بازی های رایانه ایبرترین های کسب و کار

نحوه اتصال ایکس باکس به مانیتور کامپیوتر

اگر شما هم جزو آن دسته از گیمرهایی باشید که وقت زیادی را به بازی اختصاص می‌دهید، احتمالا می‌دانید که بازی کردن با کامپیوتر مزیت‌های زیادی دارد؛ از قیمت پایین‌تر بازی‌ها گرفته تا دسترسی به تمام بازی‌های قدیمی و جدید همین امر خیلی از اشخاص علاقه مند را به سمت سوق می دهد. اما سوالی که ممکن است برای شما گیمرهای عزیز ایجاد شود این است که چگونه کنسول بازی را به کامپیوتر وصل کنیم؟ یا اینکه چگونه کنسول بازی را به لپتاپ وصل کنیم؟ ما در این مقاله قصد داریم تا آموزش انواع روش‌ها برای تبدیل کامپیوتر به کنسول بازی، با استفاده از کابل HDMI و بدون استفاده از آن بپردازیم.

اتصال ps4 به مانیتور با کابل hdmi | اتصال ایکس باکس به کامپیوتر با کابل hdmi

سرفصل‌های مقاله

  • آموزش انواع روش‌های اتصال کنسول بازی به مانیتور کامپیوتر و لپ تاپ
  • نحوه اتصال کنسول بازی به مانیتور کامپیوتر و لپ تاپ با استفاده از کابل HDMI
    • نحوه اتصال کنسول بازی به مانیتور کامپیوتر و لپ تاپ با استفاده از کابل HDMI و Video capture card
    • نحوه اتصال کنسول بازی به مانیتور کامپیوتر و لپ تاپ با استفاده از کابل HDMI و Playstation Now
  • نحوه اتصال کنسول بازی به مانیتور کامپیوتر و لپ تاپ بدون استفاده از کابل HDMI
    • نحوه انتقال تصویر کنسول بازی به مانیتور کامپیوتر و لپ تاپ با استفاده از پورت ورودی DVI
    • نحوه انتقال تصویر کنسول بازی به مانیتور کامپیوتر و لپ تاپ با استفاده از پورت ورودی VGA
    • نحوه انتقال صوت از کنسول بازی به مانیتور کامپیوتر و لپ تاپ با استفاده از خروجی صدای تبدیل‌ها
    • نحوه انتقال تصویر کنسول بازی به مانیتور کامپیوتر و لپ تاپ با استفاده از پورت اپتیکال
    • نحوه انتقال تصویر کنسول بازی به مانیتور کامپیوتر و لپ تاپ با استفاده از پورت USB

اتصال کنسول بازی به مانیتور کامپیوتر و لپ تاپ با کابل HDMI با  اولین و مطمئن‌ترین راه برای اتصال کنسول بازی به کامپیوتر یا لپتاپ را امتحان می کنیم. یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های استفاده از کابل HDMI حفظ کیفیت تصویر است که شما می‌توانید از بازی خود نهایت لذت را ببرید. اما مشکلی که ممکن است وجود داشته باشد این است که اغلب لپ تاپ‌ها فاقد ورودی HDMI هستند و تنها خروجی آن را دارند. اما نگران نباشید؛ در اینجا شما فقط نیاز به دارید. کپچر کارت در واقع تبدیل‌هایی هستند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید کابل ورودی HDMI را به دستگاهی همچون لپ تاپ که توانایی پذیرش آن را ندارد، متصل نمایید.

  • ابتدا به تنظیمات کنسول بازی رفته و وارد قسمت Networks settings شوید. سپس گزینه Internet Connection settings را پیدا کرده و متصل نمایید.
  • ویندوز ۷،۱۰ یا 8/1
  • حداقل core i3 2/0 GHz یا بالاتر
  • حداقل رم ۲ گیگ
  • حافظه موجود حداقل ۳۰۰ مگابایت
  • پشتیبانی از کارت صدا و درگاه USB

اتصال کنسول بازی به مانیتور کامپیوتر و لپ تاپ بدون استفاده از کابل HDMI مایکروسافت استاندارد جدیدی به نام Xbox Wireless در برخی از کامپیوترها ایجاد کرده است تا به صورت بیسیم، وصل کردن ایکس باکس به مانیتور را تجربه نمایید. برای این کار نیاز است یک آداپتور Xbox Wireless خریداری نمایید از  خرید بازی استیم  و آن را به درگاه USB کامپیوتر خود متصل کنید و به ویندوز اجازه دهید درایورهای لازم را نصب کند. پس از آن نیاز است تا دکمه‌ی آداپتور را فشار دهید، دسته را روشن کنید و بر روی دکمه Bind چند ثانیه نگه دارید تا به یکدیگر متصل شوند.

در کنار اتصال ایکس باکس وان به لپ تاپ با کابل hdmi راه دیگر تبدیل کامپیوتر به کنسول بازی از طریق بلوتوث است تا دستگاه شما به کامپیوتر مجهز به ویندوز ۱۰ متصل شود. دقت داشته باشید برای انجام این امر حتما باید دسته‌ی شما جدید باشد. ابتدا بر روی کامپیوتر از آدرس Settings> Devices> Bluetooth> other devices بلوتوث خود را فعال نمایید و سپس دکمه‌ی Bind روی دسته را به مدت چند ثانیه نگه دارید تا در حالت جفت‌سازی قرار گیرد. دیگر راه‌های اتصال کنسول بازی به مانیتور کامپیوتر بدون استفاده از کابل HDMI را نیز در ادامه بررسی خواهیم نمود.

نتیجه گیری

ما در این مقاله سعی داشته‌ایم تا تمامی راه‌هایی که برای تبدیل کامپیوتر به کنسول بازی وجود دارد اعم از اتصال به وسیله کابل HDMI و بدون آن و همچنین نحوه اتصال صوت به کامپیوتر را بررسی نموده و تا حد امکان به پاسخ سئوالات شما عزیزان از فروشگاه اینترنتی بروز کالا درباره‌ی این موضوع بپردازم. پس اکنون جواب این سوال را که چگونه کنسول بازی را به مانیتور وصل کنیم، به آسانی می توانید بدهید. آیا شما نیز راهی دیگر برای اتصال کنسول بازی به کامپیوتر یا لپ تاپ سراغ دارید؟ در کامنت برایمان بنویسید.

سئوالات متداول

۱-چگونه می‌توانیم صوت را از کنسول بازی به کامپیوتر انتقال دهیم؟

۲-آیا به وسیله بلوتوث نیز می‌توان کامپیوتر را به کنسول بازی تبدیل نمود؟

بله شما می‌توانید از طریق بلوتوث، دستگاه ایکس باکس خود را به کامپیوتر متصل نمایید. برای این امر نیاز است که حتما دسته‌ی شما جدید باشد؛ پس از آن بر روی کامپیوتر از آدرس Settings> Devices> Bluetooth> other devices بلوتوث خود را فعال نمایید و سپس دکمه‌ی Bind روی دسته را به مدت چند ثانیه نگه دارید تا در حالت جفت‌سازی قرار گیرد.

  • وارد شدن به برنامه xbox companion app: به این برنامه وارد شوید. اگر این برنامه به روی سیستم شما نصب نیست حتما آن را نصب کنید. با ورود به این برنامه به اکانت خود وارد شوید. اگر قبل‌تر کنسول و لپ تاپ را در این برنامه متصل کرده‌اید که هیچ اما اگر متصل نکرده‌اید از قسمت Connection این کار را انجام دهید.
  • از گزینه Stream کمک بگیرید: با اضافه شدن ایکس باکس به بخش Connection شما می‌توانید به روی گزینه Stream از بالای صفحه کلیک کنید تا صفحه ایکس باکس به روی مانیتور لپ تاپ نمایش داده شود و دیگر نیاز به اتصال بی‌سیم نباشد.
  • از بازی لذت ببرید.

این بود آموزش وصل کردن ایکس باکس به لپ تاپ با استفاده از کابل HDMI. حالا بدون دردسر می‌توانید بازی‌های موردعلاقه‌تان را تجربه کنید و ساعت‌ها سرگرم شوید.  بررسی گوشی هواوی پی 60 پرو به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها نحوه اتصال ایکس باکس به لپ تاپ با کابل hdmi چگونه است؟ وصل شدن ایکس باکس به لپ تاپ با کابل hdmi کار سختی نیست، کافیست خروجی کابل HDMI را به ایکس باکس و سمت ورودی را به لپ تاپ متصل کنید. اکثر کابل‌ها علامت‌گذاری شده‌اند و با دقت به خود سیم می‌توانید جهت مربوط به هر دستگاه را تشخیص دهید.

نمایش بیشتر

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا