مهمترین دلایل SME و شرکتهای نوپا برای استفاده از رایانش ابری چیست؟

[ad_1]

Google | آمازون

رایانش ابری نژادی جدید از فناوری است که امروزه به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. چندین شرکت در حال توسعه فناوری هایی هستند که چشم انداز تجارت را دگرگون می کنند. این نوعی محاسبات مبتنی بر اینترنت است که در آن خدمات مختلفی از طریق اینترنت به رایانه سازمان ارائه می شود. علاوه بر این ، تعاریف زیادی از رایانش ابری مانند رایانه های اجاره ای در اینترنت ، سرورهای مجازی ، ذخیره سازی در آسمان و غیره وجود دارد ، به جای استفاده از سرورهای محلی یا دستگاه های شخصی برای تعامل با برنامه ها ، این امر به اشتراک گذاری منابع محاسباتی است.

ساخت سرورهای فردی ، فضای مرکز داده داخلی ، صدور مجوز نرم افزار و غیره الزامی نیست و کارآفرینان نیز به دلیل استفاده مشابه از برق ، باید هزینه خدمات ابری را پرداخت کنند. هیچ هزینه سرمایه ای در پرونده وجود ندارد. بنابراین ، محاسبات ابری اساساً یک قدرت محاسباتی درخواستی است و به طور یکنواخت به عنوان برق در دسترس است.

سه لایه وجود دارد:

* نرم افزار به عنوان سرویس (SaaS): SaaS به نرم افزاری گفته می شود که از طریق اینترنت منتشر می شود. به عنوان مثال ، Dropbox و Gmail SaaS هستند. خدمات ارائه شده در طبیعت پرداخت می شود. به عنوان مثال ، برنامه های سازمانی Google فقط با پرداخت هزینه خدمات قابل استفاده هستند. SaaS برنامه هایی است که توسط کاربران استفاده می شود. محبوب ترین ابزار سازمانی SaaS Salesforce.com است که یک برنامه CRM سازمانی است.

* Platform as a Service (PaaS): PaaS یک ردیف پایین تر از SaaS است که به عنوان یک پلت فرم محاسباتی یا راه حل به عنوان پشته سرویس عمل می کند. کارآفرینان باید بسته راه حل را در بالای نرم افزار کاربردی مستقر کنند. مجموعه راه حل از یک پایگاه داده مدیریت شده تشکیل شده و سیستم عامل روی آن بارگیری می شود. همچنین شامل محیط های زمان اجرا برای زبان های مختلف برنامه نویسی است.

* زیرساخت به عنوان سرویس (IaaS): به زیرساخت مجازی فناوری اطلاعات به عنوان سرویس اشاره دارد. اینها شامل مجازی سازی ، سرورها ، شبکه و ذخیره سازی است. دو محبوب ترین IaaS سرویس وب آمازون و Rackspace هستند.

در اینجا دلایل SME و استارتاپ ها آورده شده است

* هیچ هزینه سرمایه ای و پرداختی که انجام می دهید: رایانش ابری هیچ هزینه سرمایه ای ندارد و به عنوان یک سرویس “پرداخت برای استفاده” در دسترس است. فقط SME ها و شرکت های نوپا ملزم به اشتراک در cloud ، استفاده از قدرت ریاضی و پرداخت قبض هستند. از این رو ، در رابطه با منابع مرکز داده ، سرورها ، مجوزها و غیره سرمایه گذاری لازم نیست.

* ظرفیت انعطاف پذیر: ظرفیت انعطاف پذیر به اضافه یا حذف سرورهای میزبان برنامه در صورت لزوم اشاره دارد. ظرفیت انعطاف پذیر به کنترل هر بار کمک می کند و همچنین به افزایش قدرت محاسباتی برای پشتیبانی از بار کمک می کند.

* سلف سرویس: رایانش ابری مبتنی بر API و سلف سرویس است. برای درک رایانش ابری هیچ راهنما یا زیرساختی لازم نیست.

* اتوماسیون: یک شرکت راه اندازی می تواند بسیاری از فرایندها را به منظور حفظ برنامه خودکار کند. به عنوان مثال ، در هر پروژه فناوری ، هر برنامه ای ابتدا در محیط توسعه ، سپس در محیط آزمایش ، سپس در محیط تولید مستقر می شود. اگر هر سه محیط خودکار باشد ، این برنامه می تواند به طور موثر کار کند

[ad_2]

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا