بازرگانی

مهمترین تفاوت بین تقسیم و جدایی + مقدمه ای بر 5 تفاوت عمده

تفاوت شکاف راه هوایی و شکاف کام
آنچه مهمترین تفاوت بین شکاف هوا و شکاف هوا و کولرهای گازی است ، نمونه ای از سیستم های تهویه مطبوع برای تولید و توزیع هوای سرد در بسیاری از تأسیسات و پروژه ها از جمله آپارتمان های تجاری ، اداری ، مسکونی و مسکونی است. به لطف عملکرد دوگانه سرمایش و گرمایش ، از این دستگاه ها می توان در فصول گرم و سرد سال استفاده و کار کرد.
علاوه بر این ، کولرهای گازی اسپلیت و اسپلیت از نوع DX یا تهویه مطبوع انبساط مستقیم هستند. با این حال ، کانال های برودتی و اسپلیت از جهات مختلف بسیار متفاوت هستند.

تفاوت اصلی بین شکاف و شکاف کانال
1- از نظر شکل و ساختار
یکی از تفاوت ها نوع شکل و ساختار کلی آن است تفاوت بین شکاف و شکاف مجرای هوایی برجسته ها بدنه اصلی این کولر گازی اسپلیت از دو واحد جداگانه تشکیل شده است. پنل خارجی دستگاه در مکان باز مانند حیاط یا بالکن نصب شده و با تنظیم جریان خنک کننده ، فرآیند خنک سازی را انجام داده و سپس آن را به پنل داخلی دستگاه هدایت می کند.
در همین حال ، تولید و توزیع هوای سرد از طریق مجاری داخلی با کمک مجاری صورت می گیرد. مایع خنک کننده ابتدا در آن ریخته می شود ، کمپرسور فشار داده و فشرده می شود و سپس به واحد تقطیر و به صفحه داخلی که در داخل سقف کاذب نصب شده ارسال می شود.
گاز مبرد از طریق سوپاپ انبساط در دمای بسیار پایین وارد کویل اواپراتور می شود. پس از این فرآیند ، هوای تازه و مطبوع از صفحه داخلی آزاد شده و از طریق مجرای هوا به محیط داخلی منتقل می شود.
2- منطقه تحت پوشش
از طرف دیگر ، تفاوت بین میتوز و میتوز می تواند به اندازه و مساحت تحت پوشش این دستگاه ها مربوط باشد. کانالها معمولاً تقسیم می شوند ، به لطف وجود یک صفحه خارجی و چندین صفحه داخلی ، امکان خنک سازی و گرمایش چندین محیط و محیط به طور همزمان و به صورت هماهنگ وجود دارد. بنابراین هوای یکسانی در تمام قسمتهای فضا با دمای مشخص جریان دارد.
از طرف دیگر کولرهای گازی اسپلیت به دلیل داشتن پنل داخلی فقط برای خنک سازی و گرمایش یک سالن یا اتاق کوچک مناسب و مفید هستند. برای استفاده در اتاق ها و فضاهای بزرگ ، کولرهای گازی نمی توانند نیازهای سرمایشی و گرمایشی اتاق ها را برآورده کنند.
بنابراین پارتیشن ها می توانند برای بسیاری از اتاق ها و فضاها به یکباره سرمایش و گرمایش کنند ، اما کولرهای گازی برای یک اتاق یا راهرو مناسب هستند.

3- اندازه دستگاه هنگام کار
سطح صدا در حین کار تفاوت بین شکاف و تعداد شکاف مجاری هوایی.
دهانه های مجاری به دلیل اندازه و ابعاد بزرگتر ، تجهیزات و اجزای بزرگتری دارند. در نتیجه فن دستگاه هنگام کار حجم زیادی تولید می کند. علاوه بر این ، اندازه بزرگ فن دستگاه باعث افزایش اندازه اواپراتور می شود.
برای کاهش و کاهش نویز تولید شده در حین کار در تقسیم کانال باید از مجاری انعطاف پذیر با عایق صوتی ویژه استفاده شود.

با این وجود صدای مجاری هوا بلندتر از صدای کولر است.

4- تنظیم دما به طور مستقل
با مقایسه و تقسیم اختلاف و تقسیم ، تنظیم دمای جداگانه و مستقل این دستگاه ها کارآمد و مثر است. کولرهای گازی به شما امکان می دهند دمای اتاق را به طور مستقل و مطابق با خواسته و خواسته کاربر تنظیم کنید.از طرف دیگر ، این ویژگی برای سیستم های پارتیشن داکت وجود ندارد.
بنابراین ، تمام سالن ها و اتاق ها توسط لوله ها به هم متصل می شوند و دمای مشترک آنها یکسان است. بنابراین ، کاربران نمی توانند دمای هر اتاق را به طور جداگانه تنظیم کنند. در آن صورت ، انتخاب یک فن کوچک و سیم پیچ خنک کننده یکی از گزینه های عملی برای دستیابی به این هدف است.
5- قدرت گرمایش
استفاده از سیستم های گرمایشی تهویه مطبوع در فصول سرد بسیار مقرون به صرفه و راحت نیست. قدرت گرمایش این دستگاه ها در زمستان بسیار کم است. علاوه بر این ، استفاده از گرمایش دستگاه باعث افزایش مصرف برق و در نتیجه افزایش هزینه های اقتصادی و مکمل مصرف کننده می شود.
در نتیجه ، برای تأمین گرمایش فضا ، باید از سیستم گرمایشی اضافی مانند آبفشان یا اجاق گاز استفاده شود. مجاری دریچه تهویه مطبوع گرم را از طریق سیم پیچ های آب گرم تولید و توزیع می کنند. با نصب این سیم پیچ و اتصال آن به اواپراتور ، آب گرم بسته بندی می شود و موتورخانه در لوله های سیم پیچ ریخته می شود و هوای گرم پرانرژی در محیط پخش می شود.

با مشاوران رایگان در مرکز دات کام مشاوره رایگان بگیرید و برای بهترین مشاوره خرید با شماره های زیر تماس بگیرید
1021-3
05313

منبع:
https://tasisat.com/difference-between-split-and-ductsplit/
تاریخ انتشار :
2021-05-08 10:00:36.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا