اپلیکیشن و نرم‌افزاربرترین های کسب و کار

نرم افزارهای طراحی برش لیزر

معرفی چندین نرم افزار تخصصی طراحی در برش لیزر

در ادامه بررسی نرم افزارهای بهینه طراحی برش لیزر به معرفی چندین نرم افزار تخصصی طراحی در برش لیزر می‌پردازیم.

ابزار | افزایش

نرم افزار برش لیزر Adobe Photoshop

فتوشاپ یکی از شناخته‌شده‌ترین نرم افزارهای طراحی است. این نرم‌افزار در زمینه‌های گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نرم افزار از سال ۱۹۹۰ زمان انتشار، تاکنون تغییرات و آپدیت‌های زیادی  داشته است. کاربرد این نرم افزار برای روتوش و تغییرات تصویر است و برای برش لیزر و حکاکی لیزری نیز مورد استفاده قرار میگیرد.

از مزایای نرم افزار فتوشاپ در برش لیزر می‌توان به امکان تبدیل تصاویر رستر به وکتور برای برش لیزر اشاره نمود.

نرم افزار برش لیزر Inkscape

Inkscape  به عنوان یک جایگزین رایگان و منبع باز برای Adobe Illustrator ارائه شده است. درست است که این نرم افزار به اندازه کافی جامع است، اما Inkscape نیز به عنوان نرم افزار برش لیزر دائماٌ در حال پیشرفت و بهبود است.

ادعای واقعی آن برای شهرت به عنوان نرم افزار برش لیزر این است که از گرافیک برداری مقیاس پذیر (SVG)  به عنوان فرمت اصلی خود استفاده می‌کند. SVG یک زبان نشانه‌گذاری قالب‌بندی گرافیکی بدون حق امتیاز است، به این معنی که می‌توانید از دستورات آن برای ایجاد طرح‌های خود بدون نیاز به پرداخت هزینه استفاده کنید. این نرم افزار یک وسیله تقویت کننده توانایی عالی برای کسانی است که به تازگی کار با نرم افزار برش لیزر و به طور کلی این فرآیند را شروع کرده‌اند.

همچنین پلاگین‌های شخص ثالثی برای Inkscape پیدا خواهید کرد که طرح‌ها را به G-code برای دستگاه‌های برش لیزری و حکاکی تبدیل می‌کند. پلاگین Inkscape Laser Tool توسط JTech Photonics  یکی از مواردی است که به کاربران این امکان را می‌دهد که برخی از عملکردهای لیزر را در Inkscape برنامه ریزی کنند.

شما همچنین می‌توانید از Inkscape در سیستم عامل‌ها استفاده کنید. برای کاربران ویندوز،MacOS  و لینوکس به راحتی کار می‌کند، بنابراین هر ترجیحی که داشته باشید، تحت پوشش هستید و این نرم افزار بهترین گزینه برای درهم آمیختن تجربه طراحی شماست.

ابزار | افزایش

نرم‌افزار برش لیزر AutoCAD

این نرم افزار ابزاری حرفه‌ای برای معماران است و حتی در انجام پروژه‌های برق و مکانیک نیز  همچون برش لیزر برای ساخت کابین آسانسور نیز مفید می‌باشد. این نرم افزار به شما این امکان را می‌دهد که از میان پالت بلوک‌ها یکی را انتخاب کرده و اشیا  مختلفی به آن اضافه کنید. علاوه بر این، یک ابزار اندازه گیری سریع نیز وجود دارد که اطمینان حاصل می‌کند همه اشیا  شما در اندازه مناسب خود هستند. اوتوکد یکی از بهترین نرم افزارهای طراحی برش لیزر است که می‌توانید از آن در این زمینه استفاده کنید. همچنین میتوانید تفاوت بین برش لیزر و پانچ را مشاهده کنید.

اوتوکد دارای ویژگی پاکسازی می‌باشد که به شما این امکان را می‌دهد که اشیا غیرضروری را به راحتی حذف کرده و اندازه پروژه را کاهش دهید. در مورد پلتفرم‌های پشتیبانی شده، این ابزار باDWG ، DXF،۳DS ،WMF ،DWF ، PLT کار می‌کند. اگر حرفه‌ای هستید، این ابزار برای شما مناسب خواهد بود.

نرم افزار برش لیزر لیزر وب

Laser web  یک برنامه رایگان است که برای کنترل برش لیزر و بر اساس طراحی شما استفاده می‌شود. یکی از ویژگی‌هایی که این نرم افزار حکاکی لیزری را بسیار مفید می‌کند این است که می‌توانید چندین فایل را با فرمت‌های مختلف در یک پروژه واحد وارد کنید، بنابراین بسیار منعطف بوده و قادر است انتظارات شما را برآورده نماید. مزیت دیگری که در برخی نرم افزارهای دیگر دیده نمی‌شود، ابزار برآورد هزینه کار است، بنابراین برای بودجه بندی بسیار مفید است، چیزی که برای مبتدیان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

از این نرم افزار می‌توان برای کنترل حکاکی از طریق فایل‌های بُرداری و شطرنجی استفاده کرد، بنابراین برای حکاکی پروژه‌های کوچک و بزرگ ایده آل است. همچنین تنظیمات زیادی وجود دارد که می‌توانید برای سفارشی کردن جنبه‌های مختلف حکاکی خود استفاده کنید، از جمله عمق عبور، سرعت برش، حکاکی نرم و همچنین قطر بیشتر برش. همچنین میتوانید دستگاه برش لیزر فیبر را مشاهده کنید.

با آماده شدن فایل‌های طراحی، بالاخره زمان شروع برش است. ابتدا، تصاویر دو بعدی باید به دستورالعمل‌های دقیق برای دستگاه تبدیل شوند، این معمولاً با استفاده از G-code ( یک زبان برنامه نویسی )، انجام می‌شود.

سپس این کد از طریق نرم افزار کنترل دستگاه به دستگاه برش لیزری ارسال می‌شود. در حالی که ماشین‌های تجاری اغلب با نرم‌افزار یکپارچه خود عرضه می‌شوند. نرم‌افزارهای شخص ثالث زیادی وجود دارد که به طور بالقوه می‌توانند تجربه شما را با برش لیزری افزایش دهند.

💡توصیه نویسنده

البته باید به این نکته باید توجه داشت که اصلی ترین و مناسب ترین نرم افزارها برای انواع برش لیزر، همچون برش لیزر فایبر و یا برش لیزر مس شامل نرم افزار ۲ بعدی اتوکد ، نرم افزار سه بعدی کتیا و سالیدورک هستند.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا