هر دو چشم خود را به رقابت نگاه کنید

[ad_1]

Google

تأثیرگذارترین رقیب در تجارت شما کیست؟ رقبای شما در حال حاضر از چه تکنیک های بازاریابی استفاده می کنند؟ آیا کارمندان آنها خوشحال و هیجان زده هستند؟ آیا مشتریان آنها راضی هستند؟

هدف این مقاله تشویق شما برای پرسیدن این س questionsالات و مهمتر از همه پاسخ دادن به آنها ، کسب مزیت نسبت به رقبا و در نتیجه افزایش توانایی های تجاری شما است.

شناخت بازار به شما کمک می کند تا محصولات و خدمات خود را برای مخاطبان مناسب هدفمند کنید.

تجارت شما احتمالاً دو مجموعه رقبا خواهد داشت. یک رقیب مستقیم محصولات یا خدمات مشابه یا مشابهی را ارائه می دهد و بنابراین تهدید بزرگی برای تجارت شما محسوب می شود. دو آرایشگر در یک منطقه ممکن است گروه های مشتری جداگانه داشته باشند ، اما در نهایت خدمات یکسانی را ارائه می دهند. وفاداری مشتریان به رضایت آنها از آرایشگاه مورد علاقه آنها بستگی دارد. با این حال ، اگر یک تجارت مدل جدیدی از مدل مو را ایجاد کند ، روابط عمومی مثبتی دریافت کند یا ساختمان را نوسازی کند ، ممکن است آرایشگاه مشتری دیگری را خریداری کند. مهم است که از آنچه رقبا انجام می دهند آگاه باشید – یک قدم جلوتر از آنها بمانید و راه های ابتکاری برای رونق کسب و کار خود پیدا کنید.

رقبای غیرمستقیم محصول یا خدماتی را ارائه می دهند که نیاز مشابه محصولات و خدمات شما را برآورده می کند بدون اینکه ماکت مستقیم آن باشد. به عنوان مثال ، یک شرکت تاکسی رقیب غیر مستقیم یک شرکت اتوبوسرانی است. مصرف کننده می خواهد از A به B سفر کند و می تواند اتوبوس اقتصادی یا تاکسی گران قیمت را انتخاب کند. مهم است که به طور منظم رقابت مستقیم و غیرمستقیم را مرور کنید و مطالب بازاریابی ، ویژگی ها و مزایای استفاده از تجارت خود را مشخص کنید. به عنوان مثال ، بدون اینکه روشن شود که سرویس اتوبوس بی اثر و وقت گیر است ، شرکت تاکسی اطمینان حاصل می کند که مشتری از جنبه های مثبت خدمات خود آگاه است. سرعت و راحتی است.

برای نظارت بر یک رقیب ، عملکرد او را در زمینه های مختلف تجزیه و تحلیل کنید:

رقبای شما چه کسانی هستند؟

ابتدا از طریق موتورهای جستجوی عمومی و لیست فهرست ها ، رقبا را در اینترنت جستجو کنید. همچنین می توانید به انجمن صنفی مربوطه یا صنعت مربوطه نگاهی بیندازید تا رقبا را در منطقه خود مشخص کنید. گزارش های تحقیقات بازار ، راهنماها و گزارش های نظرسنجی را که به طور آزاد در اکثر کتابخانه های مرجع تجاری در دسترس است ، مشاهده کنید. هنگامی که یک لیست عمومی تعریف کردید ، رقبای اصلی را بر اساس مکان ، شهرت ، مشتری و غیره شناسایی کنید. علاوه بر این ، شورای محلی گاهی اوقات قادر خواهد بود اطلاعاتی در مورد مشاغل منطقه ارائه دهد.

چه محصولات و خدماتی را ارائه می دهند؟

هنگامی که رقبای اصلی خود را شناسایی کردید ، وب سایت آنها را نمایش دهید تا از محصولات و خدماتی که ارائه می دهند اطلاعات کسب کنید. وب سایت های تجاری اغلب اطلاعات بسیار بیشتری نسبت به گذشته نشان می دهند – از تاریخچه شرکت و رزومه کارمندان گرفته تا برنده های جدید مشتری ، و این می تواند دانش ارزشمندی باشد.

موثرترین راه برای کسب بینش در مورد محصولات و خدمات رقبا این است که در صورت امکان آنها را به عنوان مشتری امتحان کنید. برای درخواست نسخه هایی از ادبیات بازاریابی خود ، از تجارت بازدید کنید یا تماس بگیرید. با شما چگونه برخورد شد و آیا احساس کردید که سطح مناسبی از خدمات را دریافت کرده اید؟

شما همچنین می توانید نظرسنجی درباره مشتریان فعلی و بالقوه خود را در نظر بگیرید. از آنها بپرسید آیا از محصولات و خدمات رقیب استفاده کرده اند یا نه و از آنها بازخورد بخواهید.

آنها چگونه تجارت خود را بازاریابی می کنند؟

اطلاعات مربوط به رقبا را در روزنامه های محلی ، نشریات تجاری و مجلات بیابید. اگر آنها در این پست ها حضور داشته باشند ، ممکن است به عنوان بخشی از استراتژی خود برای ارتقا. سطح تبلیغات ، یک کمپین روابط عمومی داشته باشند.

آنها از چه روش های بازاریابی دیگری استفاده می کنند؟ از جایی که آنها تبلیغ می کنند ، از کیفیت مطالب بازاریابی آنها و از نظر وب سایت در موتورهای جستجو (Google Page Rank) نظارت کنید.

در نمایشگاه ها و نمایشگاه ها ، از رقبای خود که در این نمایشگاه ها شرکت می کنند نیز بازدید کنید. سیستم عامل ها و فعالیت های تبلیغاتی آنها را مشاهده کنید. توجه کنید که آنها چقدر مشغول هستند و چه کسی از مجموعه آنها بازدید می کند.

چه قیمتی می گیرند؟

به دست آوردن اطلاعات در مورد سیاست قیمت گذاری یک رقیب ممکن است دشوار باشد و اگر لیست قیمت برای عموم در دسترس نباشد ، ممکن است لازم باشد که به عنوان مشتری در خدمت آنها باشید. اگر نرخ های شما بیشتر است ، ارزش اضافی مشتری خود را از شما ارزیابی کنید. اگر نمی توانید نرخ های خود را توجیه کنید ، ممکن است لازم باشد آنها را پایین بیاورید ، با این حال ، به خاطر داشته باشید که نرخ های شما ممکن است در سطح مناسب تنظیم شوند و رقبا نیز قیمت کمتری داشته باشند.

چه تعداد کارمند استخدام می کنند و کالیبره و انگیزه کارکنان در چه سطوحی است؟

می توانید سطح کارکنان را از وب سایت شرکت یا با مراجعه به ساختمان بررسی کنید. دریابید که کارمندان چقدر از نقش خود راضی هستند. همچنین ، وب سایت های استخدام و مطبوعات محلی را که ممکن است نقش فعلی در کار را شرح دهند و هزینه های حقوق و دستمزد را تفکیک کنند ، مرور کنید.

سطح درآمد و سود رقبا

اگر رقیب شما یک شرکت محدود ثبت شده است ، ممکن است اطلاعات مالی وی از طریق سرویس WebCHeck در وب سایت شرکت های خانه در دسترس باشد http://www.companieshouse.co.uk

بر اساس نتایج عمل کنید

مهم است که بر اساس نتایج خود عمل کنید و تغییراتی برای ارتقا position موقعیت خود در بازار ایجاد کنید. نتایج را مهم کنید ، هرچقدر هم که کوچک به نظر برسند.

اگر مطمئن هستید که رقبای شما کاری بهتر از شما انجام می دهند ، پس باید برخی تغییرات را اعمال کنید. این می تواند از بهبود خدمات مشتری گرفته تا ارزیابی قیمت گذاری یا به روزرسانی دامنه محصول تا طراحی مجدد ادبیات شما باشد.

از آسیب پذیری هایی که شناسایی کرده اید استفاده کنید. شکاف ممکن است در دامنه محصولات رقبا ، استانداردهای خدمات یا حتی نحوه جذب و نگهداری کارمندان مشخص باشد. همچنین ، از نقاط قوت فعلی خود راضی نباشید – رقبای شما نیز ممکن است به شما امتیاز دهند.

در آخر ، مطمئن شوید که به طور منظم یک بررسی رقابتی انجام می دهید. شما باید بازار را به طور منظم تجزیه و تحلیل کنید تا تغییرات در نظرات مشتری را کنترل کنید و تازه واردین بازار را شناسایی کنید.

[ad_2]

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا