برترین های کسب و کارساختمان و مسکن

هزینه خرابی کنتور آب با کیست؟

دلیل اول: کاهش فشار

علامت واضح مه آلود شدن شیشه یا نشت آب است. در حالت اول، تعویض کنتور آب ضروری است. گزینه دوم اغلب در مورد سوپاپ های معیوب رخ می دهد که قادر به قطع کامل منبع آب نیستند. سپس کافی است با یک لوله کش تماس بگیرید و تعمیرات مناسب را انجام دهید.

اعلام خرابی کنتور آب | اعلام خرابی کنتور آب شیراز

دلیل دوم: نقض قوانین نصب

نقض می تواند متفاوت باشد، اما گزینه کلاسیک نصب یک شمارنده است آب گرم به سرما و بالعکس چنین بی توجهی در آینده منجر به شاخص های نادرست تضمین شده خواهد شد.

تعمیر کنتور مستقیماً در محل نصب انجام می شود. برای این کار باید طراحی داخلی پیشخوان را مطالعه کنید. این دستگاه ها عمدتاً از یک پروانه تشکیل شده اند که آب از آن عبور می کند. او آن را می چرخاند حرکت چرخشی به یک سیستم چرخ دنده منتقل می شود که به نوبه خود به مکانیزم شمارش متصل می شود. کل ساختار در یک محفظه فلزی در پایین و شفاف در بالا قرار گرفته است. بنابراین، دلایل عملکرد نادرست شمارنده ممکن است موارد زیر باشد:

  1. گرفتگی با ذرات جامد کوچک یا رسوبات زنگ. اگر چه، اگر فیلتر درشت به طور معمول کار کند، بعید است.
  2. سایش یا شکستگی پروانه.
  3. سایش چرخ دنده های مکانیسم شمارش.
  4. آسیب مکانیکی به محفظه یا عمل دمای پایین(اگر کنتور در خیابان نصب شده باشد و در زمستان یخ بزند).

اگر عملکرد ضعیف کنتور تشخیص داده شد، اولین کاری که باید انجام دهید این است که با شرکت آبرسانی تماس بگیرید تا اجازه حذف آب بند را دریافت کنید. حذف غیرمجاز آن جریمه زیادی را به دنبال خواهد داشت.

پس از دریافت مجوز کتبی، می توانید اقدام به جداسازی دستگاه کنید. برای انجام این کار، با استفاده از شیر نصب شده در ورودی آب به آپارتمان / خانه، آب را خاموش کنید. چنین شیری باید در جلوی پیشخوان قرار گیرد. علاوه بر این، اگر منبع آب گرم مرکزی وجود داشته باشد، شیر نیز باید در ورودی بسته شود آب گرم. سپس آب سرد را باز کنید تا آب باقیمانده از سیستم خارج شود.

اکنون می توانید عیب یابی را شروع کنید. ابتدا پیشخوان را باد کنید. فقط به شدت در ورودی دمید. اگر بدون حرکت باقی ماند، سعی کنید دستگاه را تحت فشار شدید آب بشویید. اگر دلیل عملکرد ضعیف کنتور آب در آنها باشد، رسوبات انسداد یا زنگ زدگی را می شوید. اگر چرخ ها در حین پاکسازی بچرخند، نقص عملکرد برطرف شده است.

هنگامی که فلاشینگ کمکی نمی کند، به این معنی است که چیزی در داخل شکسته است و شما باید کیس را بردارید. برای انجام این کار، باید خود شمارنده را جدا کنید. قسمت شفاف بالایی را با دقت از قاب فلزی جدا کنید. ما بالا، تابلوی امتیاز، مکانیسم شمارش و پروانه را حذف می کنیم. هنگامی که دستگاه جدا می شود، تعیین علت خرابی دشوار نیست. پس موضوع کوچک است: فقط قطعات فرسوده را با قطعات جدید عوض کنید و همه چیز را جمع کنید.

اگر تعمیر به تنهایی انجام شود ، خود شما مهر استاندارد دولتی را نخواهید گذاشت. بنابراین باید به هر نحوی آن را حفظ کرد تا پس از مونتاژ کنتور آب در جای خود باقی بماند.

 نصب مستقیم پمپ به لوله ورودی آب ساختمان!

یکی از راه کارهای ابتدایی قرار دادن پمپ مکش آب به جریان آب شهری است. تصور می شود که با اتصال پمپ به آب شهری و توان مکش پمپ، آب لازم از سطح آب شهری به سیستم آبرسانی داخلی خانه منتقل می شود و مشکل افت فشار مرتفع می گردد. البته به دلیل اشکالات این روش در حال حاضر کمتر کسی به سمت استفاده از این روش می رود. حال ببینیم چرا این روش پیشنهاد نمی شود:

غیر قانونی بودن و قطع آب

لازم به ذکر است نصب مستقیم پمپ به لوله ورودی ساختمان ( بعد از کنتور ) که البته غیرقانونی هم هست در محلات پرجمعیت و پر تراکم منجر به قطع آب در ساعات اوج مصرف برای طبقات اول و دوم هم خواهد شد. این موضوع به قدری اهمیت دارد که به عنوان مثال اداره آب و فاضلاب استان تهران اقدام به برخورد با مشترکانی که اقدام به نصب مستیم پمپ به لوله آب شهری می کنند می نماید. برای مطالعه بیشتر پیشنهاد می کنیم مقاله  غیر قانونی بودن نصب مستقیم پمپ بر روی کنتور و یا شبکه توزیع آب را مطالعه نمایید.

آلودگی و افزایش احتمال بیماری های گوارشی

همه شهروندان عزیز باید توجه داشته باشند، مکش پمپ روی شبکه آب و فاضلاب می تواند باعث مکش آب آلوده به داخل شبکه آب شرب گردد.  توضیح آنکه همواره بخشی از جریان آب به صورت هدررفت از شبکه آب سراسری خارج می شود (این امر دلایل متعددی دارد مثل قدیمی بودن سیستم لوله کشی و یا بالابودن فشار آب). هنگامی که چندین پمپ به صورت همزمان از یک منطقه شروع به مکش می نمایند جریان فشار هدررفت معکوس شده و آبی که از سیستم جریان اصلی در حال هدر رفت بوده، همراه با سایر عواملی که در مجاورت آن قرار دارد به سیستم و جریان آب باز می گردد. این عوامل جانبی می توانند منشا آلودگی و بیماری های گوارشی فراوانی باشد که از طریق مصرف آب به بدن وارد می شوند.

به عبارت دیگر نصب پمپ بلافاصله بعد از کنتور فشار منفی در لوله های شهری ایجاد می کند. از طرف دیگر در نقطه هایی که نشتی طبیعی به علت فرسودگی لوله ها ایجاد شده است، آبی که از لوله ها خارج می شود، آلوده شده و به آبهای آلوده سطحی و فاضلاب تبدیل می شود.، فشار منفی حاصل از عملکرد پمپ سبب مکش این آب آلوده به جریان آب شرب خواهد شد.

افزایش هزینه آب

از طرف دیگر نصب پمپ بعد از کنتور سبب می شود که به همراه آب، هوای احتمالی داخل شبکه و یا محیط پیرامون لوله ها نیز از مجاری اّب وارد شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا