نحوه نوشتن یک طرح تجاری برای بازاریابی دیجیتال آنلاین

[ad_1]

معمول است که شرکت هایی که به بازاریابی اینترنتی و رسانه های اجتماعی روی می آورند تصور می کنند که باید استراتژی های خود را بر اساس فناوری بنا کنند و ابتدا نیازهای مخاطب را بررسی نکنند. هر مشاغل به یک برنامه بازاریابی یکپارچه نیاز دارد. بعضی اوقات شرکت ها برنامه ریزی دیجیتال را به عنوان یک چیز جداگانه می دانند اما در حالت ایده آل برنامه بازاریابی اینترنتی شما باید با اهداف گسترده تر تجاری ترکیب شود بنابراین بخشی از یک برنامه جامع بازاریابی است.

دو الگو وجود دارد که چارچوبی برای نوشتن یک برنامه یکپارچه بازاریابی دیجیتال فراهم می کند. اولین مدل برنامه ریزی SOSTAC® است که توسط BR Smith تهیه شده است. در انگلیسی ساده این روش به معنای تقسیم برنامه شما به شش قسمت است: –

  • S مخفف کلمه مخفف است تجزیه و تحلیل وضعیت – یعنی چی الان کجاییم؟
  • O مخفف است اهداف اینکه کجا می خواهیم برویم یعنی چه؟
  • S مخفف کلمه مخفف است استراتژی که خلاصه می کند چگونه به آنجا می رسیم
  • T مخفف عبارت تاکتیک ها آنها جزئیات استراتژی هستند
  • A برای است اقدام یا اعدام اجرای طرح.
  • C به ترتیب کنترل این به معنای اندازه گیری نظارت بررسی به روزرسانی و اصلاح است.

شما می توانید از الگوی برنامه ریزی SOSTAC® برای ایجاد الگوی بازاریابی دیجیتال متناسب با نیازهای تجاری و مشخصات مشتری خود استفاده کنید.

دومین فرم مفید برای ترسیم نقشه بازاریابی شبکه های اجتماعی شما روش POST Forrester است. روش POST به شما کمک می کند تا اهداف رسانه اجتماعی خود را تعیین کنید اقدامات خود را برنامه ریزی و اولویت بندی کنید. با فکر کردن در مورد این موضوع می توانید یک هدف و چشم انداز روشن ایجاد کنید همچنین اهداف استراتژی ها و ابزارهایی را به شما کمک می کند تا به افرادی که منتظر ارتباط آنلاین هستند کمک کنید. روش POST به طور خلاصه موارد زیر را بررسی می کند:

  • اشخاص با مشاهده رفتارها و نگرش های اجتماعی مشتری خود شروع کنید. می خواهید چه کسانی را در سایتهایی مانند فیس بوک و توییتر جذب کنید؟
  • اهداف در مرحله بعد اهداف فناوری اجتماعی خود را تعیین کنید. آیا می خواهید روابط ایجاد کنید آگاهی از نام تجاری ایجاد کنید یا خدمات مشتری را بهبود ببخشید؟
  • استراتژی چه استراتژی هایی را برای اجرای برنامه ریزی می کنید و اولویت های شما چیست؟ تعیین کنید که اهداف شما چگونه از طریق توییتر وبلاگ LinkedIn یا صفحه فیس بوک نحوه تعامل شما با مشتریان را تغییر می دهد
  • تکنیک از کدام یک استفاده خواهید کرد؟ مناسب ترین فناوری را انتخاب کنید که اهداف شما را برآورده کند و نیازی به استفاده از همه آنها نیست!

این روش ها اطمینان می دهند که برنامه یکپارچه بازاریابی دیجیتال شما مخاطبان و مشتریان را در اولویت قرار می دهد نیازهای آنها را تعریف می کند و طرحی را با ترکیب مناسب کانال های آنلاین و آفلاین برای ایجاد روابط قوی جذب سرنخ و ایجاد ترافیک به وب سایت شما ایجاد می کند.

[ad_2]

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا