورد نظر قرار است که پردازش‌های مختلف را با سرعت بالایی انجام داده و بتواند از پس کارهای سنگین بربیاید، انتخاب بهتر لپ تاپ‌های اپل هستند.

در واقع مک بوک پروهای اپل با توجه به تراشه‌های قدرتمند M1 می‌توانند به خوبی از پس پردازش‌های مختلف بربیایند. مک بوک‌ها کیفیت نمایشگر بسیار خوب و دقت رنگ بالایی هم دارند که به شما کمک می‌کند در صورت ویرایش تصویر یا ویدئو بتوانید در دقیق‌ترین حالت ممکن ادیت خود را انجام دهید.

به علاوه شارژ دهی این محصولات با توجه به معماری تراشه اختصاصی اپل و بهینه سازی‌های سیستم عامل بسیار خوب است و شما می‌توانید با یک بار شارژ 1 یا 2 روز کامل و حدود 20 ساعت به بالا از این لپ تاپ‌ها استفاده کنید.

در طرف دیگر ایسوس نیز برای انجام کارهای سنگین لپ تاپ‌های بسیار خوبی دارد که البته به نظر می‌رسد عملکرد به خوبی مک بوک‌های پرو نداشته باشند. به عنوان مثال لپ تاپ ایسوس ExpertBook B9450 تنها حدود 900 گرم وزن دارد و آن را به یکی از بهترین گزینه‌ها برای حمل و نقل تبدیل می‌کند.

به گفته ایسوس شما می‌توانید به روی شارژ دهی 24 ساعته این لپ تاپ حساب باز کنید و تراشه Core i7 نسل 10 اینتل باعث می‌شود کارهای مختلف نیز با سرعت مناسب و رضایت بخشی انجام شوند. جالب است بدانید که این مدل حتی گواهی مقاومت نظامی نیز دارد و به بیان ساده یعنی در برابر ضربه تا حد خوبی مقاوم است.

برنده این بخش را مک بوک پروهای اپل می‌دانیم و این محصولات می‌توانند عملکردی پایدار و بسیار خوب را به شما ارائه دهند و این محصولات به خوبی از پس پردازش‌های سنگین برمی‌آيند.

لپ تاپ برای کاربری روزانه

از آنجایی که لپ تاپ‌های اپل گستردگی و تنوع زیادی ندارند شما برای خرید لپ تاپ برای کاربری روزمره باید به سراغ مک بوک پرو M1 بروید. این محصول حدود 1000 دلار در نسخه پایه‌ای قیمت دارد و اگر نمی‌خواهید در این حد هزینه کنید به طور حتم باید به سراغ محصولات ایسوس بروید.

در واقع اگر بودجه کمتر از 1000 دلار دارید باید برندی به غیر از اپل را انتخاب کنید. ایسوس در دسته بندی‌های مختلف لپ تاپ‌های زیر 1000 دلار دارد که بسته به نوع استفاده می‌توانید یکی را انتخاب کنید.

پس برنده این بخش قطعا ایسوس خواهد بود؛ چرا که به شما اجازه می‌دهید از بین خیل عظیمی از گزینه‌ها و محصولات یکی را انتخاب کنید در صورتی که اپل در حال حاضر لپ تاپی ارزان‌تر از 1000 دلار ندارد و شما برای خرید مک بوک ایر نسخه پایه‌ای باید 999 دلار پرداخت کنید.

مقایسه لپ تاپ‌های اپل و ایسوس در بخش‌های مختلف

در قسمت قبل سعی کردیم مشخص کنیم که برای هر دسته از کاربران و استفاده‌های مختلف کدام برند عملکرد بهتری دارد اما در این بخش می‌خواهیم هر بخش لپ تاپ را به طور مجزا بررسی کرده و تعیین کنیم که کدام برند در این بخش موفق‌تر عمل می‌کند.

کیفیت ساخت

یکی از ارکان اصلی محصولات اپل کیفیت ساخت آن‌ها است و شما هر محصولی که از این برند خریداری کنید قطعا با کیفیت ساخت بسیار خوبی مواجه می‌شوید و مک بوک‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

مک بوک‌ها کیفیت ساخت بسیار خوبی دارند و شما بلافاصله پس از در دست گرفتن این محصولات و کار کردن با آن‌ها متوجه این کیفیت ساخت بالا و ظرافت در طراحی اپل خواهید شد.

از طرف دیگر لپ تاپ‌های ایسوس نیز به خصوص در مدل‌های گران قیمت‌تر کیفیت ساخت بالایی دارند و ایسوس نیز از بهترین متریال‌های موجود استفاده می‌کند ولی در نهایت اگر بخواهیم برنده‌ای برای این بخش در نظر بگیریم باید بگوییم که مک بوک‌های سازنده آمریکایی وضعیت بهتری دارند.

صفحه نمایش

همه مک بوک‌ها از نمایشگر QHD از نوع IPS LCD استفاده می‌کنند. این نمایشگر کیفیت واقعا خوبی دارد و همه محتوا را با دقت رنگ بالا و جزئیات بسیار خوب به نمایش درمی‌آورد و کنتراست و شارپی عالی است.

در مدل‌های مک بوک پرو 2021 نمایشگر‌ها به ProMotion یا همان نرخ نوسازی 120 هرتزی نیز مجهز شده‌اند که این موضوع باعث می‌شود محتوا علاوه بر کیفیت بسیار خوب کاملا روان و به شکلی بسیار جذاب و سریع نمایش داده شده و شما از گشتن در اینترنت نهایت لذت را ببرید.

در طرف مقابل لپ تاپ‌های ایسوس عمدتاً نمایشگرهایی با پنل IPS LCD و رزولوشن FHD دارند اما شما امکان انتخاب کردن نهایت رزولوشن 4K و همچنین پنل اولد را هم دارید. لپ تاپ‌های ایسوس با پنل اولد به طور حتم از نظر عمق رنگ مشکی وضعیت بهتری به نسبت پنل‌های IPS دارند و محتوا را به شکل جذاب‌تری به نمایش درمی‌آورند.

لپ تاپ‌های ایسوس نمایشگرهایی با نرخ نوسازی مختلف دارند و شما می‌توانید لپ تاپی با نرخ نوسازی 120، 144 تا 360 هرتز انتخاب کنید. البته که نرخ نوسازی بیشتر از 120 یا 144 فقط می‌تواند در بازی کردن تأثیر داشته باشد و در استفاده روزمره قطعا نیازی به نرخ نوسازی بیشتر وجود ندارد.

در آخر باید گفت که هر دو برند در بخش نمایشگر بسیار خوب عمل کرده‌اند. اگر لپ تاپی با پنل اولد می‌خواهید که فقط ایسوس بین این دو برند می‌تواند انتخاب شما باشد. در استفاده حرفه‌ای و روزمره شاید نمایشگر لپ تاپ‌های اپل به خصوص نسخه پرو 2021 را بتوانیم بسیار کامل بدانیم ولی در زمینه بازی کردن با اختلاف نمایشگرهای ایسوس وضعیت بهتر و نرخ تأخیر کمتری دارند.

سخت افزار

همان طور که در بالا نیز اشاره کردیم اگر لپ تاپ را برای بازی کردن می‌خواهید و به این دلیل به قدرت سخت افزاری بالایی نیاز دارید بدون هیچ شکی به شراغ ایسوس بروید. اما اگر به قدرت پردازشی زیادی نیاز دارید تراشه‌های اختصاصی M1 عالی عمل می‌کنند.

سیستم عامل

سیستم عامل ویندوز چندین سال است که توسط مایکروسافت ساخته شده و هیچ نیازی نیست که آن را معرفی کنیم. این سیستم عامل در نسخه 11 در حال حاضر در دسترس قرار دارد و البته همچنان بسیاری از کاربران از ویندوز 10 استفاده می‌کنند.

مزیت ویندوز این است که شما به راحتی می‌توانید برنامه‌های مختلف را به صورت کرک شده دانلود و استفاده کنید و نیازی نیست تا مبلغی را بابت آن پرداخت کنید. از طرفی قطعا بازی‌های بسیار بیشتری برای این سیستم عامل وجود دارد.

جزو نکات منفی ویندوز البته باید اشاره کنیم که معمولا ما در بازار ایران از ویندوز‌های کرک شده استفاده می‌کنیم که مشکلات مخصوص به خود را دارد و همچنین بعد از مدتی بسیار کند می‌شود.

مزیت بسیار بزرگ این سیستم عامل این است که اپل چندین سال برای آن بروزرسانی عرضه می‌کند و شما به راحت‌ترین شکل ممکن و دقیقا مانند گوشی‌ها می‌توانید این آپدیت‌ها را دانلود کرده و نصب کنید و هیچ دردسر دیگری وجود ندارد.

اما اگر سیستم عاملی پایدار می‌خواهید که تا چندین سال به راحتی آپدیت‌های جدید را دریافت کند و به خصوص گوشی ایفون دارید پیشنهاد می‌کنیم به دلیل قابلیت‌های جذاب بین ایفون‌ها و مک بوک‌ها به سراغ لپ تاپ‌های اپل بروید.

باتری

در زمینه شارژ دهی باتری شاید بهتر باشد به جای دو برند دو لپ تاپ را با هم مقایسه کنیم؛ چرا که دشوار است به طور کلی دو برند را از نظر عمر باتری در نظر بگیریم، اما در نهایت برنده بخش باتری اپل خواهد بود.

مک بوک‌ها به لطف برخورداری از تراشه‌های کم مصرف و پایدار اپل می‌تواند بین 18 تا 24 ساعت دوام بیاورند که عملکرد بسیار عالی است. برخی از لپ تاپ‌های ایسوس نیز شارژ دهی 24 ساعته دارند اما به طور کلی لپ تاپ‌های اپل در حال حاضر در زمینه شارژ دهی وضعیت بسیار بهتری دارند.

پس اگر به هر دلیلی برای شما مهم است که لپ تاپ شارژ دهی زیادی داشته باشد و زیاد سفر می‌کنید مک بوک‌ها انتخاب مناسب‌تری به نسبت لپ تاپ‌های ایسوس یا برندهای دیگر هستند.

جمع بندی

در این مطلب مقایسه جامعی بین دو برند انجام دادیم و قطعا با مطالعه این متن می‌توانید تصمیم بگیرید که کدام برند برای شما مناسب‌تر است و ارزش خرید بیشتری دارد. بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که لپ تاپ‌های دو برند بسیار خوب و باکیفیت هستند و به احتمال بسیار زیادی شما از خرید هیچ کدام پشیمان نخواهید شد.

سوالات متداول

برای بازی کردن لپ تاپ‌های ایسوس مناسب‌تر هستند یا لپ تاپ‌های اپل؟ در دسته بندی لپ تاپ‌های مخصوص بازی ایسوس را برنده می‌دانیم؛ چرا که لپ تاپ‌ های مخصوص بازی این شرکت در قیمت‌های مختلف و دو دسته ROG و TUF تولید می‌شوند و می‌توانند بازی‌ها را به بهترین شکل ممکن اجرا کنند. لپ تاپ‌های گیمینگ ایسوس با برچسب قیمتی مشابه مک بوک پرو 2021 مشخصات عالی را برای اجرای بازی‌ها ارائه می‌دهند و می‌تواند در نهایت کیفیت ممکن بازی‌های جدید را اجرا کنند. اگر لپ تاپی گیمینگ با قیمت مناسب از ایسوس می‌خواهید Zephyrus M15 می‌تواند انتخاب جذابی باشد و اگر می‌خواهید هزینه بیشتری پرداخت کنید به سراغ Zephyrus S15 بروید.

برای برنامه نویسی یا ویرایش ویدئو کدام برند شرایط بهتری دارد؟ اگر لپ تاپی برای برنامه نویسی و ویرایش ویدئو می‌خواهید و لپ تاپ مورد نظر قرار است که پردازش‌های مختلف را با سرعت بالایی انجام داده و بتواند از پس کارهای سنگین بربیاید، انتخاب بهتر لپ تاپ‌های اپل هستند. در واقع مک بوک پروهای اپل با توجه به تراشه‌های قدرتمند M1 می‌توانند به خوبی از پس پردازش‌های مختلف بربیایند. مک بوک‌ها کیفیت نمایشگر بسیار خوب و دقت رنگ بالایی هم دارند که به شما کمک می‌کند در صورت ویرایش تصویر یا ویدئو بتوانید در دقیق‌ترین حالت ممکن ادیت خود را انجام دهید.

لپ تاپ‌های ایسوس کیفیت ساخت بهتری دارند یا لپ تاپ‌های اپل؟ مک بوک‌ها کیفیت ساخت بسیار خواپل اولین مک‌بوک خود را در سال 2006 را با هدف آموزش و فروش معرفی و از سال 2012 نیز سری‌های مک‌بوک ایر و مک‌بوک پرو را در دو سایز به بازار عرضه کرد. مک‌بوک‌ها به سخت‌افزار اختصاصی کمپانی اپل مجهز بوده و یک دستگاه یکپارچه و انحصاری هستند. از سال 2008 به این سو، این برند به پر فروش‌ترین برند لپ‌تاپ در ایالات متحده تبدیل شد.

ایسوس اما سابقه طولانی‌تر در تولید لپ‌تاپ داشته و از محبوبیت جهانی برخوردار است. این برند با ارائه سه رده لپ‌تاپ‌های اقتصادی، میان‌رده و پرچم‌دار در سه بازه قیمتی، توانسته طیف گسترده‌ای از کاربران را به خرید لپ‌تاپ‌های خود ترغیب کند.

اپل یکی از رقبای جدی کمپانی ایسوس است و ما قصد داریم در این مقایسه لپ تاپ اپل با ایسوس دریابیم کدام‌یک از این دو کمپانی توانسته است دستگاهی با قابلیت، کیفیت و کارایی بالاتری تولید کرده که از سویی دیگر، با توجه به قیمتی که عرضه می‌شود، تا چه میزان ارزش خرید دارد. با کالاتیک تا انتهای مطلب همراه باشید.

مقایسه بهترین لپ تاپ اپل با ایسوس

اپل مک‌بوک اقتصادی تولید نمی‌کند و مک‌بوک ایر و مک‌بوک پرو این کمپانی، هر دو از لپ‌تاپ‌های رده بالا بوده که از سخت‌افزاری قدرتمند بهره برده‌اند. بنابراین اگر بخواهیم لپ‌تاپ ایسوس را با لپ‌تاپ اپل مقایسه کنیم باید بهترین لپ‌تاپ‌های این دو کمپانی را از نظر طراحی، نمایشگر و سخت‌افزار مورد بررسی و مقایسه جز به جز قرار داده تا در نهایت دریابیم کدام‌یک از این دو برند ارزش خرید بالاتری دارد و یا هر کدام مناسب کدام گروه از کاربران است.

طراحی Zenbook Pro Duo ایسوس بهتر است یا مک بوک ایر 2022

طراحی Zenbook Pro Duo ایسوس یکی از خلاقانه‌ترین و قابل بحث‌ترین بخش این لپ‌تاپ پرچم‌دار است. ابعاد جمع‌وجور با ضخامت 17 میلی‌متر، وزن کم 1.6 کیلوگرمی و طراحی دو نمایشگر در یک اولترابوک، آن را به جذاب‌ترین لپ‌تاپ پرچمدار بازار تبدیل کرده است.

اپل نیز  خود را با طراحی جدید شیب‌دار، جایگزین طراحی با قطر یک‌دست در مدل‌های قبلی کرده است. این مک‌بوک از ضخامت 11 میلی‌متر و وزن 1.4 کیلوگرم به مراتب از Zenbook Pro Duo ایسوس سبک‌تر و نازک‌تر بوده که علاوه بر حمل آسان، فضای کمی از میز را اشغال می‌کند.

از دیگر تفاوت‌های طراحی لپ‌تاپ‌های این دو برند می‌توان به جنس بدنه آن اشاره کرد. ایسوس برای Zenbook Pro Duo خود از آلومینیوم برای بدنه و پلاستیک برای شاسی و صفحه کلید استفاده کرده است تا بتواند وزن این اولترابوک خود را کاهش دهد. این در حالی است که اپل مک‌بوک ایر 2022 خود را با تکیه بر وزن کم، به طور یکپارچه از فلز آلومینیوم ساخته است که به مراتب مستحکم‌تر بوده و در برابر خط و خش از مقاومت بیشتری برخوردار است.

نکته جالب و خلاقانه طراحی Zenbook Pro Duo نمایشگر دوم آن است. هنگامی که لپ‌تاپ را باز می‌کنید متوجه می‌شوید که صفحه نمایش دوم به واسطه لولاهایی که برای آن در نظر گرفته شده کمی بالا می‌آید تا زاویه دید بهتری برای کاربر خلق کند. اپل اما برای مک‌بوک ایر 2022 خود فقط از یک نمایشگر 14 اینچی استفاده کرده که می‌توانید زاویه قرار گیری آن را به راحتی تغییر دهید.

متاسفانه طراحی صفحه‌کلید لپ‌تاپ ایسوس Zenbook Pro Duo اصلا مناسب نیست. قرارگیری نمایشگر دوم در بالای صفحه‌کلید سبب شده تا کلیدها تا هیچ محلی برای قرار گیری دست‌ها در نظر گرفته نشده و زمانی که لپ‌تاپ‌روی میز قرار نداشته باشد، کار با آن دشوار خواهد بود. اما فاصله و گپ هر کلید کاملا استاندارد بوده و چنانچه لپ‌تاپ روی میز قرار داشته باشد می‌توانید به سرعت تایپ کنید.

اپل اما کیبورد استاندارد و راحتی را برای لپ‌تاپ خود در نظر گرفته است. مک‌بوک ایر 2022 به یک کیبورد جزیره‌ای استاندارد مجهز بوده که طراحی ارگونومیک آن سبب شده تا در تایپ طولانی مدت به هیچ عنوان احساس خستگی نکنید. ترک پد این دستگاه نیز از ابعاد مناسبی برخوردار است و عملیات چندلمس را به سرعت و دقت انجام می‌دهد.

از دیگر بخش‌هایی که در بخش مقایسه طراحی این دو لپ‌تاپ باید به آن توجه داشت، تعداد پورت‌ها هستند. اپل مک‌بوک‌های خود را با پورت‌های محدودی عرضه می‌کند که شامل حال مک‌بوک ایر 2022 نیز می‌شود. باریک بودن ایسوس Zenbook Pro Duo نیز سبب شده تا ایسوس برخلاف سایر لپ‌تاپ‌های خود، آن را با تعداد پورت‌های محدودی عرضه کند.

نمایشگر Zenbook Pro Duo ایسوس بهتر است یا مک بوک ایر 2022

همانطور که در بخش طراحی به آن اشاره کردیم، ایسوس لپ‌تاپ Zenbook Pro Duo را به دو نمایشگر لمسی مجهز کرده است. نمایشگر اصلی 14 اینچی بوده که وضوح تصویر 1920 پیکسل در 1080 پیکسل را پیش روی مخاطب قرار می‌دهد. این نمایشگر طیف رنگی و روشنایی مناسبی داشته و حاشیه‌های آن نیز بسیار کم است. متاسفانه نمایشگر دوم خیلی جذاب نیست و کیفیت خیلی بالایی ندارد.

مک بوک ایر 2022 اپل تنها یک نمایشگر 13.6 اینچی داشته که از وضوح تصویر 1664 پیکسل در 2560 پیکسل بهره برده است. همان‌طور که مشاهده می‌کنید، وضوح تصویر نمایشگر مک بوک ایر 2022 بالاتر از ایسوس زنبوک دئو 14 اینچی است. این نمایشگر نیز مانند نمایشگر ایسوس از وضوح و روشنایی برخوردار بوده و زوایای دید مناسبی دارد.

مک‌بوک ایر M2 نمایشگر بسیار با کیفیت و روشن دارد که از 100 درصد فضای رنگی DCI-P3 پشتیبانی کرده و این لپ‌تاپ را به یک گزینه ایده‌آل برای ادیت عکس تبدیل می‌کند. از آن مهم‌تر حداکثر شدت روشنایی 500 نیتی نمایشگر ال‌سی‌دی مک‌بوک ایر است که به شما اجازه می‌دهد به سادگی با آن در فضای باز کار کنید.

زنبوک دئو 14 نیز از از 114.7 درصد رنگ‌های sRGB پشتیبانی می‌کند که در نتیجه تصاویری با رنگ کاملا طبیعی به نمایش می‌گذارد. در مجموع می‌توان گفت از نمایشگر هر دو لپ‌تاپ از وضوح و کیفیت بالایی برخوردار بوده و تفاوت بسیار ناچیز است. اما نمایشگر دوم Zenbook Pro Duo چندان تعریفی ندارد.

سخت افزار Zenbook Pro Duo ایسوس بهتر است یا مک بوک ایر 2022

نکته مهمی که در بخش مقایسه بهترین لپ‌تاپ ایسوس با اپل باید به آن توجه داشته باشیم، سخت‌افزاری است که هریک از این لپ‌تاپ‌ها به آن مجهز شده است. در ادامه به بررسی دقیق سخت‌افزار به کار رفته و عملکرد آن خواهیم پرداخت تا دریابیم کدام‌یک از این دو لپ‌تاپ عملکرد بهتری دارد. برای نیل به این هدف پردازنده اصلی، پردازنده گرافیکی، حافظه رم، فضای ذخیره سازی و مدت زمان شارژدهی باتری زنبوک پرو دئو و مک بوک ایر 2022 را بررسی و مقایسه خواهیم کرد.

ایسوس و اپل سعی کرده‌اند لپ‌تاپی با طراحی خلاقانه و کیفیت ساخت بالا به همراه سخت‌افزار قدرتمند تولید و عرضه کنند که تا کنون بسیار موفق عمل کرده‌اند. اگرچه در برخی از بخش‌‌ها یکی از دیگری پیشی گرفته اما این اختلاف آنقدر زیاد نبوده که در حین انجام کار یا اجرای بازی، متوجه آن شوید.

لپ تاپ ایسوس بهتر است یا مک بوک اپل

اپل و ایسوس رقبای جدی و سرسخت یکدیگر در زمینه تولید لپ‌تاپ هستند. علی‌رغم اینکه مک‌بوک‌های اپل نسبت به  تازه به دنیای کامپیوتر و لپ‌تاپ وارد شده‌اند؛ اما توانسته‌اند جایگاه خوبی در بین کاربران کسب کرده و به پرفروش‌ترین برند در ایالات متحده تبدیل شود.

سخت‌افزار اپل کاملا اختصاصی بوده که این یکپارچگی و اختصاصی بودن سخت‌افزار منجر به عملکرد بسیار عالی مک‌بوک‌های اپل شده است. ایسوس نیز با توجه به این موضوع که مدل لپ‌تاپی که عرضه کرده است در گروه اقتصادی قرار می‌گیرد یا میان‌رده و یا پرچم‌دار، از سخت‌افزار مناسبی در بازه قیمتی تولید شده استفاده کرده است. در ادامه به مقایسه لپ‌تاپ‌های این دو برند خواهیم پرداخت.

مقایسه طراحی لپ تاپ ایسوی با مک بوک اپل

ایسوس سعی داشته تا لپ‌تاپ‌های پرچم‌دار خود را با طراحی خلاقانه و کیفیت ساخت بالا عرضه کند که موفق نیز بوده است. این برند حتی لپ‌تاپ‌های اقتصادی خود را نیز با متریال پلاستیک مقاوم دربرابر ضربه و خط و خش عرضه کرده که ظاهری شبیه به فلز دارد. اگرچه اپل از طراحی کلاسیک برای مک‌بوک‌های خود استفاده کرده اما وزن بسیار کم و نازکی این دستگاه‌ها همواره مورد توجه کاربران بوده و ایسوس هرگز نتوانسته در این زمینه با اپل رقابت کند.

طراحی کیبوردهای هر درو برند بسیار راحت و استاندارد است. هر دو برند از کیبورد جزیره‌ای با فاصله و گفپ مناسب بهره برده‌اند. ایسوس حتی این کیبوردهای حرفه‌ای را برای لپ‌تاپ‌های اقتصادی خود نیز در نظر گرفته که یکی از نکات مثبت آن‌ها محسوب می‌شود.

تعداد پروت‌ها و درگاه‌های اتصال در لپ‌تاپ‌های اقتصادی و میان‌رده ایسوس زیاد بوده و این درگاه‌ها در مدل‌های پرچم‌دار این کمپانی به حداقل می‌رسد. در حالی که اپل تمامی ملک بوک‌های خود را با تعداد پورت‌های محدود عرضه می‌کند. در مجموع می‌توان گفت هر دو برند لپ‌تاپ‌هایی با ظاهری جذاب و مستحکم تولید می‌کنند که ارزش خرید بالایی دارد.

مقایسه نمایشگر لپ تاپ ایسوس با مک بوک اپل

نمایشگر لپ‌تاپ‌های ایسوس با توجه به این موضوع که لپ‌تاپ اقتصادی باشد یا میان‌رده و یا پرچم‌دار، کیفیت متفاوتی دارند. در لپ‌تاپ‌های اقتصادی این برند معمولا از پنل TN استفاده شده که زاویه دید مناسبی ندارد اما نمایشگر لپ‌تاپ‌های میان‌رده و پرچم‌دار آن از کیفیت پخش بسیار بالایی برخوردار هستند.

از سویی دیگر اپل برای تمامی مک‌بوک‌های خود از نمایشگری با کیفیت بالا استفاده کرده و دلیل آن این است که اپل لپ‌تاپ اقتصادی یا پرچمدار در میان تولیدات خود نداشته و صرفا لپ‌تاپ‌های رده‌بالا تولید می‌کند. نمایشگر این مک‌بوک‌ها از دامنه رنگی گسترده و وضوح و روشنایی بسیار بالایی برخوردار بوده که معمولا لپ‌تاپ‌های پرچم‌دار ایسوس را نیز شکست می‌دهد.

مقایسه سخت افزار لپ تاپ ایسوس با مک بوک اپل

ایسوس از سخت‌افزار بسیار خوبی برای تمامی لپ‌تاپ‌های اقتصادی، میان‌رده و پرچم‌دار خود استفاده کرده است. با این حال گروه پرچم‌دار این برند، با توجه به مجهز شدن به قوی‌ترین سخت‌افزار روز دنیا، قادراست سنگین‌ترین برنامه‌های گرافیکی و عملیات محاسباتی را بدون مشکل انجام دهد.

ایسوس برای لپ‌تاپ‌های اقتصادی خود از حداقل رم 4 گیگاباتی و برای لپ‌تاپ‌های پرچمدار خود از حداکثر رم‌های 32 گیگابایتی استفاده می‌کند. نکته قابل توجه این است که لپ‌تاپ‌های اقتصادی این کمپانی قابل ارتقا بوده و می‌توانید رم و SSD را ارتقا دهید. فضای ذخیره سازی نیز به همین ترتیب از 256 گیگابایت تا 1 ترابایت با توجه به این موضوع که لپ‌تاپ اقتصادی است یا میان‌رده و یا پرچم‌دار، متغیر است.

اپل معمولا از حافظه رم خیلی بالایی برای مک‌بوک‌های خود استفاده نمی‌کند. در مدل‌های پرو مکازیمم رم 16 گیگابایتی و در مدل‌های ایر نیز از رم 8 گیگابایتی بهره برده است. فضای ذخیره سازی نیز در مدل‌های ایر 512 گیگابایت و در مدل‌های پرو 1 ترابایت است.

تفاوت مک بوک با ویندوز | تفاوت مک بوک ها

مقایسه قیمت لپ تاپ ایسوس با مک بوک اپل

ایسوس با تفکیک لپ‌تاپ‌های خود به سه دسته اقتصادی، میان‌رده و پرچمدار، دستگاه‌های خود را در سه بازه قیمتی متفاوت ارزان قیمت، متوسط و گران به فروش برساند که کاربران با توجه به نیاز و بودجه خود می‌توانند یکی از مدل‌های این برند را انتخاب کرده و نسبت به خرید اقدام کنند. لپ‌تاپ‌های اقتصادی از سخت‌افزار سطح پایه و لپ‌تاپ‌های میان‌رده و پرچم‌دار نیز از سخت‌افزار بالارده برخوردار هستند که عملکرد متفاوتی دارند.

اپل با توجه به این موضوع که لپ‌تاپ اقتصادی تولید نمیکند و تمامی ، رده‌بالا هستند، از قیمت بالایی نیز برخوردارند. چرا که این مک‌بوک‌ها علاوه بر اینکه از متریال ساخت ممتازی بهره‌مند هستند، به سخت‌افزار پرچم‌دار با عملکرد بالایی مجهز بوده که در نتیجه قیمت نهایدر همین راستا، بسته به اینکه چه پلتفرمی باب میل شماست، می‌توانید گزینه‌های متعددی برای انتخاب داشته باشید. لپ تاپ‌های اپل معمولا گران‌تر هستند و همراه با قدرت و سرعت بیشتری در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرند. این لپ تاپ‌ها مانند همه محصولات اکونومی اپل، طراحی منحصربه‌فردی هم دارند.

ما در ادامه قصد داریم که به مقایسه لپ تاپ ایسوس با اپل بپردازیم و ببینیم که از نظر سرعت، قدرت و دیگر المان‌ها، چه شرایطی برای هر کدام برقرار شده است. این مقایسه به ما کمک می‌کند که از برند مناسبی برای خرید بهره برده و به سراغ محصولات آن‌ها بروید.

بیشتر بخوانید:

انتخاب بسته به سلیقه و نیاز هر کس دارد و قصد ما از این مقایسه، برتر دانستن یکی بر دیگری نیست. در ابتدا به سراغ هر برند رفته و تاریخچه و سری‌های مختلف لپ تاپ‌های آن‌ها را بررسی می‌کنیم. در نهایت هم حالت مقایسه‌ای را برقرار کرده و دو برند اپل و ایسوس را در کنار هم قرار داده و آن‌ها را مقایسه می‌کنیم.

تاریخچه لپ تاپ اپل

مک به مجموعه کامپیوترهای اپل گفته می‌شود و می‌توانیم آن را قدیمی‌ترین محصول این شرکت در نظر بگیریم. نام مک از مکینتاش اورجینال گرفته شده است که در سال ۱۹۸۴ معرفی شد و به‌عنوان اولین رایانه شخصی برای توده کاربران عادی به حساب می‌آمد که از رابط کاربری گرافیکی استفاده می‌کند.

اولین مکینتاش روز سه شنبه ۴ بهمن ۱۳۶۲ (۲۴ ژانویه ۱۹۸۴) با قیمت ۲۹۴۵ دلار وارد فروشگاه‌ها شد. در این سال‌ها، اپل مدل‌های مختلف مک را معرفی کرده است. از کامپیوترهای رومیزی گرفته تا لپ تاپ‌ها و ریگ‌های حرفه‌ای در این دسته قرار دارند.

خط تولید فعلی شامل مک بوک ایر، مک بوک پرو، مک مینی، آی مک و مک پرو هستند. با این حال، دیگر مدل‌هایی مانند مک بوک، ای مک و آی مک پرو تولید نمی‌شوند. مک‌های مدرن از سال ۱۹۹۸ و یک سال پس از بازگشت استیو جابز به اپل آغاز شده است.

بیشتر بخوانید:

اپل در آن زمان ده‌ها کامپیوتر مکینتاش در بازار داشت، اما استیو تصمیم گرفت در کل این مجموعه تجدید نظر کند. در سال ۱۹۹۸، اپل آی مک G3 را معرفی کرد که فلاپی دیسک و پورت‌های سریال را حذف و پورت‌های USB را به‌عنوان جایگزین ارائه می‌کرد. همین مسئله سبب شد که انقلاب بزرگی در شرکت ایجاد شده و اپل قدم در راه بزرگی گذارد. در ادامه مقایسه لپ تاپ ایسوس یا اپل بیشتر به این مسئله می‌پردازیم.

برخلاف مکینتاش، اولین آی مک یک موفقیت بزرگ برای اپل بود. چرا که نه‌تنها به‌دلیل فناوری، بلکه طراحی منحصربه‌فرد آن با پلاستیک شفاف رنگارنگ هم مورد توجه قرار گرفت. اپل به سرعت خط تولید مک را با مدل‌های دیگر که شامل آی بوک و پاور بوک می‌شدند، گسترش داد.

آن زمان پاور مک هم به بازار عرضه می‌شود که اکنون به مک پرو تغییر نام داده است. مک بوک و مک بوک پرو هم جایگزینی برای آی بوک و پاور بوک شده‌اند. بنابراین، استیو جابز دلیل اصلی انتخاب یک مسیر درست توسط اپل بوده است و تا کنون هم می‌دانیم که این شرکت در رقابت با برندهای دیگر، وضعیت بسیار خوبی در بازار لپ تاپ‌ها دارد.

بیشتر بخوانید:

سیستم‌عامل مکینتاش

بیشتر بخوانید:

. هم‌اکنون سیستم یکپارچه‌سازی بهتری با کاربران ایرپاد هم فراهم شده است و می‌توانید از چنین امکاناتی برای زمینه‌های مختلف شغلی خود مانند دانشگاه، محل کار و حتی کارهای خانگی استفاده کنید.

مقایسه لپ تاپ ایسوس یا اپل

تحولات معماری

مک در تاریخ خود سه بار معماری‌اش را تغییر داده است. اولین کامپیوترهای اپل روی پردازنده‌های موتورولا کار می‌کردند. اما این شرکت تصمیم گرفت که در سال ۱۹۹۴ به پلتفرم جدید PowerPC مهاجرت کند. این پلتفرم آن زمان مزایایی به‌همراه داشت، اما باز هم پردازنده‌های PowerPC آن‌چیزی را که اپل انتظار داشت، ارائه نمی‌کردند. در سال ۲۰۰۵ بود که اپل انتقال از سیستم PowerPC به اینتل را تایید کرد.

بیشتر بخوانید:

بیشتر بخوانید:

این ترکیب به اپل کمک کرد که فاصله زیادی بین لپ تاپ‌های خود و لپ تاپ‌های ویندوزی ایجاد کند و می‌بینیم که حتی تراشه‌های پایه M1 هم به‌راحتی می‌توانند برترین تراشه‌های لپ تاپ‌های ویندوزی را شکست دهند. در مقایسه لپ تاپ ایسوس یا اپل این مورد اهمیت زیادی دارد و برای دریافت قدرت و کارایی بیشتر، یقینا لپ تاپ‌های اپل گزینه‌های مناسبی خواهند بود.

ترکیب فعلی مک

اپل هم‌اکنون دستگاه‌های مک بوک، مک مینی، آی مک و مک پرو را دارد و برخی از مک‌ها نیز قبلا با تراشه سیلیکون اپل به‌روزرسانی شده‌اند و هنوز هم برخی از موارد روی پلتفرم اینتل حاضر هستند.

در هنگام مقایسه یا اپل می‌توانیم به انواع لپ تاپ‌های مک اپل پرداخته و ببینیم که کدام یک از سری‌ها برای چه افرادی مناسب هستند و با چه امکاناتی روانه بازار شده‌اند. این تحلیل و بررسی و آشنایی بیشتر با مک‌ها، در نهایت چشمان ما را باز کرده و امکان مقایسه تخصصی‌تر را برای‌مان فراهم می‌کند. در ادامه به همین سری‌ لپ تاپ‌های اپل خواهیم پرداخت.

مک بوک ایر

مک بوک ایر مقرون به صرفه‌ترین لپ تاپ اپل است و به‌دلیل طراحی سبک و جمع و جور خود محبوب شده است. این دستگاه از تراشه اپل سیلیکون M1 پشتیبانی می‌کند و همراه با ۸ یا ۱۶ گیگابایت رم ارائه می‌شود. از مشخصات جالب این لپ تاپ می‌توانیم به صفحه نمایش ۱۳ اینچی رتینا و Touch ID اشاره کنیم.

بیشتر بخوانید:

برخلاف مک بوک پرو، مک بوک ایر از مجیک کیبورد با کلیدهای عملکردی و بدون نوار لمسی ارائه شده است و تنها از دو پورت USB-C سازگار با تاندربولت ۳ استفاده می‌کند که در آن هم یک جک هدفون وجود داشته و علاقه‌مندان از وجود آن لذت خواهند برد. قیمت این لپ تاپ از ۹۹۹ دلار شروع شده و در رنگ‌های نقره‌ای، خاکستری فضایی و طلایی ارائه شده است.

اپل آخرین نسل مک بوک ایر را در نوامبر ۲۰۲۰ معرفی کرد و هیچ شایعه‌ای هم مبنی بر ارتقای قابل توجه آن در سال جاری وجود ندارد.

لازم به ذکر است که این لپ تاپ به‌دلیل راندمان بالای تراشه M1 هیچ سیستم خنک کننده‌ای (فن) ندارد و به‌همین شکل عملکرد عالی خودش را ارائه می‌دهد. این قضیه کاملا در جهت عکس مک بوک ایر قبلی با پردازنده اینتل است که همراه با فن خنک کننده روانه بازار شده بود.

بیشتر بخوانید:

مک بوک پرو

در حال حاضر سه نسخه مختلف از مک بوک پرو وجود دارد که عبارتند از مک بوک پرو ۱۳ اینچی، مک بوک پرو ۱۴ اینچی و مک بوک پرو ۱۶ اینچی. مک بوک پرو ۱۳ اینچی با تراشه M1 تنها با ۸ یا ۱۶ گیگابایت حافظه رم در دسترس مشتریان قرار دارد.

این دستگاه از یک نوار لمسی استفاده می‌کند و تنها دو پورت USB-C مجهز به تاندربولت دارد که مثل همیشه در کنار جک هدفون قرار دارد. صفحه نمایش LCD رتینا هم از طیف رنگی گسترده DCI-P3 استفاده می‌کند و حداکثر میزان روشنایی هم تا ۵۰۰ نیت پشتیبانی شده است. این محصول در رنگ‌های نقره‌ای و خاکستری فضایی موجود است و قیمت‌ها هم از ۱۲۹۹ شروع می‌شود.

مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی هم با تراشه جدید M1 Pro ارائه شده‌اند و هر دو مدل از صفحه نمایش مینی LED لبه به لبه استفاده می‌کنند که از پروموشن برای نرخ تازه‌سازی تا ۱۲۰ هرتز هم پشتیبانی می‌کند. نوار لمسی هم با کلیدهای عملکردی کلاسیک در این مدل‌ها جایگزین شده است.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، در بحث لپ تاپ ایسوس یا اپل، وجود محصولاتی مانند مک بوک پرو سبب می‌شود که کاربران علاقه‌ وافری به محصولات قدرتمند اپل داشته باشند. این لپ تاپ‌ها قیمت بالایی در بازار دارند،‌ اما پشتیبانی از آن‌ها برای سال‌های متمادی حفظ شده و می‌توانید برای اکثر زمینه‌های کاری و سرگرمی خود از آن‌ها استفاده کنید.

مک مینی

مک مینی ارزان‌ترین مک موجود در بازار است. چرا که اساسا یک دستگاه بدون نمایشگر داخلی یا سایر لوازم جانبی است. نسل فعلی آن در نوامبر سال گذشته روانه بازار شده سات و تراشه آن M1 بوده و با قیمت پایه ۶۹۹ دلار معرفی شده است.

نسخه M1 را می‌توانید همراه با رم ۸ یا ۱۶ گیگابایتی دریافت کنید، اما اپل همچنان نسخه اینتل را هم در بازار دارد و همراه با رم ۶۴ گیگابایتی پیکربندی شده است. مک مینی مجهز به تراشه M1 تنها در رنگ نقره‌ای روانه بازار شده است. مدل اینتل را هم می‌توانید در رنگ خاکستری فضایی تهیه کنید. ما انتظار داریم که اپل مک مینی را با تراشه اپل سیلیکون جدید و همراه با طراحی جدید، در سال ۲۰۲۲ روانه بازار کند.

مک استودیو

بیشتر بخوانید:

 آی مک

آی مک محبوب‌ترین کامپیوتر رومیزی اپل همراه با ساختار همه کاره است. این دستگاه از صفحه نمایش 4.5K در نسخه ۲۴ اینچی استفاده می‌کند و نسخه ۲۷ اینچی هم دارای صفحه نمایش 5K است. اپل حتی یک آی مک سطح پایه با صفحه نمایش 1080p معمولی را نیز به فروش می‌رساند.

آی مک ۲۴ اینچی اولین محصولی است که از تراشه M1 بهره می‌برد و در کنار مک مینی، مک بوک ایر و مک بوک پرو قرار می‌گیرد. این تراشه به اپل اجازه داد که مدلی کاملا باز طراحی شده با طراحی باریک‌تر را معرفی کند که در هفت رنگ جدید هم روانه بازار شده است.

مشتریان هم می‌توانند آی مک ۲۴ اینچی جدید را با حداکثر ۱۶ گیگابایت حافظه رم و ۲ ترابایت فضای ذخیره‌سازی سفارشی سازی کنند. این شرکت آی مک ۲۴ اینچی را همراه با مجیک موس و مجیک کیبورد همراه با یک کابل لایتنینگ برای شارژ لوازم جانبی روانه بازار کرده است. قیمت این محصول در ایالات متحده از ۱۲۹۹ دلار شروع می‌شود.

اپل تولید آی مک ۲۱.۵ اینچی قدیمی و آی مک 5K با صفحه نمایش ۲۷ اینچی را هم متوقف کرده است. در بحث مقایسه لپ تاپ ایسوس با اپل این محصولات هم دارای اهمیت هستند و اگر از قدرت و سرعت لپ تاپ‌های اپل رضایت کامل دارید، می‌توانید این دستگاه‌های قدرتمند اپل همراه با تراشه‌های جدید را هم مدنظر قرار دهید.

مک پرو

مک پرو کامپیوتری است که برای کاربران حرفه‌ای که به سخت‌افزار بسیار قدرتمند وابسته هستند، ساخته می‌شود. مک پرو در نسخه تاور و رک روانه بازار شده و از طراحی کاملا ماژولار استفاده می‌کند. این بدان معنی است که کاربران می‌توانند حافظه رم، هارد SSD و کارت گرافیک دستگاه را در کنار سایر اجزای داخلی جایگزین کنند.

تمامی مدل‌ها از پردازنده Intel Xeon W استفاده می‌کنند که قدرتمندترین پردازنده‌های ارائه شده توسط اینتل است. مصرف کنندگان می‌توانند مک پرو را با پردازنده ۲۸ هسته‌ای، حافظه رم ۱.۵ ترابایتی و حافظه SSD ۸ ترابایتی در پیکربندی حداکثری دریافت کنند.

حال که با مجموعه لپ تاپ‌ها و کامپیوترهای مختلف شرکت اپل آشنا شدیم، در ادامه می‌توانیم نگاهی ویژه هم به لپ تاپ‌های ایسوس داشته و ببینیم که چند سری در این برند وجود داشته و هر کدام چه امکاناتی را برای کاربران خود فراهم می‌کنند. می‌توانید با مطلب مقایسه لپ تاپ ایسوس با اپل با ما همراه شوید.

وقتی که صحبت از لپ تاپ به میان کشیده می‌شود، می‌دانیم که ایسوس یکی از تولید کنندگان برتر در این زمینه بوده و بهترین سخت‌افزارهای جهان را در لپ تاپ‌های خود قرار می‌دهد. این کمپانی در سایر زمینه‌های تکنولوژی مانند قطعات کامپیوتر، مانیتور و غیره هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

ایسوس سری لپ تاپ‌های فوق‌العاده خوبی در بازار دارد و یکی از بهترین برندهایی است که در صورت علاقه به خرید لپ تاپ دارای سیستم‌عامل ویندوز می‌توانید به سراغش بروید. اینجاست که هنگام مقایسه لپ تاپ ایسوس با اپل اگر به فکر خرید یک لپ تاپ ویندوزی هستید، یقینا ایسوس تنها انتخاب شما خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

ایسوس لپ تاپ های فوق‌العاده خوبی دارد، اما هر کدام در سری‌های متنوعی عرضه شده‌اند که ممکن است که کاربران را گیج کنند. سری‌های متعدد لپ تاپ همراه با موارد استفاده، قیمت، طراحی و سخت‌افزار متنوع وجود دارد که انتخاب لپ تاپ را از این برند می‌تواند دشوار کند. ما برای کمک به شما در این زمینه، قصد داریم که در ادامه راهنمای خرید لپ تاپ ایسوس را بررسی کرده و ببینیم که چه مجموعه‌های ارزشمندی توسط ایسوس در بازار وجود دارد.

سری VivoBook ایسوس

سری VivoBook به‌‌عنوان سری اصلی لپ تاپ‌های این شرکت شناخته می‌شود که هدف آن هم ارائه سرویس‌های خوب به عموم کاربران است و می‌توانید برای استفاده خانگی، اداری و دانشجویی از آن بهره ببرید. این لپ تاپ‌ها بیشتر روی بهره‌وری و استفاده عمومی تمرکز کرده‌اند و بنابراین، هیچ گزینه GPU فانتزی و قدرتمند را در این سری نخواهید دید.

اگرچه، این لپ تاپ‌ها ارزش خرید بالایی دارند و ایسوس همه مدل‌های این سری را با دقت نظر بالا ساخته و روانه بازار می‌کند. سری VivoBook دارای چهار سطح است که VivoBook، VivoBook Flip، VivoBook Pro و VivoBook S نامیده می‌شوند. در ادامه هر کدام از این گزینه‌ها را به‌صورت کامل مورد مقایسه قرار می‌دهیم.

VivoBook پایه

ایسوس VivoBook نسخه پایه این سری است. این لپ تاپ‌ها برای مصارف خانگی طراحی شده‌اند و در حال حاضر هم با نسخه Home ویندوز ۱۰ روانه بازار می‌شوند. برخی از این لپ تاپ‌ها با ویندوز در حالت S عرضه می‌شوند، اما خریدار می‌تواند در تنظیمات آن را به ویندوز ۱۰ معمولی و کامل تبدیل کند.

سری VivoBook از چند ویژگی جالب هم برخوردار است و می‌توانیم به حسگر اثر انگشت برای Windows Hello و صفحه کلید عددی نورانی در ترک پد اشاره کنیم. این لپ تاپ‌ها معمولا قیمت مناسب‌تری نسبت به مابقی سری‌های لپ تاپ ایسوس دارند و در هنگام مقایسه لپ تاپ ایسوس با اپل می‌توانید به این مسئله دقت کنید.

VivoBook S

سری VivoBook S کمی بالاتر از سری VivoBook پایه قرار می‌گیرد. این لپ تاپ‌ها هنوز هم برای کاربردهای خانگی، اداری و دانشجویی هستند، اما با طراحی شیک‌تر و مشخصات نسبتا بهتر روانه بازار می‌شوند. لپ تاپ‌های سری VivoBook S ایسوس با ویندوز ۱۰ نسخه هوم عرضه می‌شوند و شامل اندازه صفحه نمایش ۱۳.۳ اینچی، ۱۴ اینچی و همچنین ۱۵.۶ اینچی هستند. مشخص است که این سری دیگر با صفحه نمایش بزرگ‌تر مانند ۱۷.۳ اینچی سری قبلی روانه بازار نمی‌شود. لپ تاپ ایسوس VivoBook S13 یکی از بهترین گزینه‌های موجود در این سری است که می‌توانید روی خریدش فکر کنید.

بیشتر بخوانید:

در مجموع می‌توان گفت که این VivoBook ها گزینه‌های نسبتا بهتری هستند و با برخی از SKU ها می‌توانند ویژگی‌های اسپرت‌تری مانند پورت‌های USB-C مجهز به تاندربولت ۴ را در اختیار شما گذارند. این لپ تاپ‌ها نسبتا سخت‌افزاری بهتری را فراهم کرده‌اند و همین موارد آن‌ها را تبدیل به یک سری لپ تاپ میان‌رده عالی برای کسانی می‌کند که به دنبال عملکرد بیشتری از لپ تاپ روزمره خودشان هستند.

VivoBook Pro

همه ما می‌دانیم که کلمه «پرو» توسط سازندگان مختلف به وفور مورد استفاده قرار می‌گیرد و ایسوس هم از آن غافل نشده است. ایسوس لپ تاپ‌های حرفه‌ای زیادی در خط تولید خود دارد، اما سری VivoBook Pro تنها یک رده بالاتر از VivoBook پایه قرار می‌گیرد.

VivoBook Pro فقط در یک مدل ۱۵.۶ اینچی روانه بازار می‌شود و علیرغم اینکه ایسوس مدت زمانی زیادی است که این سری را به‌روزرسانی نکرده است، اما همچنان حضور ان را در فهرست سایت مشاهده می‌کنیم. در وب سایت ایسوس، لپ تاپ‌های VivoBook پرو به‌صورت قابل تنظیم با پردازنده‌های Core نسل نهم اینتل و کارت گرافیک تا GTX 1650 انویدیا فهرست بندی شده‌اند.

این لپ تاپ‌ها حتی با ویندوز ۱۰ نسخه هوم (نه پرو) ارائه می‌شوند و تنها بخش نسبتا حرفه‌ای این لپ تاپ، این است که گزینه‌هایی برای نمایشگرهای با وضوح 4K و نرخ تازه‌سازی تا ۱۲۰ هرتز فراهم شده است. این لپ تاپ‌ها دیگر برای فروش در دسترس نیستند و حتی اگر یکی را پیدا کنید، خرید آن را توصیه نمی‌کنیم.

چرا که مشخصا قدیمی هستند و هم‌اکنون سخت‌افزارهای بهتری از همین برند ایسوس وجود دارد که می‌توانید به سراغش بروید. هنگام انتخاب لپ تاپ از بین لپ تاپ ایسوس یا اپل می‌توانید محصولات و سری‌های جدید هر دو کمپانی را تست کنید.

VivoBook فلیپ

ایسوس چندین مدل لپ تاپ در بازار دارد که همراه با لولای ۳۶۰ درجه ارائه می‌شوند و بدین ترتیب، کاربران می‌توانند به‌عنوان یک تبلت هم از آن‌ها استفاده کنند. این لپ تاپ‌های قابل تبدیل در قالب سری VivoBook فلیپ روانه بازار می‌شوند و دقیقا همان چیزی است که طرفداران سبک لپ تاپ‌های ۲ در ۱ می‌توانند دوست داشته باشند.

اگر به دنبال یک لپ تاپ VivoBook همه کاره هستید که می‌توانید آن را در تبلت قرار دهید، این مجموعه برای شما مناسب خواهد بود. ایسوس دو اندازه صفحه نمایش را VivoBook پرو ارائه می‌کند. اکثر گزینه‌ها با صفحه نمایش ۱۴ اینچی عرضه می‌شوند،‌ اما ایسوس یک نسخه دیگر با صفحه نمایش تقریبا منسوخ شده ۱۱.۶ اینچی هم دارد.

طراحی نازک و سبک این محصولات به‌خوبی در اولین تجربه قابل رویت است و همین موارد با ضریب برگشتی هم مطابقت دارند و آن را به لپ تاپ فوق‌العاده قابل حمل میان‌رده تبدیل می‌کند. هنگام انتخاب بین لپ تاپ ایسوس یا اپل می‌توانید به این سری هم توجه ویژه‌ای نشان دهید.

سری ZenBook ایسوس

ZenBook هم جزو سری‌های اصلی لپ تاپ ایسوس است و محصولات رده بالا، نازک و سبک در قالب این سری روانه بازار می‌شوند. این سری تعادل خوبی بین قابلیت حمل، حس حرفه‌ای و قدرت را فراهم کرده است و محصولات میان‌رده و بالا رده کمپانی ایسوس در این دسته قرار می‌گیرند. در مجموعه هم این سری پنج سری فرعی دیگر هم دارد که بسته به قیمت و انتخاب خود می‌توانید به سراغ‌شان بروید.

ZenBook پایه

سطح پایه ZenBook دارای لپ تاپ‌های نازک و سبک برای بهره‌وری بیشتر و تماشای محتواهای رسانه‌ای است. لپ تاپ‌های زیادی در این دسته قرار دارند و می‌توانید به ZenBook 13، ZenBook 14 و ZenBook 15 اشاره کنیم که به ترتیب با صفحه نمایش ۱۳.۳، ۱۴ و ۱۵.۶ اینچی روانه بازار شده‌اند. لپ تاپ ZenBook 13 از صفحه نمایش اولد هم استفاده می‌کند که رنگ‌های پویاتر و زنده‌تر ا برای شما فراهم خواهد کرد.

سری ZenBook بین لپ تاپ‌های مقرون به صرفه و بالارده یک تعادل خوب ایجاد کرده است و می‌توانید آن را همراه با ویندوز ۱۰ نسخه Home دریافت کنید. پردازنده این لپ تاپ هم مطابق با آخرین فناوری و به‌روزرسانی سال ۲۰۲۱ در این لپ تاپ‌ها تعبیه می‌شود.

بیشتر بخوانید:

ZenBook S

لپ تاپ سری ZenBook S از جمله محصولات سری ZenBook است که در حال حاضر تنها در یک مدل روانه بازار شده است و آن هم ZenBook S UX393 نام دارد. این سری تفاوت کمی نسبت به سری ZenBook پایه دارد و ایسوس تنها از پردازنده مرکزی Core i7 اینتل در آن استفاده کرده است.

نکته‌ای که این سری را متمایز می‌کند، صفحه نمایش ۱۳.۹ اینچی آن است که با قابلیت لمسی و رزولوشن 3.3K در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. نسبت تصویر این لپ تاپ هم ۳:۲ است و به‌عنوان یک لپ تاپ فوق‌العاده قابل حمل می‌توانید به سراغش بروید. طراحی این لپ تاپ بسیار عالی و درجه یک بوده و قطعا جزو گزینه‌های عالی سری ZenBook محسوب می‌شود.

ZenBook Pro

سری ZenBook پرو در واقع شامل لپ تاپ‌هایی می‌شود که شایسته لقب «پرو» هستند. این مجموعه تنها دو مدل دارد که ZenBook Pro 15 و ZenBook Pro Duo 15 نام دارند. هر دوی این لپ تاپ‌ها از صفحه نمایش اولد استفاده می‌کنند و رزولوشن 4K برای آن‌ها در اندازه ۱۵.۶ اینچی فراهم شده است.

ایسوس باز هم این لپ تاپ‌ها را با ویندوز ۱۰ نسخه هوم عرضه می‌کند و هنوز به سراغ نسخه Pro نرفته است. حتی در این صورت، باز هم با یکی از بهترین لپ تاپ‌های سری ZenBook ایسوس روبرو هستیم و می‌توانید بسته به بودجه خود به سراغ این محصولات بروید.

ZenBook فلیپ

پردازنده گرافیکی ZenBook فلیپ ۱۳ و ۱۴ هم به‌دلیل محدودیت فضا و مشکلات حرارتی، تنها به Iris Xe یکپارچه اینتل محدود شده است. با این حال، لپ تاپ ZenBook لیپ ۱۵ از کارت گرافیک GTX 1650 Ti استفاده می‌کند.

صفحه نمایش اولد هم در سراسر لپ تاپ‌های این سری استفاده شده و شاهد رزولوشن Full HD و 4K در این لپ تاپ‌ها هستند. این لپ تاپ‌ها از قلم فشاری هم استفاده می‌کنند تا بتوانید هنگام تبدیل لپ تاپ به تبلت، به راحتی با صفحه نمایش لمسی کار کرده و طرح‌های اختصاصی خودتان را وارد کنید.

 ZenBook Duo

پردازنده گرافیکی این محصول هم MX250 ساخت انویدیا است. همچنین در این سری لپ تاپ می‌توانید از بین ویندوز ۱۰ نسخه هوم یا پرو انتخاب کنید. ایسوس هنوز نسل یازدهم اینتل را برای Duo ارائه نکرده است و اگر این کار را انجام دهد، می‌توانید یک لپ تاپ سری و قدرتمند را شاهد باشیم.

ایسوس کروم بوک

در مقایسه لپ تاپ ایسوس با اپل همواره می‌توانیم به ایسوس کروم بوک هم توجه ویژه‌ای داشته باشیم. این سری که در سال‌های اخیر به محبوبیت بالایی دست پیدا کرده است، همراه با قیمت پایین‌تر می‌تواند گزینه‌ای عالی برای خرید باشد. ایسوس گزینه‌های بسیار کمی در مجموعه کروم بوک خود دارد و ابعاد زیادی هم برای انتخاب از بین آن‌ها وجود دارد.

از جمله آن‌ها می‌توانیم به تبلت کروم بوک ۱۰.۵ اینچی ایسوس با صفحه کلید جداشدنی اشاره کنیم. همچنین، ابعاد ۱۱.۶ اینچی، ۱۲ اینچی، ۱۴ اینچی و ۱۵.۶ اینچی هم در این سری وجود دارد. کروم بوک ۱۲، ۱۴ و ۱۵ اینچی گزینه‌هایی هم با برند تجاری فلیپ (لپ تاپ‌های قابل تبدیل) دارد که در صورت دلخواه می‌توانید به سراغ‌شان بروید.

پردازنده‌های سلرون، پنتیوم و نسل یازدهم اینتل Core i7 در این لپ تاپ‌ها استفاده می‌شود و در کنار تمام این موارد می‌توانیم به سری Ryzen 5 3000 ای ام دی هم اشاره کنیم که گزینه‌های بسیار جالبی هستند. شما می‌توانید بین لپ تاپ ایسوس یا اپل به شرطی سراغ این محصولات بیایید که نیاز به یک لپ تاپ ۲ در ۱ دارید و کار روی ویندوز ۱۰ هم برای‌تان اهمیت بالایی دارد.

لپ تاپ‌های ایسوس گزینه مناسبی برای گیمینگ هستند و در مقابل، لپ تاپ‌های اپل چندان نمی‌توانند پلتفرم مناسبی برای بازی باشند. بنابراین در مقایسه لپ تاپ ایسوس با اپل این برند ایسوس است که می‌تواند گوی سبقت را برباید.

ایسوس ExpertBook

ایسوس سری ExpertBook را در دسته لپ تاپ‌های تجاری خود به بازار عرضه می‌کند. این گزینه‌ها لپ تاپ‌های شرکتی با تمرکز روی بهره‌وری هستند. همه لپ تاپ‌ها با ویندوز ۱۰ پرو و تراشه‌های نسل یازدهم اینتل Core i7 روانه بازار می‌شوند. این گزینه‌ها دارای قابلیت جالبی به‌نام دوام نظامی هستند که سبب می‌شود لپ تاپ قابلیت حمل بالایی در موقعیت‌های مختلف داشته و نگرانی از بابت ضربه و شوک به لپ تاپ را نداشته باشید.

۲ سری در این دسته قرار دارد که سری P و سری B نامیده شده است. سری B معمولا مشکلات بهتری دارد و همراه با دو عدد هارد ۲ ترابایتی SSD و پورت PCIe در اختیار شما قرار می‌گیرد. سری بی طراحی بهتری هم دارد و خود ایسوس ExpertBook B9 را سبک‌ترین لپ تاپ تجاری جهان نامگذاری کرده است.

سیستم گرافیکی در این لپ تاپ‌ها یکپارچه هستند و ایسوس گزینه‌های بسیار خوبی برای کیبورد عددی و تاچ پد برای این لپ تاپ فراهم کرده است. در مقایسه لپ تاپ ایسوس با لپ تاپ می‌توانید به این نکات توجه کنید که لپ تاپ‌ها چقدر دارای دوام در برابر ضربه و شوک هستند و چقدر می‌توانند ماندگاری ظاهری خودشان را در طول سال‌های متمادی حفظ کنند.

لپ تاپ‌های برند ایسوس

یک سری از لپ تاپ‌های ایسوس خارج از سری‌های مطرح شده قرار می‌گیرند. این‌ها مجموعه‌ای هستند که سخت افزار متفاوتی دارند و همراه با طراحی منحصربه‌فرد روانه بازار شده‌اند. برخی از این سری‌ها هم ممکن است که مدت‌ها غیر فعال باشند. در ادامه به این گزینه‌ها می‌پردازیم.

  • سری BR و W – نوت بوک‌های سبک وزن و کم مصرف همراه با پردازنده‌های پنتیوم اینتل، ساخته شده برای استفاده در کلاس درس.
  • سری E – لپ تاپ‌های ارزان قیمت ایسوس که سبک وزن و کم مصرف هستند، در این سری قرار گرفته و همراه با پردازنده‌های پنتیوم اینتل ارائه می‌شوند.
  • سری L – لپ تاپ‌های سبک وزن و کم مصرف روزمره با پردازنده‌های پنتیوم اینتل
  • سری M – لپ تاپ‌های معمولی روزمره با تراشه‌های AMD و به‌روزرسانی شده به آخرین پردازنده‌های Ryzen 5000
  • NovaGo – لپ تاپ‌های همیشه متصل و مجهز به تراشه اسنپ دراگون کوالکام
  • سری X – لپ تاپ‌های همه منظوره با پردازنده‌های مرکزی Intel Core و Celeron

انتخاب بهترین لپ تاپ ایسوس

مقایسه لپ تاپ ایسوس با اپل در زمینه‌های مختلف

حال که به‌صورت کامل با لپ تاپ‌های اپل و ایسوس آشنا شدید، وقت آن رسیده است که بین این دو برند مقایسه داشته و ببینیم که کدام یک از محصولات برای زمینه‌های کاری و سرگرمی مختلف مناسب خواهند بود. در ادامه این زمینه‌ها را نام برده و بحث خوبی را در مورد لپ تاپ ایسوس یا اپل خواهید داشت. شما می‌توانید از بین لپ تاپ ایسوس یا اپل انتخاب کرده و گزینه‌ای عالی را برای استفاده مداوم برای چندین سال داشته باشید. پس در ادامه با ما همراه شوید.

از لحاظ گیمینگ

ساده‌ترین بخشی که انتخاب ما در آن مشخص است، لپ تاپ‌های گیمینگ است. هیچ کس انتظار ندارد که مک بوک‌های اپل به‌عنوان یک لپ تاپ گیمینگ در بازار عرض اندام کنند و دلایل مشخصی هم برای این منظور وجود دارد. اگر قصد اجرای بازی با مک بوک داشته باشید، یقینا باید به سراغ قدرتمندترین مک بوک پروها بروید که قیمت نجومی دارند و یقینا از نظر هزینه‌ای چندان برای شما مقرون به صرفه نخواهد بود.

به‌همین دلیل ما هیچ وقت لپ تاپ‌های اپل را در دسته‌بندی لپ تاپ‌های گیمینگ قرار نمی‌دهیم. شما با هزینه بسیار کمتری نسبت به مک بوک پرو، می‌توانید یک لپ تاپ گیمینگ بالا رده و عالی از ایسوس خریداری کرده و تا چندین سال بهترین بازی‌ها را اجرا کنید.

مشخص است که بین لپ تاپ ایسوس یا اپل برنده لپ تاپ گیمینگ، برند ایسوس خواهد بود. ایسوس قابلیت‌های طراحی و زیبایی جالبی را مانند صفحه نمایش مجهز به نور پس زمینه در کنار نرخ تازه‌سازی بالا برای صفحه نمایش را فراهم کرده است تا بیشترین لذت را از بازی خود ببرید.

لپ تاپ‌های ایسوس از کارت گرافیک مجزا استفاده می‌کنند که نکته بسیار مهمی برای یک لپ تاپ است. ممکن است که در چند سال آینده، بازی‌ها نیاز به کارت گرافیک قدرتمند تری داشته باشند. به‌همین دلیل است که در چنین مواقعی حتما باید به فکر جایگزین کارت گرافیک لپ تاپ خود باشید.

این امکان در لپ تاپ اپل فراهم نمی‌شود و صرفا با لپ تاپ‌های قدرتمند ایسوس می‌توانید به چنین امکان مهمی دسترسی داشته باشید. ایسوس لپ تاپ‌های سری ROG و TUF را در قیمت‌های مختلف روانه بازار کرده است و هر کدام از آن‌ها بهترین پلتفرم و سخت افزار را برای بازی فرام می‌کنند.

حتما بخوانید:

لپ تاپ‌های ایسوس در ارائه بهترین کیفیت برای بازی هیچ مشکلی ندارند و با تجربه‌تر از هر برند دیگری این امکان را برای شما فراهم می‌کنند. بنابراین، فراموش نکنید که با قیمت بسیار کمتر از مک بوک پرو می‌توانید به سراغ یک لپ تاپ گیمینگ ایسوس بروید.

می‌توانید به مشخصات سخت‌افزاری این لپ تاپ‌ها توجه کرده و سپس با توجه به بودجه خود، یکی از پیکربندی‌های مناسب را برای خود انتخاب کنید. به‌طور مثال، می‌توانید به لپ تاپ‌های زفیروس هم اشاره کنیم که همواره گزینه مناسبی برای خرید هستند و می‌توانید پیکربندی‌های مختلف آن را برای خرید در نظر داشته باشید. این لپ تاپ‌ها در همه شرایط بهترین انتخاب برای خرید هستند.

 عملکرد و کارایی

لپ تاپی می‌تواند در زمینه کارهای سنگین عملکرد خوبی از خود نشان دهد که مشخصا دارای تراشه بهتری باشد. می‌دانیم که در طول سال‌های اخیر، اپل با تغییر پلتفرم از اینتل به اپل سیلیکون اختصاصی خودش، توانست انقلابی را در لپ تاپ‌های خود به وجود بیاورد.

تراشه‌های M1 هم‌اکنون بیشترین میزان قدرت را برای مک بوک‌ها فراهم می‌کنند و همین نکته هم سبب شده است که این لپ تاپ‌ها بهترین گزینه برای انجام کارهای مختلف باشند. شما می‌توانید از لپ تاپ خود برای کارهای شرکتی، کارهای گرافیکی متنوع و حتی کارهای رندرینگ و ادیت ویدیو استفاده کنید. تراشه M1 به‌اندازه‌ای قدرتمند است که در بسیاری از تست بنچمارک‌ها هم از تراشه‌های اینتل بهتر ظاهر شده است.

نکته مهم دیگر، صفحه نمایش است. شما وقتی می‌توانید مدل‌سازی، کارهای گرافیکی و همچنین کارهای ویدیویی مناسبی را انجام دهید که صفحه نمایش توانایی ساپورت آن را داشته باشد. صفحه نمایش باید دقت رنگ بالایی داشته و نرخ تازه‌سازی آن هم در حد استاندارد باشد. تراشه‌های مختلف M1 به‌خصوص نسخه‌های ارتقا یافته آن، می‌توانند چنین امکاناتی را در اختیار شما گذارند.

تراشه جدید اپل برای انجام کارهای سنگین

مک بوک‌هایی که به این تراشه‌ها مجهز هستند، آینده درخشانی دارند و برای چندین سال می‌توانند قدرت بالاتری نسبت به لپ تاپ‌های ایسوس را فراهم کنند. بنابراین در مقایسه لپ تاپ ایسوس با اپل قطعا این مک‌ بوک‌ها هستند که گزینه مناسبی برای کارهای سنگین شما خواهند بود.

بیشتر بخوانید:

البته منظورمان از انتخاب اپل، این است که ایسوس توانایی چنین کاری را ندارد. اگر از پلتفرم ویندوز استفاده می‌کنید، ایسوس هم لپ تاپ‌هایی دارد که برای اکثر کارهای سنگین و شرکتی شما مناسب خواهد بود. باید لپ تاپی را از برند ایسوس انتخاب کنید که قابلیت حمل بالایی داشته باشد.

این قابلیت حمل بالا کمک می‌کند که بتوانید لپ تاپ را به موقعیت‌های مختلف حمل کرده و روی میزهای مختلف از آن استفاده کنید. لپ تاپ‌های سری ExpertBook از جمله این موارد هستند و با وزن پایین و طراحی زیبا، گزینه مناسبی برای انتخاب از طرف شما خواهند بود. لپ تاپ‌های این کسری می‌توانند شارژدهی حداقل یک روزه را فراهم کرده و با استفاده از تراشه‌های نسل جدید اینتل، کارها را با سرعت و قدرت کافی برای شما انجام می‌دهند.

همین روند سبب می‌شوند که شما هم رضایت کافی از لپ تاپ داشته باشید. لپ تاپ‌های ایسوس که در این سری هستند، از نظر دوام هم هیچ مشکلی ندارند و می‌توانند در برابر ضربات هم به‌خوبی از خودشان مقاومت نشان دهند. در نظر داشته باشید که لپ تاپ‌های کاری معمولا بیشتر در معرض شرایط نامناسب و ضربه قرار می‌گیرند و حمل زیاد در شرکت‌ها و سازمان‌ها، این نیاز را برای آن‌ها فراهم کرده است که حتما در طراحی از مقاومت لازم برخوردار باشند.

به هر حال، از بین لپ تاپ ایسوس یا اپل قطعا انتخاب ما مک بوک‌های اپل هستند و می‌توانید برای دریافت عملکرد عالی و پایدار که بتواند از پس پردازش‌های سنگین بر بیاید، از آن‌ها استفاده کنید.

کارهای روزمره

وقتی که صحبت از لپ تاپ‌های روزمره به میان کشیده می‌شود، یقینا بحث قیمت مهم‌تر از هر چیزی مطرح می‌شود. کاربران از لپ تاپ‌های روزمره انتظار دارند که یک سری امکانات ساده برای‌شان فراهم کنند تا بتوانند به چک کردن ایمیل، تماشای فیلم، مرور در وب، پخش آهنگ و کارهایی از این قبیل بپردازند. به‌همین دلیل، مشخصا لپ تاپ‌های اپل که قیمت بسیار بالایی دارند، نمی‌توانند جایی در بین لپ تاپ‌های روزمره داشته باشند.

لپ تاپ‌های ایسوس تنوع بالاتری دارند و با گستردگی زیاد خود، قدرت انتخاب کاربران را نیز بالا می‌روند. لپ تاپ‌های اپل با هزینه زیادشان، اصلا برای یک خرید به صرفه مناسب نیستند و پیشنهاد می‌کنیم که محصولات ایسوس را برای این منظور در نظر داشته باشید.

لپ تاپ‌های ایسوس مشخصا بالای ۱۰۰۰ دلار قیمت دارند، اما تنوع در برند ایسوس بیشتر است و محصولات در رده قیمت‌های متنوع را می‌توانید در سبد خرید خود قرار دهید. در مقایسه لپ تاپ ایسوس با اپل باید به این نکته هم توجه کنید که استفاده از کدام یک از سیستم‌ عامل‌ها برای کاربران ساده‌تر است؟

کاربران روزمره احتمالا از دانش بالای تکنولوژیکی بهره‌مند نیستند و سیستم عامل ویندوز تجربه شیرین‌تری را برای‌شان فراهم می‌کند. نصب برنامه و انجام همه کارها با آن ساده‌تر است و یقینا چنین کاربرانی ترجیح خواهند داد که از لپ تاپ‌های ایسوس برای پیشبرد کارشان استفاده کنند. بنابراین، برنده این بخش مقایسه لپ تاپ ایسوس با اپل یقینا لپ تاپ‌های ایسوس هستند و اگر هم از نظر قیمت مشکلی ندارید، مک بوک ایر اپل هم احتمالا گزینه مناسبی خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

از دیدگاه قطعات

آخرین بخشی که می‌خواهیم به آن بپردازیم، قطعات و قسمت‌های مختلف هر لپ تاپ است. ما از معرفی برندها شروع کرده و بررسی را به زمینه‌های کاری مختلف ربط دادیم. حال نوبت آن رسیده است که به سراغ بخش‌های مختلفی مانند طراحی و صفحه نمایش رفته و ببینیم که هر کدام از برندها چه عملکردی را در این بخش‌ها به ما تحویل می‌دهند.

اگر بخش خاصی را مدنظر دارید، حتما این قسمت از مقاله را دنبال کرده و اطلاعات کافی در این زمینه دریافت کنید. به‌طور مثال، ممکن است عملکرد باتری برای بخشی از کاربران از همه مهم‌تر باشد و دوست دارند لپ تاپی را خریداری کنند که بیرون از منزل و هنگام مسافرت ماندگاری بیشتری داشته باشد. در ادامه با ما همراه شوید تا از بین لپ تاپ ایسوس یا اپل برنده‌های هر بخش را تعیین کنیم.

طراحی و کیفیت ساخت

وقتی که قصد خرید لپ تاپ پیدا می‌کنیم، اولین نکته بارز ماجرا، زیبایی و طراحی محصول است. یک محصول ابتدا باید از نظر ظاهری نظر مثبت مشتری را جلب کند. ظاهر یک لپ تاپ به عوامل زیادی بستگی دارد و از مواد ساخت گرفته تا شیوه طراحی لبه‌های صفحه نمایش، ابعاد و وزن آن هم اهمیت پیدا می‌کنند. اپل از همان ابتدا با طراحی منحصربه‌فرد لپ تاپ‌های خود شناخته می‌شود.

می‌دانیم که مهندسین حاضر در این شرکت، اهمیت ویژه‌ای به طراحی و کیفیت ساخت عالی دستگاه‌های خود می‌دهند. کیفیت ساخت تمام محصولات این شرکت بسیار عالی است و مک بوک‌ها هم در کنار گوشی‌های آیفون از این قاعده مستثنی نیستند. به‌همین دلیل، از بین لپ تاپ ایسوس یا اپل یقینا این برند آمریکایی اپل است که دست بالاتر را دارد.

اپل ظرافت بسیار بالایی را در لپ تاپ‌های خود در نظر گرفته است و تلاش می‌کند که با تعبیه جایگاه مناسبی برای پورت‌ها و همچنین ترک‌پد، این زیبایی را در سال‌های بعد هم حفظ کند. لپ تاپ‌های ایسوس هم به شرط اینکه از مدل‌های گران قیمت خریداری کنید، همین کیفیت را خواهند داشت.

ایسوس معمولا از مواد اولیه عالی در لپ تاپ‌های گیمینگ یا محصولات میان رده خود استفاده می‌کند و می‌توانید به‌عنوان یک گزینه خرید عالی به آن نگاه کنید. در کل می‌توان گفت که در مقایسه لپ تاپ ایسوس با اپل این کمپانی کوپرتینویی است که دست بالاتر را گرفته و می‌تواند نظر مثبت خریداران را جلب کند. البته اگر قیمت این دستگاه‌ها را زیاد می‌پندارید، ایسوس هم برند قابل اعتمادی است و یقینا از زیبایی لپ تاپ‌های این برند رضایت خواهید داشت.

صفحه نمایش

وقتی صحبت از نمایشگر به میان کشیده می‌شود، هر دو برند وضعیت خوبی دارند. تنها نکته‌ای که تفاوت‌ها را رقم می‌زند، جایگاه استفاده لپ تاپ در زندگی شما است. مک بوک پرو هایی که در سال ۲۰۲۱ روانه بازار شدند، از صفحه نمایش مجهز به فناوری ProMotion استفاده می‌کنند و با نرخ تازه‌سازی متغیر ۱۲۰ هرتزی، شرایط بهتری دارند.

این قبیل صفحه نمایش‌ها می‌توانند کیفیتی عالی در کنار اجرای روان در اسکرول‌ها و موارد مشابه دیگر را فراهم کنند. این لپ تاپ‌ها صفحه نمایش جذاب و سریعی دارند . از تماشای فیلم، گشت و گذار در اینترنت و سایر کارهای خود در چنین لپ تاپ‌هایی لذت خواهید برد.

بیشتر بخوانید:

لپ تاپ‌هایی هم که برند ایسوس روانه بازار می‌کند، عمدتا مجهز به نمایشگر هایی هستند که رزولوشن فول اچ دی دارند. پنل IPS LCD در این لپ تاپ‌ها هم وجود دارد، اما با این تفاوت که پنل‌های اولد هم در لپ تاپ‌های بالا رده این کمپانی ارائه شده است. این لپ تاپ‌ها می‌توانند رزولوشن بالای 4K را برای محتواهای مدنظر شما فراهم کنند.

پنل OLED در لپ تاپ‌های ایسوس

وقتی که پای پنل اولد به میان کشیده می‌شود، می‌دانیم که رنگ مشکی بهتر دیده شده و وضعیت بهتری نسبت به پنل‌های IPS دارد. جذابیت محتواها هم بیشتر دیده شده و زندگی و پویایی بیشتری را می‌توانید نظاره کنید. همین موارد سبب شده است که ایسوس در برخی از زمینه‌ها کمی دست بالاتر را داشته و صفحه نمایش بهتری را برای خریداران فراهم کند.

حتی اگر دقت کرده باشید، ما لپ تاپ‌هایی را در ایسوس داریم که در سری Duo قرار گرفته و بالای صفحه کلید هم یک صفحه نمایش اضافی فراهم می‌کنند. لپ تاپ‌هایی که ایسوس روانه بازار می‌کند، با نرخ تازه‌سازی مختلف و متنوع روانه بازار می‌شوند. این لپ تاپ‌ها تنها به ۱۲۰ هرتز محدود نیستند و حتی می‌توانید گزینه‌های ۱۴۴ و ۳۶۰ هرتزی هم داشته باشید.

اگر یک گیمر هستید و قصد خرید لپ تاپ گیمینگ دارید، نرخ تازه‌سازی بالا همواره برای شما یک حسن محسوب می‌شوند و صفحه نمایش‌های بالای ۱۲۰ هرتز را می‌توانید برای گیمینگ حرفه‌ای در نظر بگیرید. این صفحه نمایش برای بازی‌های آنلاین و اکشن مناسب است تا صفحه با کیفیت بالایی تازه‌سازی شده و بتوانید بهترین عملکرد خود را در بازی‌ها نشان دهید.

در غیر این‌صورت، در روزمره هیچ نیازی به نرخ تازه‌سازی بالا نیاز ندارید. در کل می‌توان گفت که در مقایسه لپ تاپ ایسوس با اپل هر دو صفحه نمایش خوبی را ارائه می‌کنند، اما اگر پنل اولد و کیفیت 4K برای‌تان از اهمیت بیشتری برخوردار است، لپ تاپ‌های ایسوس دست بالاتر را دارند. در استفاده روزمره هم و کارهای حرفه‌ای هم مک بوک‌های سال ۲۰۲۱ گزینه‌هایی عالی هستند، اما اگر گیمر هستید، نمایشگرهای ایسوس بدون شکل بهترین انتخاب شما خواهند بود.

سخت افزار

از نظر سخت‌افزاری می‌توانیم هر دو برند ایسوس و اپل را در یک جهت قرار داریم. از طرفی می‌دانیم که لپ تاپ‌های ایسوس بهترین سخت افزار را برای گیمینگ دارند. این قبیل لپ تاپ‌ها به دلیل استفاده از پردازنده گرافیکی قدرتمند و شرایط خوبی که در زمینه حافظه رم و حافظه SSD دارند، گزینه‌ای عالی و شیک برای گیمینگ خواهند بود.

از طرف دیگر تراشه‌های سری M1 اپل هم قدرت عملکردی بالایی داشته و با پردازنده‌های نسل یازدهم اینتل رقابت می‌کنند. تراشه‌های اپل مشخصا در زمینه مصرف انرژی بهینه‌تر هستند و پایداری بسیار بیشتری هم دارند. اما یقینا به‌دلیل اینکه از پردازنده گرافیکی مجزا استفاده نمی‌کنند، نمی‌توانند برای گیمینگ مناسب باشند.

لپ تاپ‌های اپل برای کارهای حرفه‌ای و سنگین مناسب‌تر هستند و سرعت و دقت لازم را برای کاربران خود فراهم می‌کنند. اگر بازی نمی‌کنید و مشکلی از بابت پرداخت مبلغ زیاد برای مک بوک پروهای اپل ندارید، احتمالا لپ تاپ‌های اپل گزینه مناسب‌تری خواهند بود.

سخت‌افزار لپ تاپ‌های ایسوس هم مشخصا عالی هستند و مخصوصا در حوزه گیمینگ، تنها انتخاب شما خواهند بود. در این بابت نمی‌توانیم یک برنده مشخص کنیم. چرا که سخت افزار هر لپ تاپ برای زمینه‌های کاری مختلف عالی هستند و بهتر است که در این بخش از مقایسه لپ تاپ ایسوس با اپل به هر دو برند به یک اندازه اعتبار دهیم.

سیستم‌عامل

به‌دلیل اینکه هر دو برند از پلتفرم کامل متفاوت در لپ تاپ‌های خود استفاده می‌کنند، سیستم‌عامل یک نقش تعیین کننده دارد. کاربران ایرانی مشخصا ارتباط نزدیک‌تری با سیستم‌عامل ویندوز دارند و به‌دلیل اینکه برنامه‌ها و ابزارهای آن ساده‌تر از همیشه در دسترس قرار می‌گیرد، این سیستم عامل را ترجیح می‌دهند.

اخیرا ویندوز ۱۱ هم روانه بازار شده است که هنوز به مرحله استفاده توسط عموم مردم نرسیده است و هنوز هم ویندوز ۱۰ بیشترین کارایی را مخصوصا در حوزه گیمینگ دارد. سیستم عامل ویندوز بهترین پلتفرم برای بازی است و سیستم‌عامل مک او اس نمی‌تواند در این زمینه با ویندوز رقابت کند.

بیشتر بخوانید:

همچنین باید گفت که برنامه‌های مختلف پولی را به‌راحتی می‌توانید به‌صورت کرک شده روی ویندوز نصب کرده و از آن‌ها به رایگان استفاده کنند. پیدا کردن تنوع بیشتری از برنامه‌ها هم برای ویندوز ساده‌تر از مک او اس است و دردسر بسیار کمتری برای استفاده از ویندوز خواهید کشید.

کم هزینه بودن ویندوز سبب شده است که کاربران زیادی به سمت این پلتفرم آمده و قد مک بوک اپل را بزنند. البته باید بدانید که اکثر نسخه‌های ویندوز ارائه شده در کشور کرکی است و ممکن است که بعدها دچار کندی یا مشکل شوند. تهیه ویندوز اورجینال هم در کشور بسیار سخت است و ناچارا از همین ویندوزهای رایگان و کرکی باید استفاده کنید.

سیستم عامل مک او اس چنین شرایطی ندارد. اخیرا امکان دانلود و استفاده رایگان (کرکی) برخی از برنامه‌های این سیستم عامل هم فراهم شده است، اما مشخصا مانند ویندوز گسترده نیست. مزیت عالی این سیستم عامل این نیست که پایداری بیشتری دارد و به‌دلیل پشتیبانی زیاد اپل از سیستم عامل مک او اس خود، شما می‌توانید مدام مانند گوشی نسخه‌های جدید را با آپدیت‌های امنیتی دریافت کرده و هیچ مشکلی از بابت نصب آسان آن‌ها نداشته باشید.

اما اگر این‌طور نیست و قصد دارید که راحت‌تر از یک سیستم عامل استفاده کنید، ایسوس با سیستم عامل ویندوز ۱۰ می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. برای گیمرها هم ویندوز تنها گزینه پایداری است که می‌توانید به سراغش رفته و به سادگی از آن استفاده کنید. در این بخش مقایسه لپ تاپ ایسوس با اپل بسته به سلیقه خودتان، می‌توانید از سیستم عامل ویندوز یا مک او اس استفاده کنید.

ماندگاری باتری

تراشه M1 اپل سبب شده است که باتری هم در مک بوک‌های اپل ایده آل‌ترین شرایط را داشته باشد. مصرف انرژی پایین و پایداری آن سبب می‌شود که دستگاه کمترین میزان مصرف را برای باتری داشته باشد. مقایسه دو برند از نظر باتری چندان آسان نیست و بهتر است که به‌صورت نمونه‌ای نگاهی به این موضوع داشته باشیم.

مک بوک‌ها معمولا از ۱۸ ساعت تا یک روز کامل می‌توانند باتری خودشان را حفظ کنند. این عملکرد عالی است و سبب می‌شود که قابلیت حمل دستگاه‌ها بیشتر به چشم بخورد. لپ تاپ‌های ایسوس هم می‌توانند شارژدهی خوبی داشته باشند، اما در کل این لپ تاپ‌های اپل هستند که همواره در زمینه باتری بهترین عملکرد خودشان را نشان داده‌اند.

اگر باتری لپ تاپ ایسوس یا اپل برای‌تان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و زیاد هم زمان خود را در مسافرت یا محل کار سپری می‌کنید، مک بوک‌ها بهترین انتخاب ما خواهند بود. این دستگاه‌ها شارژ مناسبی هم دارند و در سریع‌ترین زمان ممکن می‌توانید شارژ دستگاه‌های خود را انجام دهید. از نظر کیفیت ساخت هم باتری خوبی می‌بینیم و چندین سال بدون نیاز به تعویض می‌توانید از آن استفاده کنید.

سوالات متداول

هنگام ، بسیاری از کاربران سوالاتی دارند که معمول بوده و می‌تواند انتخاب نهایی را خیلی سریع‌تر برای شان مشخص کند. در ادامه به این سوال‌ها پرداخته و توضیحات تکمیلی را هم در مورد هر کدام از آن‌ها ارائه خواهیم داد. شما نیز می‌توانید با این پاسخ‌ها همراه بوده و در صورتی که سوال‌تان در این لیست نبود، می‌توانید در بخش کامنت‌ها همه نظرات خود را مطرح کرده و از راهنمایی کارشناسان سایت برخوردار شوید. در ادامه با ما همراه شوید.

کدام برند برای خرید لپ تاپ گیمینگ مناسب‌تر است؟

همه این موارد سبب می‌شود که ایسوس دست بالاتر را داشته و یکی از بهترین برندهای حاضر برای خرید لپ تاپ گیمینگ باشد. سری ROG و TUF هم کاملا گواهی برای این منظور هستند و می‌توانید با توجه به سطح بودجه خود، از بین این سری خرید نهایی خود را انجام دهید.

لپ تاپ گیمینگ بهترین سیستم سخت‌افزاری را در بین همه لپ تاپ‌های بازار دارد و یقینا نه‌تنها گیمینگ، در باقی زمینه‌ها نیز می‌توانید به این لپ تاپ‌ها اعتماد کنید. لپ تاپی که در حوزه گیمینگ استفاده می‌شود، مشخصا در انجام کارهای سنگین و روزمره هم مشکلی نخواهد داشت.

چرا که از بهترین پردازنده مرکزی و گرافیکی استفاده می‌کند و حافظه رم دستگاه هم سرعت و دقت لازم را برای تمام زمینه‌ها دارد. لپ تاپ‌های گیمینگ باتری قدرتمندی هم دارند و می‌توانند ماندگاری لازم را برای چندین ساعت بازی مکرر داشته باشند.

کدام لپ تاپ‌ها بهترین طراحی را دارند؟

محصولات اکونومی اپل همیشه در زمینه طراحی حرف اول را می‌زدند و به‌همین دلیل است که خریداران زیادی آرزوی خریداری محصولات اپل را دارند. در همین راستا، مک بوک اپل هم از این قاعده مستثنی نیست و می‌توانید یقین داشته باشید که در زیبایی حرف اول را خواهد زد.

بیشتر بخوانید:

مک بوک پرو‌های اپل با رنگ نقره‌ای فضایی خودشان شناخته شده و با قرار دادن لوگوی اپل روی درب دستگاه، رخ بسیار زیبایی را فراهم کرده‌اند. کیفیت ساخت این لپ تاپ‌ها هم بسیار بالا است و اپل از مواد اولیه با کیفیتی برای تامین این کیفیت ساخت استفاده کرده است.

دوام و ماندگاری لپ تاپ‌های ایسوس هم خوب است و حداقل در بین لپ تاپ‌های ویندوزی، همواره سر زبان‌ها بوده است. اگر قیمت مناسب‌تری برای خرید لپ تاپ ایسوس در نظر گرفته باشید، می‌توانید این موضوع را بیشتر درک کنید. لپ تاپ‌های گیمینگ ایسوس کیفیت ساخت مقاومی در برابر ضربه دارند و می‌توانید هنگام به دست گرفتن لپ تاپ هم کاملا این کیفیت بالا را درک کنید.

طرح رنگی زیبا و طراحی متفاوت پورت‌ها هم سبب شده است که کاربران اقبال زیادی به خرید لپ تاپ ویندوزی از برند ایسوس نشان دهند. ایسوس می‌تواند در آینده با تلاش بیشتر، طراحی منحصربه‌فردتری را هم برای محصولات خود در نظر بگیرد.

کدام برند برای خرید لپ تاپ کاری مناسب‌تر است؟

لپ تاپ‌های اپل همیشه بهترین شرایط را در زمینه استفاده از تراشه قدرتمند و سخت‌افزار عالی داشته‌اند. برای زمینه کاری هم شما به این قدرت و سرعت بالا نیاز دارید و به‌همین دلیل، ما می‌توانیم برند اپل را برای این منظور گزینه بهتری بدانیم.

لپ تاپ‌های اپل زیبایی لازم را برای حمل در سازمان و شرکت‌های مختلف دارند و اگر دقت کرده باشید، اکثر کارمندان در شرکت‌های بزرگ هم از لپ تاپ‌های اپل استفاده کنند. مک بوک اپل در کنار داشتن اعتبار و سنگینی لازم، از نظر فنی هم شرایط ایده‌آلی برای تمام کارهای شما فراهم می‌کند. به راحتی می‌توانید هر برنامه‌ای را اجرا کرده و کارهای گرافیکی و رندرینگ را به سادگی انجام دهید.

اگر کارهای سبک‌تری دارید و این حجم از قدرت در مک بوک پرو برا‌ی‌تان مورد نیاز نیست. می‌توانید به سراغ مک بوک ایر بروید که مشخصات نسبتا متعادل‌تری دارد و با قیمت مناسبی در اختیار شما خواهد بود. این لپ تاپ‌ها هم به‌طور مشابه طراحی زیبایی دارند و اپل سعی کرده است که قشر بیشتری از کاربران را به سمت لپ تاپ‌های خود جذب کند. این بخث هم کاملا سلیقه‌ای است و انتخاب با شما خواهد بود.

سخن آخر

بدین ترتیب دانستیم که هر دو برند ایسوس و اپل لپ تاپ‌های قدرتمند و مهمی در بازار دارند و با هر زمینه استفاده می‌توانید به سراغ‌شان بروید. لپ تاپ‌های اپل طراحی منحصربه‌فرد و شیکی دارند و با داشتن سخت‌افزار قدرتمند، برای انجام کارهای سنگین و گرافیکی می‌توانند مناسب باشند.

لپ تاپ‌های ایسوس هم تنوع بسیار خوبی از رده پایین تا محصولات بالارده مانند گیمینگ دارند و با توجه به سطح بودجه خود می‌توانید به سراغ‌شان بروید. مک بوک پرو ۱۶ اینچی اپل یکی از گزینه‌های عالی برای خرید است که با قیمت نسبتا بالایی در بازار ارائه شده است، اما به واسطه کیفیت بسیار خوب و امکانات جذاب، کاملا می‌توانید به آن اعتماد کنید.

بیشتر بخوانید:

لپ تاپ ROG Zephyrus Duo 16 ایسوس هم یکی از محصولات قدرتمند این کمپانی است که برای گیمینگ و انجام کارهای سنگین و گرافیکی ساخته شده است و نسبت به قیمت آن ارزش بسیار بالایی را هم می‌توانید دریافت کنید. از این لپ تاپ می‌توانید در موقعیت‌های دیگر هم استفاده کرده و اطمینان داشته باشید که تا چندین سال نیازی به ارتقا یا تعویض قطعات آن نخواهید داشت.

شما هم می‌توانید نظرات خود را در مورد مقایسه لپ تاپ ایسوس با اپل با ما در میان گذاشته و بگویید که شما ترجیح می‌دهید که از کدام برند لپ تاپ خود را تهیه کنید. مدل‌های مدنظر خود را با ما اشتراک گذاشته و از دلایل خود برای‌مان بگویید.

مقایسه لپ تاپ ایسوس با اپل از نگاه مقداد آی تی؟

لپ تاپ‌های اپل با داشتن سخت‌افزار قدرتمند، برای انجام کارهای سنگین و گرافیکی می‌توانند مناسب باشند. لپ تاپ‌های ایسوس هم تنوع بسیار خوبی از رده پایین تا محصولات بالارده مانند گیمینگ دارند و با توجه به سطح بودجه خود می‌توانید به سراغ‌شان بروید.

کدام لپ تاپ برای کارهای روزمره مناسب است؟

لپ تاپ های ایسوس با قیمت های مقرون به صرفه تر نسبت به لپ تاپ های اپل دارای یک سری امکانات ساده هستند که نیاز کاربران را برای استفاده کارهای روزمره مثل چک کردن ایمیل، تماشای فیلم، مرور در وب، پخش آهنگ و کارهایی از این قبیل فراهم می کنند.

شما میتوانید برای خرید و خواندن مقاله های بیشتر به و مراجعه کنید.

ی و فروش آن بالا خواهد رفت.

سخن آخر

اپل و ایسوس تا کنون لپ‌تاپ‌های متعددی با کاربری مختلف تولید و عرضه کرده‌اند. هر دو برند سعی داشته‌اند تا با ارائع کیفیت و عملکرد مناسب، فروش دستگاه‌های خود را به حداکثر برسانند. برگ برنده ایسوس در تنوع قیمتی آن است. ایسوس با ارائه لپ‌تاپ‌های ارزان قیمت با سخت‌افزار سطح پایه و نیز ارائه لپ‌تاپ‌های میان‌رده با سخت‌افزاری متوسط، توانسته علاوه‌بر کاربران حرفه‌ای، آن دسته از کاربرانی را که مبتدی هستند و یا بودجه کافی برای خرید یک لپ‌تاپ پرچم‌دار را ندارند، جذب خود کند. این در حالی است که اپل تنها لپ‌تاپ‌های بالارده تولید کرده که قیمت بالایی دارد و فقط گروه خاصی از کاربران می‌توانند نسبت به خرید آن اقدام کنند.

پرسش‌های متداول

ایسوس برای لپ تاپ پرچمدار خود از چه نمایشگری بهره برده است؟

ایسوس لپ‌تاپ پرچم‌دار خود را به یک نمایشگر 14.5 اینچی OLED با رزولوشن 1800 در 2880 پیکسل مجهز کرده است که از وضوح تصویر +WQ نرخ تصویر 120 Hz برخوردار است.

عمر باتری مک بوک های اپل بهتر است یا لپ تاپ های ایسوس؟

مک‌بوک‌های اپل همواره به شارژدهی طولانی مدت مشهور بوده و با عمر باتری میانگین 17 ساعته‌ای که دارند، از تمامی لپ‌تاپ‌های ایسوس عمر باتری بهتر دارند.

مک بوک های اپل قابلیت حمل راحت تری دارد یا لپ تاپ های ایسوس؟

اپل توانسته با حداقل رساندن وزن لپ‌تاپ‌های خود به زیر 1.5 کیلوگرم و ضخامت کم، یکی از قابل حمل‌ترین لپ‌تاپ‌ها را تولید کرده که به مراتب سبک‌تر از لپ‌تاپ‌های ایسوس است.

بی دارند و شما بلافاصله پس از در دست گرفتن این محصولات و کار کردن با آن‌ها متوجه این کیفیت ساخت بالا و ظرافت در طراحی اپل خواهید شد. از طرف دیگر لپ تاپ‌های ایسوس نیز به خصوص در مدل‌های گران قیمت‌تر کیفیت ساخت بالایی دارند و ایسوس نیز از بهترین متریال‌های موجود استفاده می‌کند ولی در نهایت اگر بخواهیم برنده‌ای برای این بخش در نظر بگیریم باید بگوییم که مک بوک‌های سازنده آمریکایی وضعیت بهتری دارند.

بررسی گوشی هواوی پی 60 پرو به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا