چرا از Google Analytics استفاده می کنیم؟

[ad_1]

Google

این تعجب آور من را نشان می دهد که چند نفر می گویند وب سایت آنها برای آنها کار نمی کند ، اما وقتی از آنها سؤال می شود که آیا آنها ترافیک را اندازه گیری کرده اند یا از ابزاری مانند Google Analytics استفاده کرده اید ، جواب این است که معمولاً “من نمی دانم” یا “فکر می کنم شما وارد شوید”.

اکنون حقیقت این است که بسیاری از وب سایتهای شرکتی برای آنها کار نمی کنند و به اندازه کافی تولید نمی کنند ، یا نوع مناسبی از ترافیک هستند. با این حال ، مانند هر شکل و بازاریابی ، اندازه گیری بسیار مهم است ، بنابراین می توانید ببینید چه چیزی کار می کند و چه چیزی مؤثر نیست و استراتژی خود را مطابق با آن تنظیم می کنید.

متأسفانه برخی از افراد به هیچ وجه میزان ترافیک وب خود را اندازه گیری نمی کنند. این ممکن است به این دلیل باشد که آنها از این امر آگاه نیستند که ابزارهایی مانند Google Analytics واقعاً رایگان هستند و با درک اساسی از HTML می توان آنها را به راحتی نصب کرد. اگر به اندازه کافی خوش شانس باشید که سیستم مدیریت محتوای خوبی دارید ، این امر بدون نیاز به درک در مورد کد نویسی وب سایت ، این کار را آسان می کند. البته بیشتر شرکت های توسعه وب خوب باید این کار را برای شما به عنوان بخشی از روند راه اندازی وب سایت انجام دهند.

من فکر می کنم این عادلانه است که می گویم برخی از افرادی که تحقیقات گوگل آنالیتیکس را آغاز کرده اند ، غالباً فقط چقدر قدرت این ابزار رایگان را خراب کرده اند.

شاید متداول ترین استفاده برای بررسی میزان بازدید ترافیک وب سایت به همراه منبع ترافیک و کلمه کلیدی است که شخصی در صورت ورود از طریق موتور جستجو میزان بازدید وب سایت را دریافت می کند.

با این وجود ، Google Analytics می تواند اطلاعات مرتبط و مفیدتری را ارائه دهد ، به عنوان مثال ، “میزان گزاف گویی” می تواند بخش مهمی از داده ها باشد و این بدان معنی است که درصد بازدیدهای یک صفحه ای که بازدید کننده سایت شما را از صفحه فرود خارج می کند بدون ادامه دادن صفحات دیگر از سایت بنابراین ممکن است ترافیک زیادی داشته باشید ، اما اگر میزان گزاف گویی زیاد است ، این نشان می دهد که صفحه مربوط به بازدید کنندگان نیست و ممکن است سایت شما برای شما کار نکند. در مقابل ، این ممکن است صفحه ای باشد که توسط کمپین خاص شما مورد هدف قرار گرفته است. در این حالت ، “نرخ گزاف” نباید دلسرد کننده باشد.

همچنین می توانید میانگین زمان صرف شده در وب سایت خود را مشاهده کنید ، و دوباره اگر این تعداد کم باشد و سوالات را دریافت نکنید ، دقیقاً مانند “نرخ گزاف گویی” ، این ممکن است نشانگر این باشد که وب سایت شما توسط بازدید کنندگان وب سایت شما مناسب نیست. همچنین ممکن است نشانه ای از عدم وجود ناوبری به سایر صفحات مرتبط ، به عنوان مثال ویژگی “تماس با ما” باشد.

مهمترین صفحات خروج می تواند یکی دیگر از اطلاعات عالی باشد ، اگر بازدید کنندگان شما در صفحات مختلف سایت شما فهرست می کنند ، اما آنها را بدون دریافت سوالات بررسی می کنید ، شاید شما نیاز به بررسی بهترین صفحات خروج داشته باشید و سعی در اصلاح و بهبود آنها داشته باشید.

Google Analytics ابزاری شگفت انگیز است که فقط با ویژگی هایی که می تواند یک فهرست را پر کند استفاده می شود. هدف از این مقاله صرفاً برجسته کردن در دسترس بودن آن است تا شغل شما بتواند از کاربرد آن بهره ببرد.

[ad_2]

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا