فناوری اطلاعات

نقد و بررسی کلاسیک گوشی شیائومی پوکو X5 پرو

پوکو که یکی از زیرمجموعه‌های نه‌چندان مشهور شیائومی بود، طی چند سال گذشته شهرت زیادی از آن خود کرده است. از بین گوشی‌های محبوب این برند می‌توانیم به مدل‌هایی مانند پوکو X3، X3 پرو و X4 پرو اشاره کنیم که با استقبال گسترده‌ای در بازارهای مختلف از جمله ایران روبرو شده‌اند. حالا باید به شیائومی پوکو X5 پرو بپردازیم که به دلیل افزایش قیمت دلار، دیگر عملا یک گوشی اقتصادی در بازار ایران نیست. اما همچنان مانند دیگر گوشی‌های پوکو، سخت‌افزار خیلی خوبی را با قیمت مناسبی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در این ویدیو این گوشی پرطرفدار را بررسی می‌کنیم.

گوشی موبایل شیائومی مدل Poco X5 Pro 5G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت - گلوبال

شیائومی پوکو X5 پرو مانند سری ردمی 11 و 12، از بدنه‌ی تخت و مسطحی بهره می‌برد. همچنین مانند بیشتر گوشی‌های پوکو، یک نوار مستطیل شکل بزرگی در پنل پشتی تعبیه شده که در بخشی از این نوار، ماژول دوربین قرار گرفته است. این گوشی طبیعتا از بدنه و فریم پلاستیکی بهره می‌برد و روی هم رفته با بدنه‌ی خوش‌ساختی روبرو هستیم. بنابراین اگر طرفدار گوشی‌های خوش‌دست هستید، پس مشکل خاصی با شیائومی پوکو X5 پرو نخواهید داشت. نمایشگر این گوشی 6.67 اینچ اندازه دارد و مبتنی بر پنل AMOLED است. رفرش‌ریت ارائه شده برای آن 120 هرتز است و حداکثر روشنایی به 900 نیت می‌رسد. کیفیت نمایشگر فوق‌العاده نیست ولی می‌تواند اکثر کاربران را راضی نگه دارد.

باتری استفاده شده برای این گوشی 5000 میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد و همراه با گوشی، شارژر 67 واتی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. این شارژر می‌تواند در عرض حدود 45 دقیقه، باتری را به طور کامل شارژ کند. قلب تپنده‌ی شیائومی پوکو X5 پرو، چیپست اسنپدراگون 778G است که بین گوشی‌های میان‌رده، یکی از محبوب‌ترین چیپست‌ها به حساب می‌آید. این چیپست در کنار اینکه می‌تواند انواع بازی‌ها را به بهترین شکل اجرا کند، زیر فشار سنگین چندان داغ نمی‌شود و این موضوع برای عمر باتری و تجربه کاربری اهمیت زیادی دارد.

حسگر اثر انگشت در دکمه‌ی پاور تعبیه شده و می‌تواند عملکرد سریع و دقیقی ارائه دهد. اسپیکرهای استریو هم کیفیت بالایی دارند و در ضمن در بدنه شاهد قرارگیری جک هدفون هم هستیم. اگر دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی را در نظر نگیریم، با دو دوربین باکیفیت و خیلی خوب روبرو هستیم. اولترا واید 8 مگاپیکسلی در شرایط نوری مناسب عکس‌های خیلی خوبی ثبت می‌کند. دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی هم بر خلاف انتظار، عملکرد خیلی خوبی از خود نشان می‌دهد. باید خاطرنشان کنیم بخشی از کیفیت بالای عکس‌ها، به لطف پردازش صورت گرفته عملی می‌شود. دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی هم می‌تواند طرفداران عکس‌های سلفی را راضی نگه دارد.

شیائومی پوکو X5 پرو عملا هیچ ایراد و ضعف بزرگی ندارد. فارغ از اینکه به دنبال طراحی مناسب، اجرای بازی‌های سنگین یا دوربین باکیفیت هستید، این گوشی در تمام این زمینه‌ها نقش خود را به خوبی ایفا می‌کند. بنابراین با توجه به قیمتی که این گوشی دارد، خرید آن را بدون هیچ شک و تردیدی توصیه می‌کنیم.

نقد و بررسی کلاسیک، یکی از نوستالژیک‌ترین برنامه‌های ویدیویی دیجی‌کالا مگ، یک بار دیگر بازگشته است؛ با شکل و شمایلی جدید، اما در عین حال با حفظ المان‌هایی که شما همراهان همیشگی دیجی‌کالا مگ طی این سال‌ها دوست داشته‌اید.

سری جدید نقد و بررسی کلاسیک دیجی‌کالا مگ به نویسندگی «محمد یوسفی‌زاده»، فیلمبرداری و تدوین «فرزان دلدار» و روایت گرم و آشنای «شاهین شرافتی» هر هفته به نقد و بررسی گجت‌های خاص دنیای فناوری می‌پردازد؛ گجت‌هایی که شاید بسیاری از شما دوست داشته باشید آن‌ها را خریداری کنید اما نیاز به یک راهنمای دقیق و تخصصی برای این کار دارید.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا