برترین های کسب و کارصنعت و تجارت

مهمترین فاکتورها در انتخاب و خرید چمن مصنوعی برای مدارس

چمن مصنوعی به دلایل گوناگون یکی از بهترین گزینه ها برای پوشش حیاط مدارس است. در این مطلب به برخی از مهمترین مزایای چمن مصنوعی برای حیاط مدارس می پردازیم:

نگهداری آسان و کم هزینه : چمن مصنوعی به نسبت چمن طبیعی به نگهداری کمتری نیاز دارد. زیرا لازم نیست که این چمن ها را آبیاری کنید یا به از کودها و سموم شیمیایی برای مراقبت از آنها استفاده کنید، بنابراین می توانید در زمان و هزینه های خود صرفه جویی نمایید.

ماندگاری بیشتر : چمن مصنوعی به نسبت میزان تردد و نحوه استفاده به مراتب از چمن های طبیعی دوام و ماندگاری بالاتری دارد. از این رو برای استفاده در حیاط مدارس و زمین بازی دانش آموزان بسیار مناسب است. همچنین به دلیل قابلیت نصب در شرایط آب و هوایی مختلف، می تواند در تمام طول سال مورد استفاده قرار بگیرد.

ایمنی بالا : چمن های مصنوعی به گونه ای طراحی و تولید شده اند که لغزنده نباشند، به همین خاطر هنگامی که دانش آموزان در حیاط مدرسه مشغول بازی بر روی زمین چمن مصنوعی هستند کمتر آسیب می بینند.

ظاهر طبیعی و زیبا : چمن های مصنوعی که امروزه تولید می شوند دارای کیفیت بالایی هستند و طراحی آنها به گونه ای است که بیشترین شباهت را به چمن های طبیعی داشته باشند.

مزایای زیست محیطی : چمن های مصنوعی به دلیل عدم نیاز به آفت کش ها و سموم شیمیایی برای نصب در حیاط مدارس بسیار مناسب هستند. همچنین به دلیل عدم نیاز به آبیاری به میزان قابل توجهی می توان در مصرف آب صرفه جویی کرد.

انتخاب و خرید چمن مصنوعی مناسب برای مدرسه

Iran | امروز

هنگام انتخاب و خرید چمن مصنوعی برای مدرسه، باید به عوامل مهمی مانند نوع کاربری، کیفیت مواد اولیه، هزینه نصب و زیرسازی توجه کنید. همچنین باید مطمئن شوید که چمن مصنوعی مورد نظر شما دارای استانداردهای بهداشتی و صنعتی لازم از مراجع مربوطه باشد تا بتوان از آن برای پوشش حیاط مدرسه استفاده کرد.

برخی از مهم ترین عواملی که باید هنگام خرید چمن مصنوعی برای مدرسه به آنها توجه کنید عبارتند از:

کیفیت ساخت : کیفیت مواد اولیه استفاده شده در تولید چمن مصنوعی بسیار اهمیت دارد. برای اینکه یک چمن مصنوعی با کیفیت و مقاوم برای حیاط مدرسه خود خریداری کنید باید توجه داشته باشید که از چه مواد اولیه ای در تولید این محصول استفاده شده است. همچنین آیا مقاومت کافی در برابر تردد بالا ار دارد یا خیر.

دارای بودن استاندارد های لازم : هر محصولی که می خواهید خریداری کنید باید از استانداردهای لازم برخوردار باشد. چمن مصنوعی برای مدارس از این قضیه استثنا نیست. برای همین پیش از اینکه برای خرید این محصول اقدام کنید ابتدا باید بررسی کنید که چمن مصنوعی مورد نظر شما دارای استانداردهای ایمنی لازم هست یا خیر؟ آیا می تواند در برابر تردد بالای دانش آموزان دوام بیاورد؟ آیا لغزنده نیست تا در هنگام بازی و انجام ورزش هایی چون فوتبال، دانش آموزان دچار آسیب های جدی نشوند؟

الزامات نصب و زیرسازی : نصب چمن مصنوعی در حیاط مدرسه از اهمیت ویژه ای برخوردار است باید توسط افراد کارشناس و نصاب های ماهر انجام شود. در صورتی که حیاط مدرسه شما به زیرسازی نیاز داشته باشد باید موارد مورد نیاز را به خوبی فراهم کنید.

ضمانت کیفیت و خدمات : حتماً از شرکتی که برای حیاط مدرسه خود چمن مصنوعی خریداری می کنید برای با کیفیت بودن محصول و همچنین کیفیت نصب ضمانت دریافت کنید. برخی از شرکت های متفرقه که از مهارت و تجربه کافی در این زمینه برخوردار نیستند و برای خدمات و کیفیت محصولات خود ضمانت ارائه نمی کنند هرگز نباید خرید کنید.

هزینه تمام شده : واضح است که هزینه خرید و نصب چمن مصنوعی برای مدرسه به نسب کاشت چمن طبیعی بسیار گران تر خواهد بود. اما در دراز مدت به دلیل صرفه جویی در مصرف آب، کودها و سموم شیمیایی و همچنین هزینه های نگهداری بسیار مقرون به صرفه تر است. همچنین چمن های مصنوعی ماندگاری بسیار بیشتری دارند.

به طور کلی، چمن مصنوعی می تواند یک گزینه عالی برای مدارسی باشد که می خواهند بجای استفاده از کفپوش های سیمانی یا آسفالت از این محصول استفاده نمایند. بنابراین با در نظر گرفتن عواملی چون کیفیت، ایمنی، استاندارد بودن، هزینه های نصب، گارانتی کیفیت و زیبایی محیط یک چمن مصنوعی مناسب برای مدرسه خود انتخاب و خریداری نمایید.

سایر فاکتورهای مهم در خرید چمن مصنوعی مدارس

Iran | امروز

به عنوان مثال، اگر از چمن مصنوعی برای زمین های ورزشی استفاده شود، مهم است که محصولی را انتخاب کنید که کشش و جذب ضربه خوبی داشته باشد و استانداردهای ایمنی برای مقاومت در برابر ضربه را رعایت کند. اگر از چمن مصنوعی برای زمین بازی استفاده می شود، مهم است که محصولی را انتخاب کنید که بالشتک خوبی داشته باشد و استانداردهای ایمنی برای ارتفاع سقوط را رعایت کند.

در نظر گرفتن آب و هوا و شرایط آب و هوایی در محل مدرسه نیز مهم است. برخی از محصولات چمن مصنوعی برای مقاومت در برابر دما و شرایط آب و هوایی شدید طراحی شده اند، در حالی که برخی دیگر ممکن است برای آب و هوای معتدل مناسب تر باشند.

نکته دیگر رنگ و بافت چمن مصنوعی است. برخی از محصولات به گونه ای طراحی شده اند که شبیه چمن طبیعی به نظر برسند، در حالی که برخی دیگر ممکن است ظاهر و احساس مصنوعی تری داشته باشند. مهم است که محصولی را انتخاب کنید که با ترجیحات زیبایی شناسی مدرسه مطابقت داشته باشد و سطح مطلوبی از واقع گرایی را ارائه دهد.

منبع : iran-turf.com

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا