بازرگانی

وضعیت بد ذخایر آب تهران

به گزارش صبا ، به نقل از خبرگزاری مهر ، علیرضا نوذری پور با اشاره به اینکه زمستان معتدل برای تأمین آب در تابستان سال آینده نگران کننده است ، افزود: در سالهایی که زمستانهای متعادلی داشتیم ، مصرف آب امروز 2.3 بود میلیون متر مکعب ”. اگر در حال حاضر 2.7 میلیون مترمکعب آب مصرف کنیم و این میزان مصرف آب همراه با ذوب شدن برف در کوهها به دلیل گرم شدن آب و هوا ، در تأمین منابع آب در تابستان برای ما مشکلات جدی ایجاد خواهد کرد.

این مسئول آب و فاضلاب استان تهران گفت: در 30 سال گذشته متوسط ​​مصرف آب سالانه در استان تهران سه درصد افزایش یافته در حالی که جمعیت این استان به طور متوسط ​​کمتر از دو درصد افزایش یافته است که نشان می دهد فراتر از مشکل با افزایش جمعیت و تأمین آب به آن جمعیت ، استان تهران نیز با افزایش سرانه مصرف آب روبرو است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر منابع آب در استان تهران در وضعیت وحشتناکی قرار دارند به طوری که در سد لار تنها دو میلیون متر مکعب آب پشت سد داریم که سازمان حفاظت محیط زیست به دلیل وجود آبزیان اجازه برداشت آن را داده است. آن منطقه آنها انجام می دهند ، آنها به ما نمی دهند.

نوذری پور به ساخت و سازهای نامنظم در استان تهران اشاره کرد و گفت: شهرک هایی که اخیراً به عنوان خانه های مهر در حومه تهران احداث شده و تأمین منابع آب به همراه صدور پروانه ساخت در تهران به استان تهران سپرده شده است. یکی از بزرگترین مشکلات ما در تأمین منابع آب این است که صدای گریه ما برای ساماندهی این ساخت و سازها و صدور پروانه شنیده نشده است.

منبع :
https://atie-energy.com/%D9%88%D8%B6%D8%B9%DB%8C%D8%AA-%D8%A8%D8%AF-%D8%B0%D8%AE%D8%A7%DB%8C%D8%B1-%D8%A2%D8%A8-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86/
تاریخ انتشار :
2020-09-21 21:07:17

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا