بازرگانی

نحوه تنظیم دمای خنک کننده + آموزش گام به گام با نکات طلایی را بررسی کنید

نحوه تنظیم دمای خنک کننده
نحوه تنظیم دمای خنک سازی در بهبود کارایی و کارایی این دستگاه بسیار مهم است. با تغییر دمای هوا ، دمای تجهیزات تبرید اهمیت و ضرورت بیشتری پیدا می کند.
لازم به ذکر است که دما قابل تنظیم است ، چیلر تأثیر زیادی در افزایش عمر مفید و عملکرد بهینه اجزای سیستم و لوازم جانبی دارد. از طرف دیگر ، عدم تنظیم دمای دستگاه متناسب با فصل سرد یا گرم سال ، علاوه بر کاهش کارایی و اثربخشی سیستم ، احتمال خرابی اجزای خنک کننده را افزایش می دهد.
نحوه تنظیم دمای مایع خنک کننده برای دستیابی به حداکثر بازده
اجزای مختلفی در ساختار سیستم های تهویه رادیاتور گنجانده شده است. هر یک از این اجزا با انجام بهینه عملکردهایشان عملکرد و عملکرد مناسب سیستم را تعیین می کنند. در همین حال ، ترموستات یکی از اجزای عملکردی است که در تجهیزات برودتی ساختمان استفاده می شود.

ترموستات خنک کننده را تنظیم کنید ، این یکی از بهترین راه حل ها برای رسیدن به دمای مطلوب و ایده آل در محیط است.

با استفاده از کنترل از راه دور یا از طریق خود ترموستات می توان دما را به راحتی تنظیم کرد تا متناسب با نیازهای سرمایشی و گرمایشی محیط باشد. بر این اساس ، دما باید تا حدودی تنظیم شود. وقتی دمای آب برگشتی به مقدار تنظیم شده رسید ، ترموستات به خنک کننده دستور خاموش شدن را می دهد.

از طرف دیگر ، به محض پایین آمدن دمای محیط به زیر دمای تنظیم شده ، مجدداً ترموستات دستور می دهد تا دستگاه فعال شود تا به دامنه دمای تنظیم شده برسد. بنابراین متناسب با افزایش یا کاهش دمای هوا ، ترموستات سیستم با انرژی دادن یا غیرفعال کردن مایع خنک کننده ، بستر مناسبی را برای دمای محیط فراهم می کند تا به دمای مطلوب و ایده آل برسد.

لازم به ذکر است که در روش تنظیم دمای خنک کننده با استفاده از نمایشگر تعبیه شده در محفظه کولر ، می توان تنظیمات دمایی مناسب این دستگاه را انجام داد.

برای اعمال تنظیمات دستگاه ، ابتدا باید دکمه تنظیم شده روی ترموستات را همزمان با کلید اول فشار دهید. عدد صفر با فشار دادن دکمه ها روی صفحه ظاهر می شود. سپس کلید اول را به طور مکرر فشار دهید تا شماره 8 روی صفحه ظاهر شود. سپس دوباره کلید تنظیم را فشار دهید تا متغیر F0 بر روی صفحه دستگاه چاپ شود.
پس از این فرآیند ، با فشار دادن کلید اول و انتخاب F3 ، کلید تنظیم را به شماره 1 فشار دهید سپس کلید تنظیم را فشار دهید ، شماره 0 را نمایش دهید ، برای اعمال و ذخیره تنظیمات ، اولین کلید فشار داده می شود.
نحوه تنظیم دمای آب خروجی چیلر
به منظور تکمیل تنظیم دمای خنک کننده ، تنظیمات دمای آب نیز باید در خروجی سیستم اعمال شود. بر این اساس ، در آغاز و حدود 5 ثانیه ، کلیدهای Set و First به طور همزمان فشار داده می شوند تا زمانی که عدد 0 بر روی صفحه نمایش داده شود.
سپس دکمه اول شماره 8 را چند بار فشار دهید ، سپس “تنظیم” “F0” را فشار دهید و سپس دوباره دکمه “تنظیم” را فشار دهید. دمای مشخص شده را تنظیم کنید برای اعمال و ذخیره تنظیمات ، ابتدا باید دکمه را فشار دهید.

شایان ذکر است که برای افزایش کارایی ، عملکرد و طول عمر دستگاه تبرید توصیه می شود دمای سیستم از 20 تا 30 درجه سانتیگراد تهیه شود.طبق بررسی ها ، تنظیم دمای خنک کننده در دامنه دمای 25-20 درجه سانتیگراد منجر به بازده مطلوب و توان سیستم می شود. در این زمینه باید توجه داشت که به منظور کاهش هزینه های اقتصادی و مکمل ، تنظیم دستگاه در دمای 25 درجه سانتیگراد بسیار موثر و کارآمد است.
نکات مهم در مورد نحوه تنظیم دمای خنک کننده
در راهنمای تعیین دمای مناسب عملکرد چیلر ، رعایت یک سری نکات و اصول می تواند باعث افزایش خنک کننده ، گرمایش و بار سیستم شود. به طور معمول ، حداکثر درجه حرارت مناسب در زمستان برای ساختمان ها ، سازه ها و واحدهای مسکونی 21 درجه سانتیگراد است. این در حالی است که 15 درجه سانتی گراد یک ساعت خالی در نظر گرفته می شود.

توانایی تنظیم دما بین 3 تا 5 درجه فارنهایت در بهینه سازی مصرف انرژی و افزایش عمر مفید سیستم بسیار مهم است.

در ساختمان ها و محیط های اداری ، تنظیم دما باید براساس ساعت کار و مسافرت کارکنان تنظیم شود. همچنین ، جلوگیری از خروجی یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از اتلاف انرژی است.
با کارشناسان مرکز دات کام مشاوره رایگان بگیرید و برای بهترین مشاوره خرید با شماره های زیر تماس بگیرید
1021-3
05313

منبع:
https://tasisat.com/how-adjust-chiller-temperature/
تاریخ انتشار :
2021-04-23 10:00:01.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا