[ad_1]
طبق قوانین بازی کنید. اما شدید باشید.
شروع یک تجارت
مانند Fred Smith و FedEx Origins اولین ایده های فیلیپ نایت در مورد آنچه Nike Inc. وقتی داخل شد
مدرسه نایت در حالی که برای مدرک کارشناسی ارشد خود در استنفورد کار می کرد دونده درخشانی در طول روزهای دانشگاه خود در دانشگاه بود
از اورگان – مقاله ای را نوشت که به تشریح برنامه ای برای پیروزی در انحصار آدیداس در بازار کفش ادامه می دهد. به راه فکر کنید
برای تحقق این امر اشتغال نیروی کار ارزان ژاپنی برای بهتر و ارزان تر بودن کفش بود.
این طرح اندکی پس از فارغ التحصیلی در سال 1962 اجرا شد. نایت برای دیدار با مدیران در اونیتسوکا ببر به ژاپن رفت
شرکت تولید کننده دونده های تقلبی آدیداس ادعا می کند که رئیس شرکتی به نام Blue Ribbon Sports است (که هنوز
وجود دارد مگر در ذهن او). نایت ببر را ترغیب کرد كه با وجود روبان آبی کفش های خود را به ایالات صادر كند و باعث شد تا نمونه هایی ارسال شود
تا شرکای وی بتوانند آنها را بررسی کنند.
ال فارس نمونه هایی را با پول از پدرش پرداخت کرد. او از روزهای حضورش چند جفت به بیل پاورمن مربی آهنگ نایت ارسال کرد
دانشگاه اورگان که به این پروژه علاقه مند شد. نایت و برمن شریک شدند و هر 500 دلار در آن قرار دادند
200 جفت ببر خریداری کنید. ورزشهای روبان آبی شکل گرفت و نایت شروع به رفتن به مسابقات دبیرستانی و مسابقات میدانی کرد
او کفش را از تنه خود می فروشد.
فروش هنگامی که نایت در اوایل دهه 1970 برای همکاری با ببر انتخاب کرد به 3 میلیون دلار رسید. نوار آبی شروع شد
او خط تولید خود را تولید کرد و شروع به فروش نایک نایک (با نام الهه یونانی پیروزی) در سال 1972 کرد. اولین کفش های نایک
با لوگوی شناخته شده بین المللی Swoosh – که نایت برای او 35 دلار هزینه کرد – تزئین شده بود و او نیز داشت
Tahsin وافل کف که بومان در هنگام تماشای همسرش از آن استفاده کرد از آهن وافل استفاده می کند.
ساختن یک امپراتوری
موفقیت Blue Ribbon (در سال 1978 به Nike تغییر نام داد) در طول دهه 1970 و 1980 می تواند تا حد زیادی به بازاریابی نایت نسبت داده شود
استراتژی او فکر کرد بهتر است با وجود تبلیغات کفش خود را فشار ندهد اما بگذارید ورزشکاران خبره محصول او را تأیید کنند.
فورچون نایت هنگامی که شریک زندگی خود بیل پاورمن سرمربی المپیک ایالات متحده و بسیاری از بهترین بازیکنان برتر شد لبخند زد
این تیم تصمیم گرفت که با ناکس دست خود را لرزاند. البته وقتی دونده ها عملکرد خوبی داشتند کفش هایی که می پوشیدند
قابل توجه ترین استیو پورتونتین یک رکورد دار تحریک آمیز و سرگرم کننده آمریکایی اولین سخنگوی کفش نایک شد.
بعد از اینکه جان مک مکرو تنیسور دچار آسیب دیدگی در مچ پا شد شروع به پوشیدن سه چهارم کفش ورزشی نایک کرد و فروش آن راموس
این برند از 10000 جفت به بیش از یک میلیون رسید. همانطور که نایت امیدوار بود مصوبات ورزشکار مشهور موفقیت را به همراه خواهد داشت
یک شرکت. نایت همچنین از دیوانگی در حال استفاده استفاده کرد و از طریق بازاریابی هوشمند مصرف کننده را متقاعد کرد که فقط باید باشد
پوشیدن بهترین های بهترین در جهان.
ایر جوردان به این شرکت کمک کرد تا دهه 1980 به شکوفایی خود ادامه دهد. در سال اول خود این کفش بالغ بر 100 میلیون دلار درآمد داشته است.
نایت به هدف اولیه خود برای جایگزینی آدیداس به عنوان تولید کننده کفش شماره یک در سراسر جهان در سال 1986 دست یافت. در آن زمان کل فروش بود
بیش از یک میلیارد دلار بود. با این حال با نادیده گرفتن علاقه روزافزون به کفش های ورزشی نایک ناچار است با اندک روبرو شود
مشکلات
از طریق مشکلات و جنجالها
بین سالهای 1986 و 1987 میزان فروش 18٪ کاهش یافت زیرا تقاضای کفش ورزشی مدرن و شیک بسیار مورد نیاز شد. سوار مجبور شد
ما تأیید می کنیم که پیشرفت های فنی کفش های نایک افرادی که ظاهر را بالاتر از عملکرد قرار می دهند راضی نمی کند.
نایک ایر پاسخ نایت به Reebok بود. این فروش را احیا کرد و نایک را در سال 1990 به مقام اول برگرداند.
شرکت هیولا که او تمام شده بود نایک در سال 1990 وقتی داستان نوجوانان برای آنها کشته شد عصبانیت عمومی شد
نیکس شروع به شناور کرد. اعتقاد بر این بود که نایک با تهاجم کفش های خود را تبلیغ می کند.
در همان سال جسی جکسون به دلیل نداشتن هیچ آمریکایی آفریقایی-آمریکایی در هیئت مدیره خود یا در میان معاونان خود به نایک حمله کرد گرچه
این واقعیت که پایه مشتری آن در قسمت عمده سیاه بوده است. نایک کانتی در جکسون ادامه یافت تا اینکه یک عضو هیئت مدیره سیاه منصوب شد.
همچنین اختلاف نظر وجود دارد که آیا نایت از کارگران کارخانه آسیا به عنوان نیروی ارزان بهره برداری استفاده می کند یا خیر.
از طریق تمام رسانه های بدی که نایک از طریق این رویدادها دستکاری کرده است کفش های نایک همچنان فروش خوبی دارند. و در
در سال 1993 اخبار ورزشی با وجود اینکه او بازیکن یا سرمربی نبود به کرایه قویترین مرد ورزش رای دادند. شوالیه
تسلط بازاریابی ستودنی و عامل اصلی موفقیتهای چشمگیر وی است.
[ad_2]