ساختمان و مسکن

نحوه نگهداری از پمپ کشاورزی

در نگهداری پمپ آب خانگی  دقت داشته باشید که پمپ آب نباید بطور مستمر کار کند. زیرا باعث داغ شدن پمپ آب خانگی می‌شود و انرژی را به هدر می‌دهد و دچار تعمیر پمپ طبقاتی و هزینه های زیادی می شوید.

پمپ آب نیاز دارد که بر اساس فشار، سرعت جریان و ارتفاع مرتبا بررسی شود. انتخاب پمپ آب نامناسب هزینه‌های اضافی در انرژی و تعمیر و نگهداری را برای شما ایجاد می‌کند.

نکات مهم برای حفظ و افزایش عمر پمپ آب کشاورزی شما

بی توجهی به نگهداری این پمپ ها می تواند در عملکرد آنها اختلال ایجاد کند. پمپ مزرعه را می توان با خودرو مقایسه کرد، زیرا اگر خودرو را به درستی نگهداری نکنید و روغن آن را در زمان مناسب تعویض نکنید، خودرو دچار مشکل شده و قدرت خود را از دست می دهد و می تواند بسیار گران تمام شود. .زیاد

در این مقاله به نکات اصلی نگهداری و خرید موتور پمپ آب دیزل کشاورزی و همچنین مدل های بنزینی می پردازیم تا بتوانید با نگهداری مناسب عمر آنها را افزایش دهید.

نحوه نگهداری از پمپ کشاورزی

نکات مهم در مورد گرمایش پمپ آب

گرمای بیش از حد یکی از بزرگترین مشکلات پمپ ها و سایر تجهیزات مکانیکی و الکتریکی است. برای جلوگیری از گرمای بیش از حد، رادیاتورها و سیستم های خنک کننده و غیره در تجهیزات وجود دارد تا از گرم شدن بیش از حد پمپ جلوگیری شود. در واقع پمپ های آب کشاورزی مشابه پمپ های آب خانگی هستند به این معنا که این پمپ ها آب را از خود عبور می دهند و از گرم شدن بیش از حد پمپ جلوگیری می کنند.

اما توجه داشته باشید که اگر دستگاه شما زیاد کار می کند یا دائما کار می کند ممکن است آسیب ببیند زیرا گرما و گرمای پمپ افزایش می یابد و به پمپ آسیب می رساند و باید دنبال تعمیر پمپ کشاورزی باشید بنابراین راه های زیادی برای جلوگیری از پمپاژ آب در کشاورزی وجود دارد و بهتر است به فکر جلوگیری از پمپاژ آب در کشاورزی به سرعت باشیم.

به گرمایش پمپ آب مزرعه توجه کنید

در واقع فرقی نمی کند از کدام پمپ آب استفاده کنید، باید بدانید که پمپ آب در برابر عاملی به نام یخ زدگی چندان مقاوم نیست و در اثر سرما می تواند کارایی و کارایی خود را از دست بدهد. هنگامی که آب به صفر درجه یا کمتر می رسد، باعث از کار افتادن پمپ آب می شود. به طور کلی سرمای شدید و یخبندان از عوامل خطرناک برای پمپ آب بوده و باعث از بین رفتن کارایی پمپ آب و در نهایت از کار افتادن پمپ می شود.

برای جلوگیری از این امر می توانید پمپ آب را در محل مناسبی نصب کنید تا از یخ زدگی پمپ در فصول سرد سال مانند زمستان و پاییز جلوگیری شود. از آنجایی که پمپ آب کشاورزی در مرتع و زمین کشاورزی نصب می شود، می توانید برای محافظت از پمپ آب در برابر سرما، پمپ آب را جدا کرده و یا برای جلوگیری از ورود سرما به داخل پمپ، حصار مناسبی بسازید.

اگر از پمپ مزرعه در مناطق سردسیر و کوهستانی استفاده می کنید، بهتر است محل نصب آن را در نظر بگیرید، زیرا دمای این مکان بسیار پایین است و باعث سردی پمپ آب مزرعه می شود.بشر

اهداف اصلی مورد نظر در نگهداری پمپ آب خانگی

  • جلوگیری از خرابی پمپ آب
  • حفظ ظرفیت مناسب پمپاژ
  • برنامه‌ای برای نگهداری و جلوگیری از خرابی پمپ تنظیم کنید. راه‌کارهای سازنده را دنبال کنید.
  • همیشه از متخصصین کمک بگیرید و به خوبی دستگاه را بررسی کنید و از اطلاعات مربوط به دستگاه نگهداری نمایید.
  • با سیستم پمپ آب آشنا شوید.
  • دفترچه راهنمای نصب و راه اندازی که شامل نمودارها و منحنی‌ها می‌شود را در دسترس داشته باشید و مطالعه نمایید.

نحوه نگهداری پمپ آب خانگی

پمپ آب خانگی

را در زمانی که کار می‌کند در معرض حرارت خیلی زیاد یا خیلی کم ( انجماد ) قرار ندهید ( درجه حرارت محیط بین ۳۲ تا ۱۱۵ درجه فارنهایت باشد ) .

پمپ آب خانگی در هر موقعیتی نصب می‌شود ، اگر به سقف نصب شده باشد سر پمپ برعکس قرار می‌گیرد.

که به علت درگیر شدن هوا در آن ، می تواند تا ۱۵%باعث کاهش کارکرد پمپ شود .

در صورت وجود چنین موقعیتی با کمک گرفتن از متخصصین ما راه‌حلی مناسب برای نصب پمپ به سقف پیدا کنید.

نحوه روغن‌کاری پمپ آب خانگی

یکی از مواردی که در نگهداری و تعمیر و سرویس پمپ‌های آبرسانی خانگی باید بسیار مورد توجه قرار گیرد این است که قطعات بکار رفته در آن در دوره‌های مرتب نیاز به روغن‌کاری دارد.

و در هربار از دوره‌های بازدید باید این کار انجام گیرد و بهتر است که این کار توسط فردی با اطلاع صورت گیرد تا پمپ آب با مشکل روبرو نشود.

پس در مواردی که مشغول بررسی پمپپ می‌شوید میزان روغن را در سیل و محفظه‌ی موتور چک کنید.

نکاتی در نگهداری پمپ آب خانگی

پیشنهاد ما استفاده از لوله‌های قابل انعطاف و متناسب با میزان فشار است .
در ابتدا پمپ را به تنهای روشن کنید تا به خروج فشارها از پورت خروجی کمک کند .
پیشنهاد دیگر این که  یک فیلتر در مسیر رسوب آن ( ۱۵۰ میکرون ) در سمت ورودی آن برای جلوگیری از ورود آشغال های محیط بیرون به درون  دستگاه نصب نمایید.

یکی دیگر از موارد در نگهداری پمپ آب خانگی

از هر پیچشی که باعث پیچ خوردن لوله و محدود شدن جریان شود جلوگیری کنید .
به یاد داشته باشید که از قبل فیلتر کربن پمپ یک پیش فیلتر دیگر برای پیشگیری از ورود ذرات کربن به درون اتاق پمپ که می تواند باعث بسته شدن آن گردد نصب کنید.

یکی دیگر از مواردی که در نگهداری پمپ آب خانگی باید دقت داشت

عموما مشکلاتی که در پمپ‌های خانگی پیش می‌آید:

  • از تنظیم خارج شدن فشار پمپ
  • یکسره کار کردن پمپ و قطع نشدن آن
  • قطع و وصل شدن متوالی پمپ
  • کم شدن باد داخل منبع تحت‌فشار و آب دادن پمپ است

که به طور مرتب باید به کارکرد پمپ آب خانگی توجه داشت ودر صورت لزوم با کمک گرفتن از متخصصین این فن مانع از این اتفاقات شد. در رابطه با نحوه نگهداری موتور پمپ آب بسیار مهم است که پمپ چاه شما و بقیه سیستم ها به درستی نگهداری شود. در این مورد همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. با در نظر گرفتن این موضوع، در اینجا 5 نکته ساده در مورد نحوه نگهداری آب وجود دارد:

  1. به یاد داشته باشید که فن های خنک کننده را تمیز کنید

گرمای بیش از حد یک مشکل جدی است و اگر فن های خنک کننده موتور پمپ شما تمیز نگه داشته نشوند، می تواند به آسیب طولانی مدت پمپ شما کمک کند. هر گونه زباله مانند برگ های خشک یا تار عنکبوت که در آنجا گیر کرده اند را تمیز کنید. گرمای بیش از حد می تواند در نهایت به پمپ شما آسیبی برساند که قابل تعمیر نیست، بنابراین مطمئن شوید که به طور منظم آن را تمیز می کنید تا طول عمر آن افزایش یابد.

  1. از محصولات ضد خوردگی استفاده کنید

محصولات ضد خوردگی یک راه ارزان و موثر برای حفظ عملکرد پمپ چاه شما همانطور که باید است. این یک بخش کلیدی از نحوه نگهداری موثر پمپ چاه است، زیرا خوردگی می تواند عملکرد پمپ را به شدت تحت تاثیر قرار دهد.

  1. آیا قطره آب وجود دارد

اگر متوجه چکیدن آب از پمپ خود یا سایر قسمت های سیستم شده اید، ممکن است مشکلی وجود داشته باشد. ممکن است گاهی اوقات مجبور شوید قطعات را نیز تعویض کنید. یک متخصص می‌تواند به شما در مورد علت و راه‌حل انواع مشکلات کمک کند، اگر زمان کافی برای کشف آن را ندارید.

  1. با چشمان خود بررسی کنید

طوفان می تواند به تمام ساختمان ها و تجهیزات، از جمله پمپ شما آسیب سنگینی وارد کند؛ بنابراین پس از رویدادی مانند این، مهم است که به بیرون بروید و پمپ خود را برای آسیب بررسی کنید. اگر ترک ها یا فرورفتگی های قابل مشاهده ای وجود دارد، بهتر است آنها را بررسی کنید. در مورد نحوه نگهداری موتور پمپ آب حتی اگر همه چیز از بیرون خوب به نظر می رسد، اگر شما یا یکی از اعضای خانواده تان دیدید که پمپ در هنگام طوفان ضربه خورده است – برای مثال توسط یک شاخه، باز هم می تواند ایده خوبی باشد که یک متخصص آن را ببیند.

  1. پمپ خود را سرویس کنید

هر سه یا چهار سال یکبار، بهتر است پمپ خود را توسط یک متخصص بررسی کنید تا از سالم بودن آن مطمئن شوید. یک پمپ خوب باید یک دهه یا بیشتر دوام بیاورد، اما اکثر آنها فقط با کمی دقت و توجه به این سن می رسند. شما نمی خواهید پول خود را برای تعویض پمپ قبل از زمانش هدر دهید و یک سرویس معمولی می تواند در سیستم چاه شما صرفه جویی کند. قبل از اینکه تلفن را بردارید، باید به دنبال یک پمپ و خدمات چاه باشید که بتواند نیازهای شما را برطرف کند.

همه چیز در رابطه با نحوه نگهداری موتور پمپ آب

در رابطه با نحوه نگهداری موتور پمپ آب گاهی اوقات، پمپ های چاه نیاز به تعویض دارند. پمپ های آبیاری زمستانه، پمپ های چاه، پمپ های آبنما یا حوض و خطوط آب همگی برای جلوگیری از آسیب دیدن یا ترک خوردن پوشش ها و لوله ها در صورت یخ زدن آب در داخل آنها در سرما، حیاتی هستند. خوشبختانه، جلوگیری از یخ زدن سیستم های پمپ و لوله های آب در زمستان بسیار ساده است و انجام آن تنها چند دقیقه طول می کشد.

به طور کلی، پمپ ‌های آبی که در اعماق آب کار می‌ کنند، نیازی به پمپ ‌های سطحی ندارند، زیرا آب در عمق یخ نمی ‌زند. در این موارد، به طور کلی توصیه می شود که موتور پمپ را تا پایین ترین سطح ممکن در زیر آب فرو ببرید یا وزن کنید. این یک راه حل جایگزین برای زمانی است که برداشتن آب چشمه یا پمپ حوض دشوار است. تمام پمپ های آب کم عمق یا سطحی باید در مناطق سردسیر زمستانی شوند. این شامل پمپ های حوض یا آبنما، پمپ های جت قابل تبدیل، پمپ های استخر، و غیره می شود. همه آنها باید تخلیه شوند. اجازه ندهید در هیچ شرایطی یخ بزنند. اگر به دلایلی نمی توان آنها را تخلیه کرد، موتور (های) پمپ را از آب خارج کرده و در مکانی نگهداری کنید که از یخ زدگی جلوگیری شود.اگر قصد ندارید چندین ماه از پمپ خود استفاده کنید، همیشه ایده خوبی است که آن را تخلیه کنید و پمپ را به فضای گرمتر یا با دمای کنترل شده منتقل کنید تا بهترین نتیجه را داشته باشید.

  • مراحل قبل از زمستانه کردن پمپ

 

در رابطه با نحوه نگهداری موتور پمپ آب هنگامی که آب یخ می زند، منبسط می شود در حالی که مواد دیگر، مانند فلز موجود در پمپ های آب، تمایل به انقباض دارند و با کاهش دما کوچکتر می شوند. این ترکیب می تواند منجر به ترکیدن خطوط آب و ترک خوردن پمپ چدن شود. در برنامه های کاربردی در طول سال، مانند پمپ های چاه در خانه ها، ممکن است لازم باشد منبع گرمایی اضافی برای جلوگیری از یخ زدن لوله ها فراهم شود. برخی از سیستم های پمپ چاه ممکن است آب نشسته را برای مدت طولانی تجربه کنند تا در صورت کاهش دما بسیار پایین باشد. در این موارد، مقدار کمی آب را به طور مداوم از طریق سیستم خود عبور دهید تا زمانی که دما دوباره افزایش یابد، زیرا یخ زدن آب جاری سخت تر است.

  • چگونه یک پمپ آب را زمستانی کنیم

 

یادگیری نحوه زمستانی کردن پمپ آب حوض و آبنما، پمپ آبپاش، پمپ چاه یا هر پمپ کم عمق دیگری باعث می شود که در نهایت با پمپ آب یخ زده یا آسیب پرهزینه مواجه نشوید. قبل از شروع این پروژه، مطمئن شوید که خطوط آبرسانی را قطع کرده و برقی که به سیستم پمپ می رود را قطع کنید تا از خشک شدن پمپ پس از زمستان شدن و هوای فشرده که باعث آسیب به بخش هایی از آب شود جلوگیری شود

مرحله 1: دوشاخه تخلیه را پیدا کرده و باز کنید

در رابطه با نحوه نگهداری موتور پمپ آب دوشاخه تخلیه و پریز (در صورت وجود) را در پمپ خود پیدا کنید و آنها را باز کنید تا تمام آب پمپ تخلیه شود. اطمینان حاصل کنید که حداکثر آب ممکن از پمپ تخلیه می شود. سپس خطوط تخلیه و مکش را تخلیه کنید. قبل از رفتن به مرحله 2، دوشاخه تخلیه را تعویض کنید. به خاطر داشته باشید که برای جلوگیری از آسیب به سیستم پمپ، آب باقیمانده از تخلیه نیز باید حذف شود.

مرحله 2: پمپ را با پروپیلن گلیکول پر کنید

از پروپیلن گلیکول مواد غذایی برای پر کردن بدنه پمپ استفاده کنید تا با آب باقیمانده داخل پمپ مخلوط شود تا از یخ زدن سیستم جلوگیری شود.

*مهم: هرگز نباید پروپیلن گلیکول را با ضدیخ خودروهای مورد استفاده در رادیاتور خودرو که اتیلن گلیکول نامیده می شود، اشتباه گرفت. این بسیار سمی است و هرگز نمی توان از آن در برنامه های کاربردی آب شیرین (به خصوص در پمپ های چاه) استفاده کرد.

مرحله 3: از هوای فشرده برای خروج خطوط آب استفاده کنید

از یک کمپرسور هوا برای دمیدن خطوط تخلیه و مکش در آبیاری، ، جت، حوض، چشمه یا هر سیستم پمپ چاه غوطه‌ وری دیگر استفاده کنید. شما همچنین به یک شلنگ هوا با اتصالات مناسب هوا نیاز دارید.

 

حتی اگر در آب و هوای گرم تری زندگی می کنید، تنها کافی است یک سرمای برای شکستن پمپ شما و ایجاد خسارت فاجعه بار به اموال شما انجام شود. اید. کارخانه های صنعتی و کشتی ها به شدت به قابلیت اطمینان تجهیزات و ماشین آلات خود متکی هستند. پمپ ها بخش اصلی این امر هستند. از کار افتادن یک پمپ می تواند از نظر از دست دادن خروجی و هزینه تعمیرات پرهزینه باشد. تصور کنید پمپ شما نقش مهمی در خط تولید شما ایفا می کند. مسئول دوز کردن مقدار مشخصی از مواد در یک مخلوط است. اگر پمپ به طور غیرمنتظره ای از کار بیفتد، تولید مخلوط متوقف می شود. خرابی پمپ در کشتی خارج از دریا می تواند پیامدهای بدتری داشته باشد، به خصوص اگر برای ایمنی یا عملکرد کشتی لازم باشد؛ بنابراین نحوه نگهداری موتور پمپ آب یک عملیات جدایی ناپذیر در هر کارخانه است.

نتیجه گیری:

در رابطه با نحوه نگهداری موتور پمپ آب تعمیر و نگهداری معمولا به دو طبقه بندی تقسیم می شود. تعمیر و نگهداری اصلاحی و پیشگیرانه. تعمیر و نگهداری اصلاحی اساساً تعمیر و نگهداری است که برای مقابله با خرابی پمپ که قبلاً رخ داده است انجام می شود. این باید تا حد امکان سریع و کارآمد انجام شود تا نصب و راه اندازی مجدد و با کمترین تأثیر ممکن بر روی عملیات انجام شود. با این حال، تکیه بر تعمیر و نگهداری اصلاحی یک مسئله است. این بدان معنی است که تعمیر و نگهداری تنها زمانی انجام می شود که مشکلی قبلاً ایجاد شده باشد نه اینکه از بروز مشکل در وهله اول جلوگیری شود.

 

یکی دیگر از وسایلی که به پمپ متصل می‌شود و باید در نگهداری پمپ آب خانگی به آن توجه داشت

کلید اتوماتیک(پرشرسوییچ) پمپ آب خانگی می‌باشد که فرمانده پمپ می‌باشد و دستور قطع یا وصل پمپ را صادر می‌کند.

که این وسیله برقی در مقایسه با دیگر وسایل پمپ، بیشتر دچار اشکال یا خرابی می‌شود.

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا