چرا بازاریابان شبکه برای موفقیت باید چالش های جدیدی را بپذیرند

برای بیش از 60 سال ، بازاریابی شبکه ای به تولید میلیونر بیش از هر صنعت دیگر کمک کرده است. این اجازه را به افراد عادی داده است که صرف نظر از سوابق ، تحصیلات ، نژاد و یا چقدر پول در حساب بانکی خود دارند ، ثروت آفرینی کنند.

هزاران نفر میلیونر شده اند بدون هزینه های منظم مرتبط با ایجاد و راه اندازی مشاغل شخصی خود.

معرفی اینترنت به عنوان ابزاری ایده آل برای بازاریاب های شبکه مورد استقبال قرار گرفته است ، زیرا نحوه اداره ، مدیریت و رشد مشاغل را تغییر داده است. قبل از اینترنت ، مردم مشاغل خود را به صورت محلی ایجاد می کردند و سپس برای ساختن آنها در سطح ملی سخت کار می کردند. اینترنت به آنها امکان ساخت سریعتر در سطح ملی و سرانجام جهانی را می دهد.

با رشد بسیاری از شرکت ها در سطح جهانی ، این خود مشکلات زیادی را به همراه داشت. ثبت مشاغل در کشورهای خارجی و البته ثبت محصولات. برخی از شرکت ها عقب افتاده اند و شاهد کاهش فروش خود هستند. دیگران با چالش روبرو شده و شرکت های عظیمی را ایجاد کردند.

امروزه ، میلیون ها نفر در سراسر جهان در بازاریابی شبکه ای مشارکت دارند ، اما چگونه تغییر می کند و در سال های آینده توسعه می یابد؟

از اوایل سال 2000 ، ما شاهد افزایش چشمگیر تعداد شرکت های ارائه دهنده محصولات بهداشتی طبیعی هستیم. موجی به دنبال موج محصولات جدید سالم و تغییر دهنده زندگی بازار را فراگرفت. بسیاری از شرکت ها بسیار خوب و بسیار کارآمد بودند ، با این حال ، برخی از شرکت های جدید به سادگی به گاری پریدند و از موج علاقه اطراف سلامتی استفاده کردند.

از اواخر دهه 2000 ، ما شاهد افزایش تعداد شرکت های فروش لوازم آرایشی و بهداشتی بوده ایم ، هرچند بسیاری از محصولات از کیفیت بالایی برخوردار بودند ، دیگران به سادگی از روند افزایش استفاده می کردند.

امروزه بسیاری از شرکت های بهداشتی و شرکت های آرایشی و بهداشتی شاهد کاهش تعداد افراد عضو و افزایش تعداد عزیمت ها هستند. بسیاری از خرده فروشان و مشاغل ، محصولات ارزان تر و م moreثرتری تولید کرده اند. بسیاری از شرکت ها نیز کاهش قابل توجهی در تعداد بازدید کنندگان از وب سایت های خود داشته اند. آیا بازاریابی شبکه ای دچار افسردگی شده است؟

بومرهای بزرگ تأثیر زیادی در بازاریابی شبکه ای دارند. بسیاری از محصولات و شرکت ها متناسب با نیازشان طراحی شده اند. اکنون که بچه های بومر در بازنشستگی به سر می برند ، صنعت با چالش جدیدی روبرو است. آیا ما فقط نیازهای بومرهای کودک را برآورده می کنیم یا اینکه هدف ما بازار جوان تر و انتقال تجارت از طریق فناوری است؟

من فکر می کنم دو یا سه سال آینده برای همه شرکت های این صنعت بسیار مهم خواهد بود. سال گذشته شاهد بودیم که یک شرکت سالانه یک میلیارد دلار تعطیل می کرد. دلایل تعطیلی به طور کامل اعلام نشده است ، اگرچه برخی شایعات می گویند که این شرکت بیشتر به توزیع کنندگان خود برای خرید محصولات هر ماه اعتماد می کند و توجه کافی به مشتریان جدید ندارد؟ اگر این واقعیت داشته باشد ، یک جعبه کاملا جدید از کرم ها باز شده است و بسیاری از شرکت ها وحشت زده کار می کنند تا اطمینان حاصل کنند که آنها هر ماه به اندازه کافی مشتری جدید دارند تا بتوانند توجه مقامات را مسدود کنند.

شایعه دیگر این است که مقامات به طور جدی به دنبال جلوگیری از شارژ اتوماتیک شرکت ها در ازای دریافت صلاحیت و درآمد محصول از توزیع کنندگان خود در هر ماه هستند. صنعت خودرو ، همانطور که در صنعت شناخته شده است ، می تواند به گذشته تبدیل شود. این به تنهایی نه تنها در شرکت ، بلکه در درآمد بسیاری از توزیع کنندگان نیز تأثیر بسزایی خواهد داشت. باز هم تأکید می کنم که اکنون فقط یک شایعه است.

بنابراین صنعت از اینجا به کجا خواهد رفت و با قوانین جدید یا تغییرات اجباری که لازم است اعمال شود ، تا کجا مقابله خواهد کرد؟

صرف نظر از آنچه شما فکر می کنید ، این صنعت همچنان محبوبیت زیادی دارد و بهترین انتخاب برای هر کسی است که می خواهد از تجارت شرکت دور شود و برای خودش کار کند اما نه تنها بهترین گزینه باقی خواهد ماند. حتی امروز ، هیچ راهی دیگری وجود ندارد که بتواند بدون هزینه های هنگفت راه اندازی ثروت خود را بدست آورد.

اینترنت درهای جدیدی را به روی مردم گشود و به آنها فرصت یادگیری و راه اندازی تجارت آنلاین را داد. با این حال ، میزان شکست برای افرادی که به صورت آنلاین یک شغل وابسته یا تجارت را شروع می کنند ، بسیار بیشتر از افرادی است که از بازاریابی شبکه ای خارج می شوند.

با این حال ، بازاریابی شبکه ای باید به مرور تغییر کند و از ظرفیت عظیم دنیای فناوری امروز بهره ببرد. انتظار می رود تلفن های همراه بیش از 70٪ بازدیدکنندگان اینترنت را طی 5 سال آینده در سراسر جهان جذب کنند. در بسیاری از کشورهای جهان سوم ، اکنون این تعداد حتی بیشتر شده است!

در طی پنج سال ، بیش از 5 میلیارد نفر به اینترنت دسترسی خواهند داشت. امروز این رقم 2.8 میلیارد است ، بنابراین احتمال پیشرفت هر شرکتی باید بتواند نیازهای بازار خود را برآورده کند.

همچنین شاهد کاهش آرام اما مطمئن نیاز به نقدینگی هستیم. انگلستان سال گذشته تعداد افرادی که پول نقد خرج می کنند کمتر از افرادی است که با کارت یا تلفن همراه پرداخت می کنند. برخی از کارشناسان مالی پیش بینی می کنند که انگلستان به یکی از اولین کشورهای غربی تبدیل خواهد شد که ظرف پنج سال نیاز به نقدینگی را از بین می برد!

کنیا چند سال پیش پرداخت های تلفن همراه را معرفی کرد و امروزه بیشتر ساکنان آن تقریباً در تمام خریدهای خود از آنها استفاده می کنند. عجیب است که فکر کنیم مردم پول ندارند اما تلفن همراه دارند!

Apple Pay ، PayPal و سایر اشکال پرداخت امروزه به یک قاعده تبدیل شده اند و همه آنها به حذف کند اما مطمئن پول نقد کمک می کنند.

این امر چه تاثیری بر صنعت بازاریابی شبکه ای می گذارد و چرا از اهمیت برخوردار است؟

من فکر می کنم بیشترین تأثیر را برای توزیع کنندگان خواهد داشت. بسیاری از افراد به دنبال ایجاد یک شرکت جهانی هستند و حقیقت ساده این است که اگر این شرکت فقط محصولات بهداشتی یا لوازم آرایشی داشته باشد ، فرصت ایجاد یک تجارت جهانی محدود است. به نظر من ، این می تواند تأثیر منفی بر هر کسی که می خواهد در سطح جهانی ایجاد کند و آنها را متقاعد کند که به یک تجارت با فرصت های جهانی بروند.

علاوه بر این ، نسل جوان امروز به اصطلاح “محصولات معجزه آسا” بدبین تر است و ما شاهد پیشرفت چشمگیری در محصولات فروشگاه های خرده فروشی معمولی هستیم که همان مورد را با قیمت بسیار پایین تر ارائه می دهند.

منطقه ای که صنعت شاهد رشد و پتانسیل بسیار زیادی خواهد بود ، دنیای ارز دیجیتال است. هرچه بیشتر و بیشتر به سمت یک جامعه بدون پول نقد حرکت می کنیم ، منطقی است که ارز دیجیتال در نهایت راهی خواهد شد که بیشتر مردم برای کالاها و خدمات پرداخت می کنند.

ما قبلاً شاهد افزایش تعداد شرکت های پذیرنده بیت کوین بوده ایم و این روند با گذشت زمان افزایش می یابد. اصلی ترین محصولی که شرکت ها می توانند در دنیای دیجیتال ارائه دهند ، البته آموزش است. آموزش در زمینه فناوری ، ارز دیجیتال و سرمایه گذاری. من فکر می کنم این یک منطقه است که بازاریابی شبکه ای می تواند رشد کند و در حال حاضر پیشرفت زیادی در این بازار دارد.

همیشه پیرامون بازاریابی شبکه ای شک و تردید وجود خواهد داشت ، حتی اگر اکثر مردم هر روز از زندگی خود چنین می کنند. وقتی ما به یکی از دوستان یا همکاران خود چیزی یا جایی را توصیه می کنیم ، در واقع بازاریابی شبکه ای هستیم. دهان به دهان بهترین شکل تبلیغات برای سالهای متمادی بوده است و حتی با وجود همه روش های مختلفی که امروزه شرکت ها می توانند تجارت خود را ارتقا دهند ، تبلیغ دهان به دهان و توصیه همیشه اولین انتخاب برای اکثر مردم خواهد بود.

اگر در بازاریابی شبکه ای فعالیت می کنید یا قصد پیوستن به یک شرکت را دارید ، با احتیاط کامل انجام دهید. با شرکتی که توانایی بالقوه شما را محدود می کند پرش نکنید. در پنج سال آینده شاهد تغییرات بزرگی خواهیم بود و با هر شرکتی که تصمیم بگیرید با آن کار کنید ، باید در موقعیتی باشید که نه تنها ابزار را در اختیار شما قرار دهد بلکه فرصتی باشد که به موقع برای همه جذاب باشد و نه فقط کسانی که می خواهند از خانه خود شغلی راه اندازی کنند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا