برترین های کسب و کارصنعت و تجارت

چراغ خیابانی اس ام دی ، کاربرد و ویژگی های آن چیست؟

چراغ خیابانی اس ام دی چیست؟ چراغ خیابانی اس ام دی از سری محصولات روشنایی محیطی است که عمدتاً در معابر شهری و مراکز بزرگ صنعتی کاربرد دارند. این چراغ‌ ها جزء خانواده منابع نوری استفاده‌ کننده از تکنولوژی مدرن LED-SMD هستند و از جدید‌ترین محصولات روشنایی به شمار می‌آیند. چراغ‌ های خیابانی SMD جایگزین‌ مناسبی برای چراغ‌ های بخار سدیمی، بخار جیوه‌ای و چراغ‌ های گازی با توان مصرفی بالاتر و هزینه به مراتب کمتر هستند.

این محصولات معمولاً دارای وزنی بین ۱ تا ۵ کیلوگرم با توان ۵۰ تا ۳۰۰ وات بوده و به طور میانگین طول عمری ۵۰٫۰۰۰ ساعته دارند. این چراغ‌ها روی یک پایه فلزی نصب و نور محیط را در مساحتی حداکثر ۴۰ تا ۵۰ متری تأمین می‌کنند. نور این مدل چراغ ها متفاوت از برج نوری 15 متری است.

ویژگی های چراغ خیابانی اس ام دی

چراغ‌ های خیابانی LED-SMD بسته به توان مصرفی ، قدرت نوردهی ، تکنولوژی استفاده شده ، لنز و زاویه تابش نور و مهم‌تر از همه مکان مورد استفاده، ابعاد و وزن متفاوتی‌ دارند. ابعاد این محصولات بسته به نوع محیطی که قرار است در آنجا استفاده شود، تعیین می گردد. چراغ‌های خیابانی SMD عمدتاً وزنی بین ۱ تا ۵ کیلوگرم دارند که با توجه به حجم روشنایی دریافتی از این محصولات، وزنی مناسب است.

نسل جدید چراغ‌ خیابانی ال ای دی از رفلکتور با توانایی پخش نور متعادلی بهره می‌گیرند و از تمرکز بیهوده نور در یک نقطه جلوگیری خواهد کرد. تراکم ال‌ ای دی‌ های استفاده شده در پد مرکزی این محصولات و کنترل حرارت مطلوب آن باعث بازدهی نوری قابل توجه در این گروه از محصولات گردیده است. متریال استفاده شده در طراحی قالب این محصول ، آلومینیوم سبک یا پلاستیک‌های فوق فشرده‌ هستند که در برابر ضربات کاملاً مقاوم و توانایی منحصر به فردی در محافظت از سیستم درونی محصول دارند‌. این چراغ‌ ها روی پایه‌ هایی به ارتفاع حداقل ۵ و حداکثر ۱۸ متر نصب می‌شوند که بسته به محیط استفاده، متراژ حداقل ۷ و حداکثر ۴۵ متری را روشن می‌کنند. این چراغ ها توان رقابت با برج نوری 30 متری را در روشنایی ندارند. چراغ‌های خیابانی اس ام دی علاوه بر قدرت در متریال استفاده شده، از زیبایی بصری چشم نوازی در طراحی بهره می‌برند‌.

مشخصات فنی چراغ خیابانی اس ام دی

چراغ‌های خیابانی SMD همان‌طور که از نام آنها پیداست از تکنولوژی SMD یا همان Surface mount device بهره می‌برند. تکنولوژی اس ام دی در واقع استفاده متراکم از ال‌ ای دی‌ ها بر یک بورد مرکزی است که بهره‌ وری نوری را به حداکثر و مصرف انرژی را به حداقل می‌رساند. این نسل از چراغ های خیابانی توانایی رسیدن به حداقل و حداکثر روشنایی در لحظه را دارند. روشنایی این محصولات از سایه‌ اندازی نور جلوگیری می‌کنند. همچنین به گونه‌ای طراحی شده اند که باعث عدم یکنواختی نور می‌شود.

همچنین این گروه از چراغ‌های خیابانی دارای چیپ‌ های ال‌ ای دی‌ ۳۰۳۰ و بالاتر‌ هستند که با بهره‌گیری از دقت‌های علمی از تکنولوژی AC-Drive نیز استفاده می‌‌‌‌‌کنند. به عبارت ساده تکنولوژی AC-Drive امکان تغییر وضعیت نور و کاهش شدت میزان آن را با ولتاژ ثابتی از برق فراهم می‌کند. به این معنا که در لوازم نوری که از این فناوری استفاده می‌کنند، اگرچه میزان ورود انرژی به محصول ثابت است، اما این الگو باعث می‌شود محصول توانایی تنظیم مقدار انرژی دریافتی و نوری که ساطع می‌کند را داشته باشد. از دیگر ویژگی‌‌های این محصولات می‌‌توان به لنز‌های مجهز در صفحه‌ نمایش‌ آنها اشاره کرد که از خیرگی و تمرکز نور در یک نقطه جلوگیری می‌کنند. همچنین دارای بهره‌نوری حداقل ۱۲۰ لومن بر وات و حداقل شار نوری ۶۰۰۰ لومن می باشند.

لامپ اس ام دی چیست؟

SMD مخفف عبارت Surface Mounted Device می باشد که به معنی قطعات نصب شده بر روی سطح است. در این تکنولوژی برای تولید لامپ از یک سری اجزای از پیش ساخته شده استفاده می شود و با لحیم کردن این اجزا بر روی یک مدار چاپی، لامپ های اس ام دی تولید می گردند. طراحی لامپ های اس ام دی به نحوی انجام شده که برد به کار گرفته شده بر روی آن ها از کم ترین میزان ضخامت برخوردار خواهد بود.

امروزه در صنعت از این شیوه طراحی به شکل گسترده‌ ای استفاده می ‌شود و می ‌توان گفت که این شیوه طراحی جایگزین فناوری DIP شده است. بنابراین در دستگاه هایی که نیاز به مسطح بودن یا کوچک بودن دارند از فناوری فوق استفاده می شود. لازم به ذکر است که این فناوری این امکان را در اختیار کاربران قرار می دهد تا هر دو طرف pcb ها را مورد استفاده قرار دهند.

تفاوت چراغ های خیابانی LED و SMD در چیست؟

روشنایی خیابان ها در زندگی شهری بسیار تاثیر گذار است. این روشنایی موجب ایجاد آرامش در زندگی شهروندان می گردد. از این رو مهم است که نورپردازی با کیفیت بالا انجام شود. از طرفی باید به این امر توجه شود که از لامپ ها و چراغ هایی استفاده شود که طول عمر بالایی دارند. این امر موجب کاهش هزینه ها می گردد. دو نوع از لامپ هایی که متخصصان نورپردازی شهری از آن ها به وفور استفاده می کنند، لامپ های LED و SMD  هستند. این لامپ ها هر کدام ویژگی های منحصر به فرد خود و تفاوت هایی با یکدیگر دارند. اگر برای خرید چراغ خیابانی و قیمت برج نوری 24 متری سوال دارید میتوانید از طریق سایت همپادکل اطلاعات لازم را دریافت نمایید.

تفاوت چراغ های خیابانی LED و SMD

پیش از این دانستیم که چراغ ال ای دی و چراغ اس ام دی چیست. حال می توانیم به بررسی تفاوت چراغ های خیابانی LED و SMD بپردازیم. چراغ های LED و SMD دارای تفاوت هایی با یکدیگر هستند. دانستن این تفاوت ها برای استفاده درست از آن ها در مکان های مورد نظر، مهم است.  روشنایی پارس قصد دارد شما را در این بخش با تفاوت های این دو نوع چراغ آشنا کند.

1. نوع دیود به کار رفته: در لامپ های LED یک دیود وجود دارد. اما لامپ های SMD از چینش چندین دیود نوری در کنار یکدیگر ساخته شده اند. این امر موجب می شود در صورت خرابی یکی از دیود ها، بتوان آن را به راحتی تعویض کرد و لامپ مجدداً به نوردهی خود ادامه دهد.

2. میزان نور: نوردهی در لامپ های SMD بیشتر از لامپ های LED می باشد و همچنین وضوح نور ساطع شده توسط لامپ های SMD بیشتر از نوع دیگر می باشد.

3. صرفه جویی انرژی: لامپ های SMD به ولتاژ دو تا سه و نیم برای روشن شدن نیاز دارند. در حالی که ولتاژ مورد نیاز لامپ های LED تا ۱۵ ولت نیز می ‌رسد. بنابراین لامپ های SMD کم مصرف تر بوده و صرفه جویی بهتری در مصرف برق دارند.

4. قطعات ریزتر: لامپ های SMD به دلیل تکنولوژی به روز تر، دارای مدل های ریزتر و کوچکتر نیز هستند که از آنها حتی می توان در چراغ های چشمک زن موبایل استفاده کرد. در حالی که نسل‌های قبلی لامپ LED، دارای ابعاد معمولی هستند.

5. توان بیشتر: معمولاً لامپ های LED را در توان های بالا برای استفاده بیشتر در انواع چراغ های شهری و پروژکتور ها تولید می کنند. اما چراغ های SMD معمولاً دارای توان کمتری نسبت به نوع دیگر هستند. از این رو بیشتر از لامپ های LED در مکان هایی که نور زیاد لازم است استفاده‌ می شود. کاربرد لامپهای  اس ام دی

لامپهای اس ام دی به دلیل فناوری پیشرفته ای که دارند کاربرد های گسترده ای دارند :

  • * استفاده از چراغ های اس ام دی در نورپردازی محیط های بسته
  • * استفاده در نورپردازی باغ و باغچه
  • * استفاده در نورپردازی نمای بیرونی و درونی ساختمان
  • * استفاده در نورپردازی شرکت ها و ادارات

همانگونه که مشاهده کردید از لامپهای اس ام دی به دلیل کاربری بالا نه تنها  برای نورپردازی محیط خانه استفاده نمیشوند بلکه میتوانند در محیط های مختلف مورد استفاده قرار بگیرند .

ویژگی های چراغ های اس ام دی

لامپ های اس ام دی نمونه از فناوری پیشرفه ال ای دی در بازار به حساب می آیند که با توجه به ویژگی های بسیاری که دارد باعث  جلب رضایت مشتریان ودر نتیجه افزایش خرید آن ها شده است  که در این مقاله به ویژگی های مهم لامپهای اس ام دی میپردازیم

  • *  طول عمرلامپ های اس ام دی بیش از  10000 ساعت میباشد درحالی که با مرور زمان از شدت نور ان ها کاسته نمیشود .
  • * میزان نور دهی در لامپهای اس ام دی بالا ولی فاقد خیرگی می باشد .
  • * در لامپهای اس ام دی مصرف برق به دلیل اینکه درصد بالای از انرژی به نور و مقدار کمی را به گرما تبدیل میکند، که در نتیجه گرمای کمتری تولید میشود که این امر باعث افزایش خرید چراغ های اس ام دی گردیده است .
  • * در لامپهای اس ام دی سرعت روشن شدن و به اوج رسیدن تا نوری مطلبوب و با کیفیت کمتر از 20 میکرو ثانیه است در حالی که در دیگر لامپها تایم بیشتری طول میکشد .
  • * درخشندگی لامپهای اس ام دی چشم را اذیت نمیکند وبه آن اسیب نمیرساند .
  • * لامپهای اس ام دی به دلیل فاقد امواج مادون قرمز و فرابنفش بودن برا سلامت انسان ضرری ندارد .
  • * امکان تنظیم شدت نور و رنگ و همچنین زاویه تابش در لامپهای اس ام دی قابل کنترل میباشد و شما میتوانید باتوجه به روز و یا شب بودن شدت و رنگ نور را تغییر دهید و یا زاویه تابش نور را کنترل کنید .
  • *امکان هدایت روشنایی لامپهای اس ام دی در زوایای دلخواه با استفاده از لنزهای متمرکزکننده فراهم است .
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا