والمارت در مبارزات انتخاباتی رسانه های اجتماعی در فیس بوک شکست خورد

والمارت

o بیش از حد بر پیام بازاریابی آنها متمرکز شوید

o نظرات و اظهارنظرهای مربوط به “پست وال” را محدود کرده و آنها را تعدیل کنید

o برای تخفیف های عمیق از ارزش اصلی برند خود دور شوید تا نکات مد / سبک / شفافیت را به کاربران فیس بوک ارائه دهید

o 2000 عضو در آزمون شرکت کردند

هدف گذاری

صفحه بحث و گفتگو را باز کنید و به گپ دو طرفه اجازه دهید.

o برای درک نحوه تعامل کاربران فیس بوک با یکدیگر و کاهش میزان پیام های بازاریابی خود ، مدتی را صرف کنید

7176 عضو ، 409 عکس ، 483 گلدان و میزبان 37 گروه بحث بود

در حالی که Target یک کمپین موفقیت آمیز در بازاریابی فیس بوک را راه اندازی کرده بود ، وال مارت بازاریابی آنلاین را نیز در Facebook دوباره آزمایش کرد اما نتوانست موفقیت زیادی کسب کند.

پس چرا والمارت شکست خورد؟ یکی از خطاهای مهلک ، فرض بازاریابی اینترنتی اجتماعی شبیه به رسانه سنتی آفلاین بود. در بازاریابی آفلاین ، برنده معمولاً بلندترین صدا در پیام بازاریابی خود است. با این حال ، در بازاریابی اجتماعی اغلب بهترین شنوندگان است که بیشترین موفقیت را دارد.

در حالی که Target برای جذب کاربران به همراه تابلوهای بحث و گفتگو تلاش می کرد ، وال مارت تصمیم گرفت گفتگو را به “دیوارهای دیواری” محدود کند و آنچه را که مجاز بود به شدت مدیریت کرد. این مسئله بلافاصله مورد تأثیر قرار گرفت زیرا کاربران به زودی متوجه شدند که هیچ گفت و گویی دو طرفه وجود ندارد و تورنت ضد اظهار نظر وال مارت را آغاز کرد. در مقابل ، هدف باعث شده است تا دانش آموزان بخشی از گروه بحث و گفتگو باشند و به جای خودشان گفت و گو ایجاد کنند.

یکی دیگر از اشتباهات مهم وال مارت این بود که از هویت اصلی خود به عنوان یک سوپر مارکت که تخفیف های بسیار خوبی دارد ، فاصله گرفت. وال مارت سعی کرد با ارائه نکاتی درباره مد و سبکی که برای کاربران فیس بوک مناسب نیست ، کاربران را به خود جلب کند. به جای اینکه روی پیشنهاد ارزش اصلی تخفیف عمیق متمرکز شوید ، با ارائه تخفیف مناسب برای وسایل برگشت به مدرسه و فکر کردن در مورد راه های خلع سلاح منتقدین که تصمیم می گیرند غیر از این کار کنند.

والمارت به دلیل شهرت تجاری و شیوه های تجاری مدت طولانی است که مسدود کننده نور است. آنها باید بدانند که لحظه ورود به اظهارنظرهای اجتماعی ، بررسیهای انتقادی و انتقادها بخشی جدایی ناپذیر از کمپینی است که باید برای مدیریت داشته باشند. اما آنها به جای باز بودن و درگیر شدن با کاربران ، سعی کردند گفتگو را محدود کرده و روی یک برنامه ارتباطی یک طرفه متمرکز شوند.

تفاوت تاکتیک نتایج بسیار متفاوتی دارد. وال مارت حداقل 2000 عضو دریافت کرده است که در هم اتاقی خود و سایر فعالیت ها شرکت کرده اند. از سوی دیگر ، هدف بیش از 7176 عضو با ارسال بیش از 410 عکس و 483 پست جذب کرده است. این هدف همچنین در کل دوره فعالیت خود تعداد 37 گروه بحث و گفتگو برگزار کرده است.

اوویانگ ، یک تحلیلگر فارستر ، توضیح داد که موضوع در مورد استراتژی است. “به نظر می رسد استراتژی وال مارت چیزی بیش از یک طراحی وب تعاملی نیست ، که واضح است زیرا از انجمن بحث استفاده نمی کند. هدف این است که دانش آموزان را در تشکیل گروه و بخشی از آن درگیر کنیم.”

اتخاذ یک طراحی وب سایت در یک محیط اجتماعی مانند رانیدن ناخن به سمت پای شما است. محدود کردن مکالمه در یک محیط اجتماعی و قرار دادن خود به عنوان موضوعی که نباید آنها را از کمپانی بازاریابی رسانه های اجتماعی وال مارت از لحظه ای که تصور می کرد ، کشته است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا