بازرگانیبرترین های کسب و کار

چرا خرید میز اداری mdf را توصیه میکنند؟

منظور از میز اداری چیست و خرید چه نوع میزی توصیه می‌شود؟

در واقع منظور از میز یه سطح نسبتا بزرگ است که وسایل خود را می توانید بر روی آن قرار دهید. در قسمت زیرین این وسیله هم چهار پایه تعبیه شده است که سطح رویی میز بر روی آن سوار می شود.

برای خرید میز اداری ام دی اف کلیک کنید

اما منظور از میز اداری هم میزی است که به دلیل کاربرد و شکل ظاهری اش با میز غذاخوری و یا سایر میزها تفاوت دارد. علت این امر هم لوازم جانبی است که معمولا در روی میز اداری قرار می گیرند، مانند: کیبورد، کیس، مانیتور، اسپیکر و. .. این موارد جزو متعلقات کامپیوتر محسوب می شوند، بنابراین در طراحی میز مخصوص آن هم باید این لوازم در نظر گرفته شوند.

جنس میز اداری

جنس و مواد به کار رفته در تولید میز  اداری معیار بسیار مهمی است که قبل از خرید باید به آن توجه کنید. در واقع جنس میز اداری به طور مستقیم روی قیمت، وزن و ظاهر میز اثر می گذارد.

میز کامپیوتر چوبی

در تولید بیشتر میزها از چوب معمولی، چوب صنعتی، نئوپان، نئوپان لمینت شده، شیشه و فلز استفاده می شود. اگر از نظر بودجه در مضیقه نیستید، بهتر است میزی بخرید که از چوب خالص تولید شده باشد. میز های فلزی یا نئوپان نسبتا ارزان هستند.

اگر می خواهید میز اداریتان مدت طولانی سالم بماند، بنابراین از جنس چوب محکم بخرید و هرگز به سراغ نئوپان نروید. البته چوب، از همه گران تر و سنگین تر است اما قوی ترین و محکم ترین هم است. در ضمن چوب هرگز از مد نمی افتد و اگر دوست داشته باشید می توانید از انواع میزهایی که روی آنها طرح های زیبایی کنده کاری شده است، تهیه کنید.

اما چوب در برابر لکه، خش و آب بسیار آسیب پذیر است. این موارد به مرور زمان می توانند از ظاهر زیبای آن بکاهند.

میز اداری ام دی اف (MDF)

این میز  ارزان تر و سبک وزن تر از سایر میزها است. بدون دردسر و زحمت جابجا و حمل می شود. طرفداران زیادی دارد و در برابر فشار، ضربه و حرارت مقاوم است. با تو جه به قیمت بالا و مشکلات میز های چوبی و همچنین کیفیت پایین میز‌های نوپان، محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین میز‌های اداری موجود در بازار میز‌های اداری ام دی اف هستند.

نوع و جنس پایه

مورد دیگری که در انتخاب و خرید میز کامپیوتر باید به آن دقت کنید، نوع و جنس پایه در نظر گرفته شده برای میزتان است. برخی از میزها دارای پایه هایی ثابت و برخی دیگر دارای پایه هایی متحرک با قابلیت قفل پذیری جهت جلوگیری از حرکت میز بر روی سطوح هستند.

انتخاب در این خصوص برعهده خودتان است با این حال مینینیم توصیه می کند که حتما بایستی پایه میز از جنس مرغوب و باکیفیتی برخوردار باشد تا بتواند وزن سیستم و نیروی کاری شما را بر روی خود به خوبی تحمل کند.

انواع میز اداری از نظر شکل و طراحی

میز مستطیلی

میز مستطیلی را هر کجای اتاق تان که بخواهید می توانید به راحتی بگذارید.

میز به شکل L

این میزها از معروف و محبوب های بازار هستند، این نوع میز را خیلی راحت می توانید در گوشه دیوار اتاق خانه تان قرار دهید. همچنین اگر هنگام کار با کامپیوتر لازم است کتاب یا دفتری کنارتان باشد، بدون دردسر می توانید آن را روی میز کنار میزکارتان قرار دهید و در صورت نیاز به آن مراجعه کنید.

میز به شکل U

میزهای U شکل از  بهترین گزینه ها برای کسانیست که با کامپیوتر کار می‌کنند، چرا که با استفاده از آنها فضای بسیاری در دسترس خواهید داشت. میزهای یو شکل قفسه دار به تنهایی یک سیستم و یک دفتر یا اتاق کار تمام کمال هستند.

البته این نوع میز، فضای زیادی از اتاق را به خود اختصاص می دهد و به همین خاطر مناسب اتاق های بزرگ است. با وجود این نوع میز، علاوه بر راحتی، فضای اتاق تان هم به نظر زیبا و عالی خواهد آمد.

میزاداری دیواری

میز دیواری شکل خاصی دارد اما بیشتر آنها شبیه میزهای مستطیلی هستند با این تفاوت که به دیوار متصل می شوند. در واقع هر دیواری که در خانه تان بخواهید می توانید این میز را به آن متصل کنید و کامپیوتر را روی آن قرار دهید. میز دیواری پایه دار یا بدون پایه در بازار است که مطابق با نیازتان می توانید یک مدل از آن را تهیه کنید.

میز مدیریتی

میز مدیریتی قلمرویی وسیع برای کاربر است که در آن پادشاهی می کند. بیشتر مناسب مدیران هستند ابعاد و صفحه میز بسیار بزرگ و تعداد فراوانی کشو، فضای ذخیره سازی و قفسه دارد تا مدیر به راحتی به کارهای خود رسیدگی کند.

صفحه میز آن و در شکل های مستطیل، L شکل و U شکل طراحی می شود. فضای زیادی را اشغال می کند. در انتخاب این میز حتما باید به دکوراسیون فضا توجه کرد تا رنگ و ظاهر آن موجب ایجاد خستگی در مدیر نشود.

ابعاد استاندارد میز اداری

ارتفاع میز اداری

ارتفاع میز اداری هم بسیار مهم است. ارتفاع میز باید با قدتان متناسب باشد ، حتی اگر خواستید پاهایتان را روی هم قرار دهید به اندازه کافی جا باشد. همچنین دست تان باید به راحتی قرار بگیرد و آرنج تان تقریبا زاویه ۹۰ درجه بسازد.

در صورتی که ارتفاع میز استاندارد نباشد به مرور زمان آسیب جبران ناپذیری به بدنتان وارد خواهد شد. ارتفاع استاندارد میز کامپیوتر از نظر اصول ارگونومیک ۷۶ سانتی متر است؛ البته این عدد بسته به قد شما، می تواند از ۷۰ تا ۷۶ سانتی متر متغیر باشد.

عرض یا عمق میز

کمتر کسی به عرض میز اهمیت می دهد، اما اگر قد بلند باشید و بخواهید میزتان را مقابل دیوار بگذارید، عرض کم میز آزارتان خواهد داد. در این حالت مجبور می شوید پاهایتان را کمی جمع کنید. اما عرض مناسب میز، پاهایتان را در بهترین حالت قرار می دهد.

عرض میز باید حداقل ۴۵ تا ۶۰ سانتی متر باشد. البته اگر میز را مقابل دیوار نمی گذارید یا جلوی میز بدنه ندارد و فقط دو بدنه کناری دارد و می توانید پایتان را به راحتی دراز کرده و دیگر نگران بزرگ یا کوچک بودن عرض میز نباشید.

با این حال میزی بخرید که عرض یا عمق آن به اندازه کافی باشد تا هر جور که مایلید آن را در اتاق قرار دهید.

ابعاد سطح میز

موقع خرید میز ، حتی اگر فضای اتاق تان کوچک است، میزی بخرید که سطح رویه آن تا جایی که امکان دارد بزرگ باشد. سطح رویه جادار میز موجب راحتی کارتان با کامپیوتر می شود.

در ضمن اگر بیش از یک صفحه نمایشگر کامپیوتر داشته باشید، به اندازه کافی برای نمایشگر دوم روی میز جا خواهید داشت. همچنین روی میز فضای کافی برای صفحه کلید و وسایل مورد نیاز دیگرتان، مانند کتاب، کاغذ، خودکار و موارد دیگر هم خواهید داشت.

رعایت نکاتی که ممکن است هنگام استفاده منجر به راحتی شما شود

فضای بیشتر

فاکتور مهم بعدی که باید به آن توجه کنید مربوط به فضای بیشتر تعبیه شده بر روی میزتان است. این فضا می تواند به صورت کشو و یا کمدی برای قرار دادن نوشت افزارهایتان باشد و یا اصلا یک و محفظه ای برای قرار دادن پرینتر، اسکنر و دیگر لوازمی از این قبیل برایتان به حساب آید.

فراموش نکنید که جا دار بودن میزهای اداری خصوصا برای کسانی که ساعات زیادی از عمر خود را به صورت نشسته پای ن سپری می کنند، بسیار اهمیت دارد.

راحتی در استفاده

توصیه می کنیم در صورت خرید فیزیکی یک میز اداری حتما پشت آن بنشینید و یا در صورت خرید اینترنتی کالای مورد نیازتان به نظر دیگر خریداران آن محصول نیز توجه کافی را داشته باشید.

فراموش نکنید که ناراحتی در حین استفاده از میزهای کار می تواند در دراز مدت سبب ایجاد مشکلات جبران ناپذیری برایتان شود. پس حتما به ابعاد میز و طراحی مناسب آن برای قرار دادن دست ها و پاهایتان بدون برخورد آن ها به سیم های برق موجود در زیر میز دقت لازم را مبذول نمایید.

 

منابع : میز اداری راما

btod.com

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا