بازرگانی

نحوه کار پارتیشن کانال + بررسی عملکرد کانال در سرمایش و گرمایش

نحوه کار داکت Split
مکانیزم عملکرد و عملکرد داکت اسپلیت این کار توسط اجزای داخل و خارج دستگاه انجام می شود. ساختار اصلی و آناتومی مجاری از واحد خارجی یا بخشی از کندانسور و صفحه داخلی یا اواپراتور سیستم تشکیل شده است. کندانسور دستگاه اغلب در فضاهای باز و خالی نصب و کار می کند.
در همین حال ، اواپراتور مجاری در فضای سقف کاذب و درون سازه و ساختمان طراحی و اجرا می شود. واحد خارجی نیز بوسیله لوله های مسی به صفحه داخلی سیستم متصل ، تعامل و متصل می شود.
داکت اسپلیت برای پاسخ به این سوال چگونه کار می کند؟ لازم به ذکر است که اجزای مختلفی در ساختار تخته سه لا وجود دارد ، داخلی و خارجی. در نتیجه ، اجزایی مانند کمپرسور ، شیر انبساط ، سیم پیچ حرارتی و شیر چهار طرفه در قسمت کندانسور مجرای هوا نصب می شوند.

خنک سازی و شروع چرخه تبرید سیستم های تهویه جداگانه در مجاری توسط قسمت کمپرسور انجام می شود. مبرد از طریق این قسمت فشرده و فشرده می شود.

قطعاتی از قبیل فیلترهای هوا ، تجهیزات تخلیه میعانات ، فن ، موتور الکتریکی و سیم پیچ اواپراتور در صفحه داخلی و پارتیشن اواپراتور دیده می شوند. فیلتر تصفیه تمام آلاینده ها را جذب می کند و از طریق یک فرآیند فیلتراسیون قوی از ورود آنها جلوگیری می کند. در نتیجه ، هوای کاملاً تمیز و سالم با محتوای اکسیژن بالا به مصرف کننده ارائه می شود.

نحوه کارکرد اسپلیت در حالت خنک سازی
نحوه کار داکت اسپلیت در شرایط تبرید و برودتی ، کمپرسور ابتدا مبرد را فشرده می کند. پس از فشرده سازی ، مبرد از قسمت کندانسور از طریق لوله های مسی به قسمت اواپراتور دستگاه منتقل می شود.
پس از ورود به لوله های کویل گرمایش اواپراتور ، مبرد با جریان هوا از طریق فن ، تبادل گرما می کند. در نتیجه این فرآیند ، درجه حرارت هوا کاهش یافته و سرد می شود. با ادامه این روند ، هوای سرد به سمت فیلترهای انتهای دریچه خروجی هدایت می شود و تمام آلاینده ها و آلاینده های آن جذب و از بین می روند.
پس از تمیز کردن و تصفیه ، هوای خنک شده توسط فن داکت با تمام قدرت دمیده می شود. در نتیجه ، هوای تازه و مطبوع با سرعت ثابت و یکنواختی در داخل جریان می یابد.

لازم به ذکر است که به دلیل تماس هوا با سطح سرد سیم پیچ ، بخار آب در هوا تقطیر می شود که منجر به کاهش قابل توجه رطوبت هوا می شود.

این فرآیند تا رسیدن دمای هوای داخلی به دمای تنظیم شده ادامه می یابد. وقتی دما به محدوده مشخص شده رسید ، ترموستات دستگاه به کمپرسور دستگاه دستور می دهد تا خاموش و روشن شود.
نحوه کار مجرای هوا در حالت گرمایش

نحوه کار تقسیم کانال در حالت گرمایش ، این کار با افزودن یک سیم پیچ آب گرم به اواپراتور انجام می شود.

پس از نصب سیم پیچ حرارتی ، آب گرم سیستم گرمایش مرکزی مانند موتورخانه یا دیگ دیواری از طریق لوله های سیم پیچ جریان می یابد. فن گرمای تولید شده توسط آبگرم را از طریق مجاری در داخل کشور توزیع می کند.
در نتیجه ، هوای گرم و تهویه به طور مساوی در راهروها و اتاق ها توزیع می شود. در این رابطه باید توجه داشت که سیم پیچ آب گرم باید جداگانه تهیه و در قسمت جلوی اواپراتور یا صفحه داخلی دستگاه نصب شود.استفاده از حالت گرمایش کانال باعث صرفه جویی و بهبود مصرف انرژی می شود. اما استفاده از حالت گرمایش برای کولرهای گازی به عنوان کولر گازی توجیه پذیر نیست و به دلیل مصرف زیاد برق بسیار مقرون به صرفه است. همچنین در حالت گرمایش ، خازن دستگاه بیکار است و فقط فن اواپراتور سیستم کار می کند.

نحوه عملکرد آن در عملکرد و شکاف داکت یکی از اجزای م affectثر بر چرخه خنک کننده سیستم مربوط به مبرد موجود در دستگاه است.

خنک سازی و خنک سازی کانالهای جداسازی توسط گاز مبرد خنک می شوند. مبرد دستگاه برای مدل R22 یا R410A و مدل کانال تقسیم مناسب است.
مبرد نوع مبدل نوع r410a معمولاً برای کمپرسورهای جداگانه استفاده می شود. از طرف دیگر ، فرآیند تولید تبرید خرد شده معمولی توسط مبرد r22 تأمین می شود. قطعات کندانسور (صفحه خارجی) و اواپراتور (تهویه هوا) نقش برجسته ای در چرخه خنک سازی قطع شده دارند.
با مشاوران رایگان در مرکز دات کام مشاوره رایگان بگیرید و برای بهترین مشاوره خرید با شماره های زیر تماس بگیرید
1021-3
05313

آبنما :
https://tasisat.com/how-split-duct-works/
تاریخ انتشار :
2021-05-12 10:00:40.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا