برترین های کسب و کارساختمان و مسکن

پارتیشن شیشه ای اشپزخانه

پارتیشن شیشه‌ ای چیست؟

پارتیشن‌ های شیشه‌ ای یا دیوار‌های شیشه‌ ای پانل‌ هایی هستند که از شیشه‌ هایی با کیفیت بسیار بالا تولید شده‌اند و بار خاصی بر وزن ساختمان ندارند. این شیشه‌ ها به عنوان تقسیم‌کننده‌های اتاق مورد استفاده قرار می‌گیرند. سیستم‌های دیوار شیشه‌ ای به صورت سقف تا کف طراحی می شود و با استفاده از قاب‌های آلومینیومی در جای خود ثابت می شوند. استفاده از پارتیشن‌ های شیشه‌ ای به طراحان و معماران اجازه می‌دهد تا یک محیط را تقسیم کنند، بدون آنکه میزان انتشار نور یا فضای طبقه کاهش پیدا کند. استفاده از این دیوار‌ها در محیط‌های کاری و اداری بسیار‌  ایده‌آل است. به همین دلیل دیوار‌های شیشه‌ ای از ساده‌ترین روش‌های به روز‌ رسانی برای فضا‌های اداری و تجاری هستند.

ابزار | تکنولوژی

انواع پارتیشن شیشه‌ ای

پارتیشن شیشه‌ ای دارای انواع مختلفی است که در ادامه هر یک را نام برده و توضیح می‌دهیم:

  • پارتیشن شیشه‌ ای فریم لس
  • پارتیشن‌ های شیشه‌ ای فریم دار
  • پارتیشن شیشه‌ ای دوجداره
  • پارتیشن شیشه‌ ای تک جداره
  • پارتیشن‌ های شیشه‌ ای متحرک
  • پارتیشن شیشه‌ ای رنگی

پارتیشن شیشه‌ ای فریم لس

یکی از انواع پارتیشن‌ ها است که موارد استفاده زیادی دارد. نصب این نوع پارتیشن با استفاده از شیشه به صورت کامل است و زیبایی و میزان انتشار نوری که در این نوع شیشه اتفاق می‌افتد، نسبت به پارتیشن فریم دار بیشتر و بهتر است. پارتیشن فریم لس از سند بلاست برای قراردادن طرح و الگو‌های مختلف برخوردار است. در اغلب فضا‌های اداری استفاده از این نوع پارتیشن شیشه‌ ای رواج بیشتری دارد. هنگام اجرای این نوع پارتیشن می‌توان آن را به صورت تک جداره و دو جداره نیز طراحی کرد.

پارتیشن شیشه‌ ای فریم دار

بر خلاف پارتیشن فریم لس در این نوع پارتیشن از آلومینیوم و در برخی از موارد از‌ ام‌ دی ‌اف نیز در هنگام نصب و اجرا استفاده می‌کنند. استفاده از این پارتیشن فریم دار برای مکان‌های اداری و تجاری مناسب‌تر است که می‌توان آن را به صورتی شیشه‌ های دو جداره و تک جداره نیز اجرا کرد. همچنین از شیشه‌ های طرح دار برای افزایش میزان زیبایی پارتیشن می‌توان استفاده کرد.

پارتیشن شیشه‌ ای تک جداره

این نوع پارتیشن‌ها یک راهکار بسیار مناسب برای مواقعی است که میزان انعطاف ‌پذیری و قیمت شیشه در اولویت باشد. استفاده از پارتیشن شیشه‌ ای تک جداره گزینه کاملاً مناسب برای دیوار‌های جامد است و برای سازماندهی و تقسیم بندی فضا‌های تجاری داخلی کاربرد زیادی دارد.

پارتیشن شیشه‌ ای تک جداره یک پروژه کامل برای ارتفاعات کف تا سقف ایجاد می‌کند و قابلیت دارد در دو مدل مسطح و متقاطع پیکر بندی شود. بر روی این نوع پارتیشن امکان اجرای هر طرح و نقشه‌ای وجود دارد و نصب و راه ‌اندازی آن به صورت کاملاً خشک و بدون هیچ چسبی انجام می‌شود. از دیگر ویژگی‌های این نوع پارتیشن آن است که به طول کاملاً قابلیت جدا شدن دارد و می‌توان مجدداً از آن استفاده کرد.

پارتیشن شیشه‌ ای دو جداره

پارتیشن ‌بندی با استفاده از شیشه‌ های دو جداره باعث می‌شود میزان شفافیت و زیبایی کار، کمی کاهش پیدا کند. همچنین پارتیشن از نظر عایق صدا بودن در مقایسه با دیگر مدل‌ها در سطح بسیار عالی عمل می‌کند. این پارتیشن‌ها یک راهکار مناسب برای زمانی است که عایق صدا بودن و پوشش کامل اهمیت بیشتری داشته باشد.

با استفاده از این پارتیشن می‌توان برای کف تا سقف یک پوشش کامل ایجاد کرد و آن را در دو نوع مسطح یا متقاطع اجرا کرد. همچنین می‌توان بر روی این شیشه‌ ها هر نوع نقشی را بر اساس طراحی خاص پیاده کرد. این پارتیشن‌ ها قابلیت جدا شدن و استفاده مجدد را ندارند.

پارتیشن شیشه‌ ای متحرک

برای مکان‌هایی که قرار است پارتیشن دائماً در آن جا به جا شود، مناسب‌تر است. مثلاً در برخی از شرکت‌ها اتاقک‌ هایی وجود دارد که بر اساس ظرفیت و حجم وسایل باید دائماً آن را کوچکتر یا بزرگتر کنید. به همین دلیل استفاده از پارتیشن شیشه‌ ای متحرک در این شرایط کمک بسیار زیادی به افراد می‌کند. این پارتیشن با استفاده از یراق آلات مخصوص به زمین متصل شده است و به آسانی می‌توان آن را باز کرد و به محیط‌ های دیگری انتقال داد یا مجددا برای فضاهای دیگر از آن استفاده کرد.

پارتیشن شیشه‌ ای ثابت

پارتیشن شیشه سکوریت ثابت معمولا در ضخامت ۱۰ میلیمتری ساخته می‌شود و با استفاده از فریم آلومینیوم و استیل در جای خود ثابت می‌ماند. همچنین با استفاده از سند بلاست نیز می‌توان آن را مات کرد و یا طرح‌هایی مثل لوگو یا آرم شرکت را بر روی پارتیشن شیشه ای طراحی کرد. پارتیشن‌ های ثابت معمولاً قابلیت باز و بسته شدن دارند و مانند یک دیوار عادی عمل می‌کنند.

پارتیشن شیشه‌ ای رنگی

این پارتیشن‌ها یکی از انواع پارتیشن های شیشه رنگی هستند که برای موارد خاص قابلیت استفاده دارند. این پارتیشن ها برای پوشاندن محیط داخلی اتاق مناسب است. همچنین یکی از اصلی‌ترین مزیت‌هایی که این نوع پارتیشن دارد، برای منظم‌تر کردن دکوراسیون داخلی کاربرد بسیاری دارد.

انواع شیشه استفاده شده در پارتیشن شیشه ای

در بازار انواع مختلفی از شیشه های، پارتیشن های شیشه ای وجود دارد که هر کدام ویژگی‌های خاصی دارند و برای استفاده در مکان‌های خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای ساخت پارتیشن شیشه‌ ای از شیشه‌ های متنوع بر اساس محیطی که قرار است پارتیشن در آن اجرا ‌شود، استفاده می شود.

شیشه سکوریت پارتیشن شیشه‌ ای

شیشه سکوریت در اکثر پارتیشن‌ها استفاده می‌شود و به گونه‌ای ساخته شده‌اند که میزان فشار و درجه حرارت را تا حد بسیار بالایی حفظ می‌کنند. این شیشه‌ ها این قابلیت را دارند که در صورت خرد شدن به صورت قطعه های ریز درآمده شوند و امکان آسیب دیدن در اثر برخورد با این شیشه ها بعد از شکستگی، بسیار کم است. البته ویژگی‌ های بسیار زیاد دیگری نیز دارند که کاربردهای این نوع شیشه ها را بیشتر می کند.

پارتیشن شیشه ای سند بلاست

سند بلاست یک تکنولوژی در ساخت شیشه است که با استفاده از ماسه و آب روی شیشه یک نقش‌ ایجاد می‌شود که معمولاً سفید رنگ است. ممکن است شما آن را در برخی از ساختمان‌ها دیده‌ باشید. اصلی‌ترین مزیت آن است که طرح‌های مورد نظر را می‌توان بر روی شیشه اجرا کرد و یا اینکه شیشه کاملاً مات باشد و استفاده از این نوع شیشه، باعث شخصی سازی فضای پشت پارتیشن می شود.

شیشه پارتیشن لمینت

استفاده از یک ماده ژله‌ای در میان شیشه می‌تواند به افزایش قدرت شیشه در برابر ضربه و فشار و همچنین کاهش قدرت پرت شدن شیشه بعد از شکستگی کمک زیادی کند که در ساختار خود از این ماده. برخوردار هستند. این شیشه در سایز‌های مختلف در بازار وجود دارد و معمولاً در مکان‌هایی که امکان ضربه و فشار بر روی شیشه زیاد است، استفاده می‌شود. معمولاً در ماشین‌ها از این نوع شیشه استفاده می‌کنند.

پارتیشن شیشه‌ ای فلوت

شیشه فلوت شیشه ساده‌ای است که در اکثر ساختمان‌ها و مراکز اداری استفاده می‌شود. به دلیل اینکه در ساختار آن هیچ تغییری وجود ندارد، ظرفیت و شکنندگی شیشه زیاد است. البته قیمت ارزان این شیشه‌ ها  باعث شده تا استفاده از آن رواج زیادی داشته باشد. اما میزان کارایی و عمر این شیشه کم است زیرا متریال اولیه خالص است و افزودنی خاصی ندارد. معمولاً این نوع شیشه می توان را در سایز‌های ۲ تا ۱۰ میلی‌متر در بازار خریداری کرد.

اجزای تشکیل دهنده پارتیشن شیشه ای

تولید کننده ها در ساخت پارتیشن‌ های شیشه ای باید از دقت و ظرافت بسیار زیادی برخوردار باشند و تمام جنبه‌های قدرت، استقامت، دوام، طول عمر و… در نظر گرفته شود. به طور کلی از شیشه‌ های سکوریت با ۱۰ میلی‌متر ضخامت برای اجرای پارتیشن شیشه‌ ای استفاده می‌شود. البته برای اجرای هر نوع پارتیشن شیشه‌ ای از یراق آلات خاصی استفاده می‌شود.

اجرای پارتیشن شیشه‌ ای باعث زیبایی محیط شده و معمولاً به صورت افقی نصب می‌شود. برای اتصال شیشه‌ ها به یکدیگر از درزگیر‌هایی با جنس پلی کربنات، چسب‌های یو وی و لامپ یو وی و چسب دو طرفه فلکسیبل استفاده می‌کنند. اما چسب یو وی در انتقال صدا، گرما و سرما، گرد و خاک و… مقاومت بیشتری دارد. همچنین فلزات مورد استفاده در کنار پارتیشن شیشه‌ ای باید ظرأفت و زیبایی بسیار زیادی داشته باشند. این موارد از اصلی ترین ابزار اجرای پارتیشن هستند.

یراق آلات مناسب برای نصب پارتیشن شیشه ای

برای نصب پارتیشن های شیشه ای به یک سری ابراز آلات یا به اصطلاح یراق آلات احتیاج داریم همانطور که در پاراگرف قبل توضیح دادیم. اما مهمترین موضوع در مورد استفاده این ابزارها کیفیت آنها است. که هنگام نصب در هر مکانی به مرور زمان باعث خرابی یا زنگ زده‌گی یا پوسیدگی نشود. برای اطمینان از کیفیت یراق آلاتی که برای اجرا استفاده می کنید بهتر است قبل از خرید نسبت به فروشگاه مورد نظر جستجوی کافی را داشته باشید که از این عوامل جلوگیری کنید.

ویژگی‌های پارتیشن شیشه‌ ای

پارتیشن شیشه‌ ای از ویژگی‌های خاصی برخوردار است که از جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شیک بودن و نحوه طراحی بسیار جذاب و خاص این پارتیشن ها
  • بخشیدن جلوه خاص به محیط اطراف و فضای ادارات
  • ضخامت کم پارتیشن و اشغال فضای کم در مقایسه با دیوار‌های سنتی
  • عملکرد صوتی آکوستیک تا ۴۷ دسی بل
  • سهولت نصب پارتیشن شیشه‌ ای نسبت به پارتیشن های چوبی یا دیوارهای سنتی
  • نصب کاملاً سریع
  • نصب برای ارتفاع‌های متفاوت
  • تنوع بسیار زیاد در انواع پارتیشن ها
  • داشتن طیف کاملی از رنگ و فریم بر پارتیشن های شیشه‌ ای اجرا شده
  • اجرای انواع طرح و نقش بر روی پارتیشن های شیشه‌ ای

مزایا استفاده از پارتیشن شیشه‌ ای

استفاده از پارتیشن شیشه‌ ای با کیفیت به جای دیوار‌های سنتی دارای مزایای مختلفی برای افراد است که در ادامه به برخی از مهمترین مزیت های آن اشاره می کنیم :

  • استفاده از پارتیشن‌ های شیشه ای معمولاً نسبت به مصالح سنتی مثل دیوار سفالی مقرون به صرفه‌تر است.
  • این نوع سیستم‌های شیشه‌ ای تجاری مقیاس‌پذیر هستند و برای انواع محل‌ها با هر نوع متراژی می‌توان از آن استفاده کرد.
  • امکان تنظیم دیوار‌های پارتیشن شیشه‌ ای وجود دارد و یک بخش وسیعی از نیاز‌ها را می‌توان با آن برطرف کرد.
  • پارتیشن‌ های شیشه‌ های ثابت و متحرک هستند و در مقایسه با دیوار سفالی کاربردی‌تر هستند.
  • دیوار‌های شیشه‌ ای معمولاً این شرایط را فراهم می‌کند تا نور طبیعی در فضای کار وجود داشته باشد.
  • دیوار‌های شیشه‌ ای بدون قاب معمولاً نیاز به افراد را به نور اضافی کمتر می‌کند.
  • دیوار‌های پارتیشن شیشه‌ ای از شفافیت بیشتری برخوردارند.
  • مشتری و کارمندان به راحتی با یکدیگر تماس چشمی خواهند داشت.
  • استفاده از پارتیشن شیشه‌ ای به جای دیوار فضا را بازتر نشان می‌دهد.
  • نظافت این دیوار‌ها بسیار آسان و سریع است.
  • در برابر رطوبت و انبساط و برودت یا انقباض مقاومت زیادی دارند.

کاربرد پارتیشن شیشه‌ ای

پارتیشن شیشه ای قابلیت اجرا در فضا‌های مختلف را دارد و در هر نوع فضا کاربرد‌های خاص خود را دارد. در ادامه کاربرد پارتیشن در سه نوع فضای مختلف را بررسی می کنیم.

پارتیشن در آپارتمان

استفاده از پارتیشن در آپارتمان به عنوان جایگزین دیوار‌های قدیمی است. اکثر اوقات یک بخش از اتاق نشیمن یا سالن که در مجاورت با دیواره راهرو قرار دارد، با استفاده از این محصول می‌تواند برای گسترش فضای بصری کاربردی باشد. نصب پارتیشن شیشه‌ ای در حمام و گلخانه‌های منازل متداول است و به راحتی می‌توان دیوار‌های داخلی آپارتمان را با آن جایگزین کرد. با استفاده از شیشه‌ های طرح دار در اجرای پارتیشن که از طریق تکنولوژی‌های خاص طراحی شده است، می‌توان یک آپارتمان معمولی را در سطح یک هتل آپارتمان بسیار شیک و لوکس طراحی کرد.

کاربرد پارتیشن در هتل و رستوران

استفاده از پارتیشن در رنگ و طرح‌های مختلف در هتل‌ها و رستوران‌ها به میزان زیادی رواج دارد. معمولاً برای قسمت پذیرش رستوران یا هتل از این سیستم استفاده می‌شود. همچنین اجرای پارتیشن شیشه‌ ای مانند باعث تأثیرات بسیار چشمگیر بر روی انتخاب مشتریان خواهد داشت. استفاده از پارتیشن‌ های شیشه‌ ای در هتل‌ها و رستوران‌ها نمای داخلی و ظاهر آن را بیش از هر چیز دیگری چشم گیر می‌کند و بر جذابیت آن می افزاید.

کاربرد پارتیشن شیشه‌ ای اداری

در ادارات و شرکت‌ها معمولاً یک سالن بزرگ وجود دارد که مخصوص تفکیک فضا از پارتیشن است. پارتیشن‌ها قابلیت اجرا در طرح و ابعاد بسیار متنوعی را دارند. پارتیشن‌ های شیشه‌ ای انعطاف ‌پذیری زیادی دارند و باعث می‌شود تا هر‌ ایده‌ای که در ذهن افراد باشد، کاملاً دقیق و اصولی اجرا شود.

هزینه نصب پارتیشن شیشه‌ ای اداری در مقایسه با دیوار‌های ثابت بسیار کمتر است و نیاز به تغییر کلی محیط اداری نیست. شیشه سکوریت در پارتیشن‌ های شیشه‌ ای اداری باعث می‌شود تا یک دیوار موقت وجود داشته باشد و به راحتی دو فضا را از هم جدا کرد.

مراحل اجرا و نصب پارتیشن شیشه‌ ای

مراحل نصب و اجرای پارتیشن شیشه‌ ای شامل موارد زیر است:

  • ابتدا می‌توانید به یک شرکت معتبر برای اجرای پارتیشن مراجعه کنید و درباره نحوه نصب و اجرا با آن‌ها صحبت کنید.
  • کارشناسان فنی برای اندازه‌گیری فضای نصب و راهنمایی‌های بیشتر در محل حاضر می‌شوند و مسائل فنی را برای شما توضیح می‌دهند.
  • بعد از اندازه‌گیری نقشه پروژه را رسم می‌کنند و همراه با پیش فاکتور برای شما ارسال می‌کنند.
  • در مرحله بعد در صورتی که نقشه مورد تأیید بگیرد و قیمت شیشه‌ های مصرفی طبق نقشه برای تولید کارخانه ارسال می‌شود. در این مرحله زمان نصب و اجرا نیز به شما اعلام می‌شود.
  • در زمان اعلام شده نصاب‌های حرفه‌ای و ماهر به محل پروژه می‌آیند.
  • بعد از اتمام نصب و رضایت شما پروژه به طور کامل تحویل داده می‌شود.
  • در صورت وجود خدمات پس از فروش می‌توان از گارانتی پروژه نصبی نیز برخوردار شد.
نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا