مهارت ها – ارزش ها و اصول شرایط مالکوم بالدریج – قسمت 5

[ad_1]

در این شماره تجربیات خود را از شرکت های بزرگ و شرکت های فعال در آنها به اشتراک می گذارم. برای اهداف این مقاله چابکی را ذکر می کنم که یکی از یازده ارزش و مفهوم اصلی مورد استفاده در معیارهای مالکوم بالدریج است. مانند قبل من از مطالعات موردی برای نشان دادن اینکه چگونه برخی از شرکت ها آنها را اعمال می کنند استفاده خواهم کرد.

در زیر می باشد یازده ارزش و مفهوم اساسی در معیارهای بالدریج:

  1. یک رهبر بصیر
  2. موفقیت مشتری
  3. سازماندهی و مطالعه شخصی
  4. برای کارمندان و همکاران ارزش قائل است
  5. توانایی او در چسبیدن
  6. روی آینده تمرکز کنید
  7. مدیریت برای نوآوری
  8. مدیریت در واقعیت
  9. مسئولیت عمومی و شهروندی
  10. روی محصول تمرکز کنید و ارزش ایجاد کنید
  11. دیدگاه سیستمی

توانایی بیان

توانایی یک سازمان در واکنش به تغییرات سریع در کسب و کار دارای مزایایی نسبت به آنهایی است که این کار را نمی کنند. البته این اصل در دنیای تجارت به راحتی قابل درک است. در دنیای تجارت امروز تغییر اجتناب ناپذیر است. آنقدر سریع است که استراتژی ها و تصمیمات اتخاذ شده در گذشته دیگر مناسب یا نامعقول نیستند. این شرکت با تقاضای زیادی برای محصولات و خدمات اضافی از سوی مشتریان مواجه است. برای مثال: کوتاه شدن زمان های برگشت دسترسی جدید فوری پاسخ های سریع به سؤالات و غیره. برای برآوردن این الزامات یک سازمان به ایمیل نیاز دارد. نبوغ می خواهد.

مهارت ها مستلزم مجموعه ای کاملاً جدید از تفکر در ساختار کسب و کار فضای اداری نوآوری سیستم حجم کاری متعدد کارکنان فرآیندها و نوآوری های ساده توانمندسازی کارکنان و غیره برای تلاش برای چابکی در سازمان است. اینطور نیست که مشتری یا محیط کسب و کار به سرعت پاسخ دهد ؛ در مورد نحوه حمایت از آن

هوش فقط یک فلسفه برای انجام تجارت برای همگامی با زمان نیست بلکه آنها عنصری موثر در موفقیت کارآفرینان امروزی هستند. بنابراین شاخص های موثری که مربوط به این پلتفرم جدید است باید ایجاد شوند. این KPIها ممکن است شامل زمان چرخه زمان پاسخ نرخ خطا خروجی تلاش های بهبود و غیره باشد.

مطالعه موردی چابکی

هر شرکتی به تغییر محیط کسب و کار واکنش نشان می دهد. در واقع برخی از آنها آنقدر واکنش نشان داده اند که تمرکز خود را بر روی اهداف بلندمدت تجاری از دست داده اند. از برخی جهات آن را به عنوان بخشی از فرآیند کسب و کار در نظر می گیرند. به دلیل این تغییرات غیرمنتظره به نظر می رسد مدیریت بحران در حال انجام اقدامات بهبود مستمر است.

حداقل برخی از تغییرات جدید نیستند حتی اگر مدت ها قبل از طرح تجاری و بودجه سالانه باشد. متأسفانه به نظر نمی رسید که آنها برای تأثیر شرکت خود زمانی که به واقعیت تبدیل شد آماده باشند. برای ذکر برخی از نمونه های معروف می توان به موارد زیر اشاره کرد: نوسان نرخ ارز خارجی دلار آمریکا در برابر بانک مرکزی روسیه افزایش قیمت کالاها افزایش قیمت منطق به دلیل افزایش قیمت سوخت فهرستی بلند از آنها. منصفانه نیست اگر بگوییم رهبران این شرکت ها از تأثیر این عوامل بر سود آنها بی اطلاع هستند اما اکثر آنها امیدوارند که این اتفاق نیفتد.

مشکلات چابکی

همانطور که گفته شد اکثر شرکت ها با چالش های جهانی از نظر سهم بازار سودآوری و تورم مواجه هستند. از آنجایی که به نظر می رسد همه این چالش ها خارج از کنترل شرکت ها هستند بیشتر آنها زمان زیادی را صرف واکنش به این بحران ها می کنند و بر فرصت های بهبود و اقدام پایدار تمرکز نمی کنند. بنابراین تمرکز کافی بر اصلاحات سازمانی برای کاهش هزینه های نیروی کار بهبود فرآیندها برای محصولات بهتر اجرای برنامه های کاهش هزینه تجهیزات توسعه کارکنان به عنوان چابک تر در کار با مهارت های متعدد وجود ندارد. به نظر می رسد حل مشکلات با استفاده از تیم های موقت یا مدیریت بحران راه حلی برای مشکلات روزمره باشد…

فرصتی برای بهبود

رهبران باید آگاه باشند که بیشتر موارد ذکر شده در بالا عوامل بیرونی هستند که در صلاحیت آنها نیست بنابراین طبیعی است که این تغییرات را واقعی تلقی کرده و برای مقابله با آنها آماده شوید. ایجاد یک سازمان شایسته منطقی ترین و اقتصادی ترین راه برای دستیابی به تغییر است. با چابکی سازمان ها می توانند تغییر را در نظر گرفته و آن را به فرصت تبدیل کنند. سازمان باید در کوتاه مدت کارآمد باشد مسائل مربوط به کیفیت را کاهش دهد بهره وری را بهبود بخشد و ضایعات را کاهش دهد. نوآوری محصول و خدمات باید تلاشی متمرکز برای کاهش هزینه کل کسب و کار باشد.

در این عصر فناوری اینترنت باید در مورد شرکت هایی که وارد رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک می شوند زیاد شنیده باشید. و باید آموخته باشید که بسیاری از شرکت ها وب سایت هایی برای ساختن تصویر خود دارند.

به طور خلاصه رهبران با درک چابکی مالکوم بالدریج در ارزش ها و مفاهیم ​​ممکن است به موفقیت مدیر عامل TQM برندگان Baldrige در این ارزش توجه کنند. پست بعدی من ارزش ها و موضوعات اصلی زیر را برای تمرکز بر روی آنها در آینده تشریح خواهد کرد

منابع مربوط به آخرین شرایط مالکوم بالدریج را می توان در وب سایت بالدریج یافت

[ad_2]

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا