نمونه برنامه ریزی و تجزیه و تحلیل استراتژیک برای شرکت نان Panera

نان Panera دارای فرصتی برای رشد در یک صنعت چالش برانگیز در دو زمینه مهم است – افزایش فروش نوشیدنی های خاص و افتتاح مکان های بین المللی – که این شرکت را قادر می سازد تا مأموریت خود را برای نان تازه گسترش دهد در حالی که خط پایین سهامداران را افزایش می دهد. با استفاده از بسیاری از چارچوب های تفکر و پیش بینی برآورد مالی شرکت ، ما می توانیم به صورت تجربی نشان دهیم که این دو استراتژی برای مشتری مفید خواهد بود.

برای تحریک رشد پایین ، از حاشیه های تاریخی بالا برای نوشیدنی های مخصوص استفاده کنید

در حالی که تجارت اصلی Panera حول نان تازه می چرخد ​​، اما سبک مکان ها نشان می دهد که درآمد قابل توجهی از فروش قهوه و نوشیدنی های مرتبط ، مشابه استارباکس وجود دارد. با نگاهی به بازار قهوه ، رشد واقعی 2.7 or یا تقریباً 5.7 estimated با توجه به نرخ تورم 3 estimated تخمین زده می شود در حالی که تعداد موسسات ، کافی شاپ های واقعی ، انتظار می رود تنها 1.6 رشد کند ، به این معنی که هر فروشگاه به طور متوسط ​​شاهد افزایش خواهد بود درآمد ، که تا حدی ناشی از رشد 3.5 درصدی تقاضای داخلی است (به پیوست A مراجعه کنید). بعلاوه ، سود در نوشیدنی های خاص 19.8٪ تخمین زده می شود که بسیار بیشتر از حاشیه سود 6.4٪ Panera است. این بدان معنی است که افزایش فروش نوشیدنی های خاص تأثیر مثبتی بر روی خط تولید Panera خواهد داشت – مشخصاً این صنعت در حال رشد است و صنعت خوبی برای پانرا محسوب می شود. طبق سند افشای حق رای در Buffalo Wild Wings ، بیش از 40٪ درآمد از طریق فروش الکل و نوشیدنی های خاص حاصل می شود. اگر پانرا می توانست این سطح از فروش را با 19.3 درصد حاشیه سود تولید کند ، نتیجه نهایی آن تقریباً 7.8 درصد افزایش می یابد و به 14.2 درصد می رسد ، که برای صنعت رستوران بسیار غیر عادی است (که به طور متوسط ​​حاشیه 4 تا 5 درصد است). اگرچه این سطح حاشیه سود پایدار نیست ، اما افزایش کوتاه مدت حاشیه سود به پانرا کمک می کند تا فعالیت های خود را در سطح بین المللی گسترش دهد تا اقتصاد مقیاس را در اختیار تأمین کنندگان خود قرار دهد.

برای دانش به متصدیان صنعت نگاه کنید و مکانهای منو را دوباره مرتب کنید

از نظر بصری ، چیدمان Starbuck’s ، Dunkin ‘Donuts یا Caribou قهوه با توجه به محل سفارش قهوه بسیار نان تر از Panera Bread است. این تحلیل به شدت به مراکز خرید Eden Prairie Mall و Downtown Minneapolis Nicollet Mall بستگی دارد. جریان مشتری برای Eden Prairie و Downtown ناخوشایند است. مشتری باید وارد فروشگاه شود ، از کنار نانوایی و قهوه عبور کند و سپس در دفاتر ثبت سفارش کند. مسئله این است که منوهای قهوه در بالای محصولات نانوایی قرار دارند ، نه در دید مشتری در هنگام سفارش. تا زمانی که مشتری آماده سفارش است ، فراموش کرده است که چه نوشیدنی را سفارش دهد. علاوه بر این ، نوشیدنی ها به صورت خلاقانه نامگذاری شده اند که برای هویت برند مثبت است ، اما برای سفارش مشتری متوسط ​​مرد ناجور است. حداقل ، قهوه و نوشیدنی های خاص باید تغییرات زیر را داشته باشند:

منوها را به همان دیوار دیواری منوهای وعده غذایی منتقل کنید تا اطمینان حاصل شود که مشتریان هنگام سفارش قهوه ای را ارائه می دهند

ویترین های نانوایی را نزدیک به دایرکتوری ها ترتیب دهید تا خریدهای تکانه بیشتری را اغوا کنید

نشانگرهای صف را در زمان های غیر عجله بردارید ، به خصوص در جلوی ویترین های نانوایی

پیشنهادات نوشیدنی های خاص ، از جمله تحقیق در مورد مشروبات الکلی ، را افزایش دهید تا قهوه خانه های معمولی را به Panera جذب کنید

با تمرکز بر ترکیب طراحی کافه و فضای کافی شاپ ، Panera می تواند به یک مکان “خنک کننده” و همچنین مکانی عالی برای هر دو ناهار و شام تبدیل شود. بعلاوه ، این تغییر می تواند به بازارهای بین المللی منتقل شود که در آن فضای کافه ها ، مانند فضای فرانسه ، بیشتر شیوع دارد.

برای ایجاد تصویر تجاری و متنوع سازی خطرات اقتصادی ، در سطح بین المللی گسترش دهید

با توجه به اینکه Panera در حال پیگیری مکانهای کانادایی است ، می توان فرض کرد که بازار بین المللی نان تازه در حال رشد است. در واقع ، تجزیه درآمد بین المللی صنعت در بازار بین المللی را می توان در ضمیمه B یافت. واضح است که بازار اروپا بازار بزرگی برای تهیه نان تازه است. با این حال ، IBIS World تخمین می زند که 135000 نانوایی در اروپا فعالیت می کنند ، به این معنی که بازار چندپاره است. یک مارک تجاری که بودجه بازاریابی زیادی در پشت خود دارد می تواند به سرعت وارد بازار شود و جایگاه اصلی را بدست آورد (به پیوست C مراجعه کنید). با توجه به اینکه فرهنگ و ترجیحات مشتریان اروپایی ممکن است با آمریکایی ها متفاوت باشد ، بهترین کار آزمایش محصولات جدید در کانادا قبل از عرضه مارک Panera در خارج از کشور است. وجه جالب توجه بازار اروپا رابطه قوی بین شرکت های کشاورزی و فرز صنعتی و نانوایی های صنعتی است. بزرگترین نانوایی ها متعلق به بزرگترین شرکتهای فرز و کشاورزی در انگلیس ، سوئد و اتریش هستند. این ممکن است باعث ایجاد مشکلات زنجیره تأمین در این کشورها شود ، اگرچه Panera می تواند یک مشارکت یا رویکرد سرمایه گذاری مشترک را برای این بازارها دنبال کند.

اهرم دارایی های موجود برای افزایش بازده سهام و گسترش آن

طبق 10-K 2009 Panera ، نرخ پوشش این شرکت 200.9 برابر ، با EBIT 140 میلیون دلار و پرداخت سود 700 هزار دلار بود. علاوه بر این ، فاصله به حالت پیش فرض ، معیار اصلی خطر برای بدهی ، بسیار بزرگ است (بزرگتر بهتر است) زیرا پول نقد Panera 77.1 میلیون دلار و نسبت بدهی / حقوق صاحبان سهام 0.0 درصد است. سود انباشته و ارزش ویژه سهام به ترتیب 346 میلیون دلار و 495 میلیون دلار است. این نشان می دهد یک بالشتک بزرگ قبل از پیش پرداخت بدهی در یک شرایط شدید. در ضمیمه D ، تفاوت زیادی بین Panera و رقبای آن از نظر بار بدهی به وضوح دیده می شود. با توجه به اینکه Panera 153.2 میلیون دلار FCF دارد ، می توان به راحتی می توان حدس زد كه Panera حداقل 1.0 برابر FCF صادر كند ، اگرچه یك بدهی مطمئن برای یك شركت می تواند تا 2 برابر EBITDA یا 400 میلیون دلار بدهی باشد. با هزینه متوسط ​​کافه 1.6 میلیون دلار ، پانرا می تواند هزینه توسعه برند خود را در حدود 250 مکان متعلق به شرکت های بزرگ بین المللی تأمین کند. همانطور که در ضمیمه E دیده می شود ، Panera با این مکان های جدید در میان سه رقابت اصلی خود قرار خواهد گرفت.

مانند تمام شرکتهای عمومی ، Panera باید ارزش را به سهامداران خود بازگرداند در حالی که مجموعه سهامداران با آنها تعامل را نادیده نمی گیرد. FactSet رشد فروش Panera در سال 2010 را 10.4 درصد با EPS 3.41 دلار برای هر سهم تخمین زده است که 20.6 درصد بیشتر از سال 2009 است. استراتژی پیشنهادی ما چه در کوتاه مدت و چه در دراز مدت به سود شرکت خواهد بود. در کوتاه مدت ، فروش افزایش می یابد و حاشیه سود بر اساس فروش نوشیدنی های ویژه 500 بیت در ثانیه به 770 بیت بر ثانیه افزایش می یابد. اگر برنامه توسعه بین المللی دنبال شود ، Panera رشد فروش در سال 2011 را فراتر از 10.3 درصد تخمین زده شده و EPS را فراتر از 3.98 دلار پیش بینی خواهد کرد. اگرچه افزایش بدهی ممکن است مدیریت را مجبور به توجه بیشتر به جریان نقدی شرکت کند ، اما افزایش اهرم فشار به Panera اجازه می دهد تا ROE خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. اگر Panera مایل به رقابت باقی بماند ، باید از اقتصاد مقیاس خود برای رشد سریعتر از رقابت و نوآوری مداوم بهره ببرد و با استفاده از نوآوری های صنعت مجاور در فضای کافه خود “پیروی سریع” شود.

پیوست ها را می توانید در وب سایت Liekos Group پیدا کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا