نحوه پرورش دفنیا برای آکواریوم

[ad_1]

فواید تغذیه غذای زنده برای ماهی در یک مخزن عمومی بسیار است: غذای زنده باعث بهبود نشاط و رنگ می شود و بیشتر شبیه غذایی است که در زیستگاه طبیعی ماهی یافت می شود. غذای زنده را می توان به راحتی تهیه کرد.

برخی از اشکالات شامل انتقال بیماری ها یا انگل ها به آکواریوم است حفظ این فرهنگ مدت زیادی طول می کشد و برای تهیه غذاهای زنده فضای زیادی لازم است. هزینه تجهیزات و ملزومات مورد نیاز برای حفظ فرهنگ ها نیز برای مبتدیان در نظر گرفته می شود.

در این مقاله من در مورد نحوه پرورش دافنیا بحث خواهم کرد. این مقاله بخشی از یک مجموعه در حال انجام غذاهای زنده خواهد بود. می توانید مقالات مرتبط بیشتری را در اینجا پیدا کنید [http://www.kingdiscus.com].

دافنیا به گروهی معروف به Daphniidae تعلق دارد که از بستگان نزدیک میگوی آب شیرین و میگوی شور (آرتمیا) هستند. به نام عمومی آن کک آب گفته می شود. این نام رایج از حرکات تشنجی دافنی در آب گرفته شده است. بیش از 150 گونه مختلف را می توان در آمریکای شمالی یافت که تعداد مشابهی از گونه ها در اروپا رشد می کنند. برخی از این گونه ها در هر دو قاره نقاط مشترکی پیدا می کنند.

دافنی سخت پوستان کوچکی است و استفاده از آنها به عنوان غذای تازه بسیار مناسب است زیرا تا زمانی که ماهی آنها را نخورد هنوز در آب آکواریوم وجود دارد. در صورت احساس نیاز به دافنی می توانید با استفاده از محلول 5٪ Clorox به مدت 3 تا 5 دقیقه استریل کنید. تعداد بسیار کمی از میکروارگانیسم ها می توانند زنده بمانند. اطمینان حاصل کنید که قبل از تغذیه آنها را به خوبی بشویید!

کک های آب را می توان هم در داخل و هم در فضای باز پرورش داد. بسیاری از افراد دافنی را در یک استخر کوچک مخصوص کودک تربیت می کنند. با این حال یک محیط کنترل شده تر در داخل خانه انجام می شود و در صورت زندگی در اقلیم های شمالی می توان آن را در تمام طول سال انجام داد. این می تواند به اندازه دو بطری 2 لیتری به یک لگن 20 گالنی خریداری شده از فروشگاهی مانند Menard باشد. ایده آل این است که شما بیشترین مقدار سطح اکسیژنه را داشته باشید بنابراین اگر جای ظرف بزرگتری وجود دارد به طور حتم از آن استفاده کنید. یک محیط کم عمق برای رشد زیاد مناسب دافنیاست.

ایجاد محیط مناسب برای دافنیا بسیار ساده است. روش های مختلفی برای جمع آوری آب برای استفاده در فرهنگ استفاده می شود. بهترین توصیه ای که من شنیده ام از Joe F. از باشگاه آکواریوم Circle City در ایندیاناپولیس IN است. او در جلسه آگوست انجمن آکواریوم جنوب غربی میشیگان سخنرانی کرد و توصیه می کند از آب مخزن ذخیره شده از تعویض مخزن استفاده کنید. جو مدت طولانی است که مشغول تهیه غذاهای زنده است و این بسیار خوب عمل کرد. ارائه ویدیوی وی درجه یک بود.

سطح pH مزارع موفقیت آمیز دافنی باید در محدوده 6-8 باشد و باید بیشتر قلیایی باشند تا اسیدی. اگر در فضای باز بلند شود تهویه لازم نیست. اگر در داخل خانه بلند شود تهویه باید تنظیم شود تا حباب های بزرگی تولید شود. حباب های کوچک در فرهنگ دافنی باعث می شود که حباب ها در سپر فرهنگ قرار بگیرند و بمیرند.

دمای آب در دافنیا مگنا یک نیاز بزرگ نیست اما دمای مطلوب باید در محدوده 64-72 درجه باشد. آنها به شدت در برابر درجه حرارت تحمل می کنند و می توانند در برابر نوسانات یخ زدگی مقاومت کنند. در حقیقت دافنی را می توان منجمد کرد در فریزر نگهداری کرد و سپس در صورت لزوم دوباره زنده کرد. مونا نوسانات دمایی بالاتر از D. magna را تحمل می کند.

روشنایی در یک محله باید روزانه هشت ساعت یا بیشتر باشد و شدت نور باید برابر یا بیشتر از 850 لوکس باشد. یک لامپ و تایمر ساده می تواند این کار را در فضای بسته انجام دهد.

تغذیه رودخانه دفنیا جایی است که اکثر زیست شناسان آبزی از کار می افتند. دافنیا از مواد آلی محلول مخمر ترکیبات مختلف باکتری ها ریز جلبک ها ریزه ها یا گلوله ها تغذیه می کند. کودهای آلی مانند کود تازه گاو. اگرچه به دلیل وجود آنتی بیوتیک ها و مکمل هایی که از لبنیات و گاوها تغذیه می کنند توسط مربیان توصیه نمی شود. ترکیبی بسیار بهتر ترکیبی از 1 قاشق غذاخوری اسپیرولینا آرد سویا و مخمر خشک فعال است که به یک پیمانه آب اضافه می شود. این مخلوط باید تا زمانی که آب کدر شود اضافه شود اما می توانید کف آن را به وضوح ببینید و شنای دافنیا را در مزرعه تماشا کنید. این مخلوط را باید با دقت هر دو یا سه روز یکبار اضافه کنید مراقب باشید که بیش از حد غذا ندهید. در این زمان شما باید مقدار زیادی دافنیا را ببینید و می توان آن را برای تغذیه ماهی خود برداشت کرد.

برداشت بسیار ساده است – شما فقط باید از یک شبکه کوچک آکواریوم استفاده کنید توجه داشته باشید که کک کوچک برای رشد بیشتر از طریق شبکه می افتد. به این ترتیب ماهیان بالغ برداشت می شوند و می توان آنها را به ماهی ها داد. دافنیای کوچک تر می تواند غذای ماهی بیشتری تولید کند. دافنی برداشت شده را می توان برای مدت چند روز در یخچال و در آب تمیز نگه داشت.

کک سرشار از پروتئین و رژیم غذایی بسیار خوبی برای ماهی های گرمسیری است. برخی از آکواریوم ها به طور انحصاری آنها را تغذیه می کنند. آنها تا 70٪ پروتئین برای ماهی های گرمسیری شما تأمین می کنند و منبع عالی غذای زنده برای آکواریوم شما هستند.

درباره پرورش دافنیا می توان مطالب زیادی نوشت. این راهنما فقط برای کمک به تازه کارها است که برای تأسیس کلنی در غذاها زندگی می کنند و ماهیها را با غذای پروتئین زنده تغذیه می کنند. یک سری مقالات درباره غذاهای زنده صادر می شود و می توانید آنها را در اینجا ببینید [http://www.kingdiscus.com].

[ad_2]

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا