بازرگانیبرترین های کسب و کار

همه چیز درباره اجاره بیلبورد

در واقع، این بیلبوردهای بزرگ نورانی هستند که از فاصله دور در خیابان های اصلی، بزرگراه ها و جاده ها دیده می شوند و هر کسی حداقل یک بار به اجاره بیلبورد فکر کرده است.به عبارت دیگر بیلبورد صفحه ای است که بر روی دیوار نصب می شود و پیامی را اطلاع رسانی می کند. نکته اصلی که توجه عابران و رانندگان را به خود جلب می کند، اندازه بیش از حد بیلبورد نیست، بلکه اطلاعات و طراحی موجود در آن در صورت استفاده در جای تابلو می تواند جذاب و تاثیرگذار باشد. به همین دلیل سرعت انتقال پیام و کیفیت ارسال پیام در کانون توجه استفاده از بیلبوردها قرار دارد.

آموزش | ابزار

بیلبورد چیست؟

بیلبوردها ابزار رسانه ای و اطلاعاتی هستند. طبق تعریفی که فرهنگ لغت ارائه کرده است، بیلبورد صفحه ای است که بر روی دیوار نصب می شود که وظیفه آن اطلاع رسانی، اطلاع رسانی و برقراری ارتباط با چیزی است. در اواخر قرن 19 و اوایل قرن 20، نیازهای اجتماعی و فرهنگی نیاز به ایجاد چنین ابزاری داشت. بنابراین می توان گفت که بیلبورد اینجاست تا به تبادل اطلاعات در سطح جامعه برای رفع نیازهای جامعه کمک کند.

تاریخچه بیلبوردها

اگر نگاهی به تاریخ داشته باشیم، می بینیم که بین جنگ جهانی اول تا جنگ جهانی دوم، نقش بیلبوردها در تبلیغات جنگ بسیار چشمگیر و قابل تامل است. در آلمان، نقش بیلبوردها در تبلیغاتی که منجر به ظهور نازی ها شد، غیرقابل انکار است. در زمان جنگ بیلبوردها نقش مهمی در ایجاد انگیزه و تشویق مردم داشتند و علاوه بر رسانه های دیگر مانند رادیو در اطلاع رسانی مسائل جنگ بسیار موثر بودند. در کتاب های تاریخ بیلبورد می توانید ببینید که این رسانه در زمان جنگ چه ابزار قدرتمندی بود. نقش بیلبوردهای تبلیغاتی پس از جنگ در معماری و اقتصاد … همانطور که می بینید، می بینیم که در تبلیغات تجاری و فرهنگی جایگاه خاصی پیدا می کند. بیلبوردها اطلاع رسانی می کنند، کالا می فروشند و مردم را تشویق می کنند تا در مسائل اجتماعی درگیر شوند. بیلبوردها قطعات میرایی هستند، اما برخی از آنها دائمی هستند حتی اگر زودگذر باشند.

بیلبوردها اولین هنر پاپ و اولین هنر بود که با بی احتیاطی محض و ابتذال محض به مسائل زندگی روزمره به شیوه خاص خود پرداخت. بیلبوردها نوعی هنر هستند.

به طور کلی بیلبوردها دارای 3 بخش مهم هستند:

  1. 1. تصویر
  2. 2. شعار
  3. 3. نام، آرم و اطلاعات تماس

   بیلبوردها عموماً افقی هستند و در میدان ها، بزرگراه ها، ساختمان های ترمینال و محیط کلی بیرونی دیده می شوند. در گذشته طرح های اولیه توسط مجریان روی پارچه اجرا می شد و به سطح بیلبورد چسبانده می شد. اما امروزه اجرای برنامه بیلبورد به طور کلی تغییر کرده است. باید دانست که تبلیغات روی بیلبوردها محصول بسیار مفیدی در ادامه تبلیغات قبلی است. بیلبوردها به تنهایی ابزار مفیدی برای معرفی اولین محصول نیستند. به عبارت دیگر، دیدن یک تبلیغ در یک بیلبورد باید یادآور این باشد که بیننده قبلاً تبلیغاتی را در مورد آن موضوع دیده است، در تلویزیون، مجلات و غیره.

قبل از شروع طراحی بیلبورد، طراح باید اطلاعات مربوط به موضوع یا محصول را تکمیل کند و مخاطب، اهداف و پیام را به طور کامل شناسایی و تعریف کند.

گاهی اوقات طراح وظیفه انتخاب محل نصب بیلبورد را بر عهده دارد. اما در بسیاری از موارد محل قرارگیری بیلبورد مشخص و به طراح معرفی می شود. اما در هر صورت طراح باید محل دقیق بیلبورد را بداند. در صورتی که بیلبورد برای سرنشینان وسایل نقلیه در حال حرکت در نظر گرفته شده باشد، اطلاعات نوشتاری و عناصر بصری باید به گونه ای طراحی شود که برای این وسایل نقلیه مشکلی در تردد ایجاد نکند، مگر اینکه به سرعت توجه بیننده را در ارائه تصویر و تصویر جلب کند.

به طور کلی در طراحی بیلبورد هنگام اجاره بیلبورد تبلیغاتی باید به نکات زیر توجه کرد:

  1. 1. ساده و آسان برای درک: بیلبوردهای ساده و آرام معمولا موفق تر هستند. همه چیز باید ساده و سرراست باشد. رانندگان فقط 5 تا 10 ثانیه فرصت دارند تا از یک بیلبورد عبور کنند، بنابراین پیام باید به سرعت به آنها تحویل داده شود. بنابراین نیازی به پر کردن بیلبوردها با توضیحات و عکس نیست. جملاتی که در بیلبوردها ظاهر می شوند حداکثر به 7 کلمه محدود می شوند. فاصله خط دید تا کنتاکت های اصلی باید در نظر گرفته شود. زیرا زاویه دید بیننده نیز برای تأثیر بیلبورد بسیار مهم است.
  2. 2. روی یک هدف خاص تمرکز کنید: هنگام طراحی یک بیلبورد، نمی توانید یک شعار طولانی بنویسید، اطلاعات زیادی با جزئیات تماس زیادی ارائه دهید و چند عکس را در کادر قرار دهید. تمرکز اصلی باید روی یکی از آنها باشد: یک لوگو، یک آدرس وب سایت، یک شماره تلفن با یک شعار تبلیغاتی.
  3. 3. از رنگ های متضاد استفاده کنید: رنگ های پررنگ با کنتراست بالا توجه بیشتری را به خود جلب می کنند. رنگ های پاستلی و پاستلی برای تبلیغات در مجلات عالی هستند، اما رنگ های تند و روشن در فضای باز توجه را به خود جلب می کند. رنگ پس زمینه بیلبورد باید ساده و بدون تداخل با عکس و متن باشد. در برخی موارد می توان از رنگ های شرکتی یک شرکت یا محصول در طراحی بیلبورد استفاده کرد. در چیدمان کلی بیلبورد وجود فضای خالی جالب نیست و باید فضای خالی را با بزرگنمایی متن و عکس پر کرد. .
  4. 4. فونت و فونت استفاده شده باید خوانا باشد: متن روی بیلبورد باید فونت پررنگ و پررنگ با فونت واضح انتخاب کند. فونت های نازک با فونت های مبهم را نمی توان از راه دور خواند. فونت انتخاب شده برای متن باید صاف و بدون اعوجاج باشد و رنگ متن با پس زمینه بیلبورد تضاد خوبی داشته باشد. بهترین رنگ برای متن فونت زرد و سیاه در پس زمینه سفید است. تا حد امکان از قهوه ای و خاکی اجتناب شود.
  5. 5. نوشته باید بزرگ باشد: نوشته باید بزرگ باشد تا از فاصله دور به وضوح دیده شود تا وقتی راننده به بیلبورد رسید و از آن عبور کرد به اطلاعات آگهی فکر کند و آن را تحلیل کند. نام محصول در حالت ایده آل باید 1/5 اندازه کلمات دیگر باشد. فاصله بین کلمات باید مناسب باشد. در نوشتار انگلیسی، همه کلمات نباید با حروف بزرگ نوشته شوند.
  6. 6. یک عکس با کیفیت بسیار خوب باید انتخاب شود: استفاده از تصاویر در بیلبوردها بسیار رایج است. داشتن یک عکس مفیدتر و موثرتر از بسیاری است. به عنوان مثال، تصویر قرار دادن یک بطری تاثیرگذارتر از عکس قرار دادن 6 بطری است. یک شی کوچک را می توان انتخاب کرد و اندازه آن را افزایش داد، اما جلوه های بزرگ مانند برج ها یا ساختمان ها هرگز نباید در یک بیلبورد کوچک شوند.
  7. 7. مخاطبان عام و خاص باید در نظر گرفته شوند: پیام بیلبورد باید جهانی باشد و شامل همه باشد. فقط به یک مخاطب خاص فکر نکنید. هر بیننده بیلبورد افکار، سلیقه ها، احساسات و نیازهای خود را دارد. هدف از طراحی بیلبورد برقراری ارتباط با همه مخاطبان است. در واقع، پیام روی بیلبورد باید با همگان طنین انداز شود.
  8. 8. بیلبوردها باید قبل از نصب تست شوند: قبل از ارائه نهایی یا اجرای طرح، لازم است چندین بار اشتباهات املایی و دستوری بررسی شود و تفاسیر مختلف ممکن از متن بیلبورد در نظر گرفته شود. می توان آن را به مدت 5 تا 10 ثانیه به چند رهگذر نشان داد و سپس واکنش آنها به پیام دریافتی و کفایت اطلاعات ارائه شده را اندازه گیری کرد.
  9. 9. عناصر جذب کننده استفاده می شود: عکس ها و برچسب های استفاده شده باید بیننده را به فکر وادار کند. به همین ترتیب عکس روی بیلبورد باید جذاب باشد تا رانندگانی که از کنار بیلبورد عبور می کنند برای چند ثانیه جذب تبلیغات شوند. رعایت تعادل بین لوگو و عکس استفاده شده در بیلبورد ضروری است. معمولا لوگوها کوچکتر از عکس ها هستند.
  10. 10. طراحی آن باید خلاقانه و نوآورانه، با ایده های جدید باشد: ایده ها و طرح ها باید غیر تکراری و جدید باشند. در بسیاری از موارد، ایده های جدید بیشتر به یاد ماندنی هستند.

تابلوهای تبلیغاتی معمولا در کجا نصب می شوند؟

تابلوهای تبلیغاتی معمولاً در بزرگراه ها – مساجد – میادین – فرودگاه ها – راه آهن و ایستگاه های موقت عابر پیاده و اتوبوس – پایانه ها – چراغ های راهنمایی – ایستگاه های اتوبوس نصب می شوند.

اندازه بیلبورد

آموزش | ابزار

سایز بیلبورد معمولاً در اندازه استاندارد 3*2 – 5*3 – 7*2 – 9*7 متر می باشد.این بیلبورد با ته کوتاه برش به 3*2 می باشد و اندازه نصب با توجه به موارد مختلف متغیر است.

مراحل نصب و ساخت تابلوهای تبلیغاتی

برای راه اندازی بیلبوردها در مرحله اولیه ابتدا باید موقعیت یابی و بررسی تبلیغات در مناطق مختلف شهر انجام شود تا محیط و موقعیت تبلیغاتی مناسب پیدا شود. پس از تحقیق محل مورد نظر را انتخاب کرد. سپس در مرحله بعد فضای مورد نیاز از آژانس محوطه سازی برای مدت معینی اجاره می شود و سازه بیلبورد روی این قسمت ساخته می شود و سازمان محوطه سازی معمولا اجاره سالیانه دریافت می کند.

معمولاً توسط شهرداری مربوط به امور تبلیغاتی نظارت می شود. با بازاریابی مناسب می توان بیلبوردهای مختلفی را قرار داد و در صورت کامل نبودن سازه به اجاره داده می شود.

حالا بعد از دادن دستور بیلبورد. این سازمان به مدت سه ماه تا یک ماه با شهرداری قرارداد دارد.

اکثر بیلبوردهای بزرگ به مدت 3 ماه و بیلبوردهای کوچک برای 1 ماه بسته بندی می شوند. به عنوان مثال یک بیلبورد 140 متری در اطراف میدان پارک برای مدت سه ماه نصب می شود که مبلغ پرداختی آن 150 هزار تا 20 میلیون است. و بیلبوردهای کوچک اطراف میدان ملک آباد که یک سال پیش قراردادهایی بین 1 تا 1.5 میلیون تومان بسته شد. البته در عین حال به انواع بیلبوردهایی اشاره می کنیم که هر کدام بسته به نوع آن قیمت متفاوتی خواهند داشت.

انواع بیلبورد

بیلبورد سه بعدی

این بیلبوردها از پرسپکتیو مجازی استفاده می کنند و بسیار منعطف هستند، اما اگرچه ساخت آن ها گران است، اما به فضای مناسب نیز نیاز دارند، بنابراین در همه فضاها استفاده نمی شوند.

بیلبورد سه بعدی

این بیلبوردها با ترکیب تمام روش های قبلی همراه با اندازه واقعی فرم مجسمه سازی، گاهی اوقات حتی جابجا شده تهیه می شوند.

آموزش | ابزار

بیلبورد اسید فرمیک

این بیلبوردها دقیقاً مانند بیلبوردهای بهداشتی هستند، یا دست ساز هستند یا برای طراحی و نصب با چاپگر بزگر چاپ می شوند. تنها تفاوت این است که پایه های این بیلبوردها شکل های خاصی دارند و ساده نیستند و اکثر آنها در مشهد بیضی هستند.

عوامل موثر برای اجرای بیلبورد

تخته برش: تخته برش نقش مهمی در نحوه ارائه و ارائه اطلاعات دارد که بستگی به محل نصب تخته دارد. بیلبوردها همه جا هستند، در میدان ها، بزرگراه ها، پیاده روها، فرودگاه ها، متروها، زیرگذرها و غیره و طبیعتا هر موقعیتی نیاز به برش خاصی دارد.

مختصر: تبلیغات باید تا حد امکان مختصر و تا حد امکان درهم و برهم باشد. به دلیل شلوغی تبلیغات از راه دور، نمی توان آن را به موقع و کافی به دست مخاطبان رساند. مخصوصاً در مناطق پرترافیک شهر چون بیننده قبل از اینکه بخواهد معنای اثر را بفهمد بدون کسب اطلاعات از آن مکان عبور می کند.

زمان بندی: زمان بندی نقش زیادی در انتقال پیام دارد و در آگهی های بازرگانی، زمان ارزش چندانی ندارد. در مقابل کاهش زمان، رنگ وارد بازی می شود و کمبود زمان را جبران می کند. در واقع یک طرح باید در نظر داشته باشد که پیام را در کوتاه ترین زمان ممکن به مخاطب برساند.

رنگ: با توجه به بزرگتر بودن منطقه توقف، هر چه سطح کار بالاتر باشد، تأثیر بهتری در انتقال و درک اطلاعات خواهد داشت. همچنین نوع رنگ را نیز باید در نظر گرفت، به یاد داشته باشید که هر رنگی واکنش روانی دارد و اگر از رنگ مناسب در زمان مناسب استفاده کنید، می تواند بسیار موثر باشد.

تناسب: اگر اندازه شکل با عنوان عکس هماهنگ باشد به این هارمونی تناسب گفته می شود. هر نوع و شکلی برای یک بخش کار می کند، عنوان یکسان ممکن است برای بخش هایی با برش های مختلف کارایی نداشته باشد، بنابراین مقیاس باید هنگام طراحی تابلوی پیام خود در نظر گرفته شود.

مکان: مکان بسیار مهم است. یک لوگو باید مکمل و هماهنگ با کسانی باشد که آن را می بینند. مردم علائم را به عنوان بخشی از محیط اطراف خود درک می کنند. مگر اینکه حاوی اطلاعات لازم باشد، و این وظیفه طراح است که بداند یک طرح چقدر می تواند با محیط خود رقابت کند تا همان توجه را جلب کند و خوانده شود. میدان دید معمولاً 60 درجه افقی و 30 درجه عمودی است که فراتر از این محدوده تار می شود.

هماهنگ با محیط و مرتبط با ساختمان: در طراحی تابلوهای تبلیغاتی باید دقت کرد که بدون از دست دادن جذابیت زیبایی شناختی و بر هم زدن فضای شهری، طراحی شوند. در واقع یک تابلو باید از نظر زیبایی شناختی با محیط خود هماهنگ باشد. به عبارت دیگر، تصویر مکمل فضای شهری و معماری شهری است. نکته مهم دیگر این است که تابلو باید در جایی از شهر قرار گیرد که چشمگیر باشد و چشم را به استراحت بکشاند.

قرار دادن وایت برد در تنظیمات مناسب می تواند اطلاعات را به شیوه ای جذاب منتقل کند. پس زمینه نیز نقش مهمی در ارائه طرح دارد. پس زمینه می تواند محیط شهری یا روستایی، فضای داخلی یا خارجی ساختمان و … باشد که طراحان باید عواملی مانند فضا، نور، حرکت و … را در نظر بگیرند.

فصل: تغییرات فصلی با تغییر رنگ همراه است، از آنجایی که طراحی گرافیک چرخه ای از طبیعت است، طراحان باید راه هایی برای سازگاری با تناسب و تغییر رنگ های فصلی و همچنین نوع تبلیغات بیابند. خیابان ها نیز با فصول تغییر می کنند، به عنوان مثال در زمستان هرگز تبلیغی برای کولر گازی در خیابان نخواهید دید. و هیچ تبلیغی برای بخاری در تابستان وجود ندارد

حرکت: حرکت و جهت نگاه بیننده از دیگر عواملی است که باید مورد توجه قرار گیرد و گاهی اوقات می توان از آن برای جذابیت بصری استفاده کرد. در جاهایی که سرعت زیاد است باید طرح و شکل حروف را در نظر گرفت و جعبه افقی کشیده برای جاهایی که سرعت زیاد است مناسب است.

مردم دوستی: طراحان باید همیشه در نظر داشته باشند که آثارشان پرمخاطب و هماهنگ با فرهنگ مردم در جامعه است. استفاده از نمادهایی که برای عموم مردم کاملاً شناخته شده است می تواند در تأثیرگذاری بر پیام مورد نظر بسیار مفید باشد. همچنین دانستن نماد رنگ برای طراحان ضروری است. زیرا در هر جامعه ای رنگ ها بر اساس مضامین نمادین می شوند، مثلاً در فرهنگ ما قرمز نشانه شهادت و شهادت است.

جنبه های گرافیکی محیط بیلبورد

گرافیک محیطی می تواند جنبه های مختلفی داشته باشد.

جنبه اطلاع رسانی یا تاکید یا هشدار در مورد یک موضوع را دارد

طرف باسواد. مانند تبلیغات شهری برای تئاتر و سینما و ….

آموزشی.

تبلیغات وجود دارد و جنبه اجتماعی دارد. مانند آگهی ممنوعیت سیگار کشیدن در یک شهر باید محوطه سازی زیبا، هنرمندانه و ساده باشد. تعادل، تناسب و تاکید و تداوم وحدت و تنوع از اصول سازماندهی صحیح است. رنگ، نور، شکل، خط، نقطه، سطح، بافت و فضا به آن‌ها کمک می‌کند تا ترکیب‌بندی‌های زیبا و مطلوبی ایجاد کنند.همچنین با مراجعه به سایت ترمینال ادز می توانید تعرفه اجاره بیلبورد را مشاهده کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا